Ik kan niet tegen halfdode beesten!

15-10-2008 17:50 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als zelfbewuste hedendaagse man was ik bezig om mijn eigen gezonde maaltijd klaar te maken. In volle glorie achter het fornuis om het gebakt te braden, de pasta te koken, de paprika te versnijden en om nog even wat kruiden te pakken. Een stap naar achter, volle gewicht op mijn linker been en...krak!

Gadverdamme lag er dus een half dode muis te creperen. Schrok me het leplazerus. Snel het gas uitgedrukt en naar mijn kamer gegaan.

Nu kan ik dus absoluut niet tegen half dode dieren (ook geen dode eigenlijk) en ligt dat beestje daar nog. Denk dat ik maar ga wachten tot die dood is of dat een huisgenoot dat beest gaat oprapen. Wat zouden jullie doen?
quote:shining schreef op 15 oktober 2008 @ 18:31:

[...]

Hey, hallo, zit ik hier net te verkondigen dat een muis in huis iet meteen betekent dat je een smerig huis hebt, kom jij hiermee aan.......;)

Los van het feit dat die muizen er toch wel zullen komen, heeft het wel een versterkend effect.

Neem mij niet kwalijk verder, ik heb wat voorbereidingen te treffen. Komt behoorlijk wat kijken bij zo'n uitvaart, over de emoties maar niet te beginnen.

Gadverdamme, wat ben ik toch een mietje zeg!
Ik snap je wel hoor! Ik kan ook niet tegen halfdode beestjes. Zag ooit eens als onschuldige kleuter hoe een mijnheer een aangereden konijntje doodsloeg en kon er nachten niet van slapen. Maar het was wel het beste voor het beestje.

Daarna ben ik op mijn twaalfde in het donker ooit eens over een pad heengereden met mijn fiets. Die moest ik ook uit zijn lijden verlossen. Mijn vader heeft er nog jaren stomme grapjes over gemaakt.

Verder had ik een killerpoes, die letterlijk ratten binnenstebuiten keerde. Heel goor. Kan geen stoffer 'n blik tegenop.

Maar het meest verschrikkelijke uit-zijn-lijden-verlossen vond ik nog mijn trouwe hond, 16 jaar oud, compleet uitgemergeld vanwege kanker. Mijn hart brak, maar ze moest een spuitje, dat was gewoon het beste voor het beestje. Ben blij dat honden dan toch misschien iets humaner uit hun lijden verlost kunnen worden dan met bakstenen, schoppen en rollende banden.
quote:Festen schreef op 15 oktober 2008 @ 18:33:

[...]

oh ik dacht je dat serieus een reaktie wilde! en dan lees ik dit... Het beestje is inmiddels uit zijn lijden verlost, vandaar de wat minder serieuze reactie.
http://nl.youtube.com/watch?v=rr2ilTRbGEs
Peas on earth!
quote:matamata schreef op 15 oktober 2008 @ 18:35:

[...]

Los van het feit dat die muizen er toch wel zullen komen, heeft het wel een versterkend effect.

Neem mij niet kwalijk verder, ik heb wat voorbereidingen te treffen. Komt behoorlijk wat kijken bij zo'n uitvaart, over de emoties maar niet te beginnen.

Gadverdamme, wat ben ik toch een mietje zeg!
Geen bijzonderheden
.
Misschien kun je de muis door de pasta versnipperen? I.p.v. gebakken uitjes?
quote:matamata schreef op 15 oktober 2008 @ 17:57:

Haha, wij zitten nu in een soort van psychologisch strijd wie het eerst gaat toegeven aan het schoonmaken van de gezamenlijke ruimte. Onlangs is een huisgenoot vertrokken die hierin het voortouw nam. Het komt er nu op aan wie het zich het langst kan volhouden om zich niet te ergeren aan de troep, want diegene zal dan voortaan het meest gaan schoonmaken.

Reactie van mijn huisgenoot: ik ben al in de keuken geweest en hoef er niet te komen. Laat maar liggen....Kijk Shining, dat was de reden van mijn reactie.....
Ja Mamalelie, daar komt ie nú mee aan ja.......:)
quote:pinguin83 schreef op 15 oktober 2008 @ 18:00:

Staartje pakken en hoofdje pakken (eventueel met keukenpapier ofzo) en trekken. Is de makkelijkste en minst pijnloze manier om het beestje uit z'n lijden te verlossen.

Daarna gewoon in de vuilbak gooien (buiten).

Succes, Minst pijnloze manier? Dat lijkt me ook weer niet nodig.
[quote]matamata schreef op 15 oktober 2008 @ 17:50:

Als zelfbewuste hedendaagse man was ik bezig om mijn eigen gezonde maaltijd klaar te maken. In volle glorie achter het fornuis om het gebakt te braden, de pasta te koken, de paprika te versnijden en om nog even wat kruiden te pakken. Een stap naar achter, volle gewicht op mijn linker been en...krak!

Gadverdamme lag er dus een half dode muis te creperen. Schrok me het leplazerus. Snel het gas uitgedrukt en naar mijn kamer gegaan.

Nu kan ik dus absoluut niet tegen half dode dieren (ook geen dode eigenlijk) en ligt dat beestje daar nog. Denk dat ik maar ga wachten tot die dood is of dat een huisgenoot dat beest gaat oprapen. Wat zouden jullie doen?[/quote]

Met je volle gewicht en dan leefde 'ie toch nog? Stevig muisje dan.

Kon je hem niet meteen in de pan flikkeren? Of ben je vegetarier?
quote:Poezewoes schreef op 15 oktober 2008 @ 18:00:

Oude lap er omheen en een forse klap met een stuk hout geven.

Ik vind het ook walgelijk, maar als eigenaar van 4 poezebeesten vind ik ook wel eens iets wat nog half leeft. Gelukkig niet vaak. En meestal zijn het kikkers....

Mmm, goede tip: ik moest vroeger wel eens konijnen met een hamer laten inslapen (kat kwam er mee aanlopen, gewond, etc, van die lange hoektanden van katten krijgen konijnen vaak erge infecties, dus snelle dood is beter).

Maar zonder zo'n oude lap er over heen vlogen er onderdelen in de rondte zeg maar. Later overgestapt op een spade, maar dat is, in TO's voorbeeld, binnen niet handig.

(Ik heb nu een zware luchtbuks, voor het geval er groter dieren door een auto worden aangereden ipv doodgereden, een lokale jager is niet altijd aanwezig/snel oproepbaar).
...
Nou, geen zelfbewuste hedendaagse man dus...'t is maar een muis...
Het levenloze lichaampje is nu opgebaard in de keuken, totdat alle huisgenoten er waardig afstand van hebben kunnen nemen. Dan onder het genot van wat GHB voeren we een rituele dans uit, dragen wij hem naar de grachten en zetten we hem op een zelfgebouwd vikingschip die in vlammen zal opgaan.

Toch maar vaken de keuken verschonen, want die rituele dansen moeten niet te vaak gaan voorkomen.[/quote]

Dan is de dood van deze muis toch niet helemaal zinloos geweest...........
Gewoon ff plastic zakje om je handen doen, nekkie omdraaien en beestje in de kliko.

Kom op zeg, waar heb je het over?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Q, wat ik van mijn vader heb gehoord is dat je konijnen ff met hun kop naar beneden moet hangen (daar worden ze een soort bewusteloos van) en dan een tik achter op de kop met een hamer of een knuppel. Humane en 'schone' dood.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Matamata!

Naast je filosofische gebral (waar ik uitermate van genoten heb, maar ik had een deadline, dus kon niet meedoen) komt er nu zo'n topic.

Ik begin me nu echt af te vragen wat voor forumvlees we in de kuip hebben.

Over dieren en huisgenoten gesproken: Mijn hond heeft nu de tennisbal en mijn huisgenoot loopt er achter aan. En om mij te treiteren betekent dat dus: rondjes om de tafel waar ik zit.. Huisgenoten....
Ach, heb een paar adresjes gehad om te poetsen en die hadden allemaal katten. En tja, moeder natuur heeft die beesten op een dusdanige manier ingesteld dat ze graag muizen en vogeltjes vangen.... De muizen waren speelgoed en vond ik overal, dood, tuulk. Dan pakte ik een leeg closetrolletje en wc papier, schoof de muis in de closterol, wc papier eromheen, en dan hoppetee, de groene bak in! ( Leuk, zo'n omhulsel als kistje, hebben ze toch iig wat! ). De vogeltjes, tja, daar vond ik de veren en wat bloedsporen hier en daar....

Wordt daar niet meer anders van. Schrok me wel helemaal wild toen er een dooie muis van de kapstokplank pleurde, rakelings langs mijn hoofd, toen ik met de stofzuigerstang wat spinrag wilde weghalen!
Ik had hem lekker in de pan gegooid en meegebraden.
afmaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven