Gezondheid alle pijlers

Af en toe gele afscheiding

13-01-2016 19:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mede forummers,

Ik heb nu al langer dan een jaar een relatie met mijn vriend. Helaas merkte ik een paar maanden geleden dat ik opeens af en toe last kreeg van gelige afscheiding. Hiervoor langs de dokter gegaan en deze heeft een soa test gedaan en een test voor schimmel/bacterie. Uit beide kwam niets. Helaas is het nog niet weg ( ook niet na gebruik van vaginale douche )

Iemand van jullie hier last van of dit meegemaakt? Misschien weet iemand wat dit is of kan zijn?
If it's meant to be, it will be. <3
Waarom staat dit onder seks?

Een vaginale douche is wellicht het ergste voor je vagina wat er bestaat

Terug naar de huisarts.
Jemig. Dat je huisarts hier een soa-test voor doet. En van die vaginale douche wordt het waarschijnlijk erger.
Vaginale douche heb ik nergens last van. Vaak alleen met water doe ik het, niet dagelijks. Lactacyd ging wel jeuken. Beste alleen met water wassen.
Gebruik je die vaginale douche vaak of alleen vanwege die afscheiding?
De vraag is vooral hoe geel en afwijkend is het?

Afscheiding is normaal. Meestal is het doorzichtig of wittig van kleur. In je onderbroek wil het droog nog weleens gelig zijn. Dat is normaal. Maar als het 'vloeibaar' ook echt geel is zou ik nog eens naar de huisarts gaan. Dat lijkt mij niet normaal, maar ik ben geen arts.

Verder denk ik dat je vooral niet met vaginale douches in de weer moet. Afscheiding is heel normaal en zolang het niet stinkt of je vagina heel erg jeukt of pijn doet zou ik t lekker zo laten.
Zit er ook een bepaald ritme in? Het kan nl ook te maken hebben met je cyclus. Sommige vrouwen hebben rond de eisprong en net voor de menstruatie last van afscheiding.
Dankjullie voor de snelle reactie!

Ik gebruik de vaginale douche nu eens per week met zo'n door de apotheek bijgeleverde tablet, en af en toe na de seks gebruik ik hem ook wel eens. En ben de douche pas gaan gebruiken na dat de dokter mij deze aanbeveelde om te proberen de afscheiding minder te maken / om te kijken of het het gelige verhielp.

Ja, het is dus niet altijd gelig ,eens in de paar dagen, soms vaker soms minder en dan ook echt dat het op het toiletpapier zit zegmaar, dus dan 'vloeibaar'.(?) (sorry voor de info haha)

En verder heb ik geen andere klachten bij zoals jeuk of gezwollenheid.

Maar maakte mij toch een beetje zorgen ivm ontstekingen enzo.
Herkenbaar vreselijk die jeuk erbij dan. Soa en schimmel was niet bij mij. Zal bij mij net voor mijn menstruatie liggen als ik het goed heb. Nooit bij gehouden.

Heb er nu ook weer last van. Er komt bij mij alleen water in de buurt. Geen seks.

niks verzacht helaas
Neem je de pil? Zo nee dan kan het ijderdaad met je cyclus te maken hebben, dat is heel normaal.
Nee gebruik ik een jaar niet maar daarvoor had ik het ook

Ga het eens bij houden
Ik gebruik wel de pill, slik hem alleen meestal door, kan het daar mee te maken hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven