honden vechten
zaterdag 2 januari 2016 om 13:19
Hallo allemaal
De beste wensen voor 2016
Nu het probleem:
Ik logeer met hond bij mijn ouders. Nu bijna 2 weken. Dit ivm verbouwen en verhuizen dus afstandtechnisch was dit makkelijker. Ook is mijn hond dan overdag daar zodat ze niet in de schilder en klusperikelen zit. Prima oplossing.
Tot vanochtend de derde keer was dat de honden in gevecht kwamen. We zijn dteeda net te laat met zien wie er als eerst snapt. Het gaat zo snel en het lijkt uit het niets te zijn.
De zwarte hond is nu bang. Wil even niks van die blonde weten en heeft zich teruggetrokken tot de gang. Heb haar net opgehaald bij mijn ouders.
De beste wensen voor 2016
Nu het probleem:
Ik logeer met hond bij mijn ouders. Nu bijna 2 weken. Dit ivm verbouwen en verhuizen dus afstandtechnisch was dit makkelijker. Ook is mijn hond dan overdag daar zodat ze niet in de schilder en klusperikelen zit. Prima oplossing.
Tot vanochtend de derde keer was dat de honden in gevecht kwamen. We zijn dteeda net te laat met zien wie er als eerst snapt. Het gaat zo snel en het lijkt uit het niets te zijn.
De zwarte hond is nu bang. Wil even niks van die blonde weten en heeft zich teruggetrokken tot de gang. Heb haar net opgehaald bij mijn ouders.
zondag 3 januari 2016 om 12:18
quote:little_angel89 schreef op 03 januari 2016 @ 12:13:
Ben ik heel benieuwd wat summerdance denkt dat ik geef.
Alles in overleg met dierenarts. Voortijdig doorgesproken enz. Naar ben benieuwd
Snap ik, maar een hoop medicatie die wordt gegeven door DA zijn nou niet echt in het belang van de hond, maar in het belang van het baasje
Treurig maar waar.
Maar ok, ik wik het best vragen, wat heb je je hond gegeven dat hij er stoned van werd?
En van mij dan nogmaals de vraag, heb je enig idee wat dit soort medicatie met een hond doet?
Ben ik heel benieuwd wat summerdance denkt dat ik geef.
Alles in overleg met dierenarts. Voortijdig doorgesproken enz. Naar ben benieuwd
Snap ik, maar een hoop medicatie die wordt gegeven door DA zijn nou niet echt in het belang van de hond, maar in het belang van het baasje
Treurig maar waar.
Maar ok, ik wik het best vragen, wat heb je je hond gegeven dat hij er stoned van werd?
En van mij dan nogmaals de vraag, heb je enig idee wat dit soort medicatie met een hond doet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 3 januari 2016 om 12:26
Medicatie was om de angst weg te vlakken. Iets ontremmen om het zo te zeggen. Dat heb ik geweten. Er zat geen rem meer aan. Zeker niet met voer. Op het laatst werd ze wat wankel. Ze heeft iets te veel gehad. Dat geef ik eerlijk toe. Nogmaals hier is ze op gedosseerd ivm extreme angst.
Ik heb bewust aangegeven niet iets te willen wat lijkt op spierverslappers. Loop al ruim 7 jaar bij deze dierenarts en altijd denkt hij ontzettend mee met beestenbelang voorop.
Stond niet voor niks in okt al bij hem voor hulp.
Ik heb bewust aangegeven niet iets te willen wat lijkt op spierverslappers. Loop al ruim 7 jaar bij deze dierenarts en altijd denkt hij ontzettend mee met beestenbelang voorop.
zondag 3 januari 2016 om 12:29
En de fedachte die ik heb om haar op medicatie te zetten is om het haar zo comfortabel mogelijk te maken. Dat ze niet compleet in een blok beton veranderd. Door angst. Als ik haar dat kan besparen dan met alle liefde. Dan neem ik de medgevolgen voor mezelf wel op de koop toe. Beter een stonede stuiterbal dan een blok bang beton
zondag 3 januari 2016 om 12:30
quote:aliva schreef op 03 januari 2016 @ 12:10:
hm, ik zou zelf toch geen alcohol geven aan een hond.
ik zou dan toch liever een pilletje (een echte angstremmer dan) geven, dan is de dosage duidelijk.
Het gaat dan om thee/eetlepels qua hoeveelheid
(Afhankelijk van grootte van hond in kwestie)
Geen hele fles uiteraard
hm, ik zou zelf toch geen alcohol geven aan een hond.
ik zou dan toch liever een pilletje (een echte angstremmer dan) geven, dan is de dosage duidelijk.
Het gaat dan om thee/eetlepels qua hoeveelheid
(Afhankelijk van grootte van hond in kwestie)
Geen hele fles uiteraard
zondag 3 januari 2016 om 12:34
Een hond met een oorontsteking kan ineens 'vals' worden, omdat hij pijn heeft. (Ik heb dat meegemaakt met een hond die afgestaan werd in het asiel, omdat hij 'vals' was geworden. Na genezing bleek er niets met de hond aan de hand...)
Ook eten kan spanning opleveren tussen honden die normaal goed met elkaar omgaan. Wordt er gevoerd, dan verdedigen ze hun eten, hetgeen uit de hand kan lopen.
Ook eten kan spanning opleveren tussen honden die normaal goed met elkaar omgaan. Wordt er gevoerd, dan verdedigen ze hun eten, hetgeen uit de hand kan lopen.
zondag 3 januari 2016 om 12:34
quote:little_angel89 schreef op 03 januari 2016 @ 12:26:
Medicatie was om de angst weg te vlakken. Iets ontremmen om het zo te zeggen. Dat heb ik geweten. Er zat geen rem meer aan. Zeker niet met voer. Op het laatst werd ze wat wankel. Ze heeft iets te veel gehad. Dat geef ik eerlijk toe. Nogmaals hier is ze op gedosseerd ivm extreme angst.
Heb je voor mij ook de naam van dat middel?
Als ze wankel werd zijn het dus WEL spierverslappers, want daar ga je dus van wankelen
En voor ze gaat wankelen zijn er in haar lijf al veel meer spieren lam gelegd
Ik wil je echt niet aanvallen hoor
Maar die vuurwerkmedicatie is zo vreselijk heftig voor honden, en het maakt zoveel meer stuk dan dat je de angst wegneemt
Want wat is er nu gebeurd:
Jouw hond is bang, maar haar spieren zijn zo verslapt, dat ze niet meer kan vluchten, de angst zit nog steeds in haar kop, de knallen hoort ze nog steeds net zo hard, alleen is haar lijf lam gelegd...
En dat zo vreselijk ontzettend zielig
Vandaar dat ik heel hard riep dat het dierenmishandeling is
Je ontneemt je hond haar natuurlijke reactie....
Heb je voor mij ook de naam van dat middel?
Als ze wankel werd zijn het dus WEL spierverslappers, want daar ga je dus van wankelen
En voor ze gaat wankelen zijn er in haar lijf al veel meer spieren lam gelegd
Ik wil je echt niet aanvallen hoor
Maar die vuurwerkmedicatie is zo vreselijk heftig voor honden, en het maakt zoveel meer stuk dan dat je de angst wegneemt
Want wat is er nu gebeurd:
Jouw hond is bang, maar haar spieren zijn zo verslapt, dat ze niet meer kan vluchten, de angst zit nog steeds in haar kop, de knallen hoort ze nog steeds net zo hard, alleen is haar lijf lam gelegd...
En dat zo vreselijk ontzettend zielig
Vandaar dat ik heel hard riep dat het dierenmishandeling is
Je ontneemt je hond haar natuurlijke reactie....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!