Zakelijk sterk, prive klote

14-10-2008 23:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet verwoorden, want er zijn een hoop tegenstrijdigheden.Ik ga proberen het op een rij te zetten;

Zakelijk heb ik al 2 jaar een compagnon en we hebben samen een mooi bedrijf;

Hij is mijn beste vriend, al 5 jaar

Ik ben dol op zijn vriendin, echt leuke meid

Vorige week vertelde hij me dat ik de liefde van zijn leven ben.....al 5 jaar. Ik ben de "ste" (mooi, leuk, grappig, slim, vervelend, naar,geweldig, sexy)

Hoe mooi dat ook klinkt, ik ben nog nooit zo verdrietig geweest. Ik weet bij God niet hoe ik me moet voelen. Ik weet allen dat ik:

Mijn beste vriend niet kwijt wil;

Mijn zakelijk partner binnen een goed lopend bedrijf niet kwijt wil;

Ik zijn gevoelens niet beantwoord en die never voor voorgaande rederen ga invullen;

Zijn vriendin tof vind.

Ik hou ziels veel van hem, maar niet op die manier. Hij is ook mijn "ste", altijd geweest. lief, vriend, er voor me is al ik shit heb, zakelijk wonder, sterk.......maar dat andere niet. Kortom, ik ben me dood geschrokken van zijn liefde en weet me geen raad. $%^&*()234567890-_ We zitten nu ook net in een hele drukke periode, succesvolle zelfs.Zijn vriendin is een ontzettend leuk wijf die ik graag mag. (naast het respect en de vriendschap voor haar zou ik nog niks willen, ik baal voor haar) Damn.......

En nu?
Als hij een échte goede vriend is accepteerd hij je nee..... Maar als hij dat niet doet, lijkt het mij een heel lastig pakket waar jij ongewild in zit. Sterkte!
NEE, nee, nee. Even heel vervelend voor hem, maar wel erg helder en duidelijk. Er is ook geen andere optie aangezien jij zijn gevoelens niet beantwoordt. Ik wens je veel sterkte!
Thanks Koekkie....G@G
quote:bikefan schreef op 14 oktober 2008 @ 23:46:

NEE, nee, nee. Even heel vervelend voor hem, maar wel erg helder en duidelijk. Er is ook geen andere optie aangezien jij zijn gevoelens niet beantwoordt. Ik wens je veel sterkte!

Dank je wel! Nee, ik beantwoord de gevoelens niet op die manier.

Zucht.........rottig.Is jouw antwoord dan gewoon hard zijn and get it over with?.......dat heb ik semi sweet al gedaan........
Wat zou je zelf graag horen in zo'n situatie? En hoe schat je hem in hoe hij de boodschap het het beste begrijpt en kan accepteren?

Lastige situatie. Of iig... pijnlijk. Nee is nee, dat is niet moeilijk. Maar ik begrijp je verdriet en verwarring. Gewoon vriendelijk en consequent zeggen dat het er echt niet inzit. En verder het laten rusten denk ik behalve als hij er zelf nog wat over kwijt wil. Dan waait het ongemakkelijke gevoel het snelst over denk ik.
Ach, wat naar! Voor hem, maar ook voor jou. Heb je het ook tegen hem gezegd zoals hierboven staat?

Misschien klein lichtpuntje: kan het niet zijn dat het met de drukke periode te maken heeft? Ik word zelf altijd verliefd van de stress en ik heb gelezen dat dat vaker voorkomt.
Dat dacht ik ook. Misschien zit hij zelf momenteel niet zo lekker in z'n vel: druk op de zaak, weinig tijd voor z'n privé-leven, dus wie weet een mopperende vriendin. Redenen om te bedenken dat hij jou toch wel heel leuk vindt. Waarom komt dit er anders pas na 5 jaar uit? Speelt hij al 5 jaar lang theater naar z'n vriendin toe?

Als hij over een tijdje weer in een makkelijkere situatie zit, minder stress, verdwijnen die gevoelens voor jou waarschijnlijk wel weer.

Zeg hem duidelijk dat er privé niets meer inzit dan wat jullie nu hebben. Wens je veel succes met de situatie
Bedankt voor alle reacties, ik hou inderdaad consequent vol (is ook niet moeilijk, omdat ik werkelijk niet verliefd ben) dat het er niet inzit en zal de drukke periode even afwachten. Ik voel me er wel extra rot door. Zijn vriendin is inderdaad niet blij dat hij vaak later is, dat kan het natuurlijk zijn. I hope so........vandaag moet ik naar klanten en zie hem sowieso niet. Dat is na gisteren wel even prettig. Thanks voor alle reacties!
En WAAROM is het nu zo moeilijk te begrijpen dat je van meer mensen tegelijk kunt houden. Zelfs zoveel dat je een liefdesrelatie wilt met misschien wel meerdere personen. Alleen is dat maatschappelijk niet geaccepteerd. Hij zal vast ook van zijn vriendin houden. En hij houdt ook van jou. Jij houdt ook van hem, maar niet zover dat er een echte liefdesrelatie met hem wil. Als je in de war bent, denk dan goed na waarom. Ga later een gesprek met hem aan en maak duidelijk wat JIJ precies wil. Omdat er ook zakelijke belangen zijn, moeten jullie er wel samen uitkomen. Maar als jullie er beiden een vorm in vinden waarmee je kunt leven, kan het een verrijking zijn van jullie relatie/vriendschap zijn, ook al blijft hij platonisch.
Horen, zien en .... reageren
Carliena, dat is helemaal niet moeilijk te begrijpen. Alleen wel bijzonder moeilijk vorm te geven.
Even een oppepper.

Het is inderdaad een rotsituatie, die ik ook heb gekend met een van mijn beste vrienden. Ik was zo bang dat ik hem kwijt zou raken. Maar altijd open en eerlijk tegen hem geweest dat hoewel hij heel veel voor me betekent er geen romantische gevoelens zijn van mijn kant. Hij heeft het daar toen een tijd lang heel moeilijk mee gehad en het contact is toen even stilgelegd (ok dit is voor jouw situatie natuurlijk onmogelijk, maar misschien dat jullie het op een andere manier kunnen oplossen, taken meer scheiden ofzo?).

Nu zien we elkaar gelukkig weer vaak als goede vrienden. Dus het kan allemaal goedkomen. Belangrijkste is eerlijkheid en elkaar de ruimte geven!

Ontzettend veel sterkte!!
Ik zie het probleem niet. Hij houdt al 5 jaar van jou. Het enige verschil is nu dat je het weet.

Dus inderdaad gewoon vertellen dat jij ook van hem houdt, maar niet op die manier. En dat het ook nooit zal gaan gebeuren. En bedank hem voor het compliment.

Heb het zelf ook gehad met een goede vriend. Hij vertelde mij dat hij altijd al verliefd op me is. Ik heb gezegd dat ik bijzonder blij ben met het feit dat iemand zo leuk als hij verliefd op mij is. Maar dat ie, nou ie wist dat het dus duidelijk niet wederzjds was, er maar mee op moest houden.
Ik kan trouwens uit het bericht niet opmaken of hij er ook wat mee wil. Of hij verwacht had dat jij dat misschien ook voor hem voelde.

Misschien wilde hij het, net als die vriend van mij overigens, gewoon kwijt.
Bedankt allemaal voor de reacties! (zulks al zei, het is nogal druk en heb geen tijd gehad eerder te reageren).

Heb vriend vandaag telefonisch lang gesproken. Was best een goed gesprek. Heb ook eerlijk mijn gevoelens en gedachtes verteld. Ook jullie tips toegepast, waarvoor eveneens dank! (ik ben nogal eens te bot wanneer in verlegenheid gebracht, dus die woorden waren echt nuttig en dekte de lading perfect!) Conclusie uit het gesprek is dat we ons hier ook wel door heen slaan. Evidenza, net als jou vriend wilde hij het aan iemand kwijt, en aangezien ik zijn beste vriend ben, was ik het "haasje" en het onderwerp tegelijkertijd.

@Carliena, eens met Korenwolf. Ik heb er helemaal geen moeite mee dat hij van me houdt. Wel dat hij dingen wil die ik niet wil en zijn vriendin niet wil en dat hij daardoor dingen niet heeft die hij wel wil. Redenen zijn duidelijk om niet precies te weten hoe ik me moet voelen. En daar zit geen "heimelijk verlangen" tussen of een Freudiaans dilemma.
Wel fijn dat hij goed reageerde. Ik hoop dat jullie eruit komen!
quote:Evidenza schreef op 15 oktober 2008 @ 13:55:

Ik heb gezegd dat ik bijzonder blij ben met het feit dat iemand zo leuk als hij verliefd op mij is. Maar dat ie, nou ie wist dat het dus duidelijk niet wederzjds was, er maar mee op moest houden.

Fijn Quadesh dat het zo prettig verlopen is, het gesprek erover. Ik hoop dat het nu weer rustig wordt op dat vlak. En het besef kan bezinken en weer langzaam zo verdwijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven