Konijntjes vermist.....

24-12-2015 22:19 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet dit nu onder de pijlerT Actueel, Thuis of Eten ?

http://www.dvhn.nl/drenth ... Schoonebeek-21100340.html

Liggen ze deze Kerst ergens met een strik erom onder een boom, of staan ze tijdens een diner op tafel? Hoe dan ook, twee kleine konijnen van het Griendtsveenpark zitten niet meer in hun hok.

De hokken werden eerder deze week leeg aangetroffen. De voorzitter van het dierenpark bij Schoonebeek, André Blaauwgeers, snapt het niet. ,,Onbegrijpelijk. In de dertien jaar dat het park bestaat is er nog nooit zoiets gebeurd. Ik snap het niet, want die konijnen zien niet zo veel waard."

Of ze ergens op tafel belanden, betwijfelt Blaauwgeers. ,,Het is een klein ras. Geen flappie's. Het ras bestaat officieel sinds drie jaar, misschien willen de dieven de konijnen gebruiken om te fokken. Of wie weet liggen ze ergens onder de kerstboom."

Op Facebook kreeg de dierenparkvoorzitter veel reacties. ,,Mensen boden ons nieuwe konijnen, maar dat hoeft niet. We hebben genoeg konijnen. Ik wil alleen duidelijk maken dat mensen van de dieren moeten afblijven"

Blaauwgeers heeft inmiddels maatregelen genomen. ,,We hebben sloten op de hokken gezet."
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Waarschijnlijk onder Etenpijler.

Eerlijk gezegd verbaast het me wel een beetje dat er niet al sloten op deze kooien zaten. Staan toch in een openbaar park? En natuurlijk moet iedereen er met zijn poten afblijven maar ja...dat vind ik en vele anderen met mij maar er zijn mensen...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Jammer dat mensen niet van andermans beestjes af kunnen blijven. Hopelijk zijn de konijntjes kerstcadeaus ipv gourmetartikelen.

En alsjeblieft, blijf gewoon van dieren af!
Het gaat om kleine konijntjes. Die gaan ze niet opeten. Zit geen vlees aan.

Blijft natuurlijk wel absurd dat je niet van andermans spullen af kan blijven.
quote:pinky_1980 schreef op 24 december 2015 @ 22:27:

Blijft natuurlijk wel absurd dat je niet van andermans spullen af kan blijven.Dan hopelijk een kerstcadeautje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Er kan toch net zo goed een voorbijlopend kind de hokken hebben opengedaan? Dan huppelen die konijnen ergens rond.

Mijn zoon vindt de konijnen ook razend interessant en zet vaak het hok open. Gelukkig is dat niet zo erg, achtertuin is konijnproof en ze kunnen niet weg.
Oh, klik nu pas op de link.

Hokken gesloopt dus. Misschien een stel baldadige tieners?
quote:calvijn1 schreef op 24 december 2015 @ 22:29:

[...]

Dan hopelijk een kerstcadeautjeBij een liefdevol gezin wat het beestje de beste zorg geeft en waar ze oud en gelukkig vrij rond in de tuin mogen lopen in plaats de dagen slijten in een klein hok in een park waar alleen maar gillende kinderen voor hun hok staan te roepen dat ie niet leuk is omdat het beestje niets doet. Ze zijn eigenlijk gewoon beter af ;)
Ik vrees het ergste voor de konijntjes
quote:pinky_1980 schreef op 24 december 2015 @ 22:27:

Blijft natuurlijk wel absurd dat je niet van andermans spullen af kan blijven.Er zijn landen waar cavias worden gegeten. Daar zit ook niet veel vlees aan.
Onder een kerstboom liggen?

Die liggen ergens lekker warm in een oven.
quote:annavanandelle schreef op 24 december 2015 @ 22:42:

[...]

Er zijn landen waar cavias worden gegeten. Daar zit ook niet veel vlees aan.Aan kwarteltjes ook niet, worden ook gegeten, en wat denk je van mossels, oesters en alikruiken. Maar als je er genoeg van hebt krijg je je buik wel vol
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jammer dat er mensen zijn die het verhaal van Flappie wel heel serieus nemen..
quote:nikitaa22 schreef op 24 december 2015 @ 23:41:

Jammer dat er mensen zijn die het verhaal van Flappie wel heel serieus nemen.. Tja je hebt ook mensen die erg naief zijn,en geloven dat deze konijnen ergens in een warm hok zitten.
Ach, ze hebben in ieder geval een goed leven gehad
Only dead fish go with the flow

Jammer dat er mensen zijn die het verhaal van Flappie wel heel serieus nemen.. Tijdje terug een bizar nieuwsbericht gelezen over mensen, die toen ze thuis kwamen, zagen dat er was ingebroken en tot hun schrik lagen er twee konijnenoren op het aanrecht. Bleek het om een gestolen konijn te zijn van de kinderboerderij en door de inbreker in hun keuken te zijn geslacht.

Jammer dat er mensen zijn die het verhaal van Flappie wel heel serieus nemen.. Want een lekker gefokt biefstukje heeft een veel beter leven gehad dan zo'n konijn.
quote:Velma schreef op 25 december 2015 @ 00:13:

[...]

Tijdje terug een bizar nieuwsbericht gelezen over mensen, die toen ze thuis kwamen, zagen dat er was ingebroken en tot hun schrik lagen er twee konijnenoren op het aanrecht. Bleek het om een gestolen konijn te zijn van de kinderboerderij en door de inbreker in hun keuken te zijn geslacht.Afschuwelijk!
quote:wolkewitje schreef op 25 december 2015 @ 00:28:

[...]

Want een lekker gefokt biefstukje heeft een veel beter leven gehad dan zo'n konijn. Hoor je mij ook niet zeggen, is al erg genoeg.
Het was vast geen ijskonijn ( zie etenspijler)
Wellcome to the world. In zó´n verrotte wereld leven wij nou, dat we zelfs dieren niet meer met rust kunnen laten.

Ik heb trouwens zelf eergisteren, op kerstavond nog een konijn gevonden, een wit dwergje midden in een bos. We liepen er te wandelen met de honden. Ik kon er zo naar toe gaan en het oppakken en ik heb het maar meegenomen en aangemeld bij de amevedi. Maar eerlijk gezegd heb ik een sterk vermoeden dat ze er van af wilden en dat hij daarom daar liep.

https://scontent-ams2-1.x ... 85eed69f7761a&oe=57117F74
Hoe bedoel je Iones, dat Amevedi van het konijn af wilde?

Ik begrijp die mensen echt niet die zomaar een hulpeloos dier achter kunnen laten in het bos en dan gewoon naar huis gaan, gaan eten en slapen alsof er niets aan de hand is alsof er door hun toedoen geen dier in doodsangst verkeert of erge honger heeft. Bij mensen die dat op hun geweten hebben zit een flinke steek los en hebben een tekortkoming, namelijk een onontwikkeld geweten.
quote:pinky_1980 schreef op 24 december 2015 @ 22:34:

[...]

Bij een liefdevol gezin wat het beestje de beste zorg geeft en waar ze oud en gelukkig vrij rond in de tuin mogen lopen in plaats de dagen slijten in een klein hok in een park waar alleen maar gillende kinderen voor hun hok staan te roepen dat ie niet leuk is omdat het beestje niets doet. Ze zijn eigenlijk gewoon beter af ;)Nou dit inderdaad!
quote:cijfernerd schreef op 24 december 2015 @ 23:46:

[...]

Tja je hebt ook mensen die erg naief zijn,en geloven dat deze konijnen ergens in een warm hok zitten.Er zitten hele dikke konijnen in het parkje dus als het echt om het eten gaat neem je niet de twee kleinsten mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven