Namen combineren! Help!!
zondag 3 januari 2016 om 02:32
Hallo lieve allemaal,
Dit jaar ga ik voor het eerst moeder worden.
Ik weet dit sinds begin december en we zijn super gelukkig!
Nu is het zo dat we voor een jongen al 2 namen hebben.
De naam van mijn vriend zijn vader en de naam van mijn opa.
Nu hebben we alleen een probleempje.
Ik zou graag de naam van mijn moeder en partners oma willen combineren.
Het gaat om de namen:
Adriana
Jeane
Svetlana
Maya.
Deze namen mogen willekeurig worden gecombineerd.
Wij komen er niet echt ver mee, behalve Jaya.
Maar die vond ik niet zo leuk.. En mijn vriend nog minder.
We hebben het geprobeerd op verschillende sites.
Maar OH MY GOD.
WAT EEN NAMEN.
Wie o wie heeft er leuke ideeën?
Liefs!
Dit jaar ga ik voor het eerst moeder worden.
Ik weet dit sinds begin december en we zijn super gelukkig!
Nu is het zo dat we voor een jongen al 2 namen hebben.
De naam van mijn vriend zijn vader en de naam van mijn opa.
Nu hebben we alleen een probleempje.
Ik zou graag de naam van mijn moeder en partners oma willen combineren.
Het gaat om de namen:
Adriana
Jeane
Svetlana
Maya.
Deze namen mogen willekeurig worden gecombineerd.
Wij komen er niet echt ver mee, behalve Jaya.
Maar die vond ik niet zo leuk.. En mijn vriend nog minder.
We hebben het geprobeerd op verschillende sites.
Maar OH MY GOD.
WAT EEN NAMEN.
Wie o wie heeft er leuke ideeën?
Liefs!
Zoals de poes thuis miauwt, miauwt zij nergens.
zondag 3 januari 2016 om 02:58
zondag 3 januari 2016 om 02:59
zondag 3 januari 2016 om 06:58
Oef, daar valt toch niks herleidbaars van te maken, van die vier namen?
Kun je niet beter Voornaam Naam-jouw-moeder Naam-schoonmoeder doen? Jammer voor jullie oma's, maar helaas. Dus dan krijg je bijvoorbeeld Femke Adriana Jeane ofzo. Beide nieuwbakken oma's blij, en het levert een gewone mooie naam op, met een herleidbare vernoeming zonder gegoochel met letters.
Kun je niet beter Voornaam Naam-jouw-moeder Naam-schoonmoeder doen? Jammer voor jullie oma's, maar helaas. Dus dan krijg je bijvoorbeeld Femke Adriana Jeane ofzo. Beide nieuwbakken oma's blij, en het levert een gewone mooie naam op, met een herleidbare vernoeming zonder gegoochel met letters.
zondag 3 januari 2016 om 08:48
quote:Roodborstje5 schreef op 03 januari 2016 @ 03:01:
Maar als je als 2e naam Lana doet bijvoorbeeld dan voelt toch niemand zich vernoemd?
Vernoemen is de naam geven van die persoon. Misschien even gender gepast maken of verbasteren maar toch niet geknutseld.
Verder gefeliciteerd.
Dit dus!
Zelfs verbasteren vind ik niet leuk. Vernoemen is vernoemen met de naam die de vernoemde persoon draagt. Wij hebben vernoemd en dan wel de officiële doopnaam van die persoon genomen. Kind heet Hendrikus naar opa Henk.
Maar als je als 2e naam Lana doet bijvoorbeeld dan voelt toch niemand zich vernoemd?
Vernoemen is de naam geven van die persoon. Misschien even gender gepast maken of verbasteren maar toch niet geknutseld.
Verder gefeliciteerd.
Dit dus!
Zelfs verbasteren vind ik niet leuk. Vernoemen is vernoemen met de naam die de vernoemde persoon draagt. Wij hebben vernoemd en dan wel de officiële doopnaam van die persoon genomen. Kind heet Hendrikus naar opa Henk.
zondag 3 januari 2016 om 08:57
quote:fietsie schreef op 03 januari 2016 @ 08:48:
[...]
Dit dus!
Zelfs verbasteren vind ik niet leuk. Vernoemen is vernoemen met de naam die de vernoemde persoon draagt. Wij hebben vernoemd en dan wel de officiële doopnaam van die persoon genomen. Kind heet Hendrikus naar opa Henk.Zelfde hier. Oudste heet Zoonsnaam Cornelis, naar opa Kees, tweede heet Zoonsnaam Carolus, naar opa Karel. Afspraak was hier toen de eerste kwam: bij een jongen opa vaderskant, bij een meisje oma moederskant eerst. Geen dochters, pech voor de oma's.
[...]
Dit dus!
Zelfs verbasteren vind ik niet leuk. Vernoemen is vernoemen met de naam die de vernoemde persoon draagt. Wij hebben vernoemd en dan wel de officiële doopnaam van die persoon genomen. Kind heet Hendrikus naar opa Henk.Zelfde hier. Oudste heet Zoonsnaam Cornelis, naar opa Kees, tweede heet Zoonsnaam Carolus, naar opa Karel. Afspraak was hier toen de eerste kwam: bij een jongen opa vaderskant, bij een meisje oma moederskant eerst. Geen dochters, pech voor de oma's.
zondag 3 januari 2016 om 09:03
quote:sassafras schreef op 03 januari 2016 @ 08:57:
[...]
Zelfde hier. Oudste heet Zoonsnaam Cornelis, naar opa Kees, tweede heet Zoonsnaam Carolus, naar opa Karel. Afspraak was hier toen de eerste kwam: bij een jongen opa vaderskant, bij een meisje oma moederskant eerst. Geen dochters, pech voor de oma's.Onze derde heeft op die manier dus de naam van een aantal opa's gekregen. Was heel leuk dat mans beide opa's dezelfde doopnaam hadden. Johannes staat voor opa Jan en voor opa Hans. (Fictief)
[...]
Zelfde hier. Oudste heet Zoonsnaam Cornelis, naar opa Kees, tweede heet Zoonsnaam Carolus, naar opa Karel. Afspraak was hier toen de eerste kwam: bij een jongen opa vaderskant, bij een meisje oma moederskant eerst. Geen dochters, pech voor de oma's.Onze derde heeft op die manier dus de naam van een aantal opa's gekregen. Was heel leuk dat mans beide opa's dezelfde doopnaam hadden. Johannes staat voor opa Jan en voor opa Hans. (Fictief)
zondag 3 januari 2016 om 09:49
quote:Ellius schreef op 03 januari 2016 @ 08:37:
Mariana
Met iets dat op ana eindigt heb je al twee van die vier namen gebruikt, en bij deze ook nog de Ma van Maya.
En dan heb je dus een knutselwerkje, maar geen vernoeming.
Prima hoor als je van een beetje scrabbelen houdt, maar noem het dan niet vernoemen, want dat is het niet.
Mariana
Met iets dat op ana eindigt heb je al twee van die vier namen gebruikt, en bij deze ook nog de Ma van Maya.
En dan heb je dus een knutselwerkje, maar geen vernoeming.
Prima hoor als je van een beetje scrabbelen houdt, maar noem het dan niet vernoemen, want dat is het niet.
zondag 3 januari 2016 om 09:54
quote:GateKeeper schreef op 03 januari 2016 @ 09:34:
[...]
Draai de letters eens om.... echt nooit over nagedacht bij Lana. Maar dat doen (basis)schoolkinderen wel he?
[...]
Draai de letters eens om.... echt nooit over nagedacht bij Lana. Maar dat doen (basis)schoolkinderen wel he?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous