Uitgerekend september 2016

30-12-2015 20:40 755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het overzichterlijk te houden hebben we de tabel gesloten, maar meeschrijven mag altijd.

Als je wijzigingen hebt zet het dan dikgedrukt neer.

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendBijzonderhedengwen142330-311e23 augustus2 februari echoJassie9223-221e1 september 11 februari echo lisje8530-281e**2 september Ayoka35-431e2 september ipke27-291e2 september 12 februari echolichtje1222-281e4 september 9 februari echoBloempje30028-381e*5 september 1 februari echo, 9 februari controleKrukje2325-271e5 september11 februari echoLieli29-291e6 september rietjeranja36-372e*7 september Molly12332-331e*7 september 18 februari echoBjorg30-331e*8 september 3 maart echonalala26-292e9 september 1 februari intake, 12 februari echosunshine76391e*9 september 4 februari echoMissy_Dee021198327-321e11 september 29 februari echoMangoPeer25-311e12 september10 februari intakeCLukkie25-281e13 september 22 februari echoaapje2533-331e14 september 23 februari echoliesjej31-351e*15 september2 februari echo, 3 februari intakejewelprincess28-381e17 september8 februari echo

lely89

Emmi82
Mooie test hoor! Het verschilt inderdaad per persoon en per zwangerschap hoe lang het duurt. Ik verwacht als ik morgen of overmorgen test bij mezelf nu ook een knaller, maar bij mn vorige zwangerschap liep het blijkbaar minder snel op!
Ja... Precies, ik hoop ook op binnenkort een knaltest voor jou bloempje! Konden jullie m'n foto trouwens wel zien?

Pff ik merk dat ik een beetje kribbig begin te worden van m'n vriend. Ik heb weinig energie voor t huishouden en laat iets meer slingeren dan normaal, loopt ie heel panisch alles achter m'n kont op te ruimen inclusief babydingen of tijdschriften.... ik denk alleen maar wow, de zwangerschap is nu toch wel even belangrijker dan de niet gestreken was of de niet opgeruimde tijdschriften? Maargoed, voor hem is het vast ook anders omdat het niet in hem groeit, hij kijkt heel erg uit naar de eerste echo dan zal 't voor hem ook tastbaarder worden denk ik!
Jahoor ik zag je knaller ;)

Mijn man wil ook dat ik de zwangerschapsboekjes achter mn kont opruim voor t geval er iemand langskomt. En dat klopt hoor: onze wereld staat op zn kop voor voor hen is er eigenlijk nog niets veranderd.

Dat wordt nog wat straks
Ik begin me toch een btje zorgen te maken over het feit dat mijn test van vanmorgen niet donkerder was dan gister. Heb er nog 2. Ga er morgen of zondag nog maar 1 doen ;)
Haha Bloempje, gelukkig is mijn vriend daar dan geen uitzondering in. Ik besprak net even m'n irritaties met hem en hij zegt wel van'ik wil het huis gewoon netjes hebben, als hier straks een baby is is dat ook belangrijk' ook wel weer schattig he?

Lely ik zou me echt niet teveel zorgen maken (makkelijk gezegd , I know) maar wacht even een paar dagen, minimaal 2... Dan kan je pas echt goed kijken of het oploopt...
Lely mijn test van 16 DPO was ook niet veel donkerder dan die van 14 DPO. Heb nu besloten non laatste morgen te doen : 19 DPO en hoop dan op een knaller.

Je kan er inderdaad beter minimaal 1 dag tussen laten zitten vanwege hcg wat verdubbelt per 1,5-2 dagen!

Ah Jassie, dat is zeker schattig!
Griebels lang leve misselijkheid! Kan er niet van slapen.

Net nog even bij de kleintjes gezeten ❤❤ Wat kun je toch intens veel van die kleine wezentjes houden!😍

Nog 7,5 a 8 mnd en dan genieten we hopelijk allemaal van ( nog) een gevuld bedje!
Wat vervelend lely!

Hier vandaag bijna geen kwaaltjes tot nu toe. Heb mn laatste test vanochtend gedaan en die was na 5 min een bijna knaller en twee uur later toen ik keek een knaller. Woehoe!
Super Bloempje, goed om te horen!!!!

Lely ik had gister avond ook enorm last van misselijkheid.... Vervelend he? Ik dacht dat het nu echt ging beginnen, maar nu in de ochtend weer nergens last van gelukkig! Hebben jullie eigelijk ook een 9 maanden dagboek waar jullie in schrijven?
Jassie ik had vorige keer het 9 maandelijks van Pauline oud, super leuk boek.

Nu wilde ik niet meer dezelfde, omdat ik dat andere boek ook een beetje als aandenken heb gebruikt en ede echo foto's erin heb geplakt.

Iemand uit mijn omgeving wil nu een boek voor mij gaan kopen voor deze zwangerschap, maar ik wil het haar nog niet vertellen, dus dat komt nog.

Ik heb wel zelf vd week het boek mama? Ik?! Gekocht. Dat is ook een invulboek, maar is meer vrij voor eigen tekst, tekeningen, foto's enz.

Ga jij er 1 kopen?
Ik ben ook weer zo stom geweest om te testen. Helaas nog steeds dezelfde lichte streep.
Vervelend Lely, kan je een foto van je test uploaden dan kunnen we eens met je meekijken ?

Oh Bloempje ik heb nu die van Pauline oud van m'n vriend gekregen!! Ik heb gisteravond een aantal blz ingevuld, echt een leuk boek! Maar ik snap dat je nu liever een andere wilt, volgens mij zijn er ook wel een hoop verschillende te koop toch? Ik ben volgende week jarig en heb ook de afscheurkalender van Pauline oud gevraagd, kan je elke dag iets lezen over je zwangerschap, lijkt me ook leuk!

Die verjaardag wordt nog een uitdaging... Er komen iets van 30 mensen waarvan 10 mensen 'het' weten. M'n vader wilde iets voor de baby geven waarop ik dus moest zeggen van ja eh, dat kan je dus niet geven als iedereen erbij is he, haha. Vraag me af of het een geheim gaat blijven op die dag....
Lely je zit nu pas op 14dpo toch? Ik zou zeggen doe gewoon over twee dagen weer een testje. Sommige vrouwen testen zelfs nog negatief op 14dpo er is vast niets aan de hand!

Jassie je moet doen wat goed voelt natuurlijk maar als het mis gaat en je moet het 30 mensen vertellen, die daar allemaal wat van vinden en allemaal wat willen zeggen en adviezen geven. Ik vond het al lastig om destijds het tegen het kleine groepje wat het wist te vertellen dus ik zou er wel goed over nadenken.

En jillz 0.0 ziet eruit als witte wijn, rosé bessensap ziet eruit als rode wijn en je kan ook gewoon voor de show met een glas alcohol lopen en dan niets ervan drinken? Succes iig!

Ja Pauline oud is echt super leuk!
Kan helaas geen foto plaatsen. Heb net bedacht me de komende week vooral maar even lekker bezig te houden met werk en de kinderen en dan probeer ik eind volgende week nog een keer te testen. Zal dan hier ook wat minder actief zijn ;)
-
Vergeet vandaag niet te lachen!
Hoi dames mag ik ook meeschrijven? afgelopen donderdag positief gestest (2 dagen voor NOD) en gister nog een keer en die was al best knal. Dus het is echt zo. Mijn uitgerekende datum is 10 september dus voorlopig de laatste van jullie en de oudste :-) Ik ben alleenstaand, 39 jaar en zwanger geworden via een donor. Het wordt mijn eerste kindje. Mijn laatste poging is helaas op een miskraam uitgelopen bij 6.2 weken dus ik vind het nu wel een beetje spannend. Al voelt het dit keer al heel anders, veel beter gevoel bij. Ik heb nog niet veel klachten behalve gevoelig borsten en af en toe een vleugje misselijkheid maar mag nog geen naam hebben. Ik ga nu ook niet meer testen, je maakt jezelf alleen maar gek. streep is streep.. Zolang er geen bloed is, is het goed.. zit dan weer wel voortdurend aan mijn borsten, haha.. je wilt toch graag bevestiging.

ik had de vorige keer ook een 9 mnd boekje (ook die van pauliene oud) maar dat was eigenlijk op de dag dat mijn miskraam helaas volgde. Mijn ouders hebben volgens mij het boekje nog bewaard, ik wil er even mee wachten tot ik de eerste echo heb gehad. Die krijg ik gelukkig al de 21e!
Lely begrijpelijk! Neem de tijd en afstand die je nodig hebt!

Welkom rietjeranja en sunshine. Wat naar dat jullie ook allebei een miskraam hebben meegemaakt. Ik herken het enorm dat het daardoor extra spannend is. Ging een paar dagen goed, maar toen vanochtend mn borsten minder pijn deden had ik even een mental breakdown. Gelukkig heb ik mezelf weer bij elkaar kunnen rapen en nu zit ik weer in de geniet-modus.

Ik zal jullie opnemen in de tabel. Rietje hoe oud ben jij? En je partner? Woon je al lang in het buitenland en waar woon je als ik vragen mag (welk land?).

Fijn dat jij een vroege echo krijgt sunshine, ik krijg hem ook als ik precies 7 weken ben.
Gefeliciteerd rietjeranja en sunshine! Leuk dat jullie ook meeschrijven!! Lijkt me inderdaad spannend na een miskraam zeg pff, maar hou vertrouwen in je eigen lijf! Knap Sunshine dat je voor je kinderwens hebt gekozen en dit doormiddel van een donor hebt gedaan ipv het te laten afgangen van een eventuele partner! Lijkt mij geen makkelijke keuze.

Bloempje echt herkenbaar wat je schrijft... Emotionele rollercoaster af en toe, ik werd de laatste paar dagen steeds wakker door enorme honger en ineeens is dat sinds vandaag weg, gelijk gaan alle alarmbellen rinkelen.. Laat staan hoe dat voor jou is na je ervaring met een miskraam. Keep your head up!!

Lely niet teveel zorgen maken hoor!!
Welkom rietjeranja!! Spannende tijd nu voor je dus. Heb vertrouwen!

Welkom sunshine! Ook voor jou spannend na een miskraam! Stoer dat je voor een donor gekozen hebt om je wens in vervulling te laten gaan!
-
Thanks voor jullie welkom! :-) jullie ook allemaal gefeliciteerd super fijn die herkenning. Ik schoot vanmorgen ook in de stress hoor bloem toen m'n borsten ineens minder voelde, nu is t gevoel er wel weer. Het zegt allemaal niks! Maar wel fijn als we straks allemaal kloppende hartjes zien en deze wachtweken voorbij zijn..

Ik heb idd lieve vriendinnen en familie die meeleven en dus heb ik t al wel een aantal verteld maar ja die wisten ook van mijn pogingen.. ben al dik een jaar bezig en waren ook een enorme steun met m'n miskraam dus ik vind het alleen maar fijn dat ze het weten.

Doen jullie nog aan sport? Ik durf het niet meer zo goed was niet geel fanatiek maar deed yoga en zumba 1x per week. Nu lees ik op internet verschillende berichten. Dat je beter kunt zwemmen of gerichte oefeningen voor zwangeren. Zeker die eerste maanden. Benieuwd wat jullie doen.
-
Ik sportte 2 keer in de week in de sportschool, fitnessen samen met m'n vriend. Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik of steken kreeg in m'n buik of echt helemaal kapot was daarna op geen prettige manier. Dus ik heb besloten om in ieder geval met fitnessen te stoppen. Ben toevallig vanmiddag bij 't zwembad geweest voor info over zwangerschapszwemmen, dat lijkt me erg leuk! Wel pas vanaf de 3e maand.. In de tussentijd probeer ik veel op de fiets te doen en vooral goed te luisteren naar m'n lichaam, sporten heeft voor mij nu geen extreem hoge prioriteit eerlijk gezegd.
Fijn die steun in je omgeving Sunshine. Lijkt me fijn dat je het met wat mensen kunt delen.

Ik heb straks voor het eerst een wat slap gevoel gehad. Ik moest echt even gaan zitten, anders was ik bang van mezelf af te gaan. Wellicht ook wel omdat het vlak voor etenstijd was, maar had nog geen 1,5 uur daarvoor wat fruit op.

Ik doe ook aan yoga, een redelijk actieve vorm. Ik ga er gewoon mee door. Ik zie wel hoe lang ik dit vol houd. Ik heb alleen gelezen dat je beter geen flinke twists kunt gaan maken, dus iets minder ver draaien en op kop staan etc wordt afgeraden.
Ah dus jullie zijn ook aardig sportief je lichaam geeft het vaak ook wel aan.. zwangerschaps zwemmen heb ik ook naar gekeken lijkt me ook leuk! Vooral ook omdat je dan mede.zwangeren ontmoet. Tot die tijd misschien maar baantjes zwemmen. Ik ben nog niet zo'n ster in yoga dus zou niet zo goed weten wanneer ik iets fout doe.. en ik merk dat ik nu al snel buiten adem ben als ik alleen een trap oploop! Bij mij heeft sport ook geen prio maar wil wel een beetje in vorm blijven.

Eet je wel voldoende ipke? Ik merk dat het fijn is als m'n maag gevuld blijft denk dat je dan wat minder flauw bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven