Man wil ex vriendin ontmoeten

14-10-2008 19:08 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb per toeval ontdekt dat mijn man een sms heeft gekregen van zijn (soort) ex .

Hij was toen begin 20 zijn net onder 20. Ze vonden elkaar wel leuk maar niet tegelijk tijd , dus ze hadden nooit een verkering.

Over een week gaan wij naar buitenland op vakantie. Een land waar zij nog steeds woont en hij zijn jeugd door gebracht heeft.

Hij heeft wel terug ge-sms't om te zeggen dat hij haar wel zou willen ontmoeten.

Sms'jes zelf heb ik nooit gezien, behalve 1 van haar, zo weet ik dat ze contact hadden. Hij zei dat hij nog geen geschikt moment had om het aan mij te vertellen. Maar in de tussen tijd heeft wel al hun sms-verkeer gedeletet.

Wat moet ik hier van maken?
Ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van bent, TO. Dat zou ik zelf ook zijn. Maar MissMara heeft hier heel wijze worden gepost: hoe meer jij er van maakt, des te spannender wordt zij! (Echt, ik ga deze woorden uitprinten, een keer of 100 ofzo, en deze boven m'n bed hangen)

Als ik jou was, zou ik één keer (één keer!!!!) zeggen dat het je onzeker maakt, omdat het je zo'n "stiekem" gevoel geeft dat hij die smsjes gewist heeft. En uiteráárd ga jij mee, als hij bij haar op visite zou willen gaan.. Maar daar zou ik het nog niet eens over hebben. a) Je brengt hem wellicht op ideeën en b) het is zó vanzelfsprekend dat je mee zou gaan, daar hoeven jullie toch niet over te praten?? *zet onschuldige stuiters op*

Over dat "langs dat huis lopen" wat hij gedaan heeft, daar zou ik me niet al te druk om maken. Waarschijnlijk zocht hij vele malen eerder de 'herinnering' dan dat 'ie naar háár op zoek was...!
Ja het is makkelijk te zeggen voor mij dat jij je niet druk moet maken, maar jij voelt dit zo.

Probeer het eens om te draaien: als jij nou in het buitenland zou wonen en jij zou op vakantie naar Nederland komen en je zou in de buurt zijn van een goeie vriend (want meer was er niet tussen hun, just a special connection omdat ze een stukje jeugd met elkaar delen. Wat bij iedereen heel intens voelt) waar je wel eens meer dan vriendschap gevoelens voor zou hebben gehad maar waar het nooit wat mee is geworden... En je zou langs zijn huis lopen, zou jij dan niet aanbellen om te kijken of hij thuis is? Jij weet namelijk dat het niets voorsteld, dat het alleen die speciale band is... Je vriend kan dan hetzelfde denken als jij!

Chill... En praat er veel met hem over als het je zo dwars zit! Niet meteen verwijten maken maar gewoon vragen... Je kan heus wel aangeven dat je er moeite mee heb en dat je er graag bij wilt zijn! Als hij geen andere dan vriendschap intenties heeft dan is dat ook geen probleem! Net als de eerste keer dat je haar ontmoette...
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Vind t zelf altijd erg mooi om mensen van vroeger te ontmoeten en gewoon even bij te praten. Horen wat zij hebben gedaan de afgelopen paar jaar..

Praat er eens goed over met je man, hoe jij je erbij voelt. Waarschijnlijk heeft hij dat niet eens door. Dan kun jij aangeven waar je grenzen liggen zodat hij daar rekening mee kan houden.. En als hij het zo belangrijk vind om haar te ontmoeten, ga dan lekker mee.. Je hebt haar al eens ontmoet, dus dan zou iedereen blij moeten zijn, toch?
Heb je aan je man gevraagd waarom hij dit contact voor jou verbergt?

Als het niks betekent hoeft het namelijk niet in het geniep.....

Dat zou ik ook tegen je man zeggen, juist omdat jij er niks van weet ga jij er iets van maken...

Dus als het niks betekent, open kaart spelen..
quote:liselore schreef op 14 oktober 2008 @ 22:14:

Heb je aan je man gevraagd waarom hij dit contact voor jou verbergt?

Als het niks betekent hoeft het namelijk niet in het geniep.....

Dat zou ik ook tegen je man zeggen, juist omdat jij er niks van weet ga jij er iets van maken...

Dus als het niks betekent, open kaart spelen..amen
Meiden k ben echt wanhopig . Mijn man heeft aangegeven dat hij wil ontdekken wat hij allemaal voor haar voelt en om dat te doen nemen wij afstand van elkaar. Of met andere worden wij gaan scheiden.

Ben er helemaal kapot van wat moet ik doen?

Wij hebben samen 2 kinderen een bedrijf, een huis.

Blijf ik bij hem tot dat hij alles voor zichzelf uitgezocht heeft wat hij wil?
Jeetje, wat een schok! Afschuwelijk om zoiets te horen te krijgen... je gevoel dat hier iets meer speelde blijkt dus tocht te kloppen.

ik kan je helaas verder geen advies geven. Maar heel veel sterkte gewenst!
PS hoe oud is je man? Gevalletje mid-life crisis? Niet om het te bagatelliseren hoor, maar was gewoon even benieuwd.
Ik vind het nogal wat om bij enige twijfel direct over scheiden te beginnen. Wil hij dat, of begon jij daar over?
.
Zijn hebben met elkaar ge-sms’t en van het een kwam het andere. Maar we hebben al een poosje een moeilijke periode en zij brengt hier het einde aan. Hij is 40.
Wat rot voor je Elizey
Peas on earth!
Dus heeft hij meerdere malen contact gehad.

Hij heeft haar 5 jaar geleden voor het laatst gezien.

En is bereid vrouw en kinderen te verlaten.

Wat is dat toch af en toe met mensen......

Sterkte, ik hoop dat de klap van de molen helpt.
DTEEZ!
ik vind het moeilijk om dit verhaal te geloven. Als ik het goed heb gaat je man scheiden om iemand die en in het buitenland woont en met wie hij alleen sms-contact heeft? Nu heb ik niet altijd een hoge pet van mannen, maar dit gaat er zelfs bij mij niet in.
MissMara ik begrijp wat je bedoelt maar, maar op welke leeftijd past het etiket midlifecrisis precies??

Mijn vader kreeg de kolder in zijn kop op zijn 60ste.

Hij is uiteindelijk niet gescheiden van mijn moeder (die tot dan toe de eerste enige vrouw in zijn leven was). Dat was ook zo'n gevalletje maar is 40 te jong? 60 te oud?

Elizey, ik snap je paniek nu maar misschien waarschijnlijk loopt het uiteindelijk zo'n vaart niet en komt hij wel weer bij zinnen.
.
Ook heeft hij gezegd dat hij in de afgelopen 23 jaar, of in eerder geval zo lang wij samen zijn dus zon 15 jaar , alle gevoellens voor haar in de vriezer gedaan had en nu dat zij weer in beeld is wil hij toch onderzoeken.
Laat het hem maar een beetje onderzoeken. Hij heeft haar vast enorm geidealiseerd.
.
Ik hoop het echt impala.

Ik doe echt mijn best om aan hem te laten zien hoe enorm ik hem als man waardeer. Wel hou ik rekening met de situatie natuurlijk, want ben geen deurmat.
Nee tuurlijk moet je niet over je laten lopen. Je mag hem best laten merken wat hij dreigt kwijt te raken.
.
Ik hoop zo ontzettend veel dat het bij hem een moment is en niet iets HEEL HEEL belangrijk.

Hij heeft wel een heel moeilijk tijd achter de rug en misschien zoekt hij bevestigingen van zijn waarde.

Daar hoop ik zo enorm op.
Elizey, wil híj scheiden? Wat heeft hij precies gezegd?
Peas on earth!
Wat jij zegt klinkt heel plausibel Elizey
.
Waarschijnlijk gaat hij alleen met de kinderen op vaknatie. Maar dat weet ik morgen
waarom moeten de kinderen mee als hij zoiets gaat 'uitzoeken'. Lijkt me geen goed plan. Hij gaat maar lekker alleen zou ik zeggen.
.
Eerlijk weet ik echt niet meer wat hij gezegd heeft. Alles is een bonk massa in mijn hoofd momenteel. Maar een zin weet ik nog goed. En dat was : "het is niet meer terug te draaien"

En nog een "zal ik het aan de kinderen vertellen"

Hebben wij trouwens nog niet gedaan.

Het kwam allemaal pas vanavond uit en ik wou niet te haard van stapel gaan en gelijk ons kindjes inlichten.
Zijn ouders hebben een jubileum. Kinderen hebben daar zo veel naar uit gekeken. Dat kunnen wij ze niet aandoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven