Wat vinden jullie?
zondag 10 januari 2016 om 22:14
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn lengte/gewicht vinden. Tuurlijk is ieder lijf verschillend en heb je allerlei maniertjes zoals bmi e.d. om uit te rekenen hoe gezond je bent maar ik ben gewoon benieuwd wat het eerste is wat er in je opkomt, wat jullie wegen bij welke lengte en of je daar tevreden over bent.
Ik ben 1.76 lang en weeg nu 71.1.
Ik zal later wat meer achtergrond info over mezelf geven.
Ik ben 1.76 lang en weeg nu 71.1.
Ik zal later wat meer achtergrond info over mezelf geven.
zondag 10 januari 2016 om 22:24
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat wat uitleg handig is.
Ik heb een maagverkleining gehad. Ik woog 1,5 jaar geleden 128,5 kilo.
Nu hoor ik van sommige mensen in mijn omgeving dat ze me nu mooi slank vinden en ik wel kan stoppen met afvallen (heb ik niet zelf in de hand, maar dat terzijde) maar ikzelf vind dat er nog wel 5 kilo vanaf mag.
Vandaar dus de vraag, klinkt mijn gewicht als gezond, te licht, te zwaar?
Nu hoor ik van sommige mensen in mijn omgeving dat ze me nu mooi slank vinden en ik wel kan stoppen met afvallen (heb ik niet zelf in de hand, maar dat terzijde) maar ikzelf vind dat er nog wel 5 kilo vanaf mag.
zondag 10 januari 2016 om 22:29
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 10 januari 2016 @ 22:24:
reken je BMI eens uit
ook met een maagverkleining kan je invloed uitoefenen op je gewicht
reken je BMI eens uit
ook met een maagverkleining kan je invloed uitoefenen op je gewicht
zondag 10 januari 2016 om 22:30
Klinkt als een prima gewicht. Maar heb je wel controle over of je nu afvalt of stil blijft staan qua gewicht na je maagverkleining? Waarom wil je nog 5 kilo afvallen, wat denk je dat er dan anders is?
Even een stukje eigen ervaring. Ik heb dezelfde lengte als jij en heb ook 128 kilo gewogen. Ik merkte dat na een periode van afvallen ik onder de 100 kwam en mijzelf niet meer herkende in de spiegel, op foto's etc. het beeld in mijn hoofd kwam niet meer overeen met mijn lichaam. Ik ben toen bewust een jaar niet meer afgevallen totdat dat beeld weer overeen kwam. Misschien moet je het even wat tijd geven en over een jaar eens kijken of je dan nog steeds af wilt vallen.
Even een stukje eigen ervaring. Ik heb dezelfde lengte als jij en heb ook 128 kilo gewogen. Ik merkte dat na een periode van afvallen ik onder de 100 kwam en mijzelf niet meer herkende in de spiegel, op foto's etc. het beeld in mijn hoofd kwam niet meer overeen met mijn lichaam. Ik ben toen bewust een jaar niet meer afgevallen totdat dat beeld weer overeen kwam. Misschien moet je het even wat tijd geven en over een jaar eens kijken of je dan nog steeds af wilt vallen.
zondag 10 januari 2016 om 22:32
zondag 10 januari 2016 om 22:35
quote:madamecannibale schreef op 10 januari 2016 @ 22:30:
Klinkt als een prima gewicht. Maar heb je wel controle over of je nu afvalt of stil blijft staan qua gewicht na je maagverkleining? Waarom wil je nog 5 kilo afvallen, wat denk je dat er dan anders is?
Even een stukje eigen ervaring. Ik heb dezelfde lengte als jij en heb ook 128 kilo gewogen. Ik merkte dat na een periode van afvallen ik onder de 100 kwam en mijzelf niet meer herkende in de spiegel, op foto's etc. het beeld in mijn hoofd kwam niet meer overeen met mijn lichaam. Ik ben toen bewust een jaar niet meer afgevallen totdat dat beeld weer overeen kwam. Misschien moet je het even wat tijd geven en over een jaar eens kijken of je dan nog steeds af wilt vallen.Dit dus. Wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Mijn gewicht is nog niet stabiel nu, val nog ongeveer 0,5 kilo per week, soms 2 weken af. Waarom ik nog wat kwijt wil is omdat ik vind dat ik nog teveel vet (geen vel) heb op buik, benen en bovenarmen.
Even een stukje eigen ervaring. Ik heb dezelfde lengte als jij en heb ook 128 kilo gewogen. Ik merkte dat na een periode van afvallen ik onder de 100 kwam en mijzelf niet meer herkende in de spiegel, op foto's etc. het beeld in mijn hoofd kwam niet meer overeen met mijn lichaam. Ik ben toen bewust een jaar niet meer afgevallen totdat dat beeld weer overeen kwam. Misschien moet je het even wat tijd geven en over een jaar eens kijken of je dan nog steeds af wilt vallen.Dit dus. Wat knap dat je zoveel bent afgevallen! Mijn gewicht is nog niet stabiel nu, val nog ongeveer 0,5 kilo per week, soms 2 weken af. Waarom ik nog wat kwijt wil is omdat ik vind dat ik nog teveel vet (geen vel) heb op buik, benen en bovenarmen.
zondag 10 januari 2016 om 22:37
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 10 januari 2016 @ 22:32:
Bmi is gezond (23.0). Maar in mijn hoofd ben ik nog steeds te zwaar. Kwestie van mijn lichaam sneller veranderd dan mijn hoofd kan bijhouden denk ik. Vroeg me gewoon af wat onbekenden ervan vinden, that's all.
Zit zelf op zich prima in mijn vel maar een paar kilo mag er nog wel af denk ik.Dan moet je een therapeut zoeken ipv afvallen
Bmi is gezond (23.0). Maar in mijn hoofd ben ik nog steeds te zwaar. Kwestie van mijn lichaam sneller veranderd dan mijn hoofd kan bijhouden denk ik. Vroeg me gewoon af wat onbekenden ervan vinden, that's all.
Zit zelf op zich prima in mijn vel maar een paar kilo mag er nog wel af denk ik.Dan moet je een therapeut zoeken ipv afvallen
zondag 10 januari 2016 om 22:37
zondag 10 januari 2016 om 22:39
zondag 10 januari 2016 om 22:41
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 10 januari 2016 @ 22:39:
[...]
Misschien een optie. Lees nu al 2 keer dat mijn gewicht als prima wordt ervaren dus misschien als ik dat vaak genoeg hoor en lees, dat dan ook op die manier kan doordringe.ik dacht dat er altijd goede begeleiding om zo'n operatie heen was?
[...]
Misschien een optie. Lees nu al 2 keer dat mijn gewicht als prima wordt ervaren dus misschien als ik dat vaak genoeg hoor en lees, dat dan ook op die manier kan doordringe.ik dacht dat er altijd goede begeleiding om zo'n operatie heen was?
zondag 10 januari 2016 om 23:06
Eens met retrostar. Ligt trouwens wel echt aan je lichaamsverhoudingen.
Ik ben 1.66 en weeg ongeveer 53.5. En daar ben ik tevreden mee, al mis ik wel mijn (kleine) D-cup en ronde kont van toen ik 61 woog . Ik zit nu op een normale C met een "normale" kont, ook niet erg. Ik had wel liever wat dikkere bovenbenen gehad, maar ik ben te lui om te squatten .
En je moet jezelf echt niet blind staren op de weegschaal, maar in de spiegel kijken. Als je in de spiegel redelijk tevreden bent, dan maakt die (ik zeg maar wat) 3 kilo "te veel" op de weegschaal geen bal uit toch? En als je echt gaat afvallen dmv sporten kun je beter je omvang elke keer meten ipv naar de weegschaal kijken. Spieren zijn namelijk zwaarder dan vet. Maar je gewicht klinkt echt prima hoor!
Ik ben 1.66 en weeg ongeveer 53.5. En daar ben ik tevreden mee, al mis ik wel mijn (kleine) D-cup en ronde kont van toen ik 61 woog . Ik zit nu op een normale C met een "normale" kont, ook niet erg. Ik had wel liever wat dikkere bovenbenen gehad, maar ik ben te lui om te squatten .
En je moet jezelf echt niet blind staren op de weegschaal, maar in de spiegel kijken. Als je in de spiegel redelijk tevreden bent, dan maakt die (ik zeg maar wat) 3 kilo "te veel" op de weegschaal geen bal uit toch? En als je echt gaat afvallen dmv sporten kun je beter je omvang elke keer meten ipv naar de weegschaal kijken. Spieren zijn namelijk zwaarder dan vet. Maar je gewicht klinkt echt prima hoor!
zondag 10 januari 2016 om 23:07
Gezond gewicht inderdaad!
Maar niet heel raar om er nog iets af te willen hoor. Wat mij betreft dan.
Ik ben ook 1.76, weeg nu 74.5 en wil eigenlijk rustig aan naar 68. Dan ben ik het meest tevreden.
Kom van ondergewicht. Tot 5 jaar geleden woog ik 59 kilo, kon ik eten wat ik wilde en deed ik ook. Door oa verandering van baan en ik denk ook leeftijd steeds wat meer aangekomen. Voelde mezelf rond 68 het prettigst. Niet te mager, maar ook geen buikje en wat slankere benen.
Maar niet heel raar om er nog iets af te willen hoor. Wat mij betreft dan.
Ik ben ook 1.76, weeg nu 74.5 en wil eigenlijk rustig aan naar 68. Dan ben ik het meest tevreden.
Kom van ondergewicht. Tot 5 jaar geleden woog ik 59 kilo, kon ik eten wat ik wilde en deed ik ook. Door oa verandering van baan en ik denk ook leeftijd steeds wat meer aangekomen. Voelde mezelf rond 68 het prettigst. Niet te mager, maar ook geen buikje en wat slankere benen.
tsja.....
zondag 10 januari 2016 om 23:14
Ik ben ook 1.76 en voor mijn zwangerschappen woog ik altijd tussen de 70 en 75 kilo (nu kan ik daar alleen nog van dromen).
Ik voelde me met dat gewicht ook altijd goed. Ik was stevig, maar verder prima gewicht...
Wees trots op jezelf, je hebt een prachtig doel bereikt; houden zo!
Ik vind het superknap van je!
Ik voelde me met dat gewicht ook altijd goed. Ik was stevig, maar verder prima gewicht...
Wees trots op jezelf, je hebt een prachtig doel bereikt; houden zo!
Ik vind het superknap van je!
zondag 10 januari 2016 om 23:16
Het duurt lang voor je innerlijke lichaamsbeeld overeen komt met wat de spiegel laat zien. Wat wel wat kan helpen, is om samen met iemand die eerlijk is en goed is in kleding uitzoeken te gaan shoppen. Je moet je niet laten foppen dat alles je nu ineens staat - met geen enkel gewicht zul je alles kunnen hebben qua kleding. Zet dat uit je hoofd. Het kan nog steeds uren duren voor je een goed zittende broek gevonden hebt. Maar... zodra je een perfect zittende kledingcombi hebt aangetrokken, goedgekeurd door degene die met je meeshopt, kijk dán in de spiegel. Dan zie je vaak beter je nieuwe figuur dan als je naakt voor de spiegel staat. Helpt vast niet bij iedereen, maar ik persoonlijk vond het wel helpen bij mijzelf.
maandag 11 januari 2016 om 00:14
Meds: ja het voor traject was erg uitgebreid. Het na traject valt me echter tegen. Om de zoveel tijd een check op de weegschaal en af en toe naar de diëtiste om over je eetpatroon te praten. Ik mis psychische begeleiding.
Bedankt voor de overige reacties!
Ik heb altijd een laag zelfbeeld gehad, dus het is nu erg wennen dat ik een normaal gewicht heb, zeker omdat het in zo'n korte tijd is gebeurd. Maar ik ben zeker heel blij en trots, nu alleen mijn hoofd ook even op orde krijgen!
Bedankt voor de overige reacties!
Ik heb altijd een laag zelfbeeld gehad, dus het is nu erg wennen dat ik een normaal gewicht heb, zeker omdat het in zo'n korte tijd is gebeurd. Maar ik ben zeker heel blij en trots, nu alleen mijn hoofd ook even op orde krijgen!
maandag 11 januari 2016 om 01:49
Knap dat je zo ontzettend veel bent afgevallen! Ik ben 1,78 en weeg nu ongeveer 61 kg. Een paar jaren geleden woog ik 71 kg en persoonlijk vind ik 61 kg bij mij mooier. Ik vind gespierde vrouwen met een platte buik mooi en bij 71 kg heb ik echt een buikje. Mijn ervaring is echter dat gewicht verder weinig zegt: je gewicht is nou eenmaal afhankelijk van je lichaamsbouw en van je spiermassa. Ook de wijze waarop vet verdeeld is over je lichaam maakt veel verschil.
Verder ben ik het helemaal eens met mijn voorgangers: zorg dat je hoofd je veranderende lichaam bij kan houden.
Verder ben ik het helemaal eens met mijn voorgangers: zorg dat je hoofd je veranderende lichaam bij kan houden.