Goed doel voor kleding

16-10-2008 08:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie misschien een echt goed doel waar ik de babykleding van mijn zoontje heen kan brengen?

Ik wil graag dat het terecht komt bij mensen die het goed kunnen gebruiken, dus niet als matrasvulling gebruikt wordt oid.

Het is prima kleding, allemaal merk, dus geen oude meuk.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Leger des Heils ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
verkopen op marktplaats en de winst op de spaarrekening van je kind zetten
www.kledingbank.nl Daar breng ik het altijd heen, dan gaat het echt naar mensen die kleren nodig hebben
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 oktober 2008 @ 09:03:

Leger des Heils ?Kunnen zij wat met babykleding dan? Ik dacht dat daar alleen volwassenen komen?
op marktplaats staan ook vaak advertenties van mamma's die helemaal geen geld hebben en daarom kleertjes vragen, of voor een vriendin of zo. Moet je kijken bij de maat en dan bij gevraagd. (maar ik zou dan wel voor de zekerheid eentje bij jouw in de buurt kijken, zodat je wel zeker weet dat het echt is!
Ik zou het ook verkopen op marktplaats of op beurzen.
Misschien zit er bij je in de buurt wel een of andere stichting die transporten doet naar bijvoorbeeld Oost-Europa. Ik geef mijn kleding meestal aan zo'n stichting, die zorgen er dan voor dat het bijvoorbeeld bij kindertehuizen terecht komt of bij hele arme families.
quote:steph79 schreef op 16 oktober 2008 @ 09:10:

[...]

Kunnen zij wat met babykleding dan? Ik dacht dat daar alleen volwassenen komen?

Die verlenen toch ook opvang ? Neem aan ook aan moeders met kinderen .

Wat dacht je van een blijf van mijn lijf huis ? Daar komen vrouwen met kinderen die vaak zonder spullen van huis zijn weggelopen .
Marktplaats staat zo volgezogen met te koop aangeboden wat betreft kinderkleding ; krijg je daar echt nog wat voor ?

Als het écht mooi duur spul is ; ga dan met koninginnedag op zo'n rommelmarkt staan en stal het mooi uit . ( op een (was)rek , met hangertjes . Maar verwacht er niet de hoofdprijs voor .
inderdaad Leger des heils. Die hebben vaak een voorraad voor mensen die echt niks meer hebben. Daar kunnen ze dan kleding en meubels uitzoeken. Ze hebben dus zeker wat aan kinderkleding. Bel ze anders even op om te vragen of ze het willen hebben.
http://www.legerdesheils....dingtextielengoederen.htm
Hoi Steph,

Vaak worden in deze tijd van het jaar door o.a. scholen en kerken zogenaamde "schoenendoosacties" gehouden. Het idee is dat je een schoenendoos vult voor kindjes in arme landen. (bijv. Roemenie). Je geeft op de doos aan voor wie het bedoeld is (Jongen/meisje en leeftijd) en je vult de schoenendoos met o.a. kleding, een speeltje, knuffeltje, evt verzorginsproducten (voor de oudere kinderen bijv zeep en tandenborstel+pasta), iets te snoepen (houdbaar!!! bijv. zak kruidnootjes, spekkies). De schoenendozen worden vaak gebracht naar kinderhuizen en worden daar rond Kerst verspreid. Ik vind dit altijd een leuke actie omdat je zelf kan kiezen hoe duur je zo'n doos maakt en jij hebt zelf, net zoals ik, waarschijnlijk ook wel wat speelgoed en knuffels liggen waar je zoon niks mee doet. Vraag even na of je ook losse tassen met kleding in kan leveren daar. Soms nemen ze dat ook mee.

Zelf doe ik al van kinds af aan mee met dergelijke acties en het is nu gewoon een soort "sport" geworden om een of meerdere leuke dozen in elkaar te knutselen!

Misschien dat ik je op een idee heb gebracht.

En anders... zou ik het gewoon naar een kringloopwinkel brengen. Daar kunnen mensen die niet veel geld aan kinderkleding uit kunnen/willen geven toch vaak goed slagen.

Ik vind het in ieder geval goed van je dat je het niet zomaar weg doet maar dat je er echt een goede bestemming voor zoekt.

Succes!
http://www.actiekids.nl/
Het Leger des Heils, inderdaad. Die hebben winkels waar mensen kleding kunnen kopen, en daar zit ook kinderkleding bij. Het VBOK heeft er misschien ook wel wat aan bedenk ik me nu, zeker als het babykleding is.

En als je het te gelde zou willen maken, is MP ook een goed idee. Zeker als je het als pakket aanbiedt en inclusief verzendkosten kan het heel aardig gaan. Ik heb dat zelf al diverse keren gemerkt.

Iemand nog een idee waar ik een prima kinderwagen kwijt kan? Het Leger des Heils heeft geen opslagruimte genoeg dus zij kunnen hem niet hebben.
Leger des Heils gooit het ook gewoon weg als het niet mooi is en verkoopt het als het wél mooi is.

Ik heb op marktplaats een goed doel in Arnhem gevonden. Net afgelopen weekend de boel opgeruimd hier en ik had hetzelfde probleem. Heb ook weleens dozen met kleding weggegeven aan moeders waarvan ik wist dat ze het niet zo breed hadden, werd erg gewaardeerd.

Ik kan de advertentie wel even opzoeken.
Wordt er bij je in de buurt geen kinderkledingbeurs georganiseerd.Zo ben ik van heel veel spullen afgekomen,want ik had ook veel mooie stukken kleding ertussen zitten.En heb men kinderwagen erbij weggezet.lading speelgoed fietstoel,autostoel.Voordeel van zo'n beurs vind ik ten op zichte van marktplaats dat je niet iedereen over de vloer hebt,en er ook nog eens zelf wat aan over houdt.
quote:Eowynn_ schreef op 16 oktober 2008 @ 10:19:

Leger des Heils gooit het ook gewoon weg als het niet mooi is en verkoopt het als het wél mooi is.

ja natuurlijk, het lijkt mij niet dat iemand met weinig geld maar genoegen moet nemen met versleten rompertje waar de fruithapjesvlekken nog opzitten.

In de tekst onder mijn linkje staat dat ze ook textiel verkopen aan textielsorteerders (voor recycling en zo). Met dat geld worden weer projecten van het leger ondersteunt. Dat blijft dus een goed doel.
Ik vind het toch moeilijk dat veel van die "goede doelen" nooit helemaal zonder eigen gewin handelen.

Zoals die schoenendoosactie; ik heb op die site gekeken en vond het helemaal goed. Wil ook best vijf euro betalen voor verzending, en een leuke doos vullen. Maar dan ergens kom je het regeltje tegen "Waar geen culturele of religieuze bezwaren zijn, wordt naast de schoenendoos een boekje met het evangelie uitgedeeld. Daarin wordt in hun eigen taal uitgelegd dat God van alle kinderen houdt en aan hen denkt". Ik wil helemaal niet dat mijn cadeautje wordt gebruikt om God te promoten, en op die manier kinderen te beïnvloeden en toch op een zekere mate te manipuleren (van deze God krijg je cadeautjes...).

Hetzelfde met de kringloopwinkels hier in de buurt. Geweldige initiatieven; je geeft je kleding of huisraad en dat wordt daar voor een relatief schijntje doorverkocht aan mensen die het nodig hebben. Er zitten er hier twee. Van de ene winkel ken ik de eigenaar vanuit de buurt, van de andere is het eigen ervaring en horen zeggen...maar in beide gevallen blijkt; in den begine waren de prjzen écht laag, en werd de winst gebruikt om het pand, personeel, en ophaaldienst te betalen. Gedurende de periode werden de prijzen hoger, en de auto waarin de eigenaar reed groter. De man die ik persoonlijk ken is inmiddels verhuisd van een rijtjeshuis in de wijk, naar een riante vrijstaande woning in een van de buitengebieden. Het andere ehctpaar schijnt inmiddels ook al flink hun zakken te vullen. Prima, doen ze goed, maar ik geef mijn kleding en huisraad toch met een minder prettig gevoel weg. Heb toch het idee dat er met mijn spul winst wordt gemaakt over de rug van de mensen die ik nu juist wilde helpen...

En daarom geef ik mijn spul nu één op één weg, aan vriendinnen, kennissen, om mensen waarvan ik viavia weet dat ze het kunnen gebruiken.
Wat wilde ik nou toch typen?
Bedankt voor jullie tips!

VBOK had ik niet aan gedacht, ga ze zo even bellen of zij er wat mee kunnen. Het idee van die schoenendozen vind ik ook heel erg leuk, ga ik ook achteraan.

Marktplaats en/of beurzen wil ik niet. Ik wil geen geld hebben voor zijn kleertjes, ik wil dat ik er iemand blij mee kan maken. Net zo blij als dat ik er nog steeds van wordt als ik ze bekijk. Het idee dat mensen gaan afdingen op de prijs voor een broekje ofzo, vind ik niet fijn. Dan denk ik dingen als " jij mag dat broekje nog niet hebben als je 500 euro er voor zou geven"

Ik zal wel een beetje een emotionele muts zijn mbt zijn kleertjes.

Eowyn, als je tijd/ zin hebt, zou je die advertentie dan kunnen zoeken? Ik ken geen moeders die het nodig hebben, anders zou ik dat graag doen.
Hoi Steph,

Blij dat ik je misschien op een idee heb gebracht. Wat je ook nog zou kunnen doen zat ik later te bedenken, is bijv een verloskundige in je buurt bellen. Wellicht weet zij iemand die erg geholpen is met wat kleertjes/kinderwagen etc.?

Groetjes Jo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven