Stel hier je 'gekke vraag'..
zaterdag 12 december 2015 om 16:11
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.
Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )
En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.
Nouja, dat soort vragen.
En droomt een blinde in beelden?
En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?
En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?
En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.
Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?
(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )
Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.
Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )
En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.
Nouja, dat soort vragen.
En droomt een blinde in beelden?
En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?
En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?
En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.
Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?
(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )
Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!

donderdag 14 januari 2016 om 23:20
donderdag 14 januari 2016 om 23:22
Ah! Wat een fijn topic. Al jaren vraag ik mij namelijk het volgende af: veel mannenoverhemden hebben op de rug, tussen de schouderbladen, een lusje. WAAROM? Hang je 'm daar aan op? Maak je daar de riem aan vast? Is het een stukje stof dat over was en dat ze daar vast hebben gezet? Is het omdat je zo kunt zien wat de achterkant is?? Ik hoop dat iemand me eindelijk verlost van dit raadsel.
donderdag 14 januari 2016 om 23:27
quote:Cuques schreef op 14 januari 2016 @ 23:22:
Ah! Wat een fijn topic. Al jaren vraag ik mij namelijk het volgende af: veel mannenoverhemden hebben op de rug, tussen de schouderbladen, een lusje. WAAROM? Hang je 'm daar aan op? Maak je daar de riem aan vast? Is het een stukje stof dat over was en dat ze daar vast hebben gezet? Is het omdat je zo kunt zien wat de achterkant is?? Ik hoop dat iemand me eindelijk verlost van dit raadsel.Goeie vraag..! Ik gok op 'ophanglusje', maar lees ff mee....
Ah! Wat een fijn topic. Al jaren vraag ik mij namelijk het volgende af: veel mannenoverhemden hebben op de rug, tussen de schouderbladen, een lusje. WAAROM? Hang je 'm daar aan op? Maak je daar de riem aan vast? Is het een stukje stof dat over was en dat ze daar vast hebben gezet? Is het omdat je zo kunt zien wat de achterkant is?? Ik hoop dat iemand me eindelijk verlost van dit raadsel.Goeie vraag..! Ik gok op 'ophanglusje', maar lees ff mee....
donderdag 14 januari 2016 om 23:29

donderdag 14 januari 2016 om 23:56
quote:miszlady schreef op 13 januari 2016 @ 21:42:
ik vroeg me altijd af..Als je op de snelweg rijdt, en je bent aan het optrekken en wil de versnelling in zijn 5 zetten, maar je schakelt per ongeluk naar de verkeerde. Wat gebeurt er dan, ontploft dan de motor ofzo?
(misschien hele domme vraag, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar!)
Nee, en hij veranderd ook niet in een gouden koets, jammer he...
Nee, hij pruttelt en hikt dan even wat, maar ik neem aan dat je door hebt dat het schakelen ff niet lukt
en dat je onmiddelijk actie onderneemt.
Als je 5 minuten apatisch gaat zitten gillen ipv dat je het corrigeert is dat niet zo handig
maar ontploffen zal de auto niet. (zitten dan ben ik bang wel een paar auto's bovenop je
dus nogmaals heel erg handig is het niet)
ik vroeg me altijd af..Als je op de snelweg rijdt, en je bent aan het optrekken en wil de versnelling in zijn 5 zetten, maar je schakelt per ongeluk naar de verkeerde. Wat gebeurt er dan, ontploft dan de motor ofzo?
(misschien hele domme vraag, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar!)
Nee, en hij veranderd ook niet in een gouden koets, jammer he...
Nee, hij pruttelt en hikt dan even wat, maar ik neem aan dat je door hebt dat het schakelen ff niet lukt
en dat je onmiddelijk actie onderneemt.
Als je 5 minuten apatisch gaat zitten gillen ipv dat je het corrigeert is dat niet zo handig
maar ontploffen zal de auto niet. (zitten dan ben ik bang wel een paar auto's bovenop je
dus nogmaals heel erg handig is het niet)
vrijdag 15 januari 2016 om 00:18
quote:Zelatrice schreef op 14 januari 2016 @ 23:53:
Kan iemand mij overigens ook nog even vertellen waarom ik al uren
vreselijk veel trek heb in patat met en een kaassouflee? ?
(lig in bed, ga zo slapen en geen zin om te maken of te halen maar heb
er toch trek in...)
Neem een frikandel uit de vriezer en stop 'm in de magnetron. Nadat hij een paar diepe zuchten heeft gegeven is ie klaar
Bron; dit topic
Kan iemand mij overigens ook nog even vertellen waarom ik al uren
vreselijk veel trek heb in patat met en een kaassouflee? ?
(lig in bed, ga zo slapen en geen zin om te maken of te halen maar heb
er toch trek in...)
Neem een frikandel uit de vriezer en stop 'm in de magnetron. Nadat hij een paar diepe zuchten heeft gegeven is ie klaar
Bron; dit topic
iedereen leest mee
vrijdag 15 januari 2016 om 00:25
quote:Cuques schreef op 14 januari 2016 @ 23:29:
Ja dacht ik ook ja, ophanglusje, maar hij zit middenin (net als bij de ronde theedoek
, niet zoals bij een jas bovenaan in de kraag. Dan gaat hij kreuken, lijkt me, en dat wil je toch juist niet bij een overhemd!?
Hmmm...
Mss een handig lusje om je man mee 'aangelijnd' te houden...?
Ja dacht ik ook ja, ophanglusje, maar hij zit middenin (net als bij de ronde theedoek

Hmmm...
Mss een handig lusje om je man mee 'aangelijnd' te houden...?
vrijdag 15 januari 2016 om 00:26
vrijdag 15 januari 2016 om 00:56
quote:ikbenik schreef op 14 januari 2016 @ 23:24:
Soleil: Wat is dan 'alles'?
Een complete ijzerwinkel rondom hals, enkels en polsen..? Dat lijkt me niet lekker slapen. (Verder zelf weten hoor )
Horloge, armband, ketting.
Maar vrij dun allemaal, dus geen ijzerwinkel
Hoewel ik denk dat het weinig voor me zou uitmaken, aangezien ik zo gewend ben om dingen om te hebben.
Soleil: Wat is dan 'alles'?
Een complete ijzerwinkel rondom hals, enkels en polsen..? Dat lijkt me niet lekker slapen. (Verder zelf weten hoor )
Horloge, armband, ketting.
Maar vrij dun allemaal, dus geen ijzerwinkel
Hoewel ik denk dat het weinig voor me zou uitmaken, aangezien ik zo gewend ben om dingen om te hebben.
vrijdag 15 januari 2016 om 08:16
Mij is verteld dat je daaraan kunt zien of iets een casual hemd is of niet. Een casual hemd heeft een lusje.
En een echt overhemd heeft lange mouwen. Als je het warm hebt, rol je de mouwen maar op, maar nooit eentje met korte mouwen aantrekken.
Zo zitten ze dan in de zomer, snikheet, shirtje eronder, lekker weg te zweten.
En een echt overhemd heeft lange mouwen. Als je het warm hebt, rol je de mouwen maar op, maar nooit eentje met korte mouwen aantrekken.
Zo zitten ze dan in de zomer, snikheet, shirtje eronder, lekker weg te zweten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vrijdag 15 januari 2016 om 08:57
quote:landylover schreef op 15 januari 2016 @ 00:18:
[...]
Bron; dit topicquote:Cuques schreef op 14 januari 2016 @ 23:29:
Ik heb echt al veel geleerd hier, wauw!
[...]
Bron; dit topicquote:Cuques schreef op 14 januari 2016 @ 23:29:

vrijdag 15 januari 2016 om 09:01
Hm, ringen hou ik altijd om, terwijl ik ze standaard af doe met sporten.
Horloge: hou ik om met slapen (niet met sporten)
Ketting: idem, maar het hangt wel van de ketting af. Ik heb vaak zo'n simpel kettinkje om met een klein hangertje, daarvan merk je niet dat je hem draagt. Een wat groter exemplaar verdwijnt automatisch naar het nachtkastje, dat ligt niet lekker.
En Waarom veranderd de 'g' in ketting ineens in een 'k' als je er kettinkje van maakt? Zijn hier meer voorbeelden van?
Juf op de basisschool legde me (meer dan 25 jaar geleden, slik) uit dat ngk (bij de discussie wanneer ..ng en wanneer ..nk) nooit achter elkaar in een woord voorkomt. Maar ja, behalve dan in 'gangkast', bedachten we later.
Horloge: hou ik om met slapen (niet met sporten)
Ketting: idem, maar het hangt wel van de ketting af. Ik heb vaak zo'n simpel kettinkje om met een klein hangertje, daarvan merk je niet dat je hem draagt. Een wat groter exemplaar verdwijnt automatisch naar het nachtkastje, dat ligt niet lekker.
En Waarom veranderd de 'g' in ketting ineens in een 'k' als je er kettinkje van maakt? Zijn hier meer voorbeelden van?
Juf op de basisschool legde me (meer dan 25 jaar geleden, slik) uit dat ngk (bij de discussie wanneer ..ng en wanneer ..nk) nooit achter elkaar in een woord voorkomt. Maar ja, behalve dan in 'gangkast', bedachten we later.
vrijdag 15 januari 2016 om 09:03
Oh, oh, en nog een dilemma! Gisteravond heb ik de hulp ingeroepen van echtgenoot, er zat een spin op het behang, een bijzondere, want hij had 6 poten. Oh, dan is het geen spin, aldus echtgenoot. Daar was ik het niet mee eens, het was een spin, met maar 6 pootjes (een soort wereldwonder dus). Maar volgens echtgenoot was het 'maar' een hooiwagen, en dat zijn geen spinnen, dat zijn hooiwagens. Tja. Maar hij deed wel heel erg als een spin hoor!
(Anyway, manlief wilde hem pakken, liet hem vallen, dus ik heb vannacht met sokken aan geslapen )
(Anyway, manlief wilde hem pakken, liet hem vallen, dus ik heb vannacht met sokken aan geslapen )
vrijdag 15 januari 2016 om 09:08
quote:dianaf schreef op 15 januari 2016 @ 08:16:
Mij is verteld dat je daaraan kunt zien of iets een casual hemd is of niet. Een casual hemd heeft een lusje.
Zo zitten ze dan in de zomer, snikheet, shirtje eronder, lekker weg te zweten. Ik denk dat dat nu misschien zo is. Maar oorspronkelijk niet. Er werd stijfsel gebruikt en dan was de boord hard en daarom dat lusje. Heb ik eens gehoord hoor, want ik heb nog nooit stijfsel gebruikt en overhemden draag ik ook al niet
Zo zitten ze dan in de zomer, snikheet, shirtje eronder, lekker weg te zweten. Ik denk dat dat nu misschien zo is. Maar oorspronkelijk niet. Er werd stijfsel gebruikt en dan was de boord hard en daarom dat lusje. Heb ik eens gehoord hoor, want ik heb nog nooit stijfsel gebruikt en overhemden draag ik ook al niet
vrijdag 15 januari 2016 om 09:28
vrijdag 15 januari 2016 om 09:31
Wat ik me altijd afgevraagd heb, is of iemand na het laten van een windje lichter of zwaarder is.
Er ontsnapt gas uit je lichaam, en gas is lichter dan lucht, dus ik dacht altijd dat je dan zwaarder zou moeten worden.
Maar de wind stinkt, dus ontsnappen er ook andere dingen uit je lichaam, wat je in principe ook lichter kan maken...
Iemand suggesties?
Er ontsnapt gas uit je lichaam, en gas is lichter dan lucht, dus ik dacht altijd dat je dan zwaarder zou moeten worden.
Maar de wind stinkt, dus ontsnappen er ook andere dingen uit je lichaam, wat je in principe ook lichter kan maken...
Iemand suggesties?
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
vrijdag 15 januari 2016 om 09:39
Een hooiwagen is geen echte spin (maar een ondersoort), ze hebben een ander lijf (1-delig, spin is 2-delig, insecten 3-delig). Ze horen wel 8 poten te hebben maar ik heb er al vaak een met minder gezien, ze zitten niet heel vast (als kind durfde ik dat, pootje eraf halen ).
Hier is wiki. Oh en niet bang zijn, ze hebben 'maar' 1 paar ogen
Andere optie met 6 poten: langpootmug.
Hier is wiki. Oh en niet bang zijn, ze hebben 'maar' 1 paar ogen
Andere optie met 6 poten: langpootmug.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C