Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Bedankt Ann liv, ga er snel doorheen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren hebben m'n ouders Snoopy moeten laten inslapen. De 2e kat in één week...

Snoopy had last van haar hart en kreeg de laatste tijd al veel medicijnen. Ook was ze pas geopereerd aan melkkliertumoren, helaas bleken die te zijn teruggekomen. De laatste dagen ging het al niet goed meer en gisteravond is de dierenarts gekomen om d'r thuis in te laten slapen.

We hebben Snoopy zo'n 14 jaar geleden als klein katje gekregen, van net 7 weken.

Dag Snoopy, dag lieve poes!

Everytime you make a typo, the errorists win.
Hè wat ROT Infojunk! Ik kan me voorstellen dat het heftig is om in een week afscheid te moeten nemen van twee katten waar je aan gehecht was.
Gizmo is echt een tut. Wil ze naar buiten (miauwen), doen we de deur open, ligt ze eerst nog een half uur te kijken en dan pas gaat ze.

En ze is heel erg schrikkerig. Dus ze zit binnen de kortste keren voor de deur te miauwen dat ze naar binnen wil. En ze heeft me toch een zielig miauwtje daarvoor uitgevonden.

Maar wij willen toch graag dat ze eens wat langer buiten blijft.

Hoe kunnen wij haar dat leren? Door de deur dicht te doen, en niet gelijk als ze staat te miauwen m open doen? Ik meelopen naar buiten (dan schijnt ze zicht iets veiliger te voelen)? Belonen of werkt dat niet met een kat?
Haha, Brummetje. Dat is nu echt katten eigen. Ze willen constant naar binnen en naar buiten. Als baasje moet je of de hele tijd naar de deur lopen of een kattenluikje nemen! een kat wil ook steeds even zijn territorium bekijken. En dan weer binnen voor de kachel gaan liggen.

Of je kat is buiten en denkt, zou er binnen nog wat te eten zijn. Dus voor de deur staan mauwen om binnen gelaten te worden. Je kat ziet binnen dat er niets te eten is en wil weer naar buiten. Weer mauwen. Je kat bedenkt zich onderweg naar buiten en gaat weer terug etc,etc.

Waarom wil je graag dat je kat langer buiten blijft? Ik zou haar niet dwingen. Laat haar doen wat ze zelf prettig vindt. belonen heeft in dit geval geen nut.
Mijn ouders denken dat als we elke keer op haar miauw antwoorden, dat ze dat in het vervolg gaat gebruiken. Verwend word.

Maar ik zal een kattenluik voorstellen. En zelf voortaan gewoon de deur open doen als ze miauwt. Dat doe ik nml al, als ze bij m'n slaapkamerdeur miauwt. Ook als het 5.52u 's morgens is.

Van mij hoeft het niet perse, maar mijn ouders (vooral mijn moeder) wil haar graag buiten hebben. Het liefst zo vaak dat ze ook de kattenbak weg kan doen, want die vind ze maar stinken. (Ik verschoon m vaak genoeg, en schep ook d'r drollen eruit.)
Infojunk, wat vreselijk voor je. Zoveel verdriet in 1 week, ik leef met je mee. Wat een prachtige kat was Snoopy, verschrikkelijk dat je afscheid hebt moeten nemen van je trouwe maatje met wie je zoveel hebt meegemaakt. Dikke knuffel voor jou.
He wat rot infojunk, alweer...
Hallo allemaal. Ik heb sinds 1 1/2 jaar een katertje, Olivier. En sinds zaterdagavond is Saartje van 6 weken erbij. En dat vindt Ol niet leuk! Hij bivakeert nu dus boven en Saar beneden...Soms kijkt hij vanaf de trap naar beneden en dat is zo zielig... Hij mag nu snachts bij ons slapen en zij is beneden in de kamer met de deur dicht. Hij blaast naar haar en vlucht dan snel weer weg.

Hij is ook heel schrikkerig...Maar goed, dat is normaal toch? En kan ik er wat aan doen dat het beter gaat? Of gewoon zoals het nu is...Hij heeft z'n eigen eten boven anders komt zij eraan...

En normaal gaat Ol naar buiten. Kan dat nu ook of komt ie dan niet meer terug??? Daar ben ik bang voor...
Bedankt voor jullie reacties. Is echt k*t om twee katten zo kort na elkaar te verliezen. Toch wel flink wat traantjes om gelaten.

We willen wel graag weer een andere kat, het liefst dus eentje die vanwege een 'mankement' niet naar buiten kan/mag/hoeft.

Dus, als iemand ergens zo'n kat weet...!
Dikke knuffel voor jou infojunk! Dat is wel heel snel achter elkaar.
Ik heb ook een vraag.

Is er iemand die ik blij kan maken met het boek "kattemanieren - leer uw kat beter begrijpen" van Martin Gaus?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
wat erg info! moet er niet aan denken.

kijk eens op www.snth.nl daar zitten katten jong en oud waarvan ook een aantal niet naar buiten gaan.

gr en sterkte
Simpleme, heb al op heel veel sites gekeken, ook die van snth.

Inmiddels zijn we vandaag toch maar weer in het asiel hier gaan kijken en heben daar een lief katje gezien. Ze niest alleen veel en heeft nu een antibioticakuur. Als het goed gaat, mogen we 'r over 10 dagen ophalen.

Ze is nog jong (8 maanden) en verder gezond. Een kat met heeel veel zorgen, zie ik nu even niet zitten. De mensen in het asiel hebben me ervan weten te overtuigen dat je een kat best kan wennen binnen te zijn. We hebben wel een erg ruim appartement, gelukkig. En ooit ga ik wel verhuizen naar een huis met tuin. En dan neem ik er nog 4 al dan niet gehandicapte katten bij

Als ze hier is, plaats ik wel een foto!
Misschien leuk voor mensen hier: via deze link kun je een (kort) testje doen en dan krijg je een waardebon voor een gratis verpakking Royal Canin (400 gram), afgestemd op de "behoeftes" van je kat.
Infojunk, hoe is het met het katje? De tien dagen zijn voorbij, dus ben heel nieuwsgierig
Ha Tangerine, goed bijgehouden! Vrijdag hebben we 'r opgehaald uit het asiel. Zoals gezegd, een poesje van 8 maanen, erg lief en speels. Ik heb al erg om d'r moeten lachen. We noemen haar Oidi (ze heette eigenlijk zwerf08578, vonden we niet zo'n leuke naam...)

En dit is Oidi dan:

Zo, da's al een flinke kat :-) Mooi beessie. Hoe gaat het introduceren? Went ze al snel aan jullie?
Nou, ik heb niet zo'n grote laptop (12 inch ofzo), dus ze lijkt groter dan ze is, denk ik!

Het gaat supergoed, meteen helemaal gewend hoor. Ze heeft d'r eten, kattenbak, krabpaal en ons meteen gevonden. Ze is onwijs lief en aanhankelijk. Gisteren heeft ze overdag alleen gezeten, omdat we allebei moesten werken en ook dat ging gelukkig goed.

Ze is mooi ja, zo lichtgrijs, met wat lichtrood en wat wit. Zal wel een kruisinkje met het een of ander zijn.

In ieder geval, ik ben er weer helemaal gelukkig mee, weer zo'n poezenbeest in huis!
Ben hier een tijdje niet geweest, heb even een paar pagina's gelezen.

Infojunk: gecondoleerd met het verlies van twee katten in een week, wat vreselijk joh Mooie foto's allebei. Eerste deed me een beetje aan mijn 'lobbes' denken (die bij mijn moeder woonde), die miste ik vandaag toch weer even. Was daar en voelde me een beetje mineur en allenig en dan was ze altijd mijn toevluchtsoord. Er is daar nog een enigszins demente poes die ineens heel lief is (moeder van lobbes), maar ook heel erg doof, maar daar heb ik toch een andere geschiedenis mee omdat ze vaak wat vinnig was. En ik heb zelf een kat, die is wel van op schoot en ontzettend lief en grappig, maar dan weer niet zo'n goedzak als die andere.

En wat een leukerd, je nieuwe kat. Leek mij ook wel groot, ondanks het feit dat de laptop niet zo groot is. Maar gezellig toch, hihi...
Drie weken geleden is ons katertje overleden, onze andere poes is al bijna drie maanden zoek. Mijn man wilde al vrij snel twee andere poesjes in huis halen, niet als vervanging (want ze ware/zijn uniek!), maar omdat het nu wel erg leeg is in huis. Ik heb daar moeite mee, heb de hoop nog niet helemaal opgegeven dat onze poes nog terug komt en heb nog veel verdriet om ons katertje. Ik weet dat dit een beslissing is die we samen moeten nemen, maar vraag toch jullie mening/ervaring. Hoe snel hebben jullie weer een kat genomen na het overlijden/weglopen van jullie kat?
Oh infojunk, wat naar! En wat een liefie, de nieuwe dame. Mijn broer en schoonzus hebben in augustus ook in zes dagen tijd twee van hun drie katten moeten laten inslapen, puur toeval want er was met allebei iets anders aan de hand. Het is al zo verdrietig en dit is dan helemaal zo'n berg verdriet in korte tijd. Zij hebben nu sinds een week of drie twee kittens erbij. Het verdriet om de andere twee wordt er niet minder om, maar ik merk vooral aan mijn schoonzus, die hele dag thuis zit vanwege een handicap, dat het wel fijne afleiding geeft.

Zelf heb ik vanmorgen mijn twee donderstenen naar de dierenarts gebracht waar ze nu op de operatietafel liggen... Een kater en een poes die nu allebei gecastreerd gaan worden. Stom toch hoe ik daar als mens helemaal naar van kan zijn terwijl ze zelf echt niet weten wat er gebeurt. Rond twaalf uur kan ik bellen hoe het gegaan is en dan kan ik ze tussen een en twee hopelijk weer ophalen. Raar hoor nu, en mijn derde, oudere, kat is ook echt een beetje van slag: "Waar zijn ze nou?"
Oja, vraagje daarover nog. Wat zouden jullie doen als ze straks terugkomen: samen in een aparte kamer, ieder in een aparte kamer (twee aparte kamers dus), of gewoon bij de oudere kat laten? Ik kan me zo voorstellen dat vooral de dame zich wel beroerd zal voelen en een flinke wond heeft straks. Loop ik het risico dat ze elkaar daar gaan likken of zullen ze juist uit elkaars buurt blijven?

Zal het zo ook nog wel een keertje vragen bij de dierenarts natuurlijk, maar misschien kan hier alvast iemand iets slims zeggen. :-)
Mijn dierenarts adviseerde om ze nog even uit elkaar te houden, maar dat was bij mij niet werkbaar... Ze zaten allebei aan een kant vd deur om elkaar te miauwen, dus ach, ik heb ze maar bij elkaar gelaten. Wel eerst wachten tot ze weer helemaal wakker zijn trouwens.
Ik heb ze net opgehaald. Ach gossie, wat een zielige geluidjes komen eruit! Katertje is alweer helemaal heppie de peppie, wil naar buiten (wat hij natuurlijk nog niet mag!) en lijkt nauwelijks iets te merken. Zelfs niet van de narcose. Mijn oudere kat reageert niet eens op hem dus die lopen nu allebei weer gewoon rond.

De dame heb ik wel even apart gezet. Die is nog erg moe, al loopt ze wel normaal en recht en zo. En ze heeft een pleister op d'r buik. Sielug! Ik hoop maar dat ze niet teveel aan de wond gaat likken en zo. Maar het valt me alles mee; ik had ze veel meer groggy en suf verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven