Gezinsvakantie 2016

27-12-2015 17:47 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar zitten wij voor het eerst aan de schoolvakanties vast gezien onze oudste dan 5 jaar is. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik wel op tijd moet boeken, om een leuk plekje te krijgen en niet de hoofdprijs te betalen. Ik ben begonnen met zoeken, maar weet niet goed waar te beginnen...

Jarenlang in appartementen/ vakantieparken gezeten, vorig jaar voor het eerst een huurtent, dat is erg goed bevallen! Was toen in september in Frankrijk, weinig bezetting op de camping en al wat frisjes, maar het campingleven viel erg mee (al was er ook geen stampvol sanitair). Heeft iemand handige linkjes of tips?

Wat zoeken wij (stel met kinderen van 5 en 3):

- Buitenland, maar max 1100 km van Utrecht (met de auto gaan we)

- 3 weken

- liefst op een camping in een huurtent oid, zodat de kinderen makkelijk contact kunnen maken

- Max 200 plaatsen op de camping, mag ook best klein zijn, bv boerderij camping met beestjes, wel graag minimaal 30 plekken

- Zwembad, liefst beetje met glijbaan en bv stroomversnelling

- Natuur in de omgeving (liefst een meer, beekje)

Onze eisen zijn (volgens mij) niet heel hoog, maar ik kom steeds rond 2500 euro uit, is dat een normale prijs?
Het zwembad maakt het inderdaad prijzig!

Twee weken kan het ook worden.

Of misschien twee campings, waarvan 1 zonder zwembad.

De kant en klare tent maakt het erg duur. Ik vond het vorig jaar wel makkelijk, met koelkast, vriezer en 'normale' bedden. Daar betaal je dus blijkbaar voor (vorig jaar buiten seizoen 2 weken voor 350 euro, dus ik dacht nu voor 1250 wel 3 weken weg te kunnen, maar WOW....).
Dat gaat je echt niet lukken 1250 voor 3 weken. Nog niet eens twee weken. Helaas....
De prijzen in het hoogseizoen zijn abnormaal hoog inderdaad. Daarom hebben wij vorig toch zelf een goede tweedehands tent aangeschaft en een kampeeruitrusting, veel via marktplaats. Het was even een investering maar dat betaalt zich wel terug. Onze kampeerplek met oa eigen sanitair op een behoorlijk luxe camping kost dit jaar 800,- voor twee weken. En dat is dan een prijzige camping.
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:47:

[quote][message=21133433,noline]Siepie1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:39[/message

Niet ala je een centrale plek vooraan op de camping wil dicht bij het zwembad, dan lig je ergens achteraan op een bergHou toch op......
Ik zou ook zeggen; probeer het met een vouwwagen of eigen caravan, ideaal! En het scheelt echt veel geld.
quote:JoniJoni schreef op 27 december 2015 @ 19:20:

Ik zou ook zeggen; probeer het met een vouwwagen of eigen caravan, ideaal! En het scheelt echt veel geld.

Een eigen caravan kost ook veel geld, een beetje leuke voor 4 pers kost 2e hands al snel 6/7.000 euro, dan nog onderhoud/stalling, en de tol is nog hoger met caravan.

Wij hebben m verkocht omdat ie te klein werd, en leggen het bedrag aan onderhoud,stalling,en tol nu bij aan een huur stacaravan ipv een nieuwe te kopen .
Wij zijn afgelopen jaar met de kinderen (4 en 1 jaar) naar camping Les Alicourts in Frankrijk geweest. Was voor de kinderen echt genieten, heerlijk zwembad, speeltuin, kinderclub. Enige nadeel (voor sommigen) was dat het vrij afgelegen was en daardoor een uur moet rijden voor een uitje (bv dierentuin of kasteel).
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:47:

[quote]Siepie1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:39:

[...]

Absoluut niet waar. Er zijn een heleboel leuke campings die pas vanaf 1 maart de reserveringen accepteren voor de zomervakantie. Er is meer dan genoeg keuze!

Niet ala je een centrale plek vooraan op de camping wil dicht bij het zwembad, dan lig je ergens achteraan op een bergHaha afgelopen jaar 30 juni geboekt en 14 juli vertrokken naar een hele luxe stacaravan op een topcamping in gewenste vakantiegebied met de beste plek van de camping qua afstand zwembad, auto parkeren èn ook nog schaduw op de goede momenten. Last minute is er ook nog van alles aan leuks.
En o ja het scheelde 750 euro vanwege het last minute boeken...
Wij gaan altijd op de bonnefooi met dochter. Plek zat op kleine campings in Frankrijk.
quote:Azuri29 schreef op 27 december 2015 @ 19:40:

En o ja het scheelde 750 euro vanwege het last minute boeken...

Risico neem ik niet, wij gaan elk jaar naar dezelfde mega populaire camping in z Frankrijk, bij uit checken nemen we al een optie voor het volgende jaar met vroegboekkorting .

wij boeken altijd rechtstreeks via de camping zelf, niet via een reis organisatie dat scheelt ook heel veel geld
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 18:28:

Voor een plek in het hoogseizoen

Ben je al te laat, wij boeken altijd al

In okt voor het jaar erna anders valt er

Niks meer te kiezenDat ligt helemaal aan de plek natuurlijk.
quote:mariska85 schreef op 27 december 2015 @ 19:36:

Wij zijn afgelopen jaar met de kinderen (4 en 1 jaar) naar camping Les Alicourts in Frankrijk geweest. Was voor de kinderen echt genieten, heerlijk zwembad, speeltuin, kinderclub. Enige nadeel (voor sommigen) was dat het vrij afgelegen was en daardoor een uur moet rijden voor een uitje (bv dierentuin of kasteel).Ik heb me daar kapot verveeld. Oninspirerende regio ook de Loire.
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 19:46:

[...]

Risico neem ik niet, wij gaan elk jaar naar dezelfde mega populaire camping in z Frankrijk, bij uit checken nemen we al een optie voor het volgende jaar met vroegboekkorting .Elk jaar hetzelfde? Ben je op een gegeven moment niet uitgekeken in een gebied?
quote:Tmaar schreef op 27 december 2015 @ 19:54:

[...]

Elk jaar hetzelfde? Ben je op een gegeven moment niet uitgekeken in een gebied?Nou inderdaad....
quote:Tmaar schreef op 27 december 2015 @ 19:54:

[...]

Elk jaar hetzelfde? Ben je op een gegeven moment niet uitgekeken in een gebied?

Nee we gaan nu de 11e x, het is een mooie grote luxe camping aan zee, met

Veel restaurants en steden in de buurt,en de kinderen hebben er veel vriendjes .
Juist als je niet alles plant kom je op de leukste plekjes terecht.
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 19:58:

[...]

Veel restaurants en steden in de buurt,en de kinderen hebben er veel vriendjes .

Wauw, de elfde keer al...... Ik zou er werkelijk niet aan moeten denken. Misschien hangt het er ook wel vanaf wat je zoekt in een vakantie. Wij zijn erg van de kastelen, musea, grotten, steden en ik hoef niet 10 keer naar hetzelfde kasteel. Maar als je vooral strand en een boulevard met restaurants zoekt, kan dezelfde plek misschien wel prima zijn.

Wbt vriendjes voor de kinderen; dat zou voor mij geen argument zijn. Mijn ervaring is dat de kinderen op elke nieuwe plek binnen no time nieuwe beste vrienden hebben gemaakt.
Op Vacansoleil is er wel goedkoper iets te vinden:

http://www.vacansoleil.nl ... ad/VAC/1/2391018/#prijzen

Dit is er een van.
Ach joh, ieder z'n ding. Moet er ook niet aan denken maar als iemand 11 keer naar dezelfde plek wil, prima.

Het is alleen niet zo dat je al veel te laat bent met boeken nu. Dat geldt misschien als je per se naar die camping wil (voor de 11de keer), maar ik ga elk jaar met gezin op de bonnefooi of boek weken van tevoren. No problem.
quote:mariska85 schreef op 27 december 2015 @ 19:36:

Wij zijn afgelopen jaar met de kinderen (4 en 1 jaar) naar camping Les Alicourts in Frankrijk geweest. Was voor de kinderen echt genieten, heerlijk zwembad, speeltuin, kinderclub. Enige nadeel (voor sommigen) was dat het vrij afgelegen was en daardoor een uur moet rijden voor een uitje (bv dierentuin of kasteel).Wij vonden dit inderdaad ook een topcamping!! Echt genoten daar.
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 19:28:

[...]

Een eigen caravan kost ook veel geld, een beetje leuke voor 4 pers kost 2e hands al snel 6/7.000 euro, dan nog onderhoud/stalling, en de tol is nog hoger met caravan.

Wij hebben m verkocht omdat ie te klein werd, en leggen het bedrag aan onderhoud,stalling,en tol nu bij aan een huur stacaravan ipv een nieuwe te kopen .

Dat ligt eraan welke eisen je hebt. Die van ons was 500 euro en is prima! In die van 7000 euro zal best wat meer luxe zitten maar in de zomer zit je toch buiten, en die van ons heeft een zitje, bedden, koelkast en drie pits gasstel.

Stalling moet je inderdaad bij tellen, maar met een caravan kun je ook eens tussendoor makkelijk weg. Het is wikken en wegen. Je moet er ook wel de juiste auto voor hebben natuurlijk, die 'm kan trekken.
quote:sandy1974 schreef op 27 december 2015 @ 19:58:

[...]

Veel restaurants en steden in de buurt,en de kinderen hebben er veel vriendjes .Mag ik vragen welke camping dit is, ben nu wel benieuwd !
quote:Siepie1974 schreef op 27 december 2015 @ 19:59:

Juist als je niet alles plant kom je op de leukste plekjes terecht.En dit, ook zo heerlijk. Lekker op de bonnefooi, rondtrekken en op de meest onverwachtse plekken terechtkomen.
Wij liggen idd 3 weken op strand/zwembad, en boulevard/terras

Ga geen 1300 km rijden voor kasteel

Of musea in bloed hitte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven