Water uit thermostaat

12-12-2015 21:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop net langs de thermostaat, zo'n simpelding met een draaiknop, en zie twee glimmende strepen eruit komen en langs mijn muur lopen.

Water!

Op de grond een hele plas. Het was best veel.

Heb het nu droog gemaakt maar het blijft lekken.

Er komt toch geen water bij dat ding?

Donderdag hebben bouwvakkers de oijpen van de ketel losgekoppelt. Er is nieuw dakleer op het dak gelegd. Gister middag hebben ze de pijpen weer in elkaar gezet en had ik dus weer warmte. Vond het wel gek dat hij bij het in elkaar zetten een stuk eraf moest zagen, je zou denken dat het gewoon weer zou passen.

Bij de ketel ligt geen water, er is niks vreemds te zien.

Gisteren is me bij de thermostaat niets opgevallen en ook vanmiddag met aanzetten niet. Nu opeens wel.

Ik ga maandag sowieso de woningbouw bellen want ik heb geen idee wie ik ervoor moet hebben.

Maar heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Of enig idee waar het van kan komen?

Op google kom ik niet echt verder.

Hoop dat het niet gevaarlijk is. Baal vooral ook van het lekken over de verf op de muur.

En dat ik nu weer moet bellen, voel me al de zeur van de buurt want voor het weer aansluiten moest ik ook al bellen omdat ze maar niet kwamen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Er zal toch ergens een lekkage zitten, ergens boven de thermostaat. Het water zal wel langs de leidingen lopen die achter de thermostaat lopen. En dat kom eruit op een plek waar er een opening in de muur zit: bij je thermostaat.

Denk ik, ik kan anders niks bedenken!
Er gaat een buisje met een draadje vanaf je thermostaat naar de ketel (de "voeler" die signaal geeft). Kijk nog eens mij de ketel, als het goed is gaat er ergens een draad de grond/muur in.. Ik zou iig zo snel mogelijk bellen, kan gevaarlijk zijn als het in contact komt met electriciteit..
Er loopt een draad van je ketel naar je thermostaat, meestal door een pijp. Daar kan dus ook water door lopen als dat er bij de ketel in drupt. Wel heel toevallig, maar niet onmogelijk.

Vervelend is het wel, zo raakt je ketel ook van druk af op den duur.

Succes ermee!
Is het de knop van de radiator wat lekt?
Nog even bij de ketel gekeken maar zie niks.

Knop is niet lek.

Er moet idd toch ergens lekkage zijn.

De woningbouw heeft geen noodnummer helaas.

Verstandig denk om de verwarming uit te zetten?
Kijk eens op de ketel voor het noodnummer?
Er is een onderhoud kaartje waar een telefoonnummer op staat?
Het klinkt als lekkage (wat Helena al schreef), niet als iets dat met je ketel te maken heeft.
waarschijnlijk hebben de werklui een fout gemaakt met aansluiten.
Hemelwater dat langs de leidingen loopt lijkt me. De nieuwe thermostaten werken op 24 volt, niet op 230.
verba volant, scripta manent.
Ja op de ketel wel. Er is nu wel een natte plek er stroomt een pijp over.

Ook is de druk te laag in de ketel.

Ik ga toch maar even bellen.
Even bellen inderdaad, dit kunnen ze niet zo laten zitten.

Vervelend zeg.

En je bent zeker geen zeur als je nog een keer belt, als zij hun werk goed doen, hoef jij ze niet achteraan te bellen
quote:MarianneDavids schreef op 12 december 2015 @ 21:30:

Hemelwater dat langs de leidingen loopt lijkt me. De nieuwe thermostaten werken op 24 volt, niet op 230.Knappe diagnose als je er niet bij bent! Hemelwater? Niet erg waarschijnlijk hoor!
Nou gebeld en ze komen er zo aan.
quote:MadameQetesh schreef op 12 december 2015 @ 21:37:

Nou gebeld en ze komen er zo aan.Fijn.
[quote]MadameQetesh schreef op 12 december 2015 @ 21:37:

mooi
Opgelost

De pijp die overstroomde was verstopt door de troep die van het dakmaken gevallen was. Andere pijpen hadden ze wel uitgezogen en schoongemaakt maar deze niet.

Nu is hij ontstopt en is het opgelost.

We hebben handdoeken neergelegd om de boel te laten drogen.

Dat het uit de thermostaat kwam kwam doordat een draadje via de leiding daar heen liep ofzoiets. Was iig met elkaar verbonden.

Wat fietsie zegt haha.

Blij dat ik toch even gebeld heb.
quote:fietsie schreef op 12 december 2015 @ 21:35:

[...]

Knappe diagnose als je er niet bij bent! Hemelwater? Niet erg waarschijnlijk hoor!Goed lezen, ik schreef: "lijkt me". Kan toch? Verstopte dakgoot, lekkage van de bovenburen door een verstopte dakgoot.
verba volant, scripta manent.
Nu maar hopen dat je geen gevolgschade hebt (zoals aan je schilderwerk). Misschien foto's maken?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven