Werk & Studie alle pijlers

Bedrijfsartsö

10-12-2015 08:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel gedeeltelijk thuis met een net geconstateerde reumavorm die in Nederland nog geen 3000 mensen hebben..volop in de onderzoeken.

Nu moet ik naarde bedrijfsarts; logisch!

Maar toen ik 14 jaar geleden zwanger was moest ik naar dezelfde bedrijfsarts omdat baby met 20 weken niet goed groeide: advies was om te stoppen met werken. Bedrijfsarts kon zich daar niet in vinden. ( de ene baby groeit vroeg in de zwangerschap, de andere laat) en ik moest halve dagen blijven werken. Dat heb ik gedaan. Uiteindelijk na 42 weken zwangerschap bevallen van een meisje van 1700 gram met groeiachtersranden die nog weken in de couveuse heeft gelegen.

Ik was toen bezig met mijn dochter en niet met debedrijfsarts..heb hier dus nooit meer iets mee gedaan richting bedrijfsarts. Het is ook helemaal goed gekomen: inmiddels is het een flinke meid in twee havo.

Maar ik merk wel dat ik me ontzettend druk maak dat ik nu uitgerekend naar deze bedrijfsarts terug moet na 14 jaar.. Wat kan ik doen?

Aangeven bij mijn leidinggevende dat ik een andere arts wil? Aangeven bij de bedrijfsarts zelf dat ikop basis van het verleden moeite met hem hrb? ( hij weet waarschijnlijk van niets) Of gewoon heen gaan en dit niet bespreken?
Stomme topictitel! En stom dat ik zo slecht ben met mijn tablet dat ik niet weet hoe ik dat aan moet passen!
Dat ligt niet aan jouw tablet of jouw skills :P . We kunnen zelf de titel niet aanpassen, dat moet de mod doen.

Wat betreft de bedrijfsarts; Als je er nu al zo'n naar gevoel bij hebt, zou ik dit verhaal bespreken met je baas. Aangeven dat je met liefde gaat, maar wel naar een ander.
Titels kunnen alleen door de moderator worden aangepast, dus even aan hen vragen.

En wat de bedrijfsarts betreft: je kunt vragen op het werk of je naar een andere kunt, maar dan moet er wel een andere beschikbaar zijn. Maar ik zou er gewoon heen gaan. Die beste man / vrouw is ook weer 14 jaar ouder. Mocht daar blijken dat je het nog steeds een ondeskundige hork vindt, dan zou ik dat wel aankaarten bij hem.
Dat zegt mijn man ook: eerst maar eens heengaan en dan zie je wel of je behoefte hebt om het aan te kaarten.
Ik zou erheen gaan, en aan het begin van het gesprek aankaarten dat je met een vervelend gevoel naar dit gesprek bent gekomen en waarom. Je kan dit toch op een rustige toon bespreekbaar maken? Misschien zegt de bedrijfsarts wel "sorry ik heb het misschien verkeerd ingeschat toentertijd". Dat klaart voor jou misschien een beetje de lucht, en zegt niets over de deskundigheid van de bedrijfsarts die nu ook 14 jaar levens- en werkervaring verder is. En misschien was het toen ook wel anders... nu neemt de bedrijfsarts in ons bedrijf geen enkel risico, maar werd dat toen in het algemeen wat onderschat?

Maar het kan ook zijn dat hij/zij zegt "die groeiachterstand was er toch wel geweest, ook als je thuis was gebleven" (of hebben ze onderzocht dat dat niet zo was?) en dan?

Je mag altijd om een andere bedrijfsarts vragen, maar ik denk dat ik dat wel zou doen na dit gesprek.

En ik zou het aankaarten, dan ben jij het in ieder geval kwijt.
Ponny, ik denk dat je gelijk hebt:. Heen gaan en het aankaarten en op basis van zijn reactie kan ikmaltijd nog om een ander vragen als zijn reactie in mijn ogen niet oké is. Misschien maak ik me wel drukmom niets en wordt het gewoon een goed gesprek.
14 jaar is wel echt een heel lange tijd, wat een toeval dat jij nog bij hetzelfde bedrijf werkt en hij ook

ook zijn de inzichten betreft groei van de baby enorm veranderd. Tegenwoordig zou je meteen heel vaak een controle echo.

ik zou in zijn geval jou dus echt niet meer herinneren, laat staan het advies wat ik je zou hebben gegeven . ( ik ben geen bedrijfsarts hoor )

ik zou het gesprek wel beginnen met dat je hem nog goed kent en op een vriendelijke manier gewoon vertellen hoe alles is gelopen.

Met je meisje is het gelukkig goed gekomen dus zeker alle reden om alles vriendelijk te houden.
Die controle- echo's waren er toen ook, maar daar wilde deze bedrijfsarts niets mee en hij weigerde contact te zoeken met gynaecoloog...maar goed: het is inderdaad lang geleden en het is goed gekomen. Ik neem ook aan dat hij dit allemaal niet meer weet en het zal zeker zijn intentie niet zijn geweest dat mijn meisje dee couveuse in moest en dat ik een afschuwelijke tijd heb gehad met veel schuldgevoel omdat ik naar de bedrijfsarts luisterde in plaats van naar de verloskundige en gynaecoloog. Overigens: in het onderwijs is het helemaal niet zo raar om nar 14 ( in minngeval zelfs al 22) jaar dezelfde werkgever te hebben.

Ik ga maar proberen open-minder in te gaan. misschien wordt het wel een goed gesprek.
succes!

en vooral sterkte met je reuma!
Grote kans dat de bedrijfsarts je niet meer kent.

Weet je zeker dat het de zelfde arts is? Er zijn veel meer artsen die bijvoorbeeld "de Jong" heten.

Gewoon gaan. Mocht je arts vragen hoe het toen met de zwangerschap gaan, vertel je dit.

Realiseer je dat arboartsen zich aan richtlijnen moeten houden. En wanneer er staat dat groei-achterstand geen reden is voor 100% ziektewet, dan is het lastiger voor de arts om dit wel te adviseren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Indien je geen vertrouwen hebt in deze dan mag je een ander vragen. Men moet daar in principe gehoor aangeven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook een andere aanvragen. Met name omdat je schrijft dat de bedrijfsarts geen contact heeft opgenomen toentertijd met je gynaecoloog. Nu heb je te maken met een type reuma die onbekend is, schrijf je. Dan lijkt het me voor jou plezierig om een bedrijfsarts te krijgen die informatie wil opvragen en met jou mee kan denken in je opties.
Bij ons kun je geen andere bedrijfsarts vragen. Er zijn er twee, allebei aan bepaalde afdelingen gekoppeld.

Ben je het niet met zijn advies eens, moet je formele weg volgen (deskundigen oordeel UWV)

Dus overstappen is niet altijd vanzelf sprekend.

En er zijn 14 jaar overheen gegaan. Ga gewoon eerst het gesprek aan zeg evt dat je moeite met het gesprek hebt , maar je hoeft niet te trouwen met hem. Luister naar het advies en volg het evt. op. Indien het niet bevalt kun je nog altijd actie ondernemen
Ik zou het eerst aankaarten bij je werkgever. Misschien heb je geen keuze, dan kun je inderdaad naar dezelfde bedrijfsarts gaan en het even aanzien. Maar als je je er nu al druk om maakt, is het toch zonde als het achteraf een kleine moeite bleek te zijn? Ik ben onlangs ook naar de bedrijfsarts geweest en heb ook een andere gekregen dan onze "normale" wegens minder goede ervaring. (ik ben leidinggevende en heb in die hoedanigheid ervaring met deze bedrijfsarts).
Mijn ervaring met mijn bedrijfsarts en UWV arts is overwegend positief. Ze blijken niet uit in deskundigheid , maar proberen wel oprecht mee te denken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven