Geld & Recht alle pijlers

van bank switchen

16-01-2016 22:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij de rabobank maar de rente is daar wel erg laag. Ik wil graag overstappen. Waar moet ik op letten?

Aan wie moet ik allemaal een nieuwe bankrekeningnummer doorgeven?
De meeste banken hebben een overstspservice, bij mij werden alle periodieke afschrijvingen automatisch overgezet met deze service.
Je kunt ook alleen een spaarrekening openen bij een andere bank.
Ik kreeg zo'n overstapservice van een jaar. Naar welke bank wil je overstappen? Ik vind ze namelijk allemaal erg laag in rente.
Overal is de rente laag, en rente op je betaalrekening krijg je )vrijwel?) nooit meer. Een spaarrekening kun je overal openen.

En overstappen gaat erg makkelijk, zelf zo veel mogelijk online je rekeningnummer wijzigen en de rest via de overstapservice laten regelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou alleen een spaarrekening openen en dan het liefst een online spaarrekening. Dan is de rente net iets hoger.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb eens geprobeerd om alleen een spaarrekening te openen bij een andere bank, maar dat ging alleen in combinatie met een betaalrekening, dus ik denk niet dat dat gaat lukken.
quote:Joni_de_tweede schreef op 16 januari 2016 @ 22:23:

Ik heb eens geprobeerd om alleen een spaarrekening te openen bij een andere bank, maar dat ging alleen in combinatie met een betaalrekening, dus ik denk niet dat dat gaat lukken.

Bij ASN is dat niet nodig.

Wellicht bij Triodos ook niet. Beleggen hun geld allebei groen en 'oorlogsvrij' en hebben geen eigen filialen, dus wellicht dat het daarom bij ASN zonder betaalrekening kan.
Een rekening openen gaat makkelijk. Je moet wel een tegenrekening opgeven (ING ofzo).

Maar zoals Himalaya zegt, erg hoge rente krijg je nergens; zit zo rond de 1%. Als je bijna geen rente krijgt bij je huidige bank loont overstappen altijd. Dat kan best wel een paar tientjes schelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij NIBC kun je ook zo een internetspaar openen. Is een prima bank met een net iets hogere rente dan de meeste reguliere banken. En ik vind het wel een prettig idee om mijn centen over 2 banken te verspreiden.

Ben overigens afgelopen jaar ook wel met alle betaalrekeningen overgestapt, is ook niet heel lastig.
Kijk eens naar de KNAB en naar Zwitserleven. Maar......zoveel scheelt het niet hoor.
quote:Courage- schreef op 16 januari 2016 @ 22:29:

[...]

Bij ASN is dat niet nodig.

Wellicht bij Triodos ook niet. Beleggen hun geld allebei groen en 'oorlogsvrij' en hebben geen eigen filialen, dus wellicht dat het daarom bij ASN zonder betaalrekening kan.

+ 1

Ik heb ook alleen een online spaarrekening bij de ASN. Vrij opnemen en storten, 0,8% rente.

Overschrijven naar mijn betaalrekening bij een bekende bank werkt supersimpel.

Het voelt wel goed als mijn geld 'eerlijk' wordt geïnvesteerd.

Gestolen van de website: "(ASN investeert) niet in zaken als wapens, olie en steenkool, kernenergie, kinder- en dwangarbeid, milieuvervuiling en bio-industrie.

Wel in projecten en ondernemingen die bijdragen aan de duurzame samenleving, zoals in zorginstellingen, verantwoord waterbeheer, onderwijs, duurzame energie, energiebesparing en goede, betaalbare woningen."

Overal is de rente trouwens laag.
Rente is inderdaad nergens hoog, maar bij Rabo is het nu 0.6
Argenta, ICBC 1,20%
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Joni_de_tweede schreef op 16 januari 2016 @ 22:23:

Ik heb eens geprobeerd om alleen een spaarrekening te openen bij een andere bank, maar dat ging alleen in combinatie met een betaalrekening, dus ik denk niet dat dat gaat lukken.Jawel hoor. Moneyou bijvoorbeeld. Kan je een zichtrekening van een andere bank als tegenrekening opgeven.
Life is short. Eat dessert first.
..
Ik zou naar Knab gaan, heel veel mogelijk ook met potjes en meerdere spaarrekeningen voor een vast bedrag en rente op betaalrekening.
SNS, ASN en Regiobank kan je allen zonder een betaalrekening daar te hebben, sparen op een vrij opneembare internetspaarrekening.

Rentes zijn hoger dan bij Rabo, Ing of ABN AMRO.

Ze geven allen volgens mij ook rente op je betaalrekening, mocht je daar ook mee willen overstappen..
quote:aapjewat schreef op 16 januari 2016 @ 22:56:

Rente is inderdaad nergens hoog, maar bij Rabo is het nu 0.6En om hoeveel spaargeld gaat het?
quote:doornroosje9 schreef op 16 januari 2016 @ 23:05:

[...]

Jawel hoor. Moneyou bijvoorbeeld. Kan je een zichtrekening van een andere bank als tegenrekening opgeven.Ik ben destijds naar ABN gegaan en daar kon het niet. Verder ben ik niet gaan kijken, het is voor mij ook niet interessant denk ik. Ik ben al vanaf mijn geboorte bij Rabobank en ben daar eigenlijk altijd blijven hangen, het voelt vertrouwd. Alleen de rabo app is heel vervelend, maar goed.
Ik ben bij de SNS prima bank en inderdaad rente krijg je op je betaalrekening,en de spaarrente is er iets hoger dan de Rabo,en prima service een tevreden klant dus.
quote:robast schreef op 17 januari 2016 @ 09:36:

Ik ben bij de SNS prima bank en inderdaad rente krijg je op je betaalrekening,en de spaarrente is er iets hoger dan de Rabo,en prima service een tevreden klant dus.Ik ben ook heel tevreden met SNS. Afgelopen zomer met alle rekeningen (spaar, betaal en jeugdrekeningen) naar hen overgestapt en de service daarbij was fenomenaal! Overstapservice verliep gladjes maar ook een paar keer telefoon van hen gehad of alles naar wens verliep, pasjes goed aangekomen waren, online bankieren goed ging, apps goed aan de praat waren, handgeschreven welkomstkaartje in de post, etc etc. Uiteraard ingegeven door commercieel belang maar toch... alles goed geregeld en een erg welkom gevoel. En nee, geen groot kapitaal hoor ;) Gewoon een zeer bescheiden spaarpotje en wat betaalrekeningen, heel kleine klant dus.
quote:Goede-Fee schreef op 17 januari 2016 @ 01:02:

Ik zou naar Knab gaan, heel veel mogelijk ook met potjes en meerdere spaarrekeningen voor een vast bedrag en rente op betaalrekening.KNAB leek mij ook inderdaad interessant. Ik geloof dat je zelfs 1,4% kan sparen als je het per kwartaal doet. Je moet idd wel een tegenrekening openen. Ik vraag me af waarom veel mensen dat niet zien zitten? Is dat niet gewoon een kwestie van aan je werkgever doorgeven dat ze je salaris daar op moeten storten?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-05-2016 22:39
Reden: onderzoek
% gewijzigd
quote:aapjewat schreef op 17 januari 2016 @ 11:39:

[...]

KNAB leek mij ook inderdaad interessant. Ik geloof dat je zelfs 1,4% kan sparen als je het per kwartaal doet. Je moet idd wel een tegenrekening openen. Ik vraag me af waarom veel mensen dat niet zien zitten? Is dat niet gewoon een kwestie van aan je werkgever doorgeven dat ze je salaris daar op moeten storten?

Bij Knab moet je een betaalrekening openen, die geld kost. Als je gewoon met alles over wilt stappen is dat natuurlijk geen probleem, maar als je eigenlijk alleen een spaarrekening wilt, is het nogal zonde van het geld.

Ik heb vroeger bij de ABN gezeten met alleen een spaarrekening (2 stuks). Waarschijnlijk was dat eerst een kinderspaarrekening en mijn ouders hadden daar volgens mij de hypotheek. Het probleem was dat ik alleen naar spaarrekening 1 geld kon over maken, en van 1 naar 2 maar niet meer terug. Bleek een foutje te zijn in de instellingen, maar ik kon ook het geld niet meer overmaken naar mijn betaalrekening. Dan moest ik maar een betaalrekening bij de ABN openen, dus ik kon de rekeningen dus volgens zeggen ook niet opzeggen. Dus al het geld opgenomen (had wel een soort pas) en rekeningen opgezegd.

En ze hebben nog een poging gedaan om mij binnenhuis te houden, toen ze hoorde wat voor baan ik had. Maar ik nam ze al niet meer serieus met zo'n achterhaald systeem.

Nu diverse online spaarrekeningen en dat bevalt goed. Ik ga regelmatig shoppen voor betere rente.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven