Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )

En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.

En droomt een blinde in beelden?

En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?

En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?

En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )

Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
OK, over spruitjes is genoeg te vinden op internet. Tijd voor een rare vraag;

Als ik muziek hoor, ga ik, althans mijn voeten en handen, mee met de muziek, automatish.

Waarom? En ook;

Sommige mensen kunnen "uit de maat klappen" Dit is voor mij on- be- grijp- baar

Dus vraag;

Wat doet muziek, zodat je lijf gaat dansen. De één wel, en die ander heeft dus totaal geen ritme gevoel.

Uit de maat klappen Hoe doe je dat?

iedereen leest mee
quote:Annelaure schreef op 15 januari 2016 @ 22:16:

[...]

Ik denk dat je het kunt ruiken en voelen. No comment.
iedereen leest mee
quote:clemance schreef op 15 januari 2016 @ 22:21:

[...]

Heb nu al 2 zakken-met-kontjes in de koelkast liggen

Gewoon een geit kopen

Weg spruitjes-met-kont.

Terug naar de winkel, voor een zakje zonder kontjes
Tja, en wat in-de-maat-bewegen, en ritmegevoel nu eigenlijk precies is...?

Dat is eigenlijk gewoon 'timing'.

Een gevoel v timing dat lekker aan het vrij spelen is.
Zo, net terug uit de kroeg. Er was live muziek en ook mensen die uit de maat klappen, echt, hoe doen ze dat ? Nu heb ik honger. Ik durf alleen geen diep zuchtende, en diep bevroren frikandel in de magnetron te leggen. Wat nu? Nee, wacht, ik neem een broodje kaas

Prettig weekend iedereen en tot de volgende keer
iedereen leest mee
Voor alle duidelijkheid; ik hou al mijn sierraden aan in bed, horloges, ringen, navelpiercing en oorbellen.

Ook heb ik streepjessokken aan. Dit alles tegen 6 potige spinnen. Ik ben klaar voor de strijd
iedereen leest mee
quote:Cuques schreef op 14 januari 2016 @ 23:22:

Ah! Wat een fijn topic. Al jaren vraag ik mij namelijk het volgende af: veel mannenoverhemden hebben op de rug, tussen de schouderbladen, een lusje. WAAROM? Hang je 'm daar aan op? Maak je daar de riem aan vast? Is het een stukje stof dat over was en dat ze daar vast hebben gezet? Is het omdat je zo kunt zien wat de achterkant is?? Ik hoop dat iemand me eindelijk verlost van dit raadsel.kan daar niet de stropdas doorheen? Beetje net als de lussen aan je broek?
quote:ikbenik schreef op 15 januari 2016 @ 16:46:

Zo...nèt terug thuis, meteen de weekend boodschappen maar even gedaan. Alles uitgepakt en de spruiten staan alvast schoongemaakt in de pan. Mijn weekend is begonnen..! Pilsje erbij.

Ik spoel mijn glas om met koud water en schenk het goudgele goedje in mijn glas.

Waarna ik dus een nieuwe vraag heb: WAAROM spoel ik eigenlijk altijd eerst mijn glas om voordat ik er bier inschenk. ..?

(Mijn vader deed/doet dit ook altijd, ik heb dat overgenomen maar weet dus eigenlijk niet waarom. )

Is dat voor de hygiëne? Stof eruit spoelen? Schuimt het dan beter?

Hihi dat moet bij bier, hadden ze me in de kroeg uitgelegd waarom precies maar ben vergeten hoe het precies zat....

Heb zelf nog een goede: wil iemand mij vertellen waarom ik de laatste weken steeds zo vroeg wakker wordt? Ik vind dat niet leuk...!

Zeker niet omdat ik dan meteen ga piekeren..
quote:Zelatrice schreef op 14 januari 2016 @ 23:56:

[...]

Nee, en hij veranderd ook niet in een gouden koets, jammer he...

Nee, hij pruttelt en hikt dan even wat, maar ik neem aan dat je door hebt dat het schakelen ff niet lukt

en dat je onmiddelijk actie onderneemt.

Als je 5 minuten apatisch gaat zitten gillen ipv dat je het corrigeert is dat niet zo handig

maar ontploffen zal de auto niet. (zitten dan ben ik bang wel een paar auto's bovenop je

dus nogmaals heel erg handig is het niet)hahah nou ik wilde het altijd wel een keer uit proberen om te zien wat er dan gebeurd,...maar gelukkig hield mijn verstand me dan tegen, aangezien ik dacht dat ie mogelijk zou kunnen ontploffen. Maar het zou natuurlijk ook per ongeluk kunnen gebeuren bij iemand. Zou dat nou nooit een keer gebeurd zijn?
quote:NowThen schreef op 15 januari 2016 @ 19:20:

Als je blind bent, en een vrouw. Hoe weet je dan wanneer je ongesteld bent geworden? En wanneer het weer over is?

Das een goede vraag..........!!

Mizlady: hihihi je kan het wel een keer uitproberen op een stille weg ;). Nee dat is nooit gebeurd want

nogmaals je auto ontploft daar echt niet door. (niet dat het handig is, hij kan bijv. wel uitvallen, en dat is midden op

de snelweg nou niet erg handig...)
Waarom kan ik mij nooit herinneren in welke houding in wakker word? Ook niet als ik de avond van tevoren mij voor neem om dit te onthouden.
Héél herkenbaar!
quote:miszlady schreef op 16 januari 2016 @ 09:49:

[...]

hahah nou ik wilde het altijd wel een keer uit proberen om te zien wat er dan gebeurd,...maar gelukkig hield mijn verstand me dan tegen, aangezien ik dacht dat ie mogelijk zou kunnen ontploffen. Maar het zou natuurlijk ook per ongeluk kunnen gebeuren bij iemand. Zou dat nou nooit een keer gebeurd zijn?Vorige week was er een psychotische vent op de snelweg aan het scheuren. De politie erachteraan en dat is gefilmd. Ik dacht me te herinneren dat hij opeens de auto in z'n achteruit zette. Misschien kun je het filmpje nog zoeken op nu.nl ofzo?
Dat van blind en ongesteld zijn is inderdaad een mega goede vraag zeg! Geen idee! En iets anders dan consequent de pil doorslikken in de hoop op geen doorbraakbloedingen, kan ik niet verzinnen!

Of iemand laten kijken natuurlijk, maar ja, dat lijkt me ook niet echt een goede optie...
Een bierglas spoel je eerst omdat je dan kan zien of er vette afdrukken op het glas zitten, vingers of lippenstift e.d. door die vette afdrukken slaat je bier dood. Een bierglas hoor je ook niet met afwasmiddel af te wassen dat kan een vette laag achterlaten, het beste kan je het glas spoelen met water en zo laten drogen, en anders in water met een beetje soda afwassen.
quote:mei-dag schreef op 16 januari 2016 @ 13:50:

Een bierglas spoel je eerst omdat je dan kan zien of er vette afdrukken op het glas zitten, vingers of lippenstift e.d. door die vette afdrukken slaat je bier dood. Een bierglas hoor je ook niet met afwasmiddel af te wassen dat kan een vette laag achterlaten, het beste kan je het glas spoelen met water en zo laten drogen, en anders in water met een beetje soda afwassen.

Maar afwasmiddel ONTVET toch juist? Hoe kan dat dan een vette laag achterlaten?

(Mijn bierglazen gaan trouwens gewoon mee de vaatwasser in. Als ze na een tijdje dof worden koop ik nieuwe.)
Ja afwasmiddel ontvet op zich wel, maar er blijft toch een soort vet laagje achter (zo is mij ooit geleerd), je hebt ook speciaal spoelmiddel waar dat vettige goedje wat in afwasmiddel zit niet inzit, maar dat is een beetje te duur om voor thuis gebruik te kopen vandaar soda.

Doe maar eens een beetje afwasmiddel op je vinger en laat dat een beetje opdrogen en wrijf je vingers dan eens langs elkaar, dan voel je dat vettige laagje.
quote:helena2 schreef op 16 januari 2016 @ 11:42:

Dat van blind en ongesteld zijn is inderdaad een mega goede vraag zeg! Geen idee! En iets anders dan consequent de pil doorslikken in de hoop op geen doorbraakbloedingen, kan ik niet verzinnen!

Of iemand laten kijken natuurlijk, maar ja, dat lijkt me ook niet echt een goede optie...Maar je voelt toch gewoon dat je ongesteld bent? Of voelen jullie helemaal niks?
Ik vind dat hele verhaal v scheikunde een beetje onduidelijk.

Mij is geleerd dat gal ontvet. Dat ze vroeger ossegalzeep maakten om iets (wasgoed, vaat etc) te ontvetten. Dat we tegenwoordig andere zeepachtige producten gebruiken, zoals dus o.a. afwasmiddel. Als je een druppeltje in een vette pan laat vallen, (vette aangebakken pan met boter of olierestje erin, daar een klein bodempje water in, en dan dus een druppeltje afwasmiddel) dan ZIE je hoe de vetvlek wegtrekt.

Dus, dan denk ik, oké, zeep is tegenovergestelde van vet. Zoiets als dat zuur het tegenovergestelde is van base. Het heft elkaar op.

Maar als ik in mijn bad kijk, dan zit hier (na een week niet poetsen) een vettige rand van zeep-restjes. Terwijl er dus veel zeep langs stroomt.

En dus ook met dat verhaal van dat het schuim v bier niet tegen vet kan, ('doodslaat'), dat vind ik al een raar fenomeen. Maar als afwasmiddel dan dus in een glas ...vet achter kan laten, dan ... snap ik het niet meer.
quote:S0LEIL schreef op 16 januari 2016 @ 18:16:

[...]

Maar je voelt toch gewoon dat je ongesteld bent? Of voelen jullie helemaal niks?Ik voel buikpijn, of krampen. Ik voel ook aan mijn lijf als ik bijna ongesteld ga worden. Maar dat precieze moment voel ik niet. En ik voel al helemáál niet -zonder te kijken- of het nodig is om een nieuw verband om te doen. Ik denk dat blinden dan maar gewoon elke toiletronde nieuw verband omdoen..? 'Just in case'? Kweet anders ook nie....

[...]

Maar je voelt toch gewoon dat je ongesteld bent? Of voelen jullie helemaal niks?Nee dat voel ik na de eerste dag niet meer. Jij wel?

[...]

Maar je voelt toch gewoon dat je ongesteld bent? Of voelen jullie helemaal niks?

Ik voel het helemaal niet. Ook niet vantevoren.

Maar misschien ruiken ze aan het maandverband? Of is dat wel heel goor?
quote:clemance schreef op 16 januari 2016 @ 19:53:

[...]

Nee dat voel ik na de eerste dag niet meer. Jij wel?Van begin tot eind
quote:ikbenik schreef op 16 januari 2016 @ 18:51:

[...]

Ik voel buikpijn, of krampen. Ik voel ook aan mijn lijf als ik bijna ongesteld ga worden. Maar dat precieze moment voel ik niet. En ik voel al helemáál niet -zonder te kijken- of het nodig is om een nieuw verband om te doen. Ik denk dat blinden dan maar gewoon elke toiletronde nieuw verband omdoen..? 'Just in case'? Kweet anders ook nie....

Lekker plastisch maar ik voel echt wel of ik doorlek (bij tampons tenminste).

Ik vond het dus een gekke vraag, maar ja, dat klopt dan wel weer met dit topic
quote:Treurniet12 schreef op 16 januari 2016 @ 10:11:

Waarom kan ik mij nooit herinneren in welke houding in wakker word? Ook niet als ik de avond van tevoren mij voor neem om dit te onthouden.

Heb ik hier trouwens nog een vraag over: wat boeit jou dat ?

Mmm volgens mij word ik altijd op mn rug wakker...

Hoe vaak zou je trouwens gemiddeld draaien in je slaap?

En waarom onthoud ik meestal mijn dromen niet en last but not least: Waarom ga ik altijd piekeren tijdens het wakker worden?

Mmm zo'n gekke vraag was het niet aangezien het mij blijkbaar aanzet tot nog meer slaapvragen... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven