Wie denk er mee: "wraak" op je ex...

14-10-2008 23:19 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee Girlss

ik heb zin om even iets met jullie te delen, om te helpen het positieve/grappige in te zien van mijn breuk na 6 jaar samen samen te zijn geweest. Ik merk aan mijzelf, dat ik echt 100 dingen kan noemen op wat voor manier ik wraak op mijn ex zou willen nemen om alle kl*te dingen die hij achter mijn rug heeft gedaan. Vanzelfspekend ben ik een zelfrespecterende vrouw dus zal ik die dingen die ik bedenk nooit uitvoeren, maar toch vroeg ik mij af: wat voor vreselijke plannen heb jij bedacht toen het uitging/overging tussen jou en je inmiddels ex-partner? En heb je het serieus uitgevoerd of vond het ook gewoon lekker EVIL om aan te denken... of schaamde je je juist voor die gevoelens?

Topicstarter begint, dus bij deze een paar gedachten: hij leent nog steeds elke dag mijn fiets, eigenlijk wilde ik daarom " per ongeluk" mijn fietssleutel laten verdwijnen, zodat hij komende weken lekker mag lopen naar zijn werk... Ook heb ik overwogen toen ik hoorde dat hij zijn scharreltje in MIJN huis (waar hij nog eventjes inzit omdat hij nergens anders heen kon, te vriendelijk van mij achteraf i know) laat komen, heb ik ook behoorlijk wat slechte zaken bedacht. Zoals bijvoorbeeld express heel de tijd langsgaan als ik wist dat hij bezoek had... overwegen haar spullen over het balkon te donderen (en ik woon erg hoog) ... haar te confronteren met het feit dat hij altijd heeft geroepen niet op dik te valen... owh, en ik heb overwegen hem het huis LETTERLIJK uit te schoppen of eens lekker ordinair alles eruit te gooien wat mij dwarszit en hem daarmee hard te kwetsen... Ook heeft hij mij vroeger wel een RETE saaie maar OWH ZO VERANTWOORDE boeken cadeau gedaan.... die ik het liefste nu ALSNOG naar hem retourneren... want hell no, wat moet ik in g*dsnaam met een boek over economie in Zuid afrika 200 jaar geleden *denk*

Hmm, als ik het teruglees valt het allemaal nog wel mee...niets ervan heb ik gedaan, uiteindelijk heb ik tot nu toe alleen zijn allerduurste flessen wijn uit de wijnvoorraad meegenomen en opgezopen of het huiswijntjes AH waren... helpt natuurlijk geen drol, maar vind het toch een soort "nette" vorm van gerechtigheid halen

Wie volgt met een leuk(er) verhaal?
Weet je wat een goeie wraak is?

Heel gelukkig worden zonder hem. Echt, dat is de zoetste wraak die je je voor kunt stellen.
Ik begrijp de reacties niet zo goed van posters die TO aanspreken op het feit dat wraak geen zin heeft en eer aan jezelf en zo. Volgens mij zegt zij toch heel duidelijk dat het in haar geval alleen om de fantasie zelf gaat en dat ze het niet uit gaat voeren.

Wat is er mis om je frustraties eens lekker te laten botvieren in je fantasie?

Die van Tineke Verburg vind ik geweldig!
quote:eva_anne schreef op 15 oktober 2008 @ 08:49:

Tijdens een groot feest ben ik in de pauze het podium opgeklommen, heb ik de microfoon gepakt en gezegd:

Beste [naam-ex]

Wil je er alsjeblieft mee ophouden om me steeds jankend op te bellen? Het is uit tussen ons en je gedraagt je als een baby!

Op het feest - waar hij zijn nieuwe vriendin naartoe had meegenomen - was het halve dorp aanwezig incl al zijn voetbalvrienden en kroegmaatjes.

Je had zijn gezicht moeten zien toen ik dat deed...

(Van dat jankend bellen is natuurlijk niks waar, hij had mij ooit een keer een beetje sniffend opgebeld, meer niet...)Ohhhh!!! Heel goed!
hihi.. al die wraak.. maar een scharrel nemen in jullie huis vind ik te ver gaan! Ik zou hem flink aanpakken.
Een kuub zand bestellen en voor zijn nieuwe huis laten afleveren...

ECI werkt ook heel goed, abonnementje afsluiten.

Die van laxeer middelen vind ik ook errug goed! Heb pas een film gezien waarbij dat gebeurde! Gewèldig!

Jeukpoeder in zijn bed (erg kinderachtig maar zooo leuk)

Haarverf in zijn shampoofles doen... (blauw ofzo)

Uhmmm laat me ff denken er komt straks nog wel wat oppoppen! (nu aan het werk)
bouillonblokje in de douchekop!
quote:courageux schreef op 14 oktober 2008 @ 23:32:

geen wraak nemen!

LOI cursus nederlands of typcursusje lijkt me een beter plan... (en niet voor je ex maar voor jezelf...)Waarom zo onaardig doen? Heel raar.
quote:Moordwijf schreef op 15 oktober 2008 @ 09:42:

bouillonblokje in de douchekop!

Hehe... die is dan wel leuk. Is daar wel ruimte voor dan?

Doet me denken aan een geintje die vrienden bij een vriendin hebben uitgehaald tijdens de housewarming. Douchekop opengeschroefd en daar een 25 øremunt (lijkt op een 1 cent muntje) ingestopt. Ze heeft alles geprobeerd, ontkalken, nog eens ontkalken... op het laatst liet ze zich ontvallen dat ze een loodgieter gebeld had. Toen hebben ze het haar maar verteld
quote:danivo schreef op 14 oktober 2008 @ 23:35:

hij leent nog steeds elke dag mijn fiets

WAATT??

dat hij zijn scharreltje in MIJN huis laat komen

WÁÁÁÁÁ'TTT???

wat is er mis met jou? zo kun je jezelf niet willen laten behandelen!En hier ben ik het dan wel mee eens. Maar goed dat is niet helemaal ontopic...
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2008 @ 07:03:

Wraak? Het zou gewoon voor jezelf en je eigen rechten opkomen zijn als je hem per direct toegang tot je huis weigert en je fiets niet meer aan hem uitleent.

Een zichzelf respecterende vrouw laat niet zo met zich dollen als jij. Ex is ex en dus exit wat betreft de voordeeltjes die ie had toen jullie nog met elkaar samen waren.

Exact! Niets meer en niets minder. Dat je daar zelf niet op komt

Het lijkt bijna een vorm van aandacht vragen!
kan er idd niet bij dattie je fiets leent en al helemaaaaaaal niet dat ie in JOUW huis zijn scharrels mag meenemen....
quote:tigger1 schreef op 15 oktober 2008 @ 09:13:

Een van de mooiste kennelijk waargebeurde grappen vind ik nog altijd die van Tineke verburg, toen haar toenmalige ega Jos Kuijer de kuierlatten nam en er met een ander vandoor ging.

Tineke had van alle overhemden van Kuijer de knopen gehaald, bij elkaar in een zakje gedaan en aan hem gegeven met de woorden: 'Je nieuwe vlam kan toch zo goed naaien?'

BRIL-JANT!!!!
quote:tigger1 schreef op 15 oktober 2008 @ 09:13:

Een van de mooiste kennelijk waargebeurde grappen vind ik nog altijd die van Tineke verburg, toen haar toenmalige ega Jos Kuijer de kuierlatten nam en er met een ander vandoor ging.

Tineke had van alle overhemden van Kuijer de knopen gehaald, bij elkaar in een zakje gedaan en aan hem gegeven met de woorden: 'Je nieuwe vlam kan toch zo goed naaien?'

Dat is zo'n eeuwig terugkerend en uitgekauwd verhaal.
quote:Kapara schreef op 15 oktober 2008 @ 09:36:

Een kuub zand bestellen en voor zijn nieuwe huis laten afleveren...

ECI werkt ook heel goed, abonnementje afsluiten.

Die van laxeer middelen vind ik ook errug goed! Heb pas een film gezien waarbij dat gebeurde! Gewèldig!

Jeukpoeder in zijn bed (erg kinderachtig maar zooo leuk)

Haarverf in zijn shampoofles doen... (blauw ofzo)

Uhmmm laat me ff denken er komt straks nog wel wat oppoppen! (nu aan het werk)Meen je dit? Vind je dat geweldig? Is hartstikke gevaarlijk hoor. Beetje ziek als je zoiets gaat doen/geweldig vindt....sorry.
Wraak nemen is heel doorzichtig. Als je het doet, geef je toe dat hij je erg geraakt heeft en dat je er niet over heen bent. Het komt zwak en zielig over. Dus niet doen, uit zelfrespect.

Ik zou er zelfs niet over fantaseren, daarmee maak je hem veel te belangrijk. Als ik lees hoe hij zich gedraagt, is hij het niet waard. Hem zo vlug mogelijk uit je hoofd zetten en gelukkig worden zonder hem, zoals Eleonora ook al aangaf.
Deze man schaadt zichzelf meer dan hij ooit jou zou kunnen schaden met zijn gedrag.

Blijf dus dicht bij de wortels van onze beschaving, en keer hem de andere wang toe.
Geen ervaring met wraak nemen ,vind de mooiste wraak laten zien dat je het goed voorelkaar hebt zonder ex .

Ik ben nooit gedumd of slecht behandeld ,maar vriendinnen wel

Dus wel wraakacties meegemaakt zoals

# ex opgeven als contactpersoon op homo site met foto en telefoonnummer

# smsjes sturen[onbekend mb nummer] op tijden dat nieuwe scharrel in het spel is

# een vriendin vertelde aan scharrel ex dat hij toch echt voor een soa test moet gaan .
Gister toevallig een radioprogramma gehoord met een hoogleraar emoties die vertelde dat wraak ook een doodnormale emotie is (die evolutionair ook een functie had/heeft).

Ooit heb ik de volgende stelling gelezen: 'de beste wraak is een succesvol leven'. En bij mij werkt dat wel.
mijn wraak is: gelukkig zijn met mijn leven en dat uitstralen op elk moment van de dag. je voelt jezelf goed en als je hem een keer tegenkomt, geef je direct de boodschap af dat het je zonder hem ook prima lukt om een geweldig leven te leiden.

een toevallig incident was dat ik met een pasverworven goede vriend, type rocker, gitaar op zn rug, 1m95 lang, door de stad liep toen ik mijn ex tegenkwam.

diezelfde middag had ik van ex een bericht in hyves wie die man was. heb er niet op gereageerd en dit was voor mij wraak genoeg eigenlijk...om te merken dat hij, ondanks dat hij er een punt achter gezet heeft, mij blijkbaar toch nog niet los heeft kunnen laten en ik hem wel.
Ook prettig.... eeuwig de favoriet van je ex-schoonouders blijven.
quote:HaagsLoesje schreef op 15 oktober 2008 @ 09:27:

Ik begrijp de reacties niet zo goed van posters die TO aanspreken op het feit dat wraak geen zin heeft en eer aan jezelf en zo. Volgens mij zegt zij toch heel duidelijk dat het in haar geval alleen om de fantasie zelf gaat en dat ze het niet uit gaat voeren.

Wat is er mis om je frustraties eens lekker te laten botvieren in je fantasie?

Die van Tineke Verburg vind ik geweldig!Ja, maar zelfs met die fantasie zet je jezelf al voor lul... tenminste, zo denk ik erover. Als ik alleen al dat soort dingen denk heb ik al zoiets van "jezus, wat triest"...
Oftewel, als je dan toch wraak wilt nemen (of alleen wilt fantaseren over wraak) is de beste manier om iets te verzinnen wat in de verste verte niet over kan komen als wraak, maar waar je wel genoegdoening uit haalt...?

(Langer, kon ik bovenstaande zin niet maken, wel moeilijker )
quote:eva_anne schreef op 15 oktober 2008 @ 10:18:

Ook prettig.... eeuwig de favoriet van je ex-schoonouders blijven.Zo'n ex had mijn zusje. Wij vonden dat eigenlijk allemaal een zielige vertoning!
Dat van die fietssleutel kan je best doen..

Ik wil je fiets wel lenen, die van mij is gestolen zondagavond..en ik heb je niets misdaan
quote:Melanthe schreef op 15 oktober 2008 @ 10:23:

Ja, maar zelfs met die fantasie zet je jezelf al voor lul... tenminste, zo denk ik erover. Als ik alleen al dat soort dingen denk heb ik al zoiets van "jezus, wat triest"...

Even aanhakend op de reacties dat wraakgevoelens fout zouden zijn: er zijn een boel vrouwen die zich in hun relatie wegcijferen. Voor hen is het volgens mij niet goed als ze zich in de periode na de relatie nog steeds weg zouden cijferen omdat ze volgens de geldende mening geen wraakgevoelens mogen hebben. Ja, natuurlijk is de beste wraak dat jij (wel) een succesvol leven hebt. Maar dat succesvolle leven heb je niet meteen. Dat kost tijd en dat komt pas nadat je de relatie hebt verwerkt. De pijn van de breuk, die heb je wel meteen. Als de verwerking sneller gaat wanneer je je bedenkt dat je tekort bent gekomen en fantaseert hoe je daar op passende wijze wraak op zou kunnen nemen, dan vind ik dat zeker geen teken van zwakte. Eerder een eerste stap van het verbreken van een slechte gewoonte (het wegcijferen: niet erkennen van de validiteit van jouw gevoelens).

Toen mijn ex vreemdging, heb ik het aan niemand verteld. Omdat ik bedacht dat ik dan later herinnerd zou worden als 'die zure die zeurde'. Elke opmerking die ik zou maken zou daarmee gekleurd overkomen en aan geloofwaardigheid inboeten. Het heeft me wel pijn gedaan dat niemand het (dus) voor mij opnam. En ik maakte daarmee dezelfde fout als ik al tijdens mijn relatie maakte. Ik nam het niet voor mezelf op. Ik denk dat als ik van iemand support had gehad, mijn eigenwaarde sneller hersteld zou zijn.

Ik heb geen 'wraak' genomen. En daar heb ik soms spijt van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven