Beste film

27-12-2015 19:34 106 berichten
Welke film vind je het beste?

Silence of the lambs is mijn favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte sucker voor romantische komedies.

The Holiday is absoluut mijn favoriet. Al zo vaak gezien!
The Shining.
Bridget Jones

40 year old virgin
What's eating Gilbert Grape. Briljante Leo.
IT

The mist

50 first dates

Alles is liefde

the currius case of benjamin button
quote:Dragisa schreef op 27 december 2015 @ 20:55:

Er zit een wezenlijk verschil tussen "beste film" of "leukste film", gezien ik hier films als apollo 13 of nothing hill voorbij zie komen.

Iemand kan dat niet de beste film vinden? Het is nogal persoonlijk en iedereen heeft hier een eigen mening over natuurlijk.
beetje standaard smaak denk ik maar mijn top 3 zijn toch wel Shawshank, the green Mile en Leon (the laatste twee onlangs nog gezien). Deze films kijk ik toch wel ieder jaar minimaal 1 keer.

verder zijn er nog wel wat films die ik wel leuk vind maar die zijn niet echt bijzonder. Zoals , Mr and Mrs Smith, the curious case of Benjamin Button, My name is Khan, Temple Grandin e.d. Maar die kan ik ook overslaan als ze op tv zijn hoor. Ik ben niet zo'n grote filmkijker.
Ik ben er uit, ik denk dat ik The last Emperor echt de beste film vind die ik ooit gezien heb ( en dat zijn er héél veel ).
a perfect getaway

oeh en alle twilight films

en eigenlijk nog veel meer
If you can dream it, you can do it.
Intouchable en Soof
Léon, Django Unchained en veel met Denzel Washington.
Das weisse band.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 december 2015 @ 21:29:

[...]

Iemand kan dat niet de beste film vinden? Het is nogal persoonlijk en iedereen heeft hier een eigen mening over natuurlijk.

O nee, dat zeg ik helemaal niet. Nergens zelfs.

Natuurlijk is het persoonlijk. Ik heb op de filmacademie gezeten, en zelfs geleerde konden elkaar om bepaalde titels in de haren vliegen.

Als ik denk aan "beste film" dan denk ik aan film met een ijzersterk script, uitmuntende cinematografie en zeer goede acteerprestaties. Films die feitelijk goed in elkaar steken, of je het nu een leuke gezellige film vind of niet.

Als ik denk aan "favoriete film" dan komen er hele andere titels voorbij.

1 van mijn favoriete is The Boondock Saints, maar is het een goed in elkaar gezette film? Verre van. Flinter dun flut script, de acteurs zijn niet bijster goed, het is goedkoop en eigenlijk gewoon slecht.

Maar wel leuk. Maar die film valt voor mij dus niet onder dit topic.

Ik zal mij dus vergist hebben in het doel van dit topic, als iemand een rom-com of de Twilight reeks als "beste film" kwalificeert. Begrijp je wat ik hier mee bedoel? Het is niet afzeiken hoor

Daarom zei ik dat precies, in mijn eerste zin.
quote:_origami_ schreef op 27 december 2015 @ 22:26:

Léon, Django Unchained en veel met Denzel Washington.

Die.

Inglorious Basterds
Verder vind ik Ringu en Sinister erg goed.
The full monty vind ik een fijne film.

En Onegin heeft prachtige beelden, prachtige muziek en een heel goed verhaal.
Mind the gap
Moulin Rouge

En Romeo & Juliet, die met Leo
Ocean's 11, 12 en 13.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Dragisa schreef op 27 december 2015 @ 22:53:

[...]

Natuurlijk is het persoonlijk. Ik heb op de filmacademie gezeten, en zelfs geleerde konden elkaar om bepaalde titels in de haren vliegen.

Als ik denk aan "beste film" dan denk ik aan film met een ijzersterk script, uitmuntende cinematografie en zeer goede acteerprestaties. Films die feitelijk goed in elkaar steken, of je het nu een leuke gezellige film vind of niet.

1 van mijn favoriete is The Boondock Saints, maar is het een goed in elkaar gezette film? Verre van. Flinter dun flut script, de acteurs zijn niet bijster goed, het is goedkoop en eigenlijk gewoon slecht.

Ik zal mij dus vergist hebben in het doel van dit topic, als iemand een rom-com of de Twilight reeks als "beste film" kwalificeert. Begrijp je wat ik hier mee bedoel? Het is niet afzeiken hoor

Daarom zei ik dat precies, in mijn eerste zin.

Ik heb geen verstand van films. Een goede film is voor mij een film die shockeert/aan het denken zet/diepe indruk achter laat.

Bij sommige titels denk ik wel 'Huh, waarom?'.
Requiem for a dream

Seven

Alien resurection

Excalibur

The godfather I II en III
Pan's labyrinth

Eternal sunshine of the spotless mind

Memento

Cidade de deus

Oh ja, en veel van Pixar. Zeker niet alleen kinderfilms.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
No country for old men.
Life is fun. Live it.
quote:Dragisa schreef op 27 december 2015 @ 22:53:

[...]

Daarom zei ik dat precies, in mijn eerste zin.Ik denk dat jij met hele andere ogen naar een film kijkt en daardoor bepaalde films niet als "beste film" kan zien. Mij boeit het niet of de acteurs steengoed zijn en of het script goed is enzo. Ik kijk of ik persoonlijk de film goed vind. En of hij dan slecht in elkaar zit volgens de kenners...tja, het zal wel maar dat valt mij 9 van de 10 keer niet op. Denk dat daar een groot verschil in zit, hoe kritisch kijk je naar een film?
Nou exact. Zoals ik al zei, ik heb het topic dus verkeerd geïnterpreteerd
Hebben jullie niet verschillende categorieën dan?

Ik heb oa: echt goed/indrukwekkend/onderhoudend/vermakelijk/kan ik met een half oog kijken/saai/slecht/draak/ik slaap nachten niet/indrukwekkend.

De Oceans films vallen voor mij bijvoorbeeld onder onderhoudend en vermakelijk.

Magnolia en Pan's Labyrinth onder echt goed en indrukwekkend.

Hoe categoriseren jullie films?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven