Gezinsvakantie 2016
zondag 27 december 2015 om 17:47
Volgend jaar zitten wij voor het eerst aan de schoolvakanties vast gezien onze oudste dan 5 jaar is. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik wel op tijd moet boeken, om een leuk plekje te krijgen en niet de hoofdprijs te betalen. Ik ben begonnen met zoeken, maar weet niet goed waar te beginnen...
Jarenlang in appartementen/ vakantieparken gezeten, vorig jaar voor het eerst een huurtent, dat is erg goed bevallen! Was toen in september in Frankrijk, weinig bezetting op de camping en al wat frisjes, maar het campingleven viel erg mee (al was er ook geen stampvol sanitair). Heeft iemand handige linkjes of tips?
Wat zoeken wij (stel met kinderen van 5 en 3):
- Buitenland, maar max 1100 km van Utrecht (met de auto gaan we)
- 3 weken
- liefst op een camping in een huurtent oid, zodat de kinderen makkelijk contact kunnen maken
- Max 200 plaatsen op de camping, mag ook best klein zijn, bv boerderij camping met beestjes, wel graag minimaal 30 plekken
- Zwembad, liefst beetje met glijbaan en bv stroomversnelling
- Natuur in de omgeving (liefst een meer, beekje)
Onze eisen zijn (volgens mij) niet heel hoog, maar ik kom steeds rond 2500 euro uit, is dat een normale prijs?
Jarenlang in appartementen/ vakantieparken gezeten, vorig jaar voor het eerst een huurtent, dat is erg goed bevallen! Was toen in september in Frankrijk, weinig bezetting op de camping en al wat frisjes, maar het campingleven viel erg mee (al was er ook geen stampvol sanitair). Heeft iemand handige linkjes of tips?
Wat zoeken wij (stel met kinderen van 5 en 3):
- Buitenland, maar max 1100 km van Utrecht (met de auto gaan we)
- 3 weken
- liefst op een camping in een huurtent oid, zodat de kinderen makkelijk contact kunnen maken
- Max 200 plaatsen op de camping, mag ook best klein zijn, bv boerderij camping met beestjes, wel graag minimaal 30 plekken
- Zwembad, liefst beetje met glijbaan en bv stroomversnelling
- Natuur in de omgeving (liefst een meer, beekje)
Onze eisen zijn (volgens mij) niet heel hoog, maar ik kom steeds rond 2500 euro uit, is dat een normale prijs?
zondag 27 december 2015 om 18:01
ok, het is dus niet dat ik verkeerd zit te zoeken.
Dan gaan we toch ook vliegen, of camper huren oid nog even nader onderzoeken. Dit was de keuze omdat we volgend jaar wel budget willen, en 2017 wat verder.
Maar budget vind ik dit dus totaal niet.
Beetje gewend geraakt aan de 'buiten seizoen' prijzen denk ik....
Dan gaan we toch ook vliegen, of camper huren oid nog even nader onderzoeken. Dit was de keuze omdat we volgend jaar wel budget willen, en 2017 wat verder.
Maar budget vind ik dit dus totaal niet.
Beetje gewend geraakt aan de 'buiten seizoen' prijzen denk ik....
zondag 27 december 2015 om 18:05
zondag 27 december 2015 om 18:26
Hoogseizoen in Frankrijk kost 1000 euro per week in een tent, stacaravan of huisje nog veel duurder.
Wij zijn afgelopen 10 jaar met eigen caravan gaan kamperen in Frankrijk, die is verkocht dus dit jaar voor het eerst huren, 3x zo duur.
En vergeet niet
2x overnachting op heen/terugweg150 euro
Tol(140 euro )
Wij zijn afgelopen 10 jaar met eigen caravan gaan kamperen in Frankrijk, die is verkocht dus dit jaar voor het eerst huren, 3x zo duur.
En vergeet niet
2x overnachting op heen/terugweg150 euro
Tol(140 euro )
zondag 27 december 2015 om 18:27
zondag 27 december 2015 om 18:27
Stap af van het idee dat je naar een camping wil en ga naar een hotel.
Vaak verblijft 1 kind gratis bij de ouders op de kamer en voor de tweede krijg je kinderkorting.
Veel goedkoper dan zo'n dure camping. Je krijgt nog ontbijt ook.
Vorig jaar zaten wij in een hotel met 3 uur per dag een kinderclub, speeltuin en een binnenbad?
Vaak verblijft 1 kind gratis bij de ouders op de kamer en voor de tweede krijg je kinderkorting.
Veel goedkoper dan zo'n dure camping. Je krijgt nog ontbijt ook.
Vorig jaar zaten wij in een hotel met 3 uur per dag een kinderclub, speeltuin en een binnenbad?
zondag 27 december 2015 om 18:30
Als je geen enorme schep geld wil betalen in het hoogseizoen moet je geen 'kant en klare' vakantie willen.
Gewoon een leuke eenvoudige, mooi gelegen camping zoeken en eigen tent of caravan meenemen.
Als je zoals de meeste NL-ers een camping zoekt met veel Nederlanders, zwembad en kant en klare tent.. Tja, daar betaal je voor.
Gewoon een leuke eenvoudige, mooi gelegen camping zoeken en eigen tent of caravan meenemen.
Als je zoals de meeste NL-ers een camping zoekt met veel Nederlanders, zwembad en kant en klare tent.. Tja, daar betaal je voor.
zondag 27 december 2015 om 18:32
quote:julie1980 schreef op 27 december 2015 @ 18:28:
Als je budget wilt, dan ga je met een eigen tent kamperen bij de boer in NL. Dan red je het wel voor ¤20-25 per nacht. Okee, eerste jaar heb je wel de investering in je kampeeruitzet, maar de jaren daarna ben je voor een prikkie klaar.Dat kan ook in Frankrijk. Afgelopen jaar nog op een pareltje gestaan in Frankrijk. Maar wij hoeven geen zwembad, dat scheelt weer.
Als je budget wilt, dan ga je met een eigen tent kamperen bij de boer in NL. Dan red je het wel voor ¤20-25 per nacht. Okee, eerste jaar heb je wel de investering in je kampeeruitzet, maar de jaren daarna ben je voor een prikkie klaar.Dat kan ook in Frankrijk. Afgelopen jaar nog op een pareltje gestaan in Frankrijk. Maar wij hoeven geen zwembad, dat scheelt weer.
zondag 27 december 2015 om 18:37
Heb je ook al eens op Marktplaats gekeken? Soms staan daar advertenties van mensen die een vaste caravan hebben die ze een aantal weken in het jaar verhuren.
Als je in 2017 verder weg wilt, snap ik wel dat je nu niet gaat investeren in een kampeeruitrusting. Maar je zou wel eens kunnen kijken wat het kost om een caravan te huren bij een dealer. Omdat je 3 weken gaat is dat misschien voordeliger dan een huisje oid.
Als je in 2017 verder weg wilt, snap ik wel dat je nu niet gaat investeren in een kampeeruitrusting. Maar je zou wel eens kunnen kijken wat het kost om een caravan te huren bij een dealer. Omdat je 3 weken gaat is dat misschien voordeliger dan een huisje oid.
zondag 27 december 2015 om 18:39
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:28:
Voor een plek in het hoogseizoen
Ben je al te laat, wij boeken altijd al
In okt voor het jaar erna anders valt er
Niks meer te kiezen
Absoluut niet waar. Er zijn een heleboel leuke campings die pas vanaf 1 maart de reserveringen accepteren voor de zomervakantie. Er is meer dan genoeg keuze!
Wij reserveren altijd 2 weken op een camping naar keuze vooraf en de stops onderweg kiezen we pas als we willen stoppen. We hebben tot nu toe altijd een plek gehad op de leukste campings in Frankrijk, Spanje en Kroatië
Voor een plek in het hoogseizoen
Ben je al te laat, wij boeken altijd al
In okt voor het jaar erna anders valt er
Niks meer te kiezen
Absoluut niet waar. Er zijn een heleboel leuke campings die pas vanaf 1 maart de reserveringen accepteren voor de zomervakantie. Er is meer dan genoeg keuze!
Wij reserveren altijd 2 weken op een camping naar keuze vooraf en de stops onderweg kiezen we pas als we willen stoppen. We hebben tot nu toe altijd een plek gehad op de leukste campings in Frankrijk, Spanje en Kroatië
zondag 27 december 2015 om 18:45
Le Clou ga ik weer opzoeken, zag ik vorig jaar ook voorbij komen, zag er leuk uit inderdaad!
tnx Theamuts!
Vliegen dus no go.
Hotel spreekt me niet zo aan, moet je er eigenlijk constant op uit heb ik het idee. Of een megahotel met zwembaden en kinderclubs. Maar ik vind het al druk genoeg voor de kinderen met school en opvang, in de vakantie mag het wel lekker kleinschalig.
tnx Theamuts!
Vliegen dus no go.
Hotel spreekt me niet zo aan, moet je er eigenlijk constant op uit heb ik het idee. Of een megahotel met zwembaden en kinderclubs. Maar ik vind het al druk genoeg voor de kinderen met school en opvang, in de vakantie mag het wel lekker kleinschalig.
zondag 27 december 2015 om 18:47
[quote]Siepie1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:39:
[...]
Niet ala je een centrale plek vooraan op de camping wil dicht bij het zwembad, dan lig je ergens achteraan op een berg
[...]
Niet ala je een centrale plek vooraan op de camping wil dicht bij het zwembad, dan lig je ergens achteraan op een berg