Eigen huis verkopen, ander huis kopen
zondag 20 december 2015 om 08:58
Hallo,
Even een vraagje..
Wij hebben ons huis te koop staan. Nu komen er aankomende week dinsdag en donderdag mensen voor de tweede keer ons huis bezichtigingen.
Mochten ze een bod uitbrengen (we weten ook dat het kan zijn dat ze toch afhaken) en we tot een verkoop onder voorbehoud van financiering komen. Zouden wij dan zelf ook al kunnen bieden op een huis?
Iemand ervaring?
Even een vraagje..
Wij hebben ons huis te koop staan. Nu komen er aankomende week dinsdag en donderdag mensen voor de tweede keer ons huis bezichtigingen.
Mochten ze een bod uitbrengen (we weten ook dat het kan zijn dat ze toch afhaken) en we tot een verkoop onder voorbehoud van financiering komen. Zouden wij dan zelf ook al kunnen bieden op een huis?
Iemand ervaring?
Carpe diem
zondag 20 december 2015 om 09:01
Ja ervaring. Een paar maanden geleden onze vorige woning verkocht onder voorbehoud financiering. Wij hebben ons nieuwe huis gekocht onder voorbehoud financiering en verkoop woning.
Het is gelukt, wij zijn van de week verhuisd. Het is allemaal ontzettend snel gegaan. Begin september het huis op de markt, een maand later verkocht en half december in het nieuwe huis
Het is gelukt, wij zijn van de week verhuisd. Het is allemaal ontzettend snel gegaan. Begin september het huis op de markt, een maand later verkocht en half december in het nieuwe huis
zondag 20 december 2015 om 09:11
Dat kan gewoon. WIj hadden ons huis nog niet te koop staan toen we ons nieuwe huis kochten. Maar dit was nieuwbouw en we hadden ruim een jaar om hem te verkopen. Verkoop heeft ook wel een jaar geduurd. Bij ons heeft de bank gekeken naar evt restwaarde op de woning (volgens mij 80% van taxatiewaarde) en of we dat zelf op zouden kunnen vangen.
zondag 20 december 2015 om 12:51
Bij mij wilde de bank wel een getekend koopcontract van mijn oude huis zien voordat de nieuwe hypotheek goedgekeurd werd. Maar dat duurt sowieso een paar dagen/weken, dus die zou je dan wel moeten hebben.
Je kunt bieden met een financieel voorbehoud én voorbehoud verkoop eigen woning. Voor dat laatste zou ik dan wel heel duidelijk zijn wat de status is. Als verkoper zou ik daar namelijk helemaal niet blij mee zijn als iemand alleen nog maar bezichtigingen heeft gehad, maar als er al een contract is en de drie dagen bedenktijd zijn voorbij, zou ik er heel anders tegenover staan. Zorg dus dat dat duidelijk is.
Je kunt bieden met een financieel voorbehoud én voorbehoud verkoop eigen woning. Voor dat laatste zou ik dan wel heel duidelijk zijn wat de status is. Als verkoper zou ik daar namelijk helemaal niet blij mee zijn als iemand alleen nog maar bezichtigingen heeft gehad, maar als er al een contract is en de drie dagen bedenktijd zijn voorbij, zou ik er heel anders tegenover staan. Zorg dus dat dat duidelijk is.