Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Zou mijn kleine teen er niet zo gek uitzien als ik nooit schoenen had gedragen?
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2015 @ 17:20:

Hoe weet ik zeker, als het oversteken nèt goed gaat, dat het echt goed ging of dat ik intussen in een parallel universum verder leef?Precies dit vraag ik me dus ook af en toe af. En hoe je daar dan achter kan komen.
quote:Geronimo12 schreef op 12 december 2015 @ 17:29:

[...]

Ze hebben een ark ?Hé, dat is ook een oplossing! Van elke soort een mannetje en een vrouwtje en dan via de Schelde weg!
quote:Annelaure schreef op 12 december 2015 @ 17:42:

Zou mijn kleine teen er niet zo gek uitzien als ik nooit schoenen had gedragen?
ik had vroeger als kind bij elke naam een kleur in gedachte. Mijn zusje had dit ook, dus bijvoorbeeld, Mirjam is in mijn ogen/gedachte rood. Jan heeft de kleur wit enz.

Of als kind droomde ik bijna elke nacht dat ik ging vliegen, dus start klaar op een dak en vliegen. Soms zat het niet mee en vloog ik bijne 1 meter boven de grond, ik deed mijn uiterste best om hoger te vliegen.

herkent iemand dit?
Ik vraag mij af ,waarom is de vrouw zo ingewikkeld gemaakt.
Waarom word ik altijd wakker voordat de wekker gaat?
quote:mamavanvier schreef op 12 december 2015 @ 17:58:

Of als kind droomde ik bijna elke nacht dat ik ging vliegen, dus start klaar op een dak en vliegen. Soms zat het niet mee en vloog ik bijne 1 meter boven de grond, ik deed mijn uiterste best om hoger te vliegen.

herkent iemand dit?Af en toe droomde ik dat ik kon vliegen. Dan ontdekte ik in die droom hoe het moest en dan vloog ik, meestal wel tamelijk laag.
Waarom hebben ze het menselijk lichaam niet zelfoplossend gemaakt voor na het overlijden? Je begint met niks, dan kom je van eitje en zaadje tot een mens, maar als je lichaam dan op is laat je het achter en moet men de moeite nemen om je te begraven of te cremeren. Het was veel logischer geweest als je lichaam na een dag of 4 dood zijn gewoon oploste als een plasje water ofzo toch?
Ook een leuke: we zijn, daar ga ik vanuit, geworden wie we als mens zijn door evolutie, zouden we dan ook heel langzaam weer terug kunnen evolueren? Dus alle stappen weer terug zetten?
@JoniJoni: Ja!! Inderdaad.
En waarom heeft iedereen een ander gezicht, wanneer zijn de gezichten op? En wie houdt bij of het aantal vrouwen, heren, gelijk blijft?

Waarom vind ik een garnaal lekker terwijl mijn dochter hetzelfde proeft en ervan gruwt? Waarom slaapt mijn hond heel de dag?
Ik vraag mij wel eens af of ´magie´ niet echt bestaat en het gewoon een heel goed bewaard geheim is.

Waar komen anders al de verhalen met perfecte details vandaan over heksen, tovenaars, feeën en andere magische wezens...
She needed a hero. So that's what she became.
quote:beel schreef op 12 december 2015 @ 18:12:

Ook een leuke: we zijn, daar ga ik vanuit, geworden wie we als mens zijn door evolutie, zouden we dan ook heel langzaam weer terug kunnen evolueren? Dus alle stappen weer terug zetten?Dat zou kunnen, maar dan is het nog steeds voorwaartse evolutie.
quote:simone789 schreef op 12 december 2015 @ 17:13:

[...]

via google:

http://www.oogartsen.nl/o ... belingen_vlekken_flitsen/

je weet al wel wat google is ?

echt handig om te gebruiken Van horen zeggen
quote:JoniJoni schreef op 12 december 2015 @ 18:10:

Waarom hebben ze het menselijk lichaam niet zelfoplossend gemaakt voor na het overlijden? Je begint met niks, dan kom je van eitje en zaadje tot een mens, maar als je lichaam dan op is laat je het achter en moet men de moeite nemen om je te begraven of te cremeren. Het was veel logischer geweest als je lichaam na een dag of 4 dood zijn gewoon oploste als een plasje water ofzo toch?Vind ik ook eeen fijner idee! Begraven of cremeren vind ik beide naar..
Ik kan de vraag "dromen blinden in beelden" beantwoorden.

Mensen die blind geboren zijn, dromen niet in beelden, maar in geluiden en emoties.

Beeld kennen ze niet, ook niet zwart.

Hetzelfde als je met je knie probeert te kijken, zeg maar...

Niks dus...

Mensen die later blind zijn geworden, daar weet ik het niet van...
quote:enchantedjewell schreef op 12 december 2015 @ 18:19:

Ik vraag mij wel eens af of ´magie´ niet echt bestaat en het gewoon een heel goed bewaard geheim is.

Waar komen anders al de verhalen met perfecte details vandaan over heksen, tovenaars, feeën en andere magische wezens...

Ik denk, maar dit kun je ook onzin vinden, dat het misschien wel ooit bestaan heeft, maar dat de huidige maatschappij door de wetenschap etc. te rationeel denkt, en hierdoor niet meer gelooft in magie, Mariaverschijningen of het monster van Loch Ness etc.

Honderd jaar terug werden dit soort zaken nog veel vaker waargenomen.

Maar misschien ben ik te fantasierijk
quote:ikbenik schreef op 12 december 2015 @ 16:51:

[...]

Staan je ogen dan ook meteen richting neus gericht, zeg maar, op het moment dat je je lenzen uit doet? Ik dacht nl altijd dat lenzen alleen je ooglens-focus corrigeerden, niet de oog spieren (die trekken aan je oogbal, en zo hem naar voren laten kijken).

Vraag me af of Guido (bijvoorbeeld) dubbelziet. Het rare is dat ik niet weet hoe dat zo zit.. want scheelzien heeft inderdaad vaak te maken met de spieren, maar ik geloof bij mij meer met de cilinder. Maar ja, als ik de lenzen uitdoe en ik span me niet in om goed te kijken, schiet vooral 1 oog vooral neusgericht.
quote:Leeuwin- schreef op 12 december 2015 @ 16:51:

[...]

Mijn Franse lerares zei dat het Franse tellen op de markt is ontstaan. Kooplui boden 20 sardientjes (of appeltjes of zo) aan. Of een hoeveelheid van 4*20, quatre-vingts.

Internet-bronnen zeggen dat rekenen in twintigtallen Celtisch is.

De Walen en Zwitsers zeggen trouwens wel ‘septante, ‘octante’ / ‘huitante’ en ‘nonante’.

Rare jongens, die Fransen.Ik dacht dat het ontstaan was doordat in sommige culturen mensen begonnen met tellen op hun vingers en tenen. En je hebt 10 vingers en 10 tenen = 20 in totaal dus dan ga je uit van twintigtallen en zo verder...
Kan nu alleen maar denken hoe evacueer je in vredesnaam een dierentuin
Haha, maar zouden ze dan ook werkelijk alle dieren evacueren, of laten ze de te grote dieren achter en de kleine dieren vrij, zoals vlinders?
quote:JoniJoni schreef op 12 december 2015 @ 18:10:

Waarom hebben ze het menselijk lichaam niet zelfoplossend gemaakt voor na het overlijden? Je begint met niks, dan kom je van eitje en zaadje tot een mens, maar als je lichaam dan op is laat je het achter en moet men de moeite nemen om je te begraven of te cremeren. Het was veel logischer geweest als je lichaam na een dag of 4 dood zijn gewoon oploste als een plasje water ofzo toch?Maar dat zijn we in zekere zin toch ook? Als we ergens dood neervallen en met rust gelaten zouden worden, zouden we wegrotten/opgegeten worden en verdwijnen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:Boquiabierto schreef op 12 december 2015 @ 19:01:

Haha, maar zouden ze dan ook werkelijk alle dieren evacueren, of laten ze de te grote dieren achter en de kleine dieren vrij, zoals vlinders?Ik denk toch dat een dierentuin niet te evacueren valt als het heel snel moet. Vlinders zouden ze wel vrij kunnen laten, maar zou dat mogen? Er is een risico dat een vreemde soort de eigen fauna verdringt toch?
Waarom word ik altijd wakker net voor het spannendste moment in mijn droom?

Waarom herinner ik mij nooit het begin van mijn droom?

Waarom wordt (werd) er nog nooit gezocht naar wat er zich onder de sfinckx bevindt? Volgens mij zou daar wel een heel grote schat kunnen liggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven