Hoeveel gigabyte I Pad Mini kind?
dinsdag 8 december 2015 om 17:16
Hallo digitaal begaafde forummers,
Ik wil de komende maanden voor de kinderen een I Pad Mini kopen, maar twijfel over het aantal gigabytes. Is 16 genoeg?
Wat zullen ze met de tablet gaan doen?
- appjes downloaden ( en educatief en spelletjes)
- misschien tzt iets opzoeken
Wat gaan ze niet doen?
- tv kijken (uitzending gemist kijken we op de reguliere I Pad, dan kijk ik mee)
- film kijken
- foto's (ook op mijn I Pad)
Omdat dochters (5 en 7) tot nu toe slechts sporadisch een spelletje doen op mijn I Pad, heb ik niet zo'n goed beeld van wat me nu te wachten staat. Wat zullen zij de komende jaren gaan doen en wat is dus nodig. Op school wordt er geen internet gebruikt ( Vrije School), dus ik heb in mijn omgeving niet echt een referentiekader. Mijn idee is dat ze de I Pad Mini beperkt gebruiken maar dus wel kennis gaan maken met de mogelijkheden.
De keuze voor de Mini is ingegeven door het feit dat ik hem ook wel eens mee wil nemen naast mijn eigen I Pad.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik wil de komende maanden voor de kinderen een I Pad Mini kopen, maar twijfel over het aantal gigabytes. Is 16 genoeg?
Wat zullen ze met de tablet gaan doen?
- appjes downloaden ( en educatief en spelletjes)
- misschien tzt iets opzoeken
Wat gaan ze niet doen?
- tv kijken (uitzending gemist kijken we op de reguliere I Pad, dan kijk ik mee)
- film kijken
- foto's (ook op mijn I Pad)
Omdat dochters (5 en 7) tot nu toe slechts sporadisch een spelletje doen op mijn I Pad, heb ik niet zo'n goed beeld van wat me nu te wachten staat. Wat zullen zij de komende jaren gaan doen en wat is dus nodig. Op school wordt er geen internet gebruikt ( Vrije School), dus ik heb in mijn omgeving niet echt een referentiekader. Mijn idee is dat ze de I Pad Mini beperkt gebruiken maar dus wel kennis gaan maken met de mogelijkheden.
De keuze voor de Mini is ingegeven door het feit dat ik hem ook wel eens mee wil nemen naast mijn eigen I Pad.
Alvast bedankt voor het meedenken!
De toekomst is niet meer wat het was
dinsdag 8 december 2015 om 17:21
Ik heb bewust voor 16 GB iPhone gekozen, op advies van de winkel. Want ik sla mijn documenten en foto's op in de iCloud (betaald abonnement voor extra ruimte). Is nog altijd goedkoper meer geheugen op de iPhone.
Kijk hoe groot het besturingssysteem is en hoe groot ongeveer apps zijn. Maar waarschijnlijk red je het met 16 GB
Kijk hoe groot het besturingssysteem is en hoe groot ongeveer apps zijn. Maar waarschijnlijk red je het met 16 GB
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 8 december 2015 om 19:00
Ik heb een iPad maar merk dat 16 gb net te weinig is. 32 is ruim genoeg. Beperk je niet door te denken dat je dit en dat er niet mee zult doen, misschien wil je dat later toch.
Ze kunnen er ook zelf foto's mee maken (mijn dochter van vijf vindt dat hilarisch, gekke bek trekken, foto maken en dan bewerken), als je op vakantie gaat en bv lang in de auto zit is een filmpje er op toch wel handig, dat soort dingen.
Ze kunnen er ook zelf foto's mee maken (mijn dochter van vijf vindt dat hilarisch, gekke bek trekken, foto maken en dan bewerken), als je op vakantie gaat en bv lang in de auto zit is een filmpje er op toch wel handig, dat soort dingen.
dinsdag 8 december 2015 om 19:07
maandag 21 december 2015 om 05:46
quote:jennifer80 schreef op 21 december 2015 @ 05:34:
Geef ze een voetbal en een tol
Helemaal mee eens.
Toen mijn broer en ik een jaar of 12 waren mochten we van ons zelf gespaarde verjaardagsgeld onze eerste nintendo kopen. Ik hoop echt niet dat als ik kinderen heb over een paar jaar die ook alweer aan een scherm vastzitten.
Geef ze een voetbal en een tol
Helemaal mee eens.
Toen mijn broer en ik een jaar of 12 waren mochten we van ons zelf gespaarde verjaardagsgeld onze eerste nintendo kopen. Ik hoop echt niet dat als ik kinderen heb over een paar jaar die ook alweer aan een scherm vastzitten.