Laptop start niet meer op
woensdag 6 januari 2016 om 19:57
Sinds een paar dagen heeft mijn laptop problemen met opstarten.
In eerste instantie kreeg ik een blauw scherm dat de laptop niet op kan starten. Bij opnieuw opstarten kom ik steeds in een blauw scherm.
ik ben echt een nitwit wat dat betreft dus leg het even op mijn dummymanier uit, het is een grijs met blauw scherm wat er nogal DOS-achtig uit ziet. Ik kan bepaalde instellingen veranderen waar ik totaal geen verstand van heb dus ik durf er niks aan te veranderen.
Het enige wat ik kan doen om er uit te komen is "save changes and exit", ofzo.
Na dat zevenhonderd keer te doen begint ie soms ineens op te starten, maar meestal krijg ik even een zwart scherm en dan weer datzelfde blauwe scherm.
Soms, als ik geluk heb, krijg ik een scherm dat ik Windows kan herstellen. In eerste instantie heb ik Windows hersteld met behoud van bestanden, maar dat loste het probleem niet op.
Toen heb ik de computer helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Gisteren startte hij één keer normaal op, nu krijg ik hem helemaal niet aan de praat.
ik heb ooit 1 keer een scherm gekregen waarop stond "unexpected store exception" maar daar word ik ook niet wijzer van.
Heeft iemand een idee wat het probleem is en wat ik kan doen om hem weer aan de praat te krijgen?
Hij heeft overigens nog garantie dus terugbrengen naar de BCC kan altijd nog, maar dat vind ik zo suf als het gewoon een simpel softwareprobleem zou zijn ofzo.
Bedankt voor het meedenken!
In eerste instantie kreeg ik een blauw scherm dat de laptop niet op kan starten. Bij opnieuw opstarten kom ik steeds in een blauw scherm.
ik ben echt een nitwit wat dat betreft dus leg het even op mijn dummymanier uit, het is een grijs met blauw scherm wat er nogal DOS-achtig uit ziet. Ik kan bepaalde instellingen veranderen waar ik totaal geen verstand van heb dus ik durf er niks aan te veranderen.
Het enige wat ik kan doen om er uit te komen is "save changes and exit", ofzo.
Na dat zevenhonderd keer te doen begint ie soms ineens op te starten, maar meestal krijg ik even een zwart scherm en dan weer datzelfde blauwe scherm.
Soms, als ik geluk heb, krijg ik een scherm dat ik Windows kan herstellen. In eerste instantie heb ik Windows hersteld met behoud van bestanden, maar dat loste het probleem niet op.
Toen heb ik de computer helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Gisteren startte hij één keer normaal op, nu krijg ik hem helemaal niet aan de praat.
ik heb ooit 1 keer een scherm gekregen waarop stond "unexpected store exception" maar daar word ik ook niet wijzer van.
Heeft iemand een idee wat het probleem is en wat ik kan doen om hem weer aan de praat te krijgen?
Hij heeft overigens nog garantie dus terugbrengen naar de BCC kan altijd nog, maar dat vind ik zo suf als het gewoon een simpel softwareprobleem zou zijn ofzo.
Bedankt voor het meedenken!
668, the neighbour of the Beast
woensdag 6 januari 2016 om 20:27
Dat ik er 20 km voor moet rijden en dat ik geen zin heb om er naar toe te rijden voor iets simpels.
En ik heb een rotsvast vertrouwen in het Vivaforum dus ik was gewoon benieuwd wat de mensen die verstand van computers hebben er van zeggen, of die weten wat het kan zijn.
Als niemand weet waar het aan kan liggen ga ik heus wel maar ik wil niet die muts zijn die voor een ctrl alt delete terug naar de winkel rijdt
En ik heb een rotsvast vertrouwen in het Vivaforum dus ik was gewoon benieuwd wat de mensen die verstand van computers hebben er van zeggen, of die weten wat het kan zijn.
Als niemand weet waar het aan kan liggen ga ik heus wel maar ik wil niet die muts zijn die voor een ctrl alt delete terug naar de winkel rijdt
woensdag 6 januari 2016 om 20:32
woensdag 6 januari 2016 om 20:36
quote:betoverend schreef op 06 januari 2016 @ 20:32:
[...]
Doet mij denken dat je laptop bij het opstarten naar de BIOS gaat.
Geeft hij in menu Boot als Boot Priorites aan dat de harde schijf opstart.
Het scherm waar ik in kom heet "Aptio Setup Utility"
Bij het tabblad Boot staat:
Boot configuration
Fast boot [enabled]
Launch CSM [disabled]
Boot Option Priorities
Boot Option #1 [Windows Boot Manage...]
- Add New Boot Option
- Delete Boot Option
Dat is zo ongeveer het hele scherm onder "Boot"
[...]
Doet mij denken dat je laptop bij het opstarten naar de BIOS gaat.
Geeft hij in menu Boot als Boot Priorites aan dat de harde schijf opstart.
Boot configuration
Fast boot [enabled]
Launch CSM [disabled]
Boot Option Priorities
- Add New Boot Option
- Delete Boot Option
Dat is zo ongeveer het hele scherm onder "Boot"
woensdag 6 januari 2016 om 20:37
Als hij wel Boot priorites heeft dat de laptop je harde schijf (waar de besturingssysteem op staat) als eerste pakt bij het opstarten en je komt niet in de windows, dan zal je toch naar de winkel.
Als hij niet Boot priorites heeft dat de laptop je harde schijf als eerste pakt bij het opstarten, dan moet je dat veranderen.
Als hij niet Boot priorites heeft dat de laptop je harde schijf als eerste pakt bij het opstarten, dan moet je dat veranderen.
woensdag 6 januari 2016 om 20:38
quote:Ikhierhuh schreef op 06 januari 2016 @ 20:34:
Ok, hier mijn opinie over je laptop: HS is kapot.
Alsin Harde Schijf?
Zou ie dan niet van het begin helemaal niks meer gedaan moeten hebben? Dan kan het toch niet dat ie af en toe nog wel opstart? Hoewel ie dat nu ook niet meer doet...
Ok, hier mijn opinie over je laptop: HS is kapot.
Alsin Harde Schijf?
Zou ie dan niet van het begin helemaal niks meer gedaan moeten hebben? Dan kan het toch niet dat ie af en toe nog wel opstart? Hoewel ie dat nu ook niet meer doet...
woensdag 6 januari 2016 om 20:39
quote:betoverend schreef op 06 januari 2016 @ 20:37:
Als hij wel Boot priorites heeft dat de laptop je harde schijf (waar de besturingssysteem op staat) als eerste pakt bij het opstarten en je komt niet in de windows, dan zal je toch naar de winkel.
Daar ben ik dus te dom voor om dat te zien....
Kun jij dat afleiden uit wat ik net voor je overtikt hebt?
Daar ben ik dus te dom voor om dat te zien....
Kun jij dat afleiden uit wat ik net voor je overtikt hebt?
woensdag 6 januari 2016 om 20:41
quote:Marels schreef op 06 januari 2016 @ 20:36:
[...]
Boot configuration
Fast boot [enabled]
Launch CSM [disabled]
Boot Option Priorities
- Add New Boot Option
- Delete Boot Option
Dat is zo ongeveer het hele scherm onder "Boot"Ik denk dat je harde schijf gewoon kaduuk is, maar beter is om naar de winkel te gaan en kijken wat zij voor je kunnen doen.
[...]
Boot configuration
Fast boot [enabled]
Launch CSM [disabled]
Boot Option Priorities
- Add New Boot Option
- Delete Boot Option
Dat is zo ongeveer het hele scherm onder "Boot"Ik denk dat je harde schijf gewoon kaduuk is, maar beter is om naar de winkel te gaan en kijken wat zij voor je kunnen doen.
woensdag 6 januari 2016 om 20:43
Oké, maar dan weet ik dat het geen stom softwareprobleempje is dat ik als suffe bimbo kom melden en ik zelf ook wel op had kunnen lossen.
Hoewel ik idd eigenlijk al wist dat het niet softwarematig was toen het niet opgelost was toen ik de computer terugzette naar fabrieksinstellingen....
Hoewel ik idd eigenlijk al wist dat het niet softwarematig was toen het niet opgelost was toen ik de computer terugzette naar fabrieksinstellingen....
woensdag 6 januari 2016 om 21:27
Een paar maanden geleden had ik het probleem dat mijn computer af en toe geen beeld gaf bij opstarten.
Als hij wel beeld gaf liep hij binnen de kortste keren vast.
Ik kreeg dan ook een zogenaamd blauw scherm te zien.
Ik dacht dat het aan de videokaart lag maar het bleek de harde schijf te zijn.
Uiteindelijk is die vervangen en sindsdien loopt hij weer als een tierelier.
Het zou dus de harde schijf kunnen zijn, maar pin me er niet op vast alsjeblieft.
Zolang er nog garantie op zit mee terug naar de winkel zou ik zeggen.
Als hij wel beeld gaf liep hij binnen de kortste keren vast.
Ik kreeg dan ook een zogenaamd blauw scherm te zien.
Ik dacht dat het aan de videokaart lag maar het bleek de harde schijf te zijn.
Uiteindelijk is die vervangen en sindsdien loopt hij weer als een tierelier.
Het zou dus de harde schijf kunnen zijn, maar pin me er niet op vast alsjeblieft.
Zolang er nog garantie op zit mee terug naar de winkel zou ik zeggen.