Schoonfamilie

26-12-2015 14:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar uur verwijderd van het kerstdiner van mijn schoonouders.

Nog een paar uur genieten van de rust.

De stilte voor de storm.

Ik heb geweldige schoonouders en 3 van de 4 schoonzussen/broers daar heb ik het ook mee getroffen. Maar die ene schoonzus, voor de buitenwereld een fantastische meid, met een goede baan, geweldige hobby's mooie vakanties en een ideale dochter.

Ja, inderdaad voor de buitenwereld.

In mijn ogen dr grootste egoïst die ik ken.

Zelf heb ik een middelmatige baan, ik kan mij eigen onderhouden en hou aan het eind van de maand iets over om te sparen.

Ik werk 38 uur in de week, daarnaast doe ik het hele huishouden en de boekhouden van het bedrijf van mijn vriend. Behoorlijk druk.

Mijn huishouden blijft dan soms wat liggen en soms sla ik een uitnodiging van me schoonouders af omdat ik gewoon te moe ben. Mijn vriend werk zelf ook veel, eigen bedrijf samen met zijn pa. Met de huidige economische crisis zijn ze samen veel aan het werk en hebben weinig vrije tijd. We hopen in de toekomst een mooi vrijstaand huisje te kunnen kopen, dus we nemen voor lief dat hij nu zoveel werk, proberen we er later er van te genieten in ons droomhuis.

Zij heeft het getroffen met een mooie baan, een vriend die echt alles voor dit prinsesje doet, tot alles aan het huishouden toe. Waar zij zich alleen druk over hoef te maken is om dr zelf. Haar uiterlijk, haar lichaam en welke leuke dingen ze die dag allemaal moet gaan doen. Ow ja af en toe doet ze een keer boodschappen.

Afgelopen jaar was mijn schoonmoeder ernstig ziek. Ik was degene die bij me schoonmoeder het huishouden deed, naast mijn eigen werkzaamheden. Met haar "belangrijke" baan, kan ze toch zeker geen vrij nemen. Dat kan iemand met een baan zoals ik veel gemakkelijker.

Maar omdat er savonds vaak visite kwam voor me schoonmoeder kwam ze uit het werk vaak even aan om te "helpen". Lees: ze eist om 6 uur te eten, want ze moet wel sporten. Ze wil bepaalde dingen eten ivm haar dieet. Als ze het eten op heeft, helpt ze me schoonmoeder niet mee met de tafel afruimen of andere huishoudelijke taken, want dan is ze druk met haar eigen dingen. Nee dat kan mijn schoonmoeder doen of mijn andere schoonzusje die druk is om haar studie af te ronden en heen en weer reist tussen school, studentenhuis, thuis en haar bijbaan.

Maar de visite prijst haar de hemel in omdat ze bij haar moeder gaat kijken. In haar drukke leven. En mijn schoonmoeder is te goed om haar tegen te spreken, want dan gaat dit prinsesjes huilen en me schoonmoeder een schuldgevoel aan praten... zucht echt een goede actrice. Ze zou zo genomineerd kunnen worden voor een gouden kalf.

Hoe ziet ons kerstdiner eruit.

Samen aan tafel, mijn schoonmoeder gelukkig dat alle kinderen aan de tafel zitten.

Mijn schoonzus aan het woord over hoe geweldig leven ze wel niet heeft, maar ze zou nooit de interesse in een ander tonen. Iedereen houd zich in om geen familieruzie uit te lokken. Gaat aardig goed, tot het moment komt dat het einde van het diner nader.

"Samen" ruimen we de tafel af en zorgen we weer dat alles netjes is. Samen behalve zij, want zij is al weer druk met haar eigen, lees haydays, Facebook, foto's kijken die ze heeft gemaakt van het eten met haar super deluxe camera.

Mijn jongste schoonzusje merkt dit op, en zegt hier wat van. Uiteindelijk geef me schoonmoeder het prinsesje gelijk, die in tranen uitbarst, want niemand mag haar en eindigd me jongste schoonzusje op haar kamer.

Terwijl iedereen zich ergert aan het prinsesje de sfeer is weg..... en iedereen vertrekt.

Hoeveel geluk hebben jullie met je schoonfamilie? Hebben jullie tips om om te gaan met irritante familieleden...

Fijne kerstdagen
Probeer niet zo jaloers te zijn, daar wordt je leven een stuk leuker van.
Getsie wat een afgunstige post.
Als je allemaal precies weet hoe het gaat verlopen, kun je je daarop voorbereiden. Ene oor in andere uit, en gewoon je eigen ding doen.

En het is mijn schoonmoeder en mijn schoonzus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:prik schreef op 26 december 2015 @ 14:56:

Probeer niet zo jaloers te zijn, daar wordt je leven een stuk leuker van.
quote:Star schreef op 26 december 2015 @ 14:57:

Getsie wat een afgunstige post.Nou echt he.
.
Nou inderdaad, de jaloezie spat van het scherm. Doe wat aan hoe je zelf tegen dingen aankijkt en ben niet zo afgunstig op wat een ander heeft.
Wauw wat ben jij jaloers en veroordelend zeg. Zij klinkt een stuk gezelliger.v
Tja boerin.....verschil moet er zijn.....Zij de prinses en jij de boerin. Je bent stik jaloers. Bah......
quote:Nouschi schreef op 26 december 2015 @ 14:57:

Als je allemaal precies weet hoe het gaat verlopen, kun je je daarop voorbereiden. Ene oor in andere uit, en gewoon je eigen ding doen.

En het is mijn schoonmoeder en mijn schoonzus.En ze is bezig met zichzelf, niet met haar eigen.
Het draait niet om jaloezie.

Ik gun iedereen het beste.

Het steekt mij, dat de hele avond draait om haar. Dat je moet oppassen wat je zegt, zonder dat de hel losbarst.

Kerst staat voor gezelligheid met vrienden en familie. Samen eten, genieten van het leven en elkaar.

Dat je samen een avondmaal bereid, samen afruimt. En als er 1 daar anders over denkt is dit behoorlijk frustrerend.

Mijn schoonbroer, vliegt voor zijn werk de hele wereld over. Rijd in de mooiste auto, maar als er wat is, staat hij wel klaar voor zijn familie. Steek de handen uit, als hem wat gevraagd word.

Dus nee, jaloezie is niet het juiste woord.
quote:Nouschi schreef op 26 december 2015 @ 14:57:

En het is mijn schoonmoeder en mijn schoonzus.En mezelf en niet mij eigen.
4 postings in al die jaren en allemaal OP's, kortom je reageert nooit terug.

Waarom zouden mensen dan wel op jou reageren, je tips geven etc.?
Wow....wat klinkt jij jaloers!

Hou oud ben je?

12?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:dolfje schreef op 26 december 2015 @ 15:01:

[...]

En ze is bezig met zichzelf, niet met haar eigen.En houdT zich in, en schoonmoeder geefT, etc etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:boerinekke schreef op 26 december 2015 @ 15:02:

Het draait niet om jaloezie.

Ik gun iedereen het beste.

Het steekt mij, dat de hele avond draait om haar. Dat je moet oppassen wat je zegt, zonder dat de hel losbarst.

Kerst staat voor gezelligheid met vrienden en familie. Samen eten, genieten van het leven en elkaar.

Dat je samen een avondmaal bereid, samen afruimt. En als er 1 daar anders over denkt is dit behoorlijk frustrerend.

Mijn schoonbroer, vliegt voor zijn werk de hele wereld over. Rijd in de mooiste auto, maar als er wat is, staat hij wel klaar voor zijn familie. Steek de handen uit, als hem wat gevraagd word.

Dus nee, jaloezie is niet het juiste woord.Ja hoor, dat is precies het juiste woord
quote:thee schreef op 26 december 2015 @ 15:02:

4 postings in al die jaren en allemaal OP's, kortom je reageert nooit terug.

Waarom zouden mensen dan wel op jou reageren, je tips geven etc.?En allemaal over jaloezie.
edit: 5 postings inmiddels

En uit je andere topics blijkt ook vooral je onzekerheid, jaloezie en zo.

Maak je het jezelf niet onmogelijkveel te moeilijk?
Hoezo heeft ze het getroffen met haar mooie baan?
Je komt inderdaad jaloers over maar ik begrijp je ergens wel. Bedenk dat zij kennelijk mensen om zich heen heeft (weten te verzamelen) die haar niet aanspreken op bepaald divagedrag en daardoor komt zij ermee weg. Jij kunt niet in je eentje haar gedrag veranderen en ook niet de reactie van anderen op haar gedrag. Jij bent jij, zij is zij, het is zoals het is, vrees ik.

Edit: zie nu pas dat je in eerdere topics heel onzeker bent, een negatief zelfbeeld hebt, en dat is jammer. Probeer daar aan te werken. Ook als je stevig in je schoenen staat, kan ik me overigens voorstellen dat je niet blij bent met haar deels manipulatieve gedrag (tranen als ze haar gelijk wil krijgen). Maar dan geldt: probeer je weg daarin te vinden en geef op een nette manier je mening of grens aan.
Ja, je bent wel verschrikkelijk jaloers, en nee, dat is geen mooie eigenschap.
Zien jullie hier echt alleen maar jaloezie in en zou het jullie zelf niet ergeren?

Nou ik niet, ik zou me ook dood ergeren.
En het klinkt vooral ook alsof jij veel teveel voor anderen doet (hoezo doe jij het hele huishouden en de boekhouding voor je vriend én de mantelzorg voor je schoonmoeder náást je fulltime baan??? Waarom doet je vriend zijn eigen boekhouding niet, of huurt hij iemand in, en doet hij de helft van het huishouden en zorgt hij voor zijn eigen moeder? ) en dat je hoopt op erkenning en waardering.

En het klinkt alsof je schoonzus het stukken beter voor elkaar heeft: kan beter grenzen stellen, zorgt goed voor zichzelf, heeft een gelijkwaardigere relatie enz, en dat jij dat totaal niet kunt hebben.

Zeg eens nee als iemand vraagt om te helpen, geef eens grenzen aan. Die mensen zijn een stuk prettiger in de omgang dan mensen die alles voor een ander doen en ondertussen zwelgen in martelaarschap.
quote:Star schreef op 26 december 2015 @ 15:04:

Hoezo heeft ze het getroffen met haar mooie baan?Je kent het wel Star, je wordt op een ochtend wakker en je hebt een hoge functie bij de Shell

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven