Vakantie Ibiza!
vrijdag 15 januari 2016 om 11:59
Hallo allemaal!
Ik had hiervoor een topic over de vakantie naar Griekenland maar ben uiteindelijk toch veranderd van gedachte en heb besloten om op vakantie te gaan naar Ibiza!
Ik wil de mensen nog even bedanken die op dat forum hebben gereageerd en ik die tips kan gebruiken voor misschien volgend jaar!
Maar nu ik heb afgelopen dinsdag mijn vakantie geboekt naar Ibiza!!
Ik ga naar het plaatsje San Antonio
Hebben jullie nog tips of zijn er mensen ooit naar Ibiza geweest en die zeggen daar moet je echt geweest zijn of dat is heel leuk om te doen want ik lees onder andere veel over dat je een eilandtour kan doen maar ik hoor graag ook de meningen van jullie!
Ik had hiervoor een topic over de vakantie naar Griekenland maar ben uiteindelijk toch veranderd van gedachte en heb besloten om op vakantie te gaan naar Ibiza!
Ik wil de mensen nog even bedanken die op dat forum hebben gereageerd en ik die tips kan gebruiken voor misschien volgend jaar!
Maar nu ik heb afgelopen dinsdag mijn vakantie geboekt naar Ibiza!!
Ik ga naar het plaatsje San Antonio
Hebben jullie nog tips of zijn er mensen ooit naar Ibiza geweest en die zeggen daar moet je echt geweest zijn of dat is heel leuk om te doen want ik lees onder andere veel over dat je een eilandtour kan doen maar ik hoor graag ook de meningen van jullie!
vrijdag 15 januari 2016 om 12:09
Ja mijn tip is wegblijven uit San Antonio maar ja dat is nu te laat Het stikt daar nl van de nogal bezopen Engelsen. Precies zoals je altijd in die tv-programma's ziet.
Ik ben een van de mensen die Ibiza niet veel aan vond maar wat ik wel leuk vond was met de boot naar Formentera en daar met een scooter rondrijden. De oude stad is op zich wel mooi maar wel file lopen zo druk.
Er zijn wel wat leuke baaitjes te vinden als je een auto huurt.
Ik ben een van de mensen die Ibiza niet veel aan vond maar wat ik wel leuk vond was met de boot naar Formentera en daar met een scooter rondrijden. De oude stad is op zich wel mooi maar wel file lopen zo druk.
Er zijn wel wat leuke baaitjes te vinden als je een auto huurt.
vrijdag 15 januari 2016 om 12:21
Er zijn best aardige Engelsen uiteraard ,wij zaten aan de andere kant in Santa Eularia en daar zaten ook veel Engelsen maar wel wat ouder (lees 35+) en daar was het rustig. Wij waren aan het rondtoeren en kwamen om een uur of 3 s'middags in San Antonio en liepen daar wat rond maar er hing een verschrikkelijk agressieve sfeer. Hele grote groepen dronken figuren. Zijn er snel weg gegaan.
vrijdag 15 januari 2016 om 12:23
Oh, je gaat naar de minst leuke plek. Maar dat is mijn mening. Het is daar mega druk en vol zatte lui. Veel Engelsen, Australiërs en gezien worden.
Maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt. Vriendinnen van mij vonden dat wel gezellig omdat er muziek op het strand is etc. Ikzelf kon niet gauw genoeg weg zijn.
Mijn tip: huur een auto en cross het eiland rond. Zo zie je van alles wat.
Echt leuk rijden daar vond ik.
Wij zaten in Balearen, vooral Ibiza stad vond ik leuk. In de avond lekker rondstruinen over de markt, hapje eten daar tegen 21uur. Cocktails drinken. Erg gezellig plekje.
Maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt. Vriendinnen van mij vonden dat wel gezellig omdat er muziek op het strand is etc. Ikzelf kon niet gauw genoeg weg zijn.
Wij zaten in Balearen, vooral Ibiza stad vond ik leuk. In de avond lekker rondstruinen over de markt, hapje eten daar tegen 21uur. Cocktails drinken. Erg gezellig plekje.
vrijdag 15 januari 2016 om 12:24
quote:Eva- schreef op 15 januari 2016 @ 12:23:
Oh, je gaat naar de minst leuke plek. Maar dat is mijn mening. Het is daar mega druk en vol zatte lui. Veel Engelsen, Australiërs en gezien worden.
Maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt.
Wij zaten in Balearen, vooral Ibiza stad vond ik leuk. In de avond lekker rondstruinen over de markt, hapje eten daar tegen 21uur. Cocktails drinken. Erg gezellig plekje.Balearen? Haal je nu niet iets door de war?
Maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt.
Wij zaten in Balearen, vooral Ibiza stad vond ik leuk. In de avond lekker rondstruinen over de markt, hapje eten daar tegen 21uur. Cocktails drinken. Erg gezellig plekje.Balearen? Haal je nu niet iets door de war?
vrijdag 15 januari 2016 om 12:59
Ik vond San Antonio wel leuk voor een paar dagen, maar ik zou er niet meer 1/2 weken willen zitten. Tenzij je een auto hebt en over het eiland kan toeren!
Het strand is lekker en je kan er prima eten. Er zijn veel Engelsen, maar dat vond ik niet storend. Ga in ieder geval niet duiken daar, want het was echt niks.
Het strand is lekker en je kan er prima eten. Er zijn veel Engelsen, maar dat vond ik niet storend. Ga in ieder geval niet duiken daar, want het was echt niks.
vrijdag 15 januari 2016 om 13:09
Ik zou een dagje Formentera doen met de boot en daar de boel verkennen. Verder is Ibiza stad leuk om te winkelen etc. Jeepsafari met een gids die echt wat kan vertellen over de omgeving is ook een aanrader. Of gewoon zelf een auto huren en strandjes opzoeken en het eiland verkennen. Met de bus kun je ook een aardig eind komen. De hippiemarkten zijn ontzettend commercieel, druk en warm en koopjes scoren is mij daar niet gelukt. Eigenlijk is alles op Ibiza ontzettend, belachelijk duur, dus goed gevulde portemonnee mee nemen!
vrijdag 15 januari 2016 om 13:19
quote:Jansje36 schreef op 15 januari 2016 @ 13:09:
Eigenlijk is alles op Ibiza ontzettend, belachelijk duur, dus goed gevulde portemonnee mee nemen!
Dit vond ik dus zo ontzettend meevallen, omdat iedereen het zei had ik mij daar echt op ingesteld, maar ik vond het dus helemaal zo duur niet.
Uit eten, normale prijzen en heerlijk! Cocktails tussen de zes en negen euro.
Bij de bars ook vele lokkertjes als je daar ging zitten kreeg je een gratis wijntje of wat ook. Daarna ook normale prijzen.
Markt en winkels e.d. vond ik ook normale prijzen.
Als je echt naar clubs gaat, ja dat is duur..
Eigenlijk is alles op Ibiza ontzettend, belachelijk duur, dus goed gevulde portemonnee mee nemen!
Dit vond ik dus zo ontzettend meevallen, omdat iedereen het zei had ik mij daar echt op ingesteld, maar ik vond het dus helemaal zo duur niet.
Uit eten, normale prijzen en heerlijk! Cocktails tussen de zes en negen euro.
Bij de bars ook vele lokkertjes als je daar ging zitten kreeg je een gratis wijntje of wat ook. Daarna ook normale prijzen.
Markt en winkels e.d. vond ik ook normale prijzen.
Als je echt naar clubs gaat, ja dat is duur..
vrijdag 15 januari 2016 om 14:31
vrijdag 15 januari 2016 om 20:05
Es Vedra bezoeken. Heerlijk zwemmen daar en zalig uit eten bij het restaurant aan zee.
http://es-vedra-nl.ibiza4all.org/
http://es-vedra-nl.ibiza4all.org/
vrijdag 15 januari 2016 om 23:58
quote:spectral schreef op 15 januari 2016 @ 14:31:
[...]
Ik vind het ook wel meevallen... natuurlijk kun je het extreem duur maken, maar je kunt ook voor zeer schappelijke prijzen erg goed eten.
Ja ik vond de prijzen ook wel meevallen. Tenminste in het plaatsje waar wij zaten een mojito was 1,95 en een halve liter bier 1 euro tijdens happy hour.
Merkte wel meteen in Ibiza stad dat je voor een miniglaasje bier al 2,50 of meer betaalde.
Ook het eten was wel te doen,omdat er vrij veel Britten zitten is Indiaas eten er een stuk goedkoper dan hier in Nederland bijvoorbeeld.
Hippiemarkt vond ik ook echt geen zak aan.
[...]
Ik vind het ook wel meevallen... natuurlijk kun je het extreem duur maken, maar je kunt ook voor zeer schappelijke prijzen erg goed eten.
Ja ik vond de prijzen ook wel meevallen. Tenminste in het plaatsje waar wij zaten een mojito was 1,95 en een halve liter bier 1 euro tijdens happy hour.
Merkte wel meteen in Ibiza stad dat je voor een miniglaasje bier al 2,50 of meer betaalde.
Ook het eten was wel te doen,omdat er vrij veel Britten zitten is Indiaas eten er een stuk goedkoper dan hier in Nederland bijvoorbeeld.
Hippiemarkt vond ik ook echt geen zak aan.
donderdag 28 januari 2016 om 23:02
Heerlijk, jammer alleen dat je in San Antonio zit. Maar geen nood, genoeg leuke plekken en baaitjes om naartoe te gaan. Huurautootje is wel handig. Dagje Formentera is al genoemd, inderdaad een leuk uitstapje. Mbt budget hangt het er vanaf of je gaat in clubseizoen of daarbuiten. Als de grote clubs hun officiële openingsfeesten hebben gehad gaan de prijzen wel omhoog, dan barst het echt los. Toch kun je het nog redelijk binnen de perken houden als je net even verder loopt dan de drukke (hoofd-)straten, als je kiest voor een handdoekje op het strand ipv een bedje huren dat bij een club/beachbar hoort, als je appartementje boekt en je eigen ontbijt bij de Spar koopt ipv hotel met ontbijtbuffet etc.
Mijn ervaring echter, je neemt je voor enigszins low-budget te blijven, maar eenmaal in Ibiza gooi je al je goede voornemens overboord. Maar ik ben sowieso geen uitblinker in budgetteren...
Mijn ervaring echter, je neemt je voor enigszins low-budget te blijven, maar eenmaal in Ibiza gooi je al je goede voornemens overboord. Maar ik ben sowieso geen uitblinker in budgetteren...
zaterdag 16 april 2016 om 13:47
Hi,
Wij zaten vorig jaar in playa d'en bossa, geen aanrader maar lag erg centraal. Zijn een avond naar San Antonio geweest, was leuk om mensen te kijken maar dat was het ook..
Uitgaansleven in playa den bossa is erg leuk maar ga er niet savonds uiteten, viel erg tegen. Paar tips:
- met de boot naar formentera en daar een scootertje huren
- auto buren en de leuke strandjes opzoeken
- sushi bij BFOR erg lekker wel op sjiek!
Wij zaten vorig jaar in playa d'en bossa, geen aanrader maar lag erg centraal. Zijn een avond naar San Antonio geweest, was leuk om mensen te kijken maar dat was het ook..
Uitgaansleven in playa den bossa is erg leuk maar ga er niet savonds uiteten, viel erg tegen. Paar tips:
- met de boot naar formentera en daar een scootertje huren
- auto buren en de leuke strandjes opzoeken
- sushi bij BFOR erg lekker wel op sjiek!
zaterdag 16 april 2016 om 14:24
Ik heb de comments verder niet allemaal gelezen. Toen ik naar Ibiza ben geweest zijn we onder andere naar Formentera geweest (eilandje onder Ibiza); we hebben een auto gehuurd (het eiland heeft slechts een doorsnee van een kilometer of 40 ofzoiets dus je bent overal zo!), grotten bezocht, boottochten gemaakt en vooral lekker chillen aan zee en struinen over de hippiemarkten!