April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hoi Mette welkom! Stomme vraag maar ben jij het (schoon)zusje van Selma Duim? Kan me nog iets vagelijk herrineren van een post op het april 2008 topic toen zij net bevallen was.........

Hier ook niet veel tips, vooral op tijd naar bed en de hele dag door kleine beetje eten was wat bij mij hielp. Dus er lagen echt bergen sultana's en mueslirepen op mijn buro haha

Verder niets te melden, heb een lui dagje haha. kleine vent is ook al de hele dag in z'n pyama...........
Ja idd, Selma is m'n zus!

Druk maar gezellig weekend gehad, dus nu eventjes lekker op de bank met een kop thee!

Jullie ook allemaal een leuk weekend gehad?
Hey meiden welkom,

Ik schijt echt 7 peulen. Moet straks naar de VK is op zich erg leuk natuurlijk want we mogen weer ff naar het hartje luisteren maar tot nu toe ben in onder het bloedprikken uitgekomen en ben bang dat ik daar vandaag niet onderuit kom. En ben echt als de doods voor naalden, blijf mezelf maar voorhouden " het is voor een goed doel" " het is voor een goed doel" maar ben best zenuwachting aan het worden en ik heb die afspraak pas om 18.00 uur aaaaaaaahhhhhhhhh

Sorry moest ik ff kwijt.

(1 voordeel die verstopping zit nu niet meer zo verstop hihihihihi)

bibberende groetjes van mij.
Sterkte Pamster!!!!
sterkte Pam en gewoon heel hard de andere kant opkijken!

Leuk Mette een klein neefje of nichtje voor Tijn!
Ha meiden,

Heb al een tijdje niet gereageerd maar lees natuurlijk wel gezellig mee. Hier alles ok. Hartje inmiddels al twee maal gehoord. Van 7 april naar 6 april gegaan dus nu inmiddels in de 16e wk.

Ben nu sinds een week of 8 weer aan de slag (vanaf mijn eerste verlof) en zit daarnaast midden in een verhuizing. Dat verklaard dan direct waarom ik er even niet was. Het was wel even wennen weer fulltime aan de bak. Met kleine spruit van 4 maanden en dan weer zwanger en volop misselijkheid en vermoeidheid. Inmiddels gaat het stukke beter en beginnen we met zijn allen een beetje in een ritme te komen.

Wij willen ook weer weten wat het wordt. Wisten we bij de vorige ook. Mijn man denkt weer een jongen. Ik ook maar als het een meisje gaat worden vinden we dat ook helemaal prima.

Verder heb ik ook al een enorme buik en ben ik ook nog niets aangekomen. Eleminata: herkenbaar dus. Volgens de vlos is mijn baarmoeder al zo groot als 20 wk dus dat verklaard een hoop. Maar goed het is ook erg snel na nummer 1 dus de rek zit er nog in. Heb ween een lekkere nieuwe garderobe aangeschaft dus voel me helemaal lekker.

Ga weer wat vaker meeschrijven meiden want het is toch veels te gezellig!

Groetjes
Jeeeeee we hebben weer het hartje gehoord. Was weer geweldig natuurlijk!!!

Alleen het bloedprikken was een ramp ze prikte mis en omdat ik zon angsthaas durfde ze het niet opnieuw dus ik mag nu gezellig naar het lab voor het echte werk hmmm.

Voor de rest was alles perfect zit goed in de groei en heb mijn placenta aan mijn rugkant liggen waardoor ik sneller de baby kan gaan voelen.

Ik mag ook mijn afspraak maken voor de 20-weken echo over 5 a 6 weken (Gaat hard he)

En voor de tabel mijn volgende afspraak bij VK is 10/11 wederom om 18:00 pas

Fijne avond ik zit weer op mijn roze wolkje

Kus
Geweldig Pamster!! (behalve het prikken dan)
Thank.

Vanaaf weer HNTM Tiaraatje??? zat vorige week helemaal klaar was het een compilatie van alle afleveringen hmmm beetje jammer vanaaf nieuwe poging. alleen deze keer lekker op de bank met de kaarsjes aan. hihihihi

Fijne avond
Ik heb net gebeld voor mijn 20-weken echo en ik mag 19 november weer naar ons hummie gaan kijken en ik hoop ook naar het geslacht................. ohhh ben zo benieuwd.

En donderdag gezellig weer bloedprikken bah bah bah
@asjenemou: We hebben dus die echo laten maken maar de bloedtest moet dan nog elders onderzocht worden. En dat duurt 10 dagen. Dus vandaar wachten...

Maar de nekplooi was prima binnen de normale waardes dus stiekem zijn we al opgelucht :-) Het lijkt allemaal goed.

Inmiddels ook na een paar extra dagen rust mijn energie een beetje teruggevonden! Joepie. Erg fijn om behalve werken ook nog een priveleven te kunnen leven weer, hahahaha
Zooowwww, wat ben ik moe! Vanochtend al om 10 uur met de oudste twee naar de stad gegaan om nieuwe schoenen te kopen voor ze en we waren pas om half 3 thuis. We moesten nog cadeautjes kopen voor 2 kinderfeestjes, even samen lunchen en nog de boodschappen doen. Om 3 uur waren we weer bij een vriendin waarmee ik had afgesproken. Jongste is nu tijdelijk de hele week op het kdv ivm de badkamerverbouwing, dus dat scheelt alweer. De badkamer begint vorm te krijgen: nog 2 weken....

@Pamster: jammer dat je zo bang bent voor bloedprikken? Nare ervaring gehad daarmee of gewoon bang voor naalden en/of bloed? En 19 november is al heel erg snel!

@Macnique: Fijn dat de eerste geruststelling er al is. Vreemd trouwens, mijn collega is dus 40 en moest toch haar eigen deel betalen. Moet ik haar maar eens doorgeven, misschien hebben ze een foutje gemaakt.

@Karen: lijkt me idd erg zwaar om én een nieuwe baan én een kleine beeb in huis én weer zwanger zien te combineren! Sterkte daarmee!

Groetjes, Ruma
Hoi meiden, ben ik ook weer even. Kom even melden dat ik gisteren de punctie heb gehad en het best meeviel (ondanks mijn angst voor naalden, Pam we kunnen elkaar daar in de hand schudden). Nu even een weekje rustig aan doen, en dan volgende week de eerste (en belangrijkste uitslag). Best spannend allemaal.

Wie ging er nu nog meer een punctie doen?

Ruma, voor jou is het ook de vierde toch? Hoe oud zijn ook weer je andere kids? Vinden ze het een beetje spannend?

Groetjes, Beer
Ben wel een beetje nerveus.... Straks, om 12.00 uur krijgen we de echo voor de nekplooimeting. Bloed heb ik een tijdje geleden al laten prikken en het lijkt erop dat we direct de uitslag krijgen. Ik heb het gevoel dat alles goed is maar toch.... 3 november vindt de vruchtwaterpunctie plaats. Ik vind het wel heel spannend allemaal. Ik laat het jullie weten!
Sterkte straks reminder! Ik zal aan je denken!

Ja ik heb in mijn jeugd een trauma overgehouden aan het prikken mijn DKTP prik heeft ze in een spier gezet waardoor ik een half jaar met een ontstoken dik armpje liep waar ik vervolgens weet mee gepest werd op school. En een keer met bloedprikken voor pfeiffer hebben ze mijn ader doorprikt waardoor ook die begon te stollen en ontsteken en dat deed echt verschikkelijk veel pijn, je moet denken aan een golfbal in je elleboogholte die iedere keer als je je arm dicht deed open klapt en onwijs bloed. Lang verhaal allemaal maar dit maakt wel duidelijk hoe bang ik voor dat prikken ben. Zal er nu over ophouden en ga met maar een doel morgen weer naar het prikken toe en dat is dit hummeltje dat in me zit!

Meiden met de combitesten heel veel succes met het wachten

Ik duim me rot voor jullie!

XPam
Wij hebben morgenochtend de combitest en ik heb geen idee of de uitslag dan direct bekend is. Ik ben vooral erg benieuwd naar de echo... Misschien neem ik het niet serieus genoeg? Ik ben er niet zo mee bezig dat het mis kan zijn, ga er eigenlijk vanuit dat het wel goed zit. Nou ja...
Ben ik weer!! Pfff, wat een opluchting! Op basis van mijn leeftijd is de kans op kindje met Downsyndroom 1:226. Uit mijn bloedtest kwam het getal van 1:670 en in combinatie met de nekplooimeting (1,7 mm) komt het resultaat van 1:4508!! We zijn heel erg blij!
Gefeliciteerd reminder en heel veel succes morgen india! zo te lezen krijg je dus gelijk de uitslag.

Ik heb de babysound besteld via internet zodat we vanaf volgende week elk moment naar het hartje van de baby kunnen luisteren. Ben benieuwd.

Ik ga maar is naar mijn werk fijn een avonddienstje draaien blehhh

Doeggies
Goeiemrogen allemaal (nog net haha)

Mooi Reminder dat alles ok was nu lekker genieten.

Wij hebben ook zo'n Angel sound ding maar zelfs in week 37 kon ik de baby nog niet horen omdat de placenta ervoor lag dus als het niet lukt Pam dan geen paniek ........
Nee hoor, ik heb nog geen uitslag. De echoscopiste kon er niets over zeggen en bloed is ook pas net afgenomen en alles gaat nu naar het VU-ziekenhuis. Over anderhalve wk krijg ik de uitslag.

Maar goed, baby wel uitgebreid gezien natuurlijk. Erg leuk. Blij om weer iets tastbaars er van mee te krijgen en nu was het natuurlijk al een behoorlijk gevormd kindje en hij bewoog ook alsmaar. Zo grappig. Hij zit iets boven de groeicurve dus mijn vent was al helemaal trots "zie je, het wordt een grote kerel!", haha.

Nou ik ga weer rustig aan doen en zwanger zijn op de bank.
Nou dames ik heb bloed laten prikken, had echt zon doorgewinterde tante en het was zo gepiept jippie heb er bijna niks van gevoeld. Jeetje wat ben ik opgelucht. Daarna lekker met schoonmams de stad in gegaan voor een groot stuk appeltaart en we hebben kinderwagens getest hihihihi was best grappig.

Ben met de baby uitzet bezig en begint aardig te vlotten. Zijn jullie daar al mee bezig met de standaard babyuitzet??? Heb zon handig lijstje bij de HEMA gehaald en afvinken maar.

@Elmanita dank je voor je bezorgdheid ik hou het ook zeker in mijn achterhoofd! Nou heb ik wel mijn placenta in mijn rug liggen waardoor ik het sneller zo moeten gaan voelen en misschien ook wel het hartje kan beluisteren. We zien het wel.

Ik ga ook weer ff moe maar voldaan op de bank hangen.

Groetjes Pam
Zo, heerlijk uitgeslapen (21.30-07.45), fris en fruitig naar Flodder in de maak gekeken. Een heerlijk spring in het veld met alles er op en er aan. Heb echt hele mooie foto's mee gekregen maar de scanner is afgekoppeld. Als ie er weer staat ga ik zeker foto's neerzetten. Een hele schattige waar je het oortje mooi ziet en 1tje met het handje voor de mond. Echt heeeel schattig weer !!! Nekplooi was 1 mm en dat is perfect. Hij mag max 3 mm zijn. Qua kansberekeningen weet ik niet hoe veel dat is hoor...... Maagje was vol, darmen zitten op juiste plek, 2 hersenhelfde en omdat ie zo mooi sprong wees het er op dat er in elk geval geen ernsitge open ruggetje is. Maar dat zien ze pas echt met 20 weken. Erg fijn dus !!
Hallo allemaal,

Pamster: super dat het bloedprikken is gelukt! Ik ben er ook geen fan van, maar hier is het ook gelukt.

Floddertje1: wat fijn nieuws voor je dat alles er goed uit ziet. Altijd heerlijk om de kleine te zien springen.

Ik zelf ga dinsdag weer naar de verloskundige en hoor dan de uitslag van de bloedtest en hopelijk ook het hartje. Qua buik ben ik aardig aan het groeien geslagen. Ik kan absoluut geen hoge taille broeken meer aan, maar mijn lage broek past nog steeds.

Voor de rest hebben we een hele mooie babykamer op de kop getikt, heel apart Engels en van teakhout. Het was liefde op het eerste gezicht, dus die gaan we zaterdag ophalen. De meubeltjes slaan we totdat de kamer klaar is maar op in de logeerkamer....

Dames, alvast een fijn weekend.
Floddertje en India, wat lief! Die echo's zijn wel geweldig, wat jammer dat je er niet elke maand een hebt eigenlijk! Mijn zusje woont in Zwitserland en daar is dat wel zo! Mzzelaar!

Puck en Pamster, jeetje wat zijn jullie al serieus aan het shoppen zeg! We erg leuk!

Ik heb eigenlijk vooral de behoefte om voor mezelf te shoppen....nieuwe kleren enzo...op 1 of andere manier lijkt april volgend jaar nog zover weg, wat moet ik een half jaar lang met al die spullen in ons kleine huisje...? Is dat onverstandig, zit er lange levertijd op dingen?

Schrok me wel rot van de wachtlijsten van creches hier in Amsterdam Zuid, anderhalf jaar! Wat heb ik daar nu aan? Maak me daar wel beetje zorgen over, wat te doen zonder crecheplek de eerste tijd? En dan gaan we misschien ook nog verhuizen dus dan begint de hele zoektocht van voren af aan...

Vandaag lekker thuiswerkdagje, vriendin met kleintje van 4 maanden komt op de koffie, da's leuk! Nu eerst tandarts zometeen, da's dan weer minder leuk...:-(

Fijne dag allemaal!
@asjemenou sterkte bij de tandarts!!!

De reden dat ik nu al de basis dingen aan het verzamelen ben is omdat het in een hap zo rete duur word dus koop ik nu vast elke maand iets! (Is mijn eerste dus heb nog niks)

Levertijden is mij verteld is voor een kamertje 3 a 4 maanden en voor een kinderwagen ook zon 3 maanden, maar daar wachten we ook nog wel mee maar zodra we de 20 weken echo hebbben gehad gaan we toch echt aan het kamertje beginnen. (Moeten een hoop doen onze kamer word namelijk babykamer dus moeten 2 kamers gaan aanpakken en zolang ik nog geen dikke buik heb kan ik veel nog zelf doen) Ik ben geen laatste moment persoontje.... Ik heb het gewoon het liefs ruim op tijd af zodat als ik met verlof kan ik lekker kan gaan uitrusten.

Hoe denken jullie hierover draaf ik door?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven