Uitgerekend september 2016

30-12-2015 20:40 755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichterlijk te houden hebben we de tabel gesloten, maar meeschrijven mag altijd.

Als je wijzigingen hebt zet het dan dikgedrukt neer.

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendBijzonderhedengwen142330-311e23 augustus2 februari echoJassie9223-221e1 september 11 februari echo lisje8530-281e**2 september Ayoka35-431e2 september ipke27-291e2 september 12 februari echolichtje1222-281e4 september 9 februari echoBloempje30028-381e*5 september 1 februari echo, 9 februari controleKrukje2325-271e5 september11 februari echoLieli29-291e6 september rietjeranja36-372e*7 september Molly12332-331e*7 september 18 februari echoBjorg30-331e*8 september 3 maart echonalala26-292e9 september 1 februari intake, 12 februari echosunshine76391e*9 september 4 februari echoMissy_Dee021198327-321e11 september 29 februari echoMangoPeer25-311e12 september10 februari intakeCLukkie25-281e13 september 22 februari echoaapje2533-331e14 september 23 februari echoliesjej31-351e*15 september2 februari echo, 3 februari intakejewelprincess28-381e17 september8 februari echo

lely89

Emmi82
Eind augustus uitgerekend mag dat ook??? Ik vind het Aug/Sep topic al aardig vol, maar zou graag ergens mee willen schrijven...
Hakuna Matata
Van mij ben je van harte welkom! Ik ga nu de tabel erin zetten, geef jij dan even je gegevens (leeftijd, hoeveelste kindje, uitgerekende datum en eventuele afspraken)?
Jeey! ik ben 30 mijn man is 31 dit zal ons eerste kindje zijn, die we verwachten rond 23 Aug. Ik moet nog een afspraak maken voor een eerste afspraak maar dat zal in jan rond de 15e zijn dan ben ik 8 +3 :D
Hakuna Matata
Nou je staat erin hoor! Ik herken jou ook wel uit andere topic(s), weet alleen niet uit welke!

Hoe gaat het met je? Last van kwaaltjes?

En moet ik de 15e er al inzetten! Is dat dan intake, echo of allebei?
Gefeliciteerd beiden!

Mag ik er ook bij ?! Wij verwachten ons tweede kindje begin september, volgens eigen berekening rond de 3e. Vind het super spannend weer, en ben zo blij dat het ons weer gegund is!!! 22 januari heb ik de eerste echo, en 1 februari de intake.

Ik ben trouwens 26, man 29 en we hebben een zoontje van 13,5 maanden.
Tuurlijk mag je erbij? Gezellig! Wat leuk dat je kinderen dan redelijk dicht bij elkaar zitten qua leeftijd! Hoe gaat het met jou?

Vinden jullie het ook zo lastig oud en nieuw? Wij hebben een feestje en heb maar besloten jillz 0.0 in mn tasje te stoppen en in een onbewaakt moment mn glas wijn om te wisselen; tenminste als t lukt haha
Gaat goed, wel al erg moe dus lig al op t punt om te gaan slapen haha. Verder merk ik wel t ea aan mn lichaam, zoals gevoeligere en vollere borsten en vaker plassen.

En hoe gaat t met jullie? Ik ervaar wel nog onzekerheid van aaah als t maar goed blijft gaan, herkennen jullie dat?

Dat relatief kleine leeftijdsverschil lijkt ons erg leuk, hopelijk hebben ze dan later echt wat aan elkaar. En wij zijn des te sneller uit de luiers haha. Wel denk ik dat t soms heeel pittig zal gaan worden maar goed daar kom je ook wel weer doorheen.
Nalala ik ben sinds gisteren ook erg moe. Die onzekerheid herken ik heel sterk, heb zelfs een paar dagen getwijfeld om een topic te openen. Ik heb namelijk afgelopen juni ook een topic geopend, maar helaas is het toen misgegaan, waardoor ik het topic moest doorgeven.

Ik had met 6 weken een bloeding en kreeg toen een echo. Het bleek een miskraam, maar er zat nog een vruchtje met startende hartactie. Op de echo twee weken later was te zien dat het hartje gestopt was. Ik ben er lange tijd kapot van geweest.

Ben zo ontzettend blij dat ik weer zwanger ben, maar ben ook angstig. Ik probeer dat zoveel mogelijk van mij af te zetten en vertrouwen te hebben in mijn lijf. Hoop zo dat alles goed gaat deze keer!
Leuk! Ja volgens mij doen ze het hier tegelijk maar ik laat het wel weten als ik het zeker weet.

Ja, ik 'ken' jou ook uit een ander topic... Ik vond het leuk om te lezen dat je weer zwanger bent bloempje! na wat een heel moeilijke periode moet zijn geweest....Voelt een beetje raar... alsof ik een gluurder ben omdat ik nooit heb gereageerd in je vorige topic... magoe

Ik ben begin dit jaar ook een topic begonnen over zwanger worden, maar het was een ware obsessie aan het worden (het zwanger worden) dus ben ik er mee gestopt. Ik ben daarna erg druk geweest met een verhuizing naar de USA dus dat was fijne afleiding. Al heb ik wel al die tijd meegelezen met de 'zwanger worden topics'...

Jullie ook gefeliciteerd!!! Nalala, Leuk idd nu al een broertje of zusje! en onze ervaringsdeskundige! Weten anderen in jullie omgeving het al? Doordat we net zijn verhuist kunnen we het goed geheim houden voor iedereen... Ik hoef dus niet echt stiekem te doen met oud en nieuw maar wel een slim plan bloempje...

Ik mag niet klagen over hoe ik me voel...meer moe en s'ochtends slappe beentjes en licht misselijk maar heb nog niet met de toilet hoeven knuffelen...daardoor komt die onzekerheid waar jullie het over hebben wel heel erg naar boven. Maar alles gaat vast helemaal goed komen.
Hakuna Matata
Sorry, kom even inbreken

Bloem, echt zoooo fijn om weer zo'n topic van jou te lezen hier

Word er helemaal blij van! Wens je echt alle geluk van de wereld en vooral die gezonde baby in september!!

X
Hoi allemaal, wat leuk! Ik zou hier ook graag mee willen schrijven om alle ervaringen/onzekerheden etc met elkaar te kunnen delen! EN natuurlijk allemaal gefeliciteerd!!

Voor de tabel; ik ben 23 en mijn vriend is 22, het is ons eerste kindje en ik ben 1 september uitgerekend! Ik heb 20 januari de intake en de echo tegelijk... Wat ik veel te lang vind duren pff spannend allemaal hoor!

Slim Bloempje die Jillz voor oud & nieuw, ga je dat dan in de keuken al inschenken oid? ik vind dat ook wel erg lastig en heb continu het idee dat ze het gaan merken.. Gelukkig drinkt mijn vriend ook geen alcohol dus ik ga proberen om met zijn alcoholvrije champagne mee te drinken!

Nalala die onzekerheid herken ik heel goed.. Lig er vaak wakker van in de avond.. Een gevoel alsof je het heel hard wil vasthouden en niet meer los wil laten, helaas heb je er weinig invloed op en moet je gewoon vertrouwen hebben in je lichaam!

Ik heb het ook echt enorm koud sinds ik zwanger ben, hebben jullie hier ook last van? Ik zet de verwarming steeds hoger haha!
Gwen ja nu zie ik het! Jij schreef inderdaad mee in een topic dat ik ook veel volgende maar niet aan deelnam (hier dus nog een gluurder haha). Maar je naam en pinguïn kwam me zo bekend voor! Ik herken dat obsessieve wel, had ik na mn miskraam. Afgelopen maand wat meer rust, geen idee of dat het hem geeft gedaan maar iig wel zwanger!

Wauw geëmigreerd wat heftig! Wel super cool! Wat is de reden van je verhuizing en mis je je fam niet?

Rosalinde je bent een schat! Ik vind het ook super leuk dat ik weer een topic bij kan gaan houden! Jij ook veel succes met je zwangerschap en hopelijk deze zomer allebei een kleintje!

Jassie welkom en gefeliciteerd! Ja wat duurt dat lang tot een echo he!

Ik heb het inderdaad ook erg koud. Slaap altijd naakt, maar sinds twee dagen met sokken en een pyjama aan.

Ehm ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken met de jillz, denk stiekem in de keuken of anders op de gang. Hoop dat het lukt!

Wil je een avatar uploaden? Dat helpt mij altijd ontzettend bij get uit elkaar houden vd verhalen
Zo, het duurde even maar volgens mij heb ik nu een avatar toch? Ik ben hier echt net nieuw dus moet alles nog even uitvinden!

Gwen, ik lees trouwens dat dat zwanger worden een echte obsessie werd, heeft het bij jullie lang geduurd voordat het 'raak' was? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je er obsessief mee bezig kan zijn, ik had er ook al wat last van terwijl het bij ons al bij de 2e ronde raak was! Dus heb niks te klagen hoor.

Dankje Bloempje! Ik ben benieuwd of het je morgenavond gaat lukken dan! Ik denk dat we er zelf meer mee bezig zijn dan dat mensen 't echt gaan merken... Alhoewel oud en nieuw wel zo'n gelegenheid is dat iedereen wat drinkt inclusief champagne natuurlijk!

Doen jullie eigelijk mee aan Moeders voor moeders? Ik had vanmiddag het intake-gesprek! Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen dat plassen in een kan.. Haha , maar wel voor een goed doel!!
Haha gelukkig meer gluurders...

Ja ik herken het ook dat ik het meer koud heb de laatste tijd...volgens mij eet ik ook meer, omdat ik me snel flauwtjes voel... maar misschien ben ik ook wel gewoon een vreetzak... ;)

de smoes van antibiotica kan ook altijd nog voor morgenavond... Heb ik ook gedaan met kerst hier toen we een borrel hadden met een paar mensen die mij wel konden als iemand die wel van een wijntje houdt...

Jassie Ik heb er ongeveer 10 maanden overgedaan...dus mag nog steeds niet klagen...

Reden van emigratie is dat mijn man hier een erg goede baan aangeboden heeft gekregen; an offer we couldn't refuse... Wel een mooie timing voor een baby Ik had geen grote familie en die mis ik dus ook niet maar heel veel mensen ken ik hier niet dus het is weer helemaal opnieuw beginnen met vrienden maken... daarom vind ik wel fijn om hier mee te schrijven dan hoef ik mn man niet gek te maken met alles....

Ohw volgens mij kennen ze hier het idee van moeders voor moeders niet...anders was ik dat zeker ook gaan doen..

Hoe is jullie partner erin? bij mij is hij heel lief voor me en zit al regelmatig met zn hand op mn buik...
Hakuna Matata
Ja je avatar is gelukt!

Nou mensen letten meer op ons omdat ze door de miskraam weten dat ik zwanger probeer te worden dus daarom is t voor mij wat lastiger. Maar t komt vast goed!

Ja ik doe ook mee aan MvM.

Bij m'n eerste zwangerschap ook gedaan (week of 2). Ik vond het goed te doen en vind het echt een prachtig doel om vrouwen te helpen die moeilijk zwanger kunnen worden! Het was voor mij wel even wennen zo plassen in een emmer, maar uiteindelijk ging t prima.

En je krijgt nog leuke cadeautjes ook!

Trusten!
O wat erg bloempje dat het eerder mis gegaan is bij je. Ik weet niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen, behalve dat ik natuurlijk van harte hoop dat het nu wel goed gaat!

Wat oud en nieuw betreft : mijn man heeft nachtdienst en omdat ik met de kleine zit kan ik alleen mensen hier uitnodigen maar aangezien ik nu zo moe ben heb ik daar niet zo'n zin in. Dus ik ga denk ik lekker voor een rustig avondje voor mezelf, eigenlijk best zin in. Ook geen gedoe met alcohol!

Wauw Gwen helemaal naar Amerika, wat een stap. Ben je er al wel een beetje op je plek ondanks dat je nog niet veel mensen kent?

Hoi Jassie!

Ja koud heb ik t soms ook. Lag gisteravond in n warm bad maar lag gewoon bijna te rillen, heb ik echt nooit. Ik wil zeker weer meedoen met MvM. Alleen mn ouders en schoonouders ook wel komen sinds de komst vd kleine veel vaker langs dus hoop dat die flessen in de wc ze niet opvallen haha.

Wat de omgeving betreft: ik kan t wel van de daken schreeuwen, maar we houden ons in. Niemand weet t nog. Wil wachten tot de eerste echo voor we het aan onze ouders vertellen, en dan de rest denk ik rond 12 weken.

Werken jullie eigenlijk ook? Ik werk 30 p/week, vind t een goeie balans zo: 3,5 dag werken en 3,5 dag thuis. Hoop straks vanaf september wel (tijdelijk) minder te gaan werken!
Pff ik maak me alleen toch best zorgen. Maandagmiddag voor t eerst getest: heeel licht streepje maar kan want pas 2 dagen overtijd en geen ochtendurine. Sindsdien iedere ochtend getest, vanmorgen weer. En de streepjes lijken wel wat donkerder te worden maar nog steeds heeel licht... herken ik ook niet van mn eerste zwangerschap.

Nalalala ik werk 4x9 dus 36 uur. Wil wel na de bavalling minder gaan werken of 4x8 of 3x8.

Bij de 1 wordt hcg sneller aangemaakt dan bij de ander. Zoals ze oplopen zou ik me geen zorgen maken! (Maar snap je wel hoor!)
Nalalala ik zou ook zeggen, als ze oplopen is het goed! Ik had bij 5 dagen overtijd een knaltest en daarvoor ook lichte streepjes...hoeft echt niks te betekenen maar ik snap dat je je zorgen maakt, sla even een paar dagen over en dan heb je vast ineens wel een knaltest!

Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd voor m'n opleiding pedagogiek, en heb op 't moment nog geen baan helaas! Ik ben druk aan 't solliciteren maar nu ik zwanger ben is dat wel even anders... Gelukkig heeft m'n vriend een goede baan maar wil 't liefst wel aan de slag want thuiszitten gaat ook vervelen!

Ik heb soms van die ochtenden dat ik wakker word en denk .... Hmmm ik voel niks? Zou 't nog wel goed zijn... Herkennen jullie dat??
Hallo ik zou ook graag meeschrijven hier!

Vanmorgen test gedaan en ... ZWANGER

We zijn momenteel bij familie op bezoek in een chalet. De urinetest moest gebeuren in de badkamer naast slaapkamer van neefje en nichtje. Man erbij geroepen en samen in stilte vreugdedansje gemaakt. Ik besef het nog niet helemaal. Straks rijden we naar huis en dan vanavond bij vrienden oudjaar vieren. Qua cadeau voor nieuwe jaar kan dit wel tellen!

TABEL Mijn man en ik zijn beide 29 jaar. Dit is ons eerste kindje. Is denk ik voor 6 september 2016.
Wat leuk Jassie, ik ben GZ-psycholoog kind en jeugd! Lastig nu he de banenmarkt in die branche...hoop dat je snel wat vindt, maar dat wordt inderdaad wel een uitdaging als je zwanger bent.

Welkom Lieli en gefeliciteerd! Wat een prachtig nieuws zo op de laatste dag van het jaar!
Hallo allemaal

Mag ik ook meeschrijven? Ook hier vanmorgen een positieve zw test.

Ondanks alle kwaaltjes ben ik best een beetje geschrokken. Zwangerschap was niet helemaal gepland zeg maar ;) Heb zelfs een MAP gehad maar desondanks denk ik dat dit kleintje heel graag wil komen!

We hebben al 2 kinderen van 2,4 jaar en 9 mnd. De wens voor een derde was al enorm groot dus ondanks dat het iets sneller is dan gepland zijn we ook wel erg blij.

Voor te Tabel Ik ben 26 mijn man 29. Het is ons 3e kindje en mijn ud is rond 9 september.
@ Nalala,

Ik werk ergens tussen de 24 en 30 uur per week. Begin binnenkort bij een nieuwe werkgever. Wil als de kinderen iets groter zijn wel meer aan mijn cariere gaan werken en dan evt. naar 32 uur te gaan. Mijn man werkt nu 40+ die gaat dat ook naar 4 dgn (4x9 denk ik)
Gefeliciteerd Lieli en Lely89!!! Wat een mooie dag om een positieve test in handen te hebben!

Ik kom net van de prenatal vandaan, leuk om even rond te kijken maar wow ook wel even zo'n gevoel van 'wat een hoop keuzes en wat moet je veeeeel kopen' ben er helemaal moe van!

Wat leuk bloempje!! Inderdaad, de banen liggen niet voor 't oprapen, ga nu maar even opzoek naar een tijdelijk baantje niet perse binnen m'n vakgebied...

Ga nu even alcoholvrije champagne scoren voor m'n vriend ( en stiekem voor mij, haha!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven