Geld & Recht alle pijlers

Pechvogel wil alsnog geld postcode loterij

04-01-2016 12:20 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een wereldschokkend iets maar toch gaat het door mijn hoofd.

Pechvogel wil alsnog geld

Heeft deze jongen gewoon superveel pech of staat hij volgens jullie in zijn recht?

Pech heeft hij zeker maar als je al zoveel jaar meespeelt zou je toch mogen verwachten dat je op zijn minst een mailtje krijgt dat de afschrijving mislukt is?

Natuurlijk is het helemaal de verantwoordelijkheid van de jongen om te zorgen dat er voldoende saldo opstaat maar het kan ons allemaal gebeuren toch?

Hoe denken jullie erover?
Moet hij later alsnog het bedrag van het lot betalen?? Want dat was mij niet duidelijk. Wel erg lullig trouwens.
Dat zij de regels en zo moet het gespeeld worden, staat ongetwijfeld in de voorwaarden.

Geen saldo = geen afschrijving = geen deelname.

En dan de media zoeken om uit te janken...

Iedere keer komen er zulke verhalen langs.

Mensen moeten ondertussen weten hoe het werkt.
Pech gehad,niet betaald is geen lot.ook al speelt hij jaren mee.

Ff checken of alles afgeschreven word elke maand
Hij heeft pech en ik vind ook regels zijn regels.
Tja, net als die man bij Linda de Mol met miljienenjacht. Geen idee hoe dat toen is afgelopen.
Ik vind zijn houding irritant. 'Ze hadden me moeten waarschuwen', 'Ik hoop dat een jurist zich meldt om me te helpen. Ik ben jong en weet echt niet hoe dat allemaal werkt'. Hij is 21 en volwassen, kom op zeg.
quote:pomona-struik schreef op 04 januari 2016 @ 12:23:

Moet hij later alsnog het bedrag van het lot betalen?? Want dat was mij niet duidelijk. Wel erg lullig trouwens.Volgens mij wordt het gewoon niet meer afgeschreven want als ze dat wel doen doet hij dus met terugwerkende kracht wel mee.
Ik vind het heel rot voor hem!! Maar in het artikel komt hij heel inhalig over. Gratis juridische hulp, buren die financieel bijspringen. Leven mag hem ook weleens toelachen.. Hij is 21!

Maar als ik hem was had ik het ook geprobeerd.
Maar kan de postcode loterij alsnog een incasso bureau inschakelen?
Tuurlijk is het lullig, ook dat hij geen berichtje heeft gekregen dat de incasso niet gelukt was, maar het lijkt mij duidelijk: niet betaald = niet winnen.

Ik vind het een nogal sneue actie om nu achteraf alsnog zijn gelijk te proberen te halen. Ja, het is jammer, maar adem in, adem uit, en ga door met je leven.
quote:zomaardus schreef op 04 januari 2016 @ 12:25:

Ik vind zijn houding irritant. 'Ze hadden me moeten waarschuwen', 'Ik hoop dat een jurist zich meldt om me te helpen. Ik ben jong en weet echt niet hoe dat allemaal werkt'. Hij is 21 en volwassen, kom op zeg.Klopt dat heb ik dus ook en dat kleurt misschien mijn mening ook wel een beetje (veel)
quote:pomona-struik schreef op 04 januari 2016 @ 12:25:

Maar kan de postcode loterij alsnog een incasso bureau inschakelen?

Waarom zouden ze dat doen?

Op het moment dat de incasso dan wel lukt speelt hij mee en moeten ze hem dus uitbetalen.
Als je al jaren meespeelt, weet je ook wel wanneer het bedrag wordt afgeschreven. Dan zorg je toch voor voldoende saldo?

Ik snap trouwens niet waarom iemand 4 loten heeft als je een arme student bent....

Ik vind zijn houding irritant. 'Ze hadden me moeten waarschuwen', 'Ik hoop dat een jurist zich meldt om me te helpen. Ik ben jong en weet echt niet hoe dat allemaal werkt'. Hij is 21 en volwassen, kom op zeg.

Nog jong en vol met dromen

Als hij een zaak aanspant zal het op niets uitlopen want in de voorwaarden staat wanneer geen incasso mogelijk is de prijs komt te vervallen. Zoiets.
quote:pomona-struik schreef op 04 januari 2016 @ 12:23:

Moet hij later alsnog het bedrag van het lot betalen?? Want dat was mij niet duidelijk.Mij lijkt van niet. Je kunt geen lot kopen nadat de trekking al is geweest. Als hij alsnog moet betalen heeft hij ook recht op het geldbedrag lijkt me, dan heeft hij namelijk met terugwerkende kracht alsnog een lot gekocht. Ik ga er vanuit dat in de kleine lettertjes staat dat een mislukte incasso betekent dat je geen lot hebt. Klaar.
In de voorwaarden staat dat je niet meespeelt als je niet betaald hebt. Dat is dus zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik hoorde echter ook van iemand dat de Postcodeloterij weleens later alsnog incasseert (na een stornering). Dan zou het dus interessant worden en heeft hij een punt.
quote:Sofief schreef op 04 januari 2016 @ 12:25:

Ik vind het heel rot voor hem!! Maar in het artikel komt hij heel inhalig over. Gratis juridische hulp, buren die financieel bijspringen. Leven mag hem ook weleens toelachen.. Hij is 21!

Maar als ik hem was had ik het ook geprobeerd.

Ik ook, denk ik, maar wel met een andere instelling en niet als een arrogant iemand die al bij voorbaat er vanuit gaat dat hij er recht op heeft.

Kom op zeg Nee, van de miljonairs uit de buurt heb ik niets gehoord. Het was wel tof geweest als ze het me financieel mogelijk hadden gemaakt om het aan te vechten.

Zodra jij meedeelt zullen zij minder krijgen en jij verwacht dat ze je zullen gaan helpen
Nou ik heb ook zoiets gehad met de postcode loterij, ook te weinig saldo. Maar ik kreeg later een brief van een incasso bureau, of ik even 80 euro wilde betalen... Kan zijn dat het nu veranderd is hoor. In die tijd speelde je maandelijks mee.
Oh dat is wel echt heel sneu! Ik heb ook wel eens te weinig saldo op mijn rekening voor de automatische incasso's (mijn werkgever is niet zo stabiel in het overmaken van mijn salaris) maar ik heb nog niet meegemaakt dat ik daardoor ergens automatisch werd 'uitgeschreven'. Van de ¤2,50 voor de CliniClowns en de reisverzekering tot de meer dan ¤100 voor de zorgverzekering, ik krijg eigenlijk altijd een brief of mail dat het is mislukt en welke mogelijkheden er zijn om het alsnog in orde te maken (acceptgiro, zelf overmaken, volgende maand schrijven we twee keer af, etc.).

Ik vind dus dat ze hem die mogelijkheid hadden moeten geven... (zeker als hij al 3 jaar structureel mee speelt, dan heb je naar mijn idee wel bewezen dat je 'lid' bent).
quote:pomona-struik schreef op 04 januari 2016 @ 12:25:

Maar kan de postcode loterij alsnog een incasso bureau inschakelen?Er wordt sowieso niet direct een incassobureau ingeschakeld. En in dit geval: waarom zouden ze dat doen?
Zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat er genoeg geld op zijn rekening staat, wel heel erg jammer voor hem en zuur, ik vind hem wel inhalig. Helaas pindakaas
Slachtoffergedrag en daarmee de publiciteit zoeken.

Je moet zelf je saldo in de gaten houden, daar is niemand anders verantwoordelijk voor.

Ik vind zijn houding irritant. 'Ze hadden me moeten waarschuwen', 'Ik hoop dat een jurist zich meldt om me te helpen. Ik ben jong en weet echt niet hoe dat allemaal werkt'. Hij is 21 en volwassen, kom op zeg.Eens, heel irritant en een hoog boehoe-gehalte. En ook irritant dat dit breeduit in de media komt. Aan de andere kant vind ik het wel erg zuur. Ik vind het een beetje dubbel.
quote:minnimouse schreef op 04 januari 2016 @ 12:28:

In de voorwaarden staat dat je niet meespeelt als je niet betaald hebt. Dat is dus zijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik hoorde echter ook van iemand dat de Postcodeloterij weleens later alsnog incasseert (na een stornering). Dan zou het dus interessant worden en heeft hij een punt.

Stornering is wel iets anders dan onvoldoende saldo.

Je gaat een contract met de postcodeloterij aan (dus een financiele verplichting) en je kan dan niet zomaar eenzijdig geld gaan storneren omdat je niet meer mee wil spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven