Napraattopic 50

31-12-2015 00:38 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 januari 2016 @ 18:18:

[...]

Mens ik had er de eerste maanden na dat ongeluk van zoon echt geen puf voor hoor, voor getouwtrek om geld. Terwijl er in ons geval niet eens iemand aansprakelijk viel te stellen want het was gewoon een stom ongeluk, maar ik had wel andere dingen aan mijn hoofd al verklaarde iedereen me voor gek. Uiteindelijk natuurlijk toch wel achteraan gegaan en het ging boven verwachting gemakkelijk allemaal, maar dat was dus pas toen er emotioneel en energietechnisch een beetje ruimte voor was. Sommige dingen zijn gewoon nog belangrijker dan geld, laten we het daar maar op houden.Ging dat dan niet (deels?) vanuit de verzekering? Ik bedoel, je moet aangeven toch dat het een ongeluk was en nam de verzerkeringsmij dan geen contact op met jullie?
Je bent zelf een theepot
quote:Amaqanda schreef op 02 januari 2016 @ 18:18:

[...]

Ei!

Ik lees wel, maar schrijf weinig hier.
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 januari 2016 @ 18:27:

[...]

Grappig dat je dat zegt, want we moesten er wel degelijk aan beginnen al hoefden we dan niemand voor de rechter te slepen. Letselschadevergoeding en zo. Je hebt er niet zo veel verstand van zo te lezen. Geeft niks hoor, had ik een jaar geleden ook niet, maar doe dan ook niet net of je het allemaal wel weet.

Eh, sorry hoor maar we hadden het toch over rechtszaken?

Maar hoe kun je een een schadevergoeding eisen/regelen als er niemand aansprakelijk is te stellen?

(Ik ben met mijn rechtenstudie nog niet verder gekomen dan de propedeuse, dus dat zal het euvel zijn).

edit: of gaat het over een ongevallenverzekering die je zelf had afgesloten?
.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 januari 2016 @ 18:13:

Ik had wat spullen aangeboden op de fb-pagina vd straat, vandaag werd het laatste kastje opgehaald en wel door een hele leuke buurman ☺️ (Bloos)

(Met excuses aan Stone)Nice Suus!
quote:MrsEinstein schreef op 02 januari 2016 @ 18:36:

[...]

Ei!

Ik lees wel, maar schrijf weinig hier.

Ik moest 2x kijken, of je het echt was!

Heb je in geen eeuwen gelezen.

Hoe gaat het?
20 jaar geleden een rechtszaak voor letselschadevergoeding....

Wees maar blij dat je niet procedeerde, je was zo tien jaar verder geweest voordat er een uitspraak (hopelijk ten gunste van jou) was.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:SuzanneSuus schreef op 02 januari 2016 @ 18:13:

Ik had wat spullen aangeboden op de fb-pagina vd straat, vandaag werd het laatste kastje opgehaald en wel door een hele leuke buurman ☺️ (Bloos)

(Met excuses aan Stone)Morgen de zolder maar eens opruimen

[...]

Mens ik had er de eerste maanden na dat ongeluk van zoon echt geen puf voor hoor, voor getouwtrek om geld. Terwijl er in ons geval niet eens iemand aansprakelijk viel te stellen want het was gewoon een stom ongeluk, maar ik had wel andere dingen aan mijn hoofd al verklaarde iedereen me voor gek. Uiteindelijk natuurlijk toch wel achteraan gegaan en het ging boven verwachting gemakkelijk allemaal, maar dat was dus pas toen er emotioneel en energietechnisch een beetje ruimte voor was. Sommige dingen zijn gewoon nog belangrijker dan geld, laten we het daar maar op houden.Juist. En al had je alle tijd en energie van de wereld, door dit soort gebeurtenissen verandert je kijk op het leven enorm. Je beseft hoe kwetsbaar je bent, leert de dag te plukken. Gesteggel om geld past daar gewoon niet in.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 januari 2016 @ 18:33:

[...]

Ging dat dan niet (deels?) vanuit de verzekering? Ik bedoel, je moet aangeven toch dat het een ongeluk was en nam de verzerkeringsmij dan geen contact op met jullie?

Het is inderdaad een verzekeringskwestie, meer niet. Die lui die dat voor je regelen zijn weliswaar juristen, maar als het een stom ongeluk is hoeft er geen rechter aan te pas te komen. Wij kregen hier een mannetje op bezoek van het letselschadebureau en een mannetje van de verzekering van de 'dader', en in no time was alles geregeld. Maar wij hadden dus verder ook geen rare eisen of zo, we hebben de reis- en verblijfkosten vergoed gekregen en de gederfde inkomsten van werk waar we niet heen hebben gekund. In mijn geval was dat niet zo veel, want ik heb op een paar dagen na gewoon doorgewerkt.

Maar goed, het is wel weer gedoe en als je zoon op apengapen ligt heb je daar even zin zin in.
quote:yette schreef op 02 januari 2016 @ 16:59:

[...]

Heb ik gedaan. Het werd een heel getouwtrek tussen mijn advocaat en die van het festival. Vlak voor de gang naar de rechter, boden ze een schadevergoeding en smartengeld. Het dekte de geleden schade voor geen meter, maar ik had geen zin meer.quote:yette schreef op 02 januari 2016 @ 17:00:

[...]

Nope, dhr J. Smeets Een beveiligingsman moet zijn hond onder controle kunnen houden.Die honden gebruiken ze ook wel om drugs op te sporen

Je hebt het over 'geleden schade' toen ze met een schadevergoeding kwamen, maar de schade heb je nu nog. Niet alleen op dat terrein en de gang naar de eerste hulp enz. In hoeverre kan je thuis gewoon alles en Als je nog moet werken tot je 67-ste kan dat toch een grote schadepost worden.

Ik begrijp dat je het gedoe zat was, maar helaas zit jij met de gebakken peren waar je niet om gevraagd hebt.
LOEP ME MAAR aub.
quote:AllyMcBeal schreef op 02 januari 2016 @ 18:04:

[...]

Ik vind jou grappig Ik ook!
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 januari 2016 @ 19:00:

[...]

Het is inderdaad een verzekeringskwestie, meer niet. Die lui die dat voor je regelen zijn weliswaar juristen, maar als het een stom ongeluk is hoeft er geen rechter aan te pas te komen. Wij kregen hier een mannetje op bezoek van het letselschadebureau en een mannetje van de verzekering van de 'dader', en in no time was alles geregeld. Maar wij hadden dus verder ook geen rare eisen of zo, we hebben de reis- en verblijfkosten vergoed gekregen en de gederfde inkomsten van werk waar we niet heen hebben gekund. In mijn geval was dat niet zo veel, want ik heb op een paar dagen na gewoon doorgewerkt.

Maar goed, het is wel weer gedoe en als je zoon op apengapen ligt heb je daar even zin zin in.

De verzekering van de tegenpartij keert uit, terwijl de tegenpartij niet aansprakelijk is?

Apart.
.
quote:impala schreef op 02 januari 2016 @ 19:03:

[...]

De verzekering van de tegenpartij keert uit, terwijl de tegenpartij niet aansprakelijk is?

Apart.Dat was ie dus wel, want automobilist versus (nogal onbezonnen maar minderjarige) voetganger. Daar hoefden we dus verder niet over te procederen. En gelukkig ook maar want die arme man was er dood mee aan.
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 januari 2016 @ 19:07:

[...]

Dat was ie dus wel, want automobilist versus (nogal onbezonnen maar minderjarige) voetganger. Daar hoefden we dus verder niet over te procederen.Wat een geduld.
quote:yette schreef op 02 januari 2016 @ 17:34:

[...]

Die advocaat kwam op een enorm bedrag uit. Ik stond daar zelf echt van te kijken, vond het gênant veel, maar het klopte wel. Zij stelde dat ik levenslang inkomsten miste omdat ik mijn toenmalige baan en carrière moest opgeven, omscholen, paar jaar later pas weer van onderen af een nieuwe carrière kon starten ... ze rekende uit hoeveel inkomsten ik de rest van mijn leven zou missen.Oh ik ben weer 'mosterd' met mijn vorige post. Maar dit is wel wat ik bedoelde.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Amaqanda schreef op 02 januari 2016 @ 19:08:

[...]

Wat een geduld.Ach een mens blijft hopen he
quote:impala schreef op 02 januari 2016 @ 19:03:

[...]

Apart.Sla je wetsbundels er nog maar eens op open...
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:SaveTheDay schreef op 02 januari 2016 @ 17:44:

Altijd zo makkelijk praten, ik zou dit, ik zou dat. Je weet niet wat je zou doen, dat weet je pas als je het meemaakt.Klopt, maar daarom moet men ook niet te gauw 'oké' zeggen in zo'n situatie. Bedenktijd mag best een paar dagen duren vind ik.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Kia-Ora schreef op 02 januari 2016 @ 19:10:

[...]

Sla je wetsbundels er nog maar eens op open...Enlighten me
.
quote:Kia-Ora schreef op 02 januari 2016 @ 19:10:

[...]

Sla je wetsbundels er nog maar eens op open...Nou ja, ik legde het ook niet zo duidelijk uit he. Maar ik heb dan ook mijn propedeuse rechten niet .
quote:Lady_Voldemort schreef op 02 januari 2016 @ 19:07:

[...]

Dat was ie dus wel, want automobilist versus (nogal onbezonnen maar minderjarige) voetganger. Daar hoefden we dus verder niet over te procederen. En gelukkig ook maar want die arme man was er dood mee aan.

Huh, eerder zei je dat er niemand aansprakelijk was? Vind je het gek dat ik er niks meer van snap.

[...]

Mens ik had er de eerste maanden na dat ongeluk van zoon echt geen puf voor hoor, voor getouwtrek om geld. Terwijl er in ons geval niet eens iemand aansprakelijk viel te stellen want het was gewoon een stom ongeluk..
.
Volgens mij ben je als automobilist altijd schuldig aansprakelijk als je een zwakkere verkeersdeelnemer aanrijdt, zoals een voetganger of fietsen. Al een aantal jaren zo. Dacht ik.
I like being a mess. It's who I am.

[...]

Mens ik had er de eerste maanden na dat ongeluk van zoon echt geen puf voor hoor, voor getouwtrek om geld. Terwijl er in ons geval niet eens iemand aansprakelijk viel te stellen want het was gewoon een stom ongeluk, maar ik had wel andere dingen aan mijn hoofd al verklaarde iedereen me voor gek. Uiteindelijk natuurlijk toch wel achteraan gegaan en het ging boven verwachting gemakkelijk allemaal, maar dat was dus pas toen er emotioneel en energietechnisch een beetje ruimte voor was. Sommige dingen zijn gewoon nog belangrijker dan geld, laten we het daar maar op houden.quote:impala schreef op 02 januari 2016 @ 18:24:

[...]

Nee logisch, dan zou ik er ook niet aan beginnen. Dat dacht ik ook meteen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:impala schreef op 02 januari 2016 @ 19:14:

[...]

Huh, eerder zei je dat er niemand aansprakelijk was? Vind je het gek dat ik er niks meer van snap.

[...]

Omdat ie dus al aansprakelijk was druiloor.
quote:AllyMcBeal schreef op 02 januari 2016 @ 19:15:

Volgens mij ben je als automobilist altijd schuldig aansprakelijk als je een zwakkere verkeersdeelnemer aanrijdt, zoals een voetganger of fietsen. Al een aantal jaren zo. Dacht ik.Klopt.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven