ervaringen kaapverdie
dinsdag 22 december 2015 om 13:32
hi,
Ik wil eind februari een weekje weg met mijn zoon. zonzekerheid.
lekker zon zee strand zwemmen, beetje winkelen savonds en misschien nog een excursiedagje pakken..
Ik heb wel wat mooie betaalbare reizen gezien.... maar is het een beetje leuk daar en is het als vrouw alleen met kind daar ook een beetje te doen?
is iemand daar recent nog geweest?
Ik wil eind februari een weekje weg met mijn zoon. zonzekerheid.
lekker zon zee strand zwemmen, beetje winkelen savonds en misschien nog een excursiedagje pakken..
Ik heb wel wat mooie betaalbare reizen gezien.... maar is het een beetje leuk daar en is het als vrouw alleen met kind daar ook een beetje te doen?
is iemand daar recent nog geweest?
dinsdag 22 december 2015 om 13:47
Mijn vriendin komt er vandaan (van Sal). Het is er nu heerlijk weer, één van haar zussen is er nu op familiebezoek, overdag zo'n 23/24 graden. Sao Vicente is wat toeristischer. Google gewoon eens op Cabo Verde, dan krijg je info over alle eilanden. Let wel op of je een rechtstreekse vlucht hebt zodat je niet in Lissabon hoeft over te stappen. TAP vliegt rechtstreeks maar heeft slechte service aan boord.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 22 december 2015 om 14:04
Ik ben vorig jaar in februari naar Sal geweest. Ik vond het geweldig, veel rondgetrokken met een huurjeepje enzo. Het eilandje is klein, maar excursies naar andere eilanden zat. Er waren veel gezinnen dus het kan best met kinderen. Mijn hotel was goed in orde, dat deel van het eiland (die drie straten) zijn best Westers van luxe.
Let wel: er waren veel gezinnen in ons hotel die normaal gezien in die periode naast het zwembad gaan liggen in Egypte, maar vorig jaar door de terreur niet durfden. Zij vonden de vakantie helemaal niks, want ja, het is warm, maar het is ook echt de periode van felle wind en surfen. Als je enkel op het strand wil liggen, dan is dat dus de foute periode. Meeste van de tijd veel te veel wind.
Let wel: er waren veel gezinnen in ons hotel die normaal gezien in die periode naast het zwembad gaan liggen in Egypte, maar vorig jaar door de terreur niet durfden. Zij vonden de vakantie helemaal niks, want ja, het is warm, maar het is ook echt de periode van felle wind en surfen. Als je enkel op het strand wil liggen, dan is dat dus de foute periode. Meeste van de tijd veel te veel wind.
dinsdag 22 december 2015 om 14:48
Recentelijk nog op Sal geweest.
Heerlijk weer!
En rechtstreekse vlucht met TUI (op terugweg wel landing in Gambia van een uurtje).
Ik vond wel dat er ontzettend weinig te zien of te doen was.
Eilandtour van een halve dag gedaan. Toen hadden we het hele eiland gezien en ze hebben echt hun best gedaan om er iets van te maken, maar wat er niet is, is er niet.
Santa Maria, het stadje zelf, leuk om 1x door te slenteren, maar ook weinig te doen.
Het een heerlijke bestemming met goed weer, en redelijk dichtbij.
Veel wind, wij hebben dus veel bij het zwembad gelegen ipv het strand.
En ik heb geen excursies naar andere eilanden gezien! Jammer. Dat hadden wij graag willen doen.
Heerlijk weer!
En rechtstreekse vlucht met TUI (op terugweg wel landing in Gambia van een uurtje).
Ik vond wel dat er ontzettend weinig te zien of te doen was.
Eilandtour van een halve dag gedaan. Toen hadden we het hele eiland gezien en ze hebben echt hun best gedaan om er iets van te maken, maar wat er niet is, is er niet.
Santa Maria, het stadje zelf, leuk om 1x door te slenteren, maar ook weinig te doen.
Het een heerlijke bestemming met goed weer, en redelijk dichtbij.
Veel wind, wij hebben dus veel bij het zwembad gelegen ipv het strand.
En ik heb geen excursies naar andere eilanden gezien! Jammer. Dat hadden wij graag willen doen.
dinsdag 22 december 2015 om 14:56
Vorig jaar eind januari een weekje op Sal geweest. Veel wind inderdaad, wij hebben ook veel bij het zwembad gelegen of soms juist in de golven van de zee gaan zwemmen. Santa Maria is klein maar heeft voldoende restaurantjes om s avonds te eten. We zijn niet ziek geweest en hebben in verschillende zaken gegeten en gedronken. Er waren veel gezinnen, stelletjes en kite surfers. Er is niet echt veel te doen, maar voor een week is het prima.
dinsdag 22 december 2015 om 15:17
dinsdag 22 december 2015 om 16:04
bedankt voor jullie reacties hmmm veel wind vind ik voor die kleine dan weer niet zo fijn en ik ben wel echt een strandmens maar over het algemeen is kaapverdie zo te lezen wel echt een succes
ik hou het even in gedachte
en overige dat ik de mods moet benaderen vind ik onzin want dit is gericht en die andere niet.
ik hou het even in gedachte
en overige dat ik de mods moet benaderen vind ik onzin want dit is gericht en die andere niet.
dinsdag 22 december 2015 om 16:10
Ja, het is veilig en je wordt een stuk minder lastig gevallen. Sfeer is Portugees. Er werd ontzettend veel gebouwd, dus misschien is er nu wat meer variëteit in restaurants. Er waren twee jaar geleden geen multinationals zoals fastfoodrestaurants, maar de meeste restaurants waren pizzeria's.
Er was een restaurant van een stel jongeren uit Madrid ( erg goed) en een Indiaas.
Er was een restaurant van een stel jongeren uit Madrid ( erg goed) en een Indiaas.
woensdag 6 januari 2016 om 08:19
quote:aspirientje schreef op 22 december 2015 @ 14:04:
Ik ben vorig jaar in februari naar Sal geweest. Ik vond het geweldig, veel rondgetrokken met een huurjeepje enzo. Het eilandje is klein, maar excursies naar andere eilanden zat.
Mag ik vragen hoe en waar mbt die excursies naar andere eilanden? Ik ga eind januari een weekje naar Sal en (hoewel ik me waarschijnlijk prima zal vermaken met een combinatie van kitesurfen, yoga en een heleboel goede boeken) mochten de spreekwoordelijke muren toch op me af komen, lijkt het me heel leuk een ander eiland te bezoeken.
Ik kan er op internet echter alleen maar vinden dat je met redelijk onbetrouwbare veerboten of met het vliegtuig kan, dus ben benieuwd hoe jij dat dan geregeld hebt.
Ik ben vorig jaar in februari naar Sal geweest. Ik vond het geweldig, veel rondgetrokken met een huurjeepje enzo. Het eilandje is klein, maar excursies naar andere eilanden zat.
Mag ik vragen hoe en waar mbt die excursies naar andere eilanden? Ik ga eind januari een weekje naar Sal en (hoewel ik me waarschijnlijk prima zal vermaken met een combinatie van kitesurfen, yoga en een heleboel goede boeken) mochten de spreekwoordelijke muren toch op me af komen, lijkt het me heel leuk een ander eiland te bezoeken.
Ik kan er op internet echter alleen maar vinden dat je met redelijk onbetrouwbare veerboten of met het vliegtuig kan, dus ben benieuwd hoe jij dat dan geregeld hebt.
maandag 18 januari 2016 om 21:36
Zelf dit najaar op verschillende eilanden geweest. Eerst een paar dagen verbleven op Sal, heerlijk ontspannen bij het mooie strand en nog een dagje een excursie geweest naar de zoutpannen, wat kleine dorpjes en het blauwe oog. Daarna doorgevlogen naar Santiago. Dit is een veel groter eiland met veel bergen, groen, diversiteit en cultuur. Zeker een mooi eiland om een keer te bezoeken en als afwisseling leuk. Als laatste eiland zijn wij nog naar Boavista gegaan waar we hebben gedoken. Warm zeewater en een geweldige ervaring (die kleine woestijn met oases is apart om te zien) ! Het schijnt dat de andere eilanden ook heel anders zijn dan die ik nu heb bezocht, dus daar ben ik zeker ook benieuwd naar.
Even gegoogled naar andere ervaringen, hier staan er een paar: kaapverdie ervaringen , ook 1tje over boavista. Over mijn eigen ervaring over het boeken van excursies kan ik je vertellen dat ik vooraf al had bepaald naar welke eilanden ik wilde en de vliegtickets dus al had geregeld. Plaatselijk hebben wij zelf onze route uitgestippeld en lokaal de excursies geregeld.
Hoop dat je er wat aan hebt, veel plezier!
Even gegoogled naar andere ervaringen, hier staan er een paar: kaapverdie ervaringen , ook 1tje over boavista. Over mijn eigen ervaring over het boeken van excursies kan ik je vertellen dat ik vooraf al had bepaald naar welke eilanden ik wilde en de vliegtickets dus al had geregeld. Plaatselijk hebben wij zelf onze route uitgestippeld en lokaal de excursies geregeld.
Hoop dat je er wat aan hebt, veel plezier!