overdag moeilijk slapen

06-10-2008 10:13 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 12 weken en overdag wil/kan ze niet slapen. 's Avonds en 's nachts slaapt ze zonder moeite in, maar overdag is het brullen zodra ze haar bed ziet. We lopen nu overdag met haar tot ze in slaap valt en dan slaapt ze meestal een uur. Tot 2 weken geleden had ze erg last van verborgen reflux, maar dankzij de osteopaat is ze daar nu vanaf .

Als ik dit bij het cb voorleg, zeggen ze: gewoon in bed leggen en laten huilen, pas na een half uur gaan kijken of anders inbakeren. Maar dit lijkt me allebei niks (ook omdat ze dit al adviseerde toen ze reflux had en ze krijsde omdat ze pijn had).

Heeft iemand andere, vriendelijkere tips? Hoe werkt slaaptraining bijvoorbeeld?

Ik heb zelf al bedacht dat ze misschien bang is te gaan liggen, maar 's avonds en 's nachts dus geen problemen. 's Nachts slaapt ze 12 uur, met 1 voeding tussendoor. Overdag 3 a 4 keer een uurtje. Is dat misschien gewoon genoeg slaap?
Ik herken je verhaal eigenlijk heel erg.

Mijn dochter van nu bijna 4 maanden sliep 's avonds en 's nachts ook heel goed maar overdag deed ze er ruim een half uur over om in slaap te komen en als ze dan sliep was het voor 20 minuten ofzo.

Zij bleek ook reflux te hebben wat we hebben opgelost mbv nutriton (gebruiken we nog steeds).

We hebben haar op een gegeven moment toch wel ingebakerd in een slaapzak van puckababy en echt het werkte super. Ik heb haar maar een week of 4 ingebakerd. Maar ze sliep super, huilde heel even en daarna sliep ze zo'n 2 tot 3 uur. Kreeg er een vrolijkere baby voor terug.

Op een gegeven moment begon ze het vervelender te vinden om in die slaapzak te liggen en toevallig liep dat samen met een inenting waarna je toch niet mag inbakeren dus toen met slaapzak en strak gespannen lakentje geprobeerd en sindsdien slaapt ze alleen in een slaapzak. Het lakentje is ook al weg omdat ze er op een gegeven moment meer bovenop lag dan onder.

Ik heb het gevoel dat mijn dochter gewoon in een heel verkeerd slaapritme zat en op die manier weer een goed slaapritme heeft gekregen het is gewoon een hulpmiddel. Ik zou zeggen probeer het eens, wie weet helpt het.
Eendtje,

Is er tussen het sussen en voeden dan geen periode waarin je kindje gewoon lekker vrolijk wakker is? Minismollie heeft ook gewoon periodes waarin ze vrolijk in haar wippertje zit of lekker in de box ligt te pruttelen en ik bijv aandacht aan mijn stiefkinderen kan geven. Die periodes verschillen qua tijdsduur, sommige dagen kan het tussen het voeden en voor ze gaat slapen wel 1,5 uur duren voor ze vermoeidheid aangeeft en andere dagen is het met een kwartiertje wel weer klaar voor haar.

Misschien begrijp ik je gewoon verkeerd hoor, maar zoals het er nu staat lijkt het net alsof je verwacht dat je kleine meid na het voeden meteen gaat slapen tot de volgende voeding.

Smol
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nee hoor, tussen het voeden door is ze heel vrolijk, lachen, kraaien etc in de box, op de grond, in de wipstoel. Maar als ze dan moe is (zodra ik het zie dan), begint ze meteen te piepen: dan wil ze gewiegd worden. Is meestal 1 1/2 uur na wakker worden, dus zo'n 3/4 uur na voeden.

Ik heb haar gisteren en vandaag toch maar even laten huilen (echt verschrikkelijk) en dan slaapt ze dus wel een paar uur achter elkaar. Het huilen duurt ook al steeds korter gelukkig. En we gaan morgen nog een keer naar de osteopaat. Die heeft ook goed geholpen bij de reflux, dus misschien kan ze haar wel wat helpen.
Hoe lang is "even laten huilen"? Misschien heeft ze een inslaaphuiltje nodig?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nou, we zijn een weekje of wat verder en ze slaapt nu overdag zelf in! Wel wat gemooper en soms beetje huilen, maar als we haar dan even oppakken is het goed.

We zijn ook drie osteopaatbezoeken verder(voor reflux en spanning in hoofd/nek), en gebruiken nu een slaapzakje ipv dekens (bakerzak was geen succes, hysterisch werd ze) en voeden direct na het wakker worden.

Helaas gaat haar lange slaap elke dag steeds vroeger in (vandaag om 17 uur), en komt ze 's nachts om de 3 uur. Maar dat lost zich vanzelf wel op, ze moet zelf nog even haar ritme vinden:)
Wat hier wel helpt is óf in de wagen leggen en ff wiebelen (en een keer of wat z'n speen terug stoppen ) of op bed leggen, maar dan wel in de buurt blijven rommelen. Maar manneke heeft ook weinig zin in slapen, zonde van z'n tijd kennelijk. Hij ligt graag in de box te spelen en is hoogst beledigd als ik hem na een half uurtje ofzo in bed of de wagen leg. 's Avonds tussen half 8 en half 9 gaat hij naar bed en slaapt netjes 12 uur (met wel 2 voedingen, maar daarna ook weer gelijk doorslapen).

's middags leg ik hem weleens op bed en ga er dan met een boekje naast liggen en dan ligt hij rustig eerst nog 3 kwartier met zijn eigen armen en benen te spelen voor hij in slaap valt (of gaat huilen omdat dat niet lukt). Heeft dan de grootste pret en ligt te lachen en al....hij heeft ook dagen dat hij uren slaapt en weinig speelt. Weinig regelmaat hier dus, behalve iedere 3 uur eten, maar wakker lijkt toch echt wakker te zijn.
Eendtje, wat fijn om te horen dat jullie je slag hebben gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven