matrashoes wassen???

15-12-2015 07:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
even een huishoudelijke vraag... ik ben vanacht ongesteld geworden en nu zit er dus een vlek op de hoes van mijn matras....

ik wou het schoonpoetsen en toen bedacht ik mij dat die hoes er ook afgeritst kan worden.

dus nu wil ik hem lekker fris in de wasmachine doen.

maar ik kan geen wasvoorschrift op de hoes vinden.

dus hoe was ik dat dan?? hoeveel graden , gewoon met normaal wasmiddel en duurt het lang voor hij weer droog is??
Life is like an hourglass glued to the table.
Bebloede textiel moet je sowieso koud wassen.
Hier heb ik een paar keer die van het ledikantje gewassen op 40 graden en kwam bijna droog uit de wasmachine. En anders 1 nacht zonder die hoes slapen gaat ook wel hoor .
quote:laverne schreef op 15 december 2015 @ 08:03:

Bebloede textiel moet je sowieso koud wassen.kijk dat wist ik dus niet:)
quote:Derpina schreef op 15 december 2015 @ 08:05:

Hier heb ik een paar keer die van het ledikantje gewassen op 40 graden en kwam bijna droog uit de wasmachine. En anders 1 nacht zonder die hoes slapen gaat ook wel hoor .ja kan inderdaad wel 1 nacht zonder maar heb vrij weinig droogruimte hier in huis dus in verband met de andere was zou t fijn zijn als hetber morgen wel weer op kan!
Biotex groen wast bloedvlekken goed uit spullen. Even op de verpakking kijken of je dit het beste bij 30 graden of koud water kunt gebruiken.
Heb je een koud wasprogramma? Anders naar de stomerij.
verba volant, scripta manent.
Bloedvlekken altijd een nacht weken in koud zout water en daarna koud wassen.

Warmte fixeert bloedvlekken (en poepvlekken).
Eerst even laten weken met melk... Beetje raar maar het werkt echt!
OMG
Heb je de hoes er al af? Wasvoorschrift zit misschien aan de binnenkant.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het haast niet te doen is om die hoes er weer om te krijgen.

In elk geval niet alleen. Dus zorg dat je er iemand bij hebt.

En inderdaad koud wassen.
ja ik heb een koud wasprogramma.

ik.heb ook biotex maar mag dat in de wasmachine omdat er opstaat voorwas en voorweken.

heb hem er al af en aan de binnenkant staat ook niks. en mijn man kan me helpen hem er weer op te doen:)
Bloed krijg je er heel goed uit met afwasmiddel (Dreft enzo). Dat zou je nu kunnen doen, hoef je niet te laten weken, alleen goed wrijven. Dan kan je later deze week alsnog je hoes wassen als je misschien meer tijd hebt, of als je woonkamer goed opgestookt is zodat het snel droogt.

Succes.
Hier hadden wij een vieze eenpersoonshoes. Geprobeerd in de wasmachine te stoppen, maar lukte echt niet. Veel te groot/dik.

Naar de wasserette gebracht. Volgende dag weer schoon en droog terug voor 20 euro.

Ideaal.

En hij ging er heel soepeltjes weer omheen!

Wasvoorschrift zat inderdaad aan de binnenkant en daar stond op dat hij niet in de wasmachine mocht:)
30 graden , biotex
dames bedankt! 30 graden biotex is gelukt! helemaal schoon nu alleen nog droog zien te krijgen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven