slechte kwaliteit embryo- toch zwanger?

10-10-2008 22:08 430 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn die toch zwanger zijn geraakt nadat een behoorlijk slecht embryo was terug geplaatst?

De klinisch embryoloog was niet bijster positief (niet expres maar je kon aan zijn gezicht zien dat hij erg twijfelde) en nu vraag ik me af of er uberhaupt wel kans is...De arts die erbij was nam het direct over en vertelde dat er altijd kans was maar deze meneer is altijd een erge vrolijkert. Wel gezellig natuurlijk maar voor mij niet altijd even geloofwaardig. Natuurlijk is gewoon afwachten tot ik de test mag doen ook een optie maar ik ben toch heel erg benieuwd naar andere verhalen..

Groetjes

Gliene
Tuurlijk kan datWij hebben elke keer topembryos en niet gelukt,dus het zegt niks maar ik weet dat het wel degelijk kan,ken zat verhalen!!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Gliene, vrienden van mij hebben een kerngezonde tweeling van ruim 2 jaar, ontstaan uit cryo's van matige kwaliteit.....

Geef de hoop niet op, het kan echt!! Succes met het wachten!!!
Ik heb geen verstand van IVF, maar wat betekent het eigenlijk, een embryo van slechte kwaliteit? Ik vind het zo naar klinken namelijk...
Hoi Gliene,

Wij hebben een tweeling van twee jaar ontstaan uit een embryo van redelijke kwaliteit (b) en matige kwaliteit (c)

Laatst hoorde ik van iemand dat ze een dochtertje hebben ontstaan uit een matig embryo en nu gaan voor een tweede. Het wil niet meer lukken ondanks de terugplaatsing van embryo's van a-kwaliteit. De kwaliteit zegt dus zeker niet alles.

Elska, de kwaliteit van het embryo zegt alleen iets over de kans dat het embryo zich gaat doordelen en in gaat nestelen. De kans op zwangerschap bij een embryo van goede kwaliteit zijn groter dan bij een embryo van matige kwaliteit. Het zegt dus niks over de gezondheid van de baby die uit het embryo ontstaat.

Gliene, heel veel succes en sterkte in de wachtweken. Probeer positief te blijven, hoe moeilijk het ook is.

Groetjes Marf
Bedankt voor jullie reacties!

Fijn om te horen dat nog kans is, had ik even nodig;)

De kans dat het lukt blijft natuurlijk klein, ook was het een superkwaliteit, dat lees ik boven wel weer...

De 2 teruggeplaatste embryo's waren beiden erg achter in het delen (beiden 5 a 6 cellig terwijl 12 cellig al matig wordt genoemd). Vanochtend helaas wel een kleine bloeding geconstateerd. Afwachten maar weer. Foei, valt me toch zwaar!

Volgende week zaterdag mag ik testen.

Elska,

Slechte kwaliteit is volgens mij ook een foute bewoordig van mij. Men noemt de embryo;s die niet meer delen -en dus eigenlijk niet levensvatbaar zijn- slecht. Ze deelden bij terugplaatsing nog wel maar gewoon heel erg langzaam tov wat ideaal wordt gevonden.

Thanks!

Gerline
Gliene, op welke dag heb je de terugplaatsing gehad dan? Ik heb ze destijds op dag drie teruggekregen. Ze waren toen 5 en 8 cellig. Volgens mij is 12 echt heel uitzonderlijk hoor.

Je embryo's horen lekker in je baarmoeder thuis, dus wie weet wat ze daar nog gaan doen!
Hoi Marf,

Ik heb op maandag de punctie gehad en ze zijn op zaterdag teruggeplaatst. Wat een verschil is er dan toch nog tussen ziekenhuizen! Vreemd eigenlijk.. Hoe oud is je tweeling nu? Misschien dat er inmiddels weer andere tactieken zijn.

Ik kreeg een formulier mee waarop de meest gangbare ontwikkeling van embryo;s te zien was. Daarbij was het stadium ongeveer van dag 3. Dus dat kan wel kloppen als ik de getallen bij jou zo zie.

Het blijft gewoon afwachten. Zucht ;)

Groetjes

Gerline
Hoop voor je dat je positief test!!!Spannend,die wachtweken,ho vol!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Jee Gliene.. Dat is wel een heel verschil zeg! Wij zijn nu weer bezig met een behandeling en de terugplaatsing is nog steeds op dag drie. Bij ons ontstaan er alleen geen embryo's, ander probleem dus.. De tweeling is ruim twee jaar nu. De behandeling daarvan was in 2005.

Sterkte met afwachten!!
Dank jullie!

Marf, dat is ook naar. Geen embryo's. Was wel een beetje mijn angst dit keer maar viel gelukkig mee. Doe je IVF of ICSI? Spannend, wanneer weet je of er dit keer wat terug te plaatsen valt?

Krijg zelf steeds de neiging om toch even een test te doen maar ik weet dat het flauwekul is om te doen dus hou me in..
Helaas...

het zou ook te mooi zijn geweest. Op naar de volgende ronde.

In februari 2009 helaas pas weer plek.

Groetjes

Gliene
ben je ongesteld geworden?
Jee Gliene, wat ontzettend naar om te horen.. Wat vervelend ook dat je nog tot februari moet wachten. Probeer de moed erin te houden. (zegt iemand die zelf ook geen hoop meer heeft) Heel veel sterkte!
Och wat klote. Waarom duurt het zo lang voordat je weer mag?
He dank jullie. Best fijn toch zo'n forum.. Ik merkte echt dat ik de behoefte had om van me af te schrijven dit keer.

Ben inderdaad ongesteld geworden vandaag. Voelde het ook wel aankomen dus was niet enorm geschokt. Maar het is flink balen.. Ik heb al een dochter gelukkig die ik heel veel kan knuffelen en hoe rot het ook is als een 2e er niet meer inzit, moeder ben ik al wel en daar ben ik enorm gelukkig mee. Maar nog 2 kansen! We houden de moed er maar in.

Ik probeer het nu maar even van me af te zetten. Het ziekenhuis waar ik naar toe wordt behandeld heeft lange wachttijden. Dat was in het verleden wel anders maar ze hebben heel goede resultaten en daarom wordt het ook drukker. Ben nu 35 dus krijg een beetje haast ;)

Marf en alle anderen die bezig zijn met behandelingen: Veel succes!! Het gaat je toch echt niet in de kouwe kleren zitten die behandelingen. Bah. Ik ga lekker een wijntje drinken. Mag weer!

thanks,

Gliene
Natuurlijk ben je hartstikke blij met je dochter, maar ik snap dat de wens voor een tweede kindje net zo groot is. Dat is hier ook het geval. Die behandelingen gaan zeker niet in de kouwe kleren zitten. Het is gewoon heel zwaar allemaal.

We hebben ook al wijn klaarstaan voor morgenavond. Gisteren heb ik de punctie gehad, de opbrengst was hetzelfde als de vorige keer dus is het moeilijk om hoop te houden. Morgen horen we of er een embryo is ontstaan.

Veel sterkte nogmaals!
Oeh spannend Marf!

Sterkte Gliene, vervelend dat je zo lang moet wachten voor de volgende...........
Ik duim voor jullie Marf! Je hebt er tenslotte maar 1-tje nodig!

Sophy, ben jij nu ook bezig?

ik kreeg ook het aanbod om mee te doen met een test. Dan kan ik in januari beginnen. Ik zou dan het hormoon Luverius krijgen en hoef niet eerst aan de pil. Dit hormoon zorgt er (naar verwachting) voor dat de eicellen beter rijpen. Omdat ik nu de heug'lijke leeftijd van 35 heb bereikt val ik in de risicogroep. Ik krijg de info nog thuisgestuurd. Weten jullie hier misschien iets over? Het is een landelijk onderzoek. De resultaten zijn vooralsnog hetzelfde als zonder dit hormoon maar ze hebben nog maar 20 behandelingen gedaan..
Dat klinkt wel interessant dat hormoon. Bij mij was de vorige keer (waarschijnlijk) het probleem dat de follikels ongelijk groeiden. 6 eicellen konden geïnjecteerd worden, maar hier is dus niks uit ontstaan. Bij deze behandeling groeiden 10 follikels redelijk gelijk op. Er zijn 8 eicellen uitgekomen en er konden er 6 geïnjecteerd worden. Het leek zoveel beter te gaan dan de vorige behandeling en dan toch hetzelfde resultaat tot dusver. Vandaar dat de moed me in de schoenen is gezakt.

Dat onderzoek klinkt wel interessant, al weet ik niet of we nog wel door willen gaan op wat voor manier dan ook als er weer geen embryo's ontstaan. We willen het ook een keer afsluiten en voor ons gevoel hebben we er nu alles uitgehaald om het af te kunnen sluiten.
Ik duim voor je marf!

Gliene: oeh, klinkt interessant. Ik ben altijd wel voor onderzoek en mee doen, zoalng het geen negatieve invloeden kan hebben. Dus niet te experimenteel Succes met je keuze en het lezen van de info.

Ik ben idd ook bezig, icsi in eigen cyclus. Vrijdag punctie (jaiks) van 3 eicelletjes. Vorige keer 1 eicel, waar 1 goed embryo uit kwam. maar helaas zegt dat niets over de volgende keren.
Spannend joh. 6 eicellen is toch een behoorlijke oogst dacht ik. Wij hadden nu maar 2 rijpe van de 6 eicellen. Hoop dat je flink wat embryootjes hebt!!! Het is ook zo lastig en steeds weer anders. Vorige keer had ik 10 eicellen waarvan 8 goed waren. 4 embryootjes waarvan 2 heel goede. Nu dus echt veel minder. Hoeveel behandelingen hebben jullie gehad als ik vragen mag?

Het is niet gezegd dat ik Luverius krijg, of een placebo (er zijn 2 groepen) maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Het is een bekend hormoon, niet iets heel experimenteels.

Sophy, succes bij de punctie! Hoop dat ze je genoeg morfine geven;) Spannende tijden.

Dat is 1 voordeel, op de een of andere manier ben ik nu rustiger. De uitkomst is duidelijk, dat getwijfel van wel of niet is slopend. Maar meiden, ik duim voor jullie beiden. Houden jullie me nog op de hoogte?

groetjes

Gliene
Gliene, wow, wat super dat er uit de twee rijpe eicellen wel embryo's zijn ontstaan! Er waren er twee ontstaan toch?

Ik hoop dat het voor ons nu ook heel anders is.

Drie jaar geleden had ik 5 rijpe eicellen en daaruit zijn toen twee embryo's ontstaan. Vanwege de kwaliteit lieten we ze beide terugplaatsen en dat zijn onze twee jongens geworden.

De vorige behandeling hadden we 8 eicellen waarvan 6 rijp waren. Drie daarvan hadden er al niet mooi uitgezien, maar ze zijn toch alle 6 geïnjecteerd. Geen resultaat dus. Nu weer 6 rijpe eicellen en afwachten maar.. Na de vorige behandeling hebben ze het gehad over verouderde eierstokken en vorm van vervroegde overgang. Dat helpt nu dus niet mee om moed te houden. Ik ben ervan overtuigd dat het geen vorm van vervroegde overgang kan zijn, dan produceer je niet 8 eicellen (ik ben nu 26).

Ik kan me voorstellen dat het rust geeft om te weten waar je aan toe bent. De onzekerheid op dit moment is het ergste van alles. De morfine vond ik gisteren inderdaad ook wel erg lekker, haha. Het beste van de hele behandeling

Sophy, wat goed zeg, 3 follikels in je eigen cyclus! Ik duim voor je!
Een vriendin van mij werd helemaal bang gemaakt met zo;n verhaal. Ze had helaas een miskraam gehad en haar lichaam was daarna maanden ontregeld. Werd niet ongesteld enz. Toen bleek er een te hoog gehalte X (weet niet meer) in haar bloed te zitten wat kan wijzen op vervroegde overgang. Bleek niets van waar. Is nu zwanger van de 2e - beide keren de eerste maand van proberen raak... Nouja, ze kunnen het dus ook best mis hebben, hou de moed erin!

Eerst maar eens goede embryo's! Je bent tenslotte al zwanger geweest dus het kan sowieso.

Hoe werkt dat eigenlijk, ICSI in eigen cyclus? Heb je dan net zo veel kans? En hoe zit dat met de vergoedingen? Ik heb er nog niet eerder over gehoord.
Helaas.. voor de tweede keer geen embryo's. Het is dus voorbij, afgelopen, er is echt geen hoop meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven