kat miauwt voor het plassen

12-12-2015 21:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn ex-kater miawt sinds kort voordathij moet plassen.

Nu heb ik sinds kort ander grit, wat ik bij het oude grit heb gegooid.

Ik wil graag kattengrit met indicator voor blaasgruis kopen, maar wel graag bij een fysieke winkel.Wie weet waar ik dit kan kopen?
Ik zou denk ik toch gewoon eerst maar eens naar de dierenarts gaan. Dit Lijkt me niet goed.
Ja lijkt me ook. Ik denk dat hij pijn heeft. Geen goed idee om af te wachten tot je eens een fysieke winkel gevonden hebt.

En let even op of hij nog wel plast, als het blaasgruis is kan de plasbuis ook verstopt raken en dan moet hij acuut naar de dierenarts.
Niet wachten, naar de dieren arts
Dat koop je bij de dierenarts en lever je daarna gelijk in zodat ze t kunnen onderzoeken.
Plast de kater wel?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als het blaasgruis is en er zit een verstopping dan vergiftigt de kater zichzelf.

Je kunt misschien wat urine opvangen ( medicijnpotje) in de koelkast bewaren en meenemen naar de dierenarts.

Succes met je kat.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mijn kater is er ooit aan geopereerd,

De plasbuis werd vergroot........
Het kan aan het grit liggen dat meneer het niet zint :-)

Maar hou echt goed in de gaten of hij wel plast. Als hij vaker dan normaal naar de bak gaat en niet of piepkleine plasjes doet écht direct naar de DA, blaasontsteking kan bij katers levensbedreigend zijn!
Deed onze kater ook, heel klagelijk mauwen. En steeds kleine beetjes op de bak en vervolgens zichzelf heel hard likken 'downunder'.

We zijn naar de da geweest en hadden volgens hem geen uur later moeten komen. Inderdaad nier en blaasgruis. Hij mag nu alleen nog speciale dieetvoeding om herhaling te voorkomen.

Ik hoop dat het meevalt voor jou en kat.

Naar de dierenarts! Als een kat niet op dat grit wil vanwege dat grit, piest hij wel ergens anders.
Eens met voorgaande reacties, ga direct naar de dierenarts! Liever voor niks geweest, dan te laat. En bij blaasgruis kan het heel snel gaan. En dat wordt niet gezegd om je bang te maken, maar omdat dit iets is wat je heel serieus moet nemen.
Direct vitamine C gaan geven. Iedere dag. Je zal zien dat dat werkt.
Altijd naar dierenarts gaan met zulke klachten. En snel ook! Kan levensbedreigend worden.

Bel de dierenarts.
quote:renate19 schreef op 12 december 2015 @ 23:01:

Direct vitamine C gaan geven. Iedere dag. Je zal zien dat dat werkt.
Wat iedereen zegt; ga alsjeblieft naar de dierenarts! Dit komt me bekend voor, 2 x meegemaakt met 2 ex-katers en in beide gevallen ging het om blaasgruis. Gelukkig in beide gevallen goedgekomen, maar bij één van de twee was het kantjeboord.
Nothing happens for a reason
quote:renate19 schreef op 12 december 2015 @ 23:01:

Direct vitamine C gaan geven. Iedere dag. Je zal zien dat dat werkt.Wil je alsjeblieft geen adviezen over behandeling geven voor ze met de kat naar de dierenarts is gegaan. Dát is namelijk wat er moet gebeuren, geen gerommel met vitamine C.
Ik hoop dat je inmiddels naar de da bent geweest?
Poep, wie heeft jou gescheten?
En...?

(hier ook kat met blaasgruisproblemen, wat in het begin nierbekkenontstekingen gaf, dus benieuwd )
quote:Eindeloos schreef op 12 december 2015 @ 22:17:

Plast de kater wel?

ja, hij plast wel

Ik ga morgen bellen met dierenarts
quote:miedo schreef op 13 december 2015 @ 09:41:

[...]

ja, hij plast wel

Ik ga morgen bellen met dierenartsGoeie plasjes of hele kleine beetjes?
quote:Noelle85 schreef op 13 december 2015 @ 09:44:

[...]

Goeie plasjes of hele kleine beetjes?

Ik zal er eens goed op letten.

(gaat nog een kater naar die kattenbak, tweede kattenbak willen ze niet)

Kan ik evt urine opvangen in gebruikt medicijndoosje, of zitten daar teveel bacterien in?
quote:miedo schreef op 13 december 2015 @ 09:47:

[...]

Ik zal er eens goed op letten.

(gaat nog een kater naar die kattenbak, tweede kattenbak willen ze niet)

Kan ik evt urine opvangen in gebruikt medicijndoosje, of zitten daar teveel bacterien in?Nee hoor, als je het doosje eventjes goed afwast van tevoren, kan je daar gewoon urine in opvangen. Ik zou wel zo 'vers' mogelijke urine gebruiken om in te leveren bij de dierenarts. En dit ook zeker morgen doen! Misschien heeft hij een blaasontsteking, en dan kan je dierenarts gelijk een antibiotica meegeven.
Overigens kondigt mijn kater ook altijd aan als hij op de bak gaat, maar dat doet hij standaard, of hij nou moet plassen of poepen. Alleen heeft hij dit altijd al gedaan.

En met een kater+mauwen voor het plassen ineens, zou ik toch voorzichtig zijn omdat er meer achter kan zitten.
Als je morgen pas naar de dierenarts gaat kun je het best morgenochtend urine opvangen, anders is het te oud en kan de dierenarts er niets meer mee. De urine is niet steriel en hoeft dus ook niet in een steriel bakje, wel zo schoon mogelijk.

Je kunt het opvangen met speciale kattenbakkorrels, maar daar kun je op zondag waarschijnlijk moeilijk aan komen. Wat je wel kan doen is de bak schoonmaken (ook alle gritresten eruit spoelen) en dan vuilniszaksnippers in de bak doen. Je andere kat moet dan niet bij deze bak kunnen natuurlijk, dus je zou ze vannacht apart kunnen houden en dan morgenochtend direct met de urine en de kat naar de dierenarts kunnen gaan.

De meeste blaasontstekingen bij katten worden niet door bacterieen veroorzaakt maar door kristallen, gruis of stress. Je krijgt waarschijnlijk dus geen antibiotica, maar een ontstekingsremmer en/of een dieetvoer. Dit is afhankelijk van wat er onder de microscoop te zien is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven