Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Ik heb trouwens net een nieuw topic aangemaakt voor danes uitgerekend in september. Niet omdat ik jullie niet lief vind hoor, ik vind het hier super gezellig.

Mijn vorige zwangerschap heb ik een tabel bijgehouden en dat vond ik super leuk om te doen, maar helaas ging het toen mis en heb ik het topic door moeten geven.

Na mn positieve test durfde ik niet zo goed meer een topic te starten, maar in het kader 'heb vertrouwen' wil ik dit toch graag doen.

Gezien t feit dat ik ook een actieve schrijfster ben vind ik het ook wel gezellig, twee topics. Hoop dat jullie er geen problemen mee hebben!

Liefs Bloem
Blijf je wel meeschrijven met ons Bloem?
Als jullie dat goed vinden wel

Nog steeds misselijk zus? Of alleen overdag?
Bedankt lieve meiden!!! Nu deel 2 van het lange wachten..

Wanneer zetten we de tabel op slot? Zie nog niets staan. Hier nog steeds niet misselijk maar wel buikpijntjes.
Schrijven nu 17 mee. Ik dacht max 20.

Of zullen we het hierbij laten? Ik vind het wel een leuk clubje zo..
Tuurlijk bloempje!

Misselijkeid komt en gaat. Heb de emmer maar naast mn bed gezet.

Het is wel een leuk clubje zo toch?

Pfff... Ik heb wel een beetje moeite met het liegen... Alle mensen die met ons meeleven en vragen wanneer we weer voor onderzoeken naar het ziekenhuis moeten. Ik denk dat we het toch maar aan onze ouders moeten vertellen. Lastig dilemma...
Na hoe lang was je zwanger zus?

Ik heb allemaal meelevende collega's die steeds vragen hoe het nu met mij gaat (ze weten van mn miskraam). Kan dan moeilijk gaan lopen stuiteren, dus vind het best wel lastig om dan te zeggen dat t zn gangetje gaat. Gelukkig over een kleine twee maanden daarvan verlost als alles goed gaat!
Mijn miskraam was in augustus 2014, dus 15-16 maanden.
Jeetje wat heb jij dan lang moeten wachten zeg. Ik vond een half jaar wachten al eeuwen duren! Maar gelukkig is het jullie zonder hulp gelukt!

Ik duik zo lekker mn bedje in, moe!
Jeeeejjj Psycho wat een fijn nieuws

Handig dat je kan appen Dominoz! Zeker bij dit soort dingen. Dit maakt je gewoon gek!

Ik vind het zo een nog net overzichtelijk clubje om eerlijk te zijn!

Vandaag de eerste echt weer drukke hectische dag gehad. Nou dat gaan we niet meer doen de komende 7,5 maand. 3 uurtjes geslapen en vanaf 7 uur aan het werk. Daar veel geregel en brandjes voor anderen blussen omdat ze vrij zijn. Zelf nog een deadline. Dan snel naar huis. Rondje door het huis, koffer inpakken. Uurtje naar Schiphol crossen. En dan van de ene rij in de andere haha. Ik ben de hele dag zo moe geweest, misselijk tot kots misselijk ondanks goed eten en nu beetje lichtbron het hoofd. Ben nu bij manlief thuis en eet en drink nog wat en dan het bed in. Hopen op een goede nacht. Ach al doende leert men ....
Ik heb ook weer wat nieuws hoor. Ik ben wel misselijk maar niet heel erg, meer een soort irritant weeïg gevoel waardoor niks echt smaakt en ik me gewoon algeheel vervelend voel. En nog steeds bij vlagen die menstruatie achtige krampen.
Meme wat vervelend al die klachten!

Chuck ik heb ook continu de menstruatieachtige baarmoederkrampen. Ben wel blij om tr lezen dat veel dames dat hier hebben, want bij m'n vorige zwangerschap had ik dat helemaal niet. Nou liep die natuurlijk niet goed af dus vind ik aan de andere kant ook wel fijn om symptomen te hebben die ik toen niet had!
Dat lijkt mij nou zon lastig als je een miskraam hebt gehad. Je gaat toch vergelijken, terwijl het ook heel normaal is dat je bepaalde klachten in je eerste zwangerschap niet had en nu wel (of andersom).

Dat rommelen en krampjes schijnt er ook mee te maken te hebben dat je baarmoeder zich aan het aanpassen is en aan het oprekken enzo. Op zich ook wel fijn

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Verbazingwekkend ben ik dan sochtends ook minder misselijk.

voor de tabel: 21ste intake bij vk en echo
Yeah psycho! Wat een goed nieuws!

Ik ga gauw langs een goede vriendin (weeeer doen alsof er niks aan de hand is...)en ga daarna even op iedereen reageren!
Zus lastig is dat he? Ik had dat laatst ook bij een vriendin die begon er ook nog even over (in het mom van "doelen voor 2016") Maar ook wel weer grappig om een geheim te hebben.

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik mijn moeder en zus heb ingelicht, dat is wel echt fijn. Zij zouden het ook weten als het mis zou gaan..

Vandaag misselijk wakker geworden, blegh. Moet je dan eten of niet? Ik heb snel een appel geschild en een paar stukjes op, dat scheelt.

Chuck, wat jij omschrijft heb ik al een week. Niet echt trek in eten, bij alles denk ik: nee, nee nee. Ik kan wel soms opeens een heel "leeg" gevoel hebben.

Goh even een vieze vraag hoor, maar soms denk ik ineens: neeeee want dan voel ik echt een hele plons in mijn onderbroek, maar dat is dan een soort afscheiding super raar. Heeft iemand dat ook?

Ik zie wel een beeeeetje op tegen vanavond hoor! Ik hou echt wel van een drankje, zeker met feestjes zoals Oud & Nieuw dus weet nog niet goed hoe ik het allemaal aan ga pakken. Eerst komen er thuis vrienden eten en dat moet wel lukken, ik heb een pak blauwe bessensap overgegoten in een kleine rode wijn fles dus pak ik daaruit mijn wijn.

Maar daarna op het feestje bij vrienden.. pff ik hoop maar dat het zo druk is dat niemand echt op je let! Man helpt natuurlijk ook wel met het opdrinken van de verplichte drankjes, maar toch.

Na Oud & Nieuw ga ik tot 13 januari maar niet meer bij vrienden langs haha :P Ik ben elke keer bang dat ze een maaltijd maken met rauwe dingen of er wijn door gooien.. stom he?

Vertellen jullie het trouwens meteen na 8 weken of na 12 weken?

Ik denk toch wel na 8 weken als we een hartje hebben gezien... Vooral omdat inmiddels iedereen weet dat we "bezig" zijn (hebben familie en vrienden na ruim een jaar ingelicht toen we naar de gyn moesten, trok het slecht om steeds heel opgewekt te zijn, terwijl ik me zo klote voelde als ik weer ongesteld was geworden)

Op werk pas na 12 weken.
Hahaha Suze, wat jij beschrijft zou ik ook zo kunnen typen. Had dat ook al een paar keer gehad. Vaak helpt eten wel tegen de misselijkheid. Ik ben er alleen nog niet achter wat precies helpt. Ook ik was (en ben) vanmorgen erg misselijk. Heb inmiddels al vanillevla en crackers met kaas op.

We gaan het straks aan mijn ouders vertellen. Ook omdat mijn moeder regelmatig hier komt om iets in het huishouden te doen en ik niet wil dat ze er per ongeluk achterkomt.
Vanaf welke periode trek je een positiejeans aan? Ik probeer net mijn spijkerbroek en het zit gewoon echt klote want de tailleband gaat precies over mijn onderbuik. En dat doet dus pijn. Maar goed ik ben van mezelf al wat zwaarder en heb geen idee of het daardoor komt? Dus ik ga toch maar weer een panty met een rokje aandoen vandaag want dit zit echt voor geen ene meter.
Knip
Wij hebben besloten om gewoon lekker met zijn tweetjes thuis te blijven. Ik heb alles afgezegd onder het smoesje buikgriep.
Fijn Psycho dat het een mooie echo was!

Verder heb ik weer heel veel gelezen wat ik alweer vergeten ben. Wel prettig om te lezen dat jullie die krampen ook hebben. Ik heb dat normaal bij de ms helemaal niet zo erg dus ik link het wel aan de zwangerschap. Ik merk qua eten dat ik ook minder zin heb, maar ben gelukkig nog niet erg misselijk geweest.

@ChuckTaylor: Ik zou zo'n jeans gaan dragen wanneer je gewone niet meer lekker zitten (dus nu?). Liever comfortabele kleding!

@Thisisit: En je ziet het helemaal niet zitten om het al te vertellen? Lastig... Misschien dezelfde smoes gebruiken als ChuckTaylor en thuis blijven?

Ook ik zie op tegen vanavond. Het is toch wel een lastige avond om geen alcohol te nemen.
Knip
Ja, echt vervelend. Zeker als je met rokende mensen zit. Ik zou ook echt niet weten wat je daaraan zou kunnen doen, ja thuisblijven maar dat wil je liever ook niet op zo'n dag als vandaag.
Herkenbaar hoor, ik vind het vanavond ook lastig! Maar we gaan wel zien hoe het loopt!

Suze ja dat natte gevoel heb ik ook sinds gisteren. Werd er eerst heel bang voor omdat ik dacht dat het bloed was (met mn miskraam van het eerste vruchtje verloor ik ineens een guts bloed), maar gelukkig is het maar afscheiding. Is ook symptoom van zwangerschap! Gelukkig
Die afscheiding heb ik soms ook. Ineens heel veel en gewoon doorzichtig slijm.
Natte gevoel heb ik ook maar nog steeds niet misselijk. Voel me niet echt zwanger. Als ik niet beter wist zou ik denken dat ik het ook niet ben.

Ook al val ik vanavond op, blijf het toch lekker spannend houden. Heb er nog geen vertrouwen in tot tenminste de 10e week. Dus voorlopig een maandje voor mezelf houden als alles goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven