Ik kan niet tegen halfdode beesten!
woensdag 15 oktober 2008 om 17:50
Als zelfbewuste hedendaagse man was ik bezig om mijn eigen gezonde maaltijd klaar te maken. In volle glorie achter het fornuis om het gebakt te braden, de pasta te koken, de paprika te versnijden en om nog even wat kruiden te pakken. Een stap naar achter, volle gewicht op mijn linker been en...krak!
Gadverdamme lag er dus een half dode muis te creperen. Schrok me het leplazerus. Snel het gas uitgedrukt en naar mijn kamer gegaan.
Nu kan ik dus absoluut niet tegen half dode dieren (ook geen dode eigenlijk) en ligt dat beestje daar nog. Denk dat ik maar ga wachten tot die dood is of dat een huisgenoot dat beest gaat oprapen. Wat zouden jullie doen?
Gadverdamme lag er dus een half dode muis te creperen. Schrok me het leplazerus. Snel het gas uitgedrukt en naar mijn kamer gegaan.
Nu kan ik dus absoluut niet tegen half dode dieren (ook geen dode eigenlijk) en ligt dat beestje daar nog. Denk dat ik maar ga wachten tot die dood is of dat een huisgenoot dat beest gaat oprapen. Wat zouden jullie doen?

woensdag 15 oktober 2008 om 17:54
een kat nemen!
maar voor nu gewoon opruimen.
niet over nadenken en snel handelen.
ik kan ook helemaal niet tegen dode beesten en als het even kan doe ik er ook niks mee (inclusief niet naar kijken!) maar bij mij hobbelen er twee kinderen rond en dan kan je het niet maken een halve muis (kado van poes) midden in de woonkamer te laten liggen. het went trouwens (langzaam maar zeker)
maar voor nu gewoon opruimen.
niet over nadenken en snel handelen.
ik kan ook helemaal niet tegen dode beesten en als het even kan doe ik er ook niks mee (inclusief niet naar kijken!) maar bij mij hobbelen er twee kinderen rond en dan kan je het niet maken een halve muis (kado van poes) midden in de woonkamer te laten liggen. het went trouwens (langzaam maar zeker)
woensdag 15 oktober 2008 om 17:57
Haha, wij zitten nu in een soort van psychologisch strijd wie het eerst gaat toegeven aan het schoonmaken van de gezamenlijke ruimte. Onlangs is een huisgenoot vertrokken die hierin het voortouw nam. Het komt er nu op aan wie het zich het langst kan volhouden om zich niet te ergeren aan de troep, want diegene zal dan voortaan het meest gaan schoonmaken.
Reactie van mijn huisgenoot: ik ben al in de keuken geweest en hoef er niet te komen. Laat maar liggen....
Reactie van mijn huisgenoot: ik ben al in de keuken geweest en hoef er niet te komen. Laat maar liggen....
woensdag 15 oktober 2008 om 17:58
Ik heb het ook wel eens gehad en kon het niet over mijn hart verkrijgen hem zo naar buiten te gooien en maar laten lijden.
Ik heb hem toen in een plastic zakje gedaan, hem voor de band van mijn auto neergelegd en ben er 2x overheen gereden. Beetje een vreemde oplossing misschien, maar kon niks beters bedenken waarbij ik niet met eigen handen het beestje hoefde te doden. Door de plee spoelen is misschien idd ook wel een idee, maar gaat ie daar meteen dood van??
Ik heb hem toen in een plastic zakje gedaan, hem voor de band van mijn auto neergelegd en ben er 2x overheen gereden. Beetje een vreemde oplossing misschien, maar kon niks beters bedenken waarbij ik niet met eigen handen het beestje hoefde te doden. Door de plee spoelen is misschien idd ook wel een idee, maar gaat ie daar meteen dood van??

He bah, wat rot. Ik kan er ook niet tegen. Heb laatst een vogeltje uit de bek van mijn hond gehaald en dat beestje leefde ook nog. Toen heb ik hem in een vlaag van verstandsverbijstering over de schutting in het weiland gegooid, dus toen kon ik er ook niet meer bij. En vervolgens heb ik de hele dag lopen denken aan dat arme vogeltje wat langzaam dood lag te gaan.
Kan je er niet een kat bij halen (van de buren ofzo?).
Kan je er niet een kat bij halen (van de buren ofzo?).
quote:Omen schreef op 15 oktober 2008 @ 17:56:
Je nicknaam betekent tot 2x toe 'dood' overigens.
Niks anders dan grootspraak
Echt waar, dat is trouwens niet mijn inspiratiebron.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matamata_(schildpad)
Misschien van nick veranderen dan.
Je nicknaam betekent tot 2x toe 'dood' overigens.
Niks anders dan grootspraak
woensdag 15 oktober 2008 om 18:00
woensdag 15 oktober 2008 om 18:02
quote:matamata schreef op 15 oktober 2008 @ 17:58:
[...]
mata = Spaans en kan 'hij/zij doodt' betekenen.
Bijvoorbeeld: El mata el matamata -> Hij doodt de matamata.
[...]
mata = Spaans en kan 'hij/zij doodt' betekenen.
Bijvoorbeeld: El mata el matamata -> Hij doodt de matamata.