Gezondheid alle pijlers

Klachten prikkelbare darm

24-12-2015 16:46 12 berichten
Hallo allemaal,

Sinds een aantal jaar heb ik last van een prikkelbare darm.

Hierbij heb ik steeds wisselende klachten. Sinds een paar dagen heb ik last van een soort drukkend gevoel op mijn endeldarm. Deze klacht heb ik nooit eerder gehad en vraag mij of er mensen zijn die deze klacht herkennen bij een prikkelbare darm.

Groetjes Maayke
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je eetpatroon de laatste tijd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe erg wisselen je klachten, kan je iets duidelijker/specifieker zijn misschien? Hoe weet je dat het op de plek van je endeldarm zit? Is het echt drukkend of meer stekend?
Mijn eetpatroon is niet veranderd. Ik eet eigenlijk alleen voedsel die mijn darmen niet te veel belasten. Ik heb wel veel stress dus vermoedelijk zijn mijn klachten daardoor weer verergerd.

Het is echt een drukkend gevoel en soms steken. Het zit gevoel zit helemaal beneden dus vandaar dat ik denk dat het mijn endeldarm is.
Stress is een enorme trigger van PDS. Kijk je klacht even aan en als het niet verandert, dan zou ik toch een bezoekje brengen aan de huisarts.
Misschien eens aan een arts voorleggen ?

Of zullen we gelijk staffen in verband met vragen om medisch advies ?
Niet geschoten is altijd mis
Als het aanhoudt zou ik de huisarts of je MDL-arts bellen voor een afspraak. Als je ineens op een andere plek last krijgt is dat wel iets om in de gaten te houden.
quote:maayke1985 schreef op 24 december 2015 @ 17:02:

Mijn eetpatroon is niet veranderd. Ik eet eigenlijk alleen voedsel die mijn darmen niet te veel belasten. Ik heb wel veel stress dus vermoedelijk zijn mijn klachten daardoor weer verergerd.

Het is echt een drukkend gevoel en soms steken. Het zit gevoel zit helemaal beneden dus vandaar dat ik denk dat het mijn endeldarm is.

Ik heb ook PDS, en een zwager die Maag Lever Darm arts is (door hem ook achter gekomen dat ik dat heb).

Ook ik heb soms nergens last van, ook al eet ik dingen die de klachten wat kunnen vermeerden, en soms

eet ik 1 koekje en heb ik uren last.

Ik weet van mijn zwager dat stress bij PDS zeker van invloed is.

Het enige wat je kan doen, tja, minder stressen en je op momenten dat je druk bent/

stress hebt proberen zo min mogelijk dingen te eten waar je last van hebt.

(ik heb een lichtere vorm, ik krijg vooral/altijd last bij vlees/pizza/alles met chocola /

vette bek/pittig,gekruideten enz. En bij stress ook bij koek/dingen met veel suiker)

Jouw klacht herken ik eigenlijk niet, beter ff aan je huisarts vragen idd.
Stress is ind een enorme trigger voor lichamelijke en geestelijke klachten, probeer een beetje ontspannen in het leven te staan en probeer zoveel mogelijk dingen situaties en mensen waar je stres van krijgt een tijdje te weren zodat je wat tot rust komt.
Ik heb altijd een drukkend gevoel bij een ontsteking. Ik zou, als het aanhoudt, maandag je arts even bellen om te overleggen.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik hou het goed in de gaten en zal de huisarts opzoeken als het niet weggaat.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-06-2016 09:17
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven