Vakantie Kroatië

14-12-2015 22:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na altijd in Nederland op kampeervakantie te zijn geweest hebben we voor de zomervakantie in 2016 plannen om met ons caravannetje in Kroatië (Porec) van de zo'n te gaan genieten.

Aangezien dit dus de eerste keer buiten onze landsgrenzen gaat worden ben ik dus op zoek naar tips en trucs van "ervaren" reizigers.

Weten jullie bijvoorbeeld een camping waar je ongeveer halverwege de route kan overnachten?

En zijn er nog dingen waarmee ik rekening moet houden? Ik ben benieuwd!
quote:jumper1 schreef op 13 januari 2016 @ 07:36:

[...]

Via Google wel wat gevonden nu nog kunnen begrijpen. Kroatisch is niet mijn beste taal Als het nodig is wil ik wel wat voor je vertalen
quote:glitglam schreef op 13 januari 2016 @ 08:19:

[...]

Er hoeft ook niets te beleven te zijn in het huisje, want daar slaap je alleen, rest van de dag ben je toch buiten. Maar dan slaap, douche en eet je tenminste 'normaal'. Met een teiltje afwassen daar ben ik niet voor op vakantie, op vakantie juist zo min mogelijk werk overal van maken.

Wij hebben ook een kind,maar camping..nee.

Iedereen vind iets anders leuk natuurlijk!

Als ik in mijn luie stoel onder mijn luifeltje zit heb ik van alles te zie. Mede

Kampeerders zijn bron van vermaak ;)

Afwassen doe ik overigens niet zelf ;). Maar dat was bij wijze van

We hebben paar jaar terug huisje gedaan in de zomer. Op comfort na vond niemand het leuk. Iedereen miste de Reuring van de camping en kinderen maken sneller contact oo camping dan in huisje wat vooral voor oudste belangrijk is.

Met zijn 2 en zou ik sowieso een hele andere vakantie kiezen maar voorlopig heb ik nog meegaande kinderen waarvan de jongste twee ASS hebben dus is dat wat lastig iig

Mijn tijd komt nog wel. En tot die tijd reis ik regelmatig met gezinsleden apart en is onze gezinsvakantie op de camping
wat is ASS?
quote:huidprobleem schreef op 13 januari 2016 @ 15:12:

wat is ASS?Google is je vriend. Dan kun je meteen de zandstranden er achteraan googelen.
heb ik inmiddels al gedaan, ik was in de war met ODD.
quote:huidprobleem schreef op 13 januari 2016 @ 15:12:

wat is ASS?Autisme Spectrum Stoornis.. om precies te zijn heeft er 1 PDD-NOS en de ander Asperger..Autisten dus.. En dan zijn vakanties soms een enorm gedoe ..
quote:Joni_de_tweede schreef op 13 januari 2016 @ 15:15:

[...]

Google is je vriend. Dan kun je meteen de zandstranden er achteraan googelen.
maar je krijgt dan toch pgb, is het niet mogelijk om daar iets mee te doen? om jezelf te ontlasten?
Ik heb idd pgb en daar kan je wel vakantie opvang van inkopen maar ik vind het heel belangrijk om ook met zijn allen op vakantie te gaan. Dus gaan ze wel regelmatig weekend weg en soms een midweek in een vakantie maar niet langdurig. En dat wil ik ook helemaal niet. Ze zijn geen last maar het zorgt wel voor een uitdaging ;)

Enne krijgen is groot woord. Het is niet zo makkelijk (en terecht ). Zit midden in herindicatie.. Maar zien wat er nog kan.
Ik heb niet alles gelezen, maar kan je mijn ervaring vertellen: vorig jaar in de meivakantie voor het eerst naar Kroatië geweest met mijn gezin (kids waren toen 5 en 8).

Wij hadden een appartement in het kleine (leuke!) plaatsje Trogir. Dat ligt op 20 minuten rijden vanaf het vliegveld in Split. We hadden al vroeg de tickets via Easyjet geboekt voor een ontzettend laag bedrag (ik geloof voor iets van 400 euro voor 4 personen ofzo) en we hadden los een auto geboekt.

Trogir was een perfecte uitvalsbasis om de omgeving te verkennen en kan ik je echt aanraden!

Er is een prachtig natuurpark met watervallen op een uurtje rijden: Krka

De grote stad Split is erg mooi om te ontdekken. Aan de rand van de stad ligt een prachtige opgraving die je kunt bezoeken. Voor onze kinderen was dat echt een feest! Dwalen en verstoppertje spelen tussen de enorme stenen en het hoge gras.

Fortress of Kliss, is een oude kasteelruïne: ook gaaf voor de kids! Wat een megauitzicht! We zagen daar alleen een paar slangen, waar ik me echt compleet het leplazarus van schrok. Later bleken het geen slagen te zijn, maar compleet ongevaarlijke pootloze hagedissen... okeeeeee...

Trogir zelf was ook erg leuk.

Ik vond het zo leuk dat je overal zo lekker kon eten voor niks. Vooral de pizza's waren er overal top. De kinderen deelden vaak gewoon 1 pizza met zijn tweetjes, was allemaal geen probleem.

Al met al was het een topvakantie voor een weekje in de meivakantie. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het in er in de zomer zal zijn (erg heet misschien?).
Zomer is vaak heet inderdaad, maar dat is bv in griekenland en italie niet anders natuurlijk.

Hadden jullie een camping of huisje oid?

Split is een gave stad, ja.
quote:glitglam schreef op 15 januari 2016 @ 13:39:

Zomer is vaak heet inderdaad, maar dat is bv in griekenland en italie niet anders natuurlijk.

Hadden jullie een camping of huisje oid?

Split is een gave stad, ja.Wij hadden een appartement, heel mooi! Alles was er ook dus we hoefden weinig bagage mee te nemen. En we konden zelf koken (supermarkt op 3 min lopen), al was uit eten dus bijna net zo goedkoop.
Pula is ook leuk
quote:Tinus1977 schreef op 15 januari 2016 @ 12:38:

Ik heb niet alles gelezen, maar kan je mijn ervaring vertellen: vorig jaar in de meivakantie voor het eerst naar Kroatië geweest met mijn gezin (kids waren toen 5 en 8).

Wij hadden een appartement in het kleine (leuke!) plaatsje Trogir. Dat ligt op 20 minuten rijden vanaf het vliegveld in Split. We hadden al vroeg de tickets via Easyjet geboekt voor een ontzettend laag bedrag (ik geloof voor iets van 400 euro voor 4 personen ofzo) en we hadden los een auto geboekt.

Trogir was een perfecte uitvalsbasis om de omgeving te verkennen en kan ik je echt aanraden!

Er is een prachtig natuurpark met watervallen op een uurtje rijden: Krka

De grote stad Split is erg mooi om te ontdekken. Aan de rand van de stad ligt een prachtige opgraving die je kunt bezoeken. Voor onze kinderen was dat echt een feest! Dwalen en verstoppertje spelen tussen de enorme stenen en het hoge gras.

Fortress of Kliss, is een oude kasteelruïne: ook gaaf voor de kids! Wat een megauitzicht! We zagen daar alleen een paar slangen, waar ik me echt compleet het leplazarus van schrok. Later bleken het geen slagen te zijn, maar compleet ongevaarlijke pootloze hagedissen... okeeeeee...

Trogir zelf was ook erg leuk.

Ik vond het zo leuk dat je overal zo lekker kon eten voor niks. Vooral de pizza's waren er overal top. De kinderen deelden vaak gewoon 1 pizza met zijn tweetjes, was allemaal geen probleem.

Al met al was het een topvakantie voor een weekje in de meivakantie. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het in er in de zomer zal zijn (erg heet misschien?).Klink heel lekker. ..ohee ikwil ook
Hier is trouwens de link van de site glitglam. Wil je eens kijken wat er hier wordt aangeboden. ..Dank

http://www.apartmanija.hr/
http://www.camping.hr/nl/ok-mini-camps voor kleinere campings in kroatie.. Kwam het tegen in mijn bladwijzers tijdens het zoeken naar een zomerbestemming voor ons zelf.. dus.. wie weet voor iemand hier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven