genante vragen

20-10-2008 10:31 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms krijg je van die genante vragen en dan sta ik meestal maar een beetje te stuntelen van ehhh, tja, en dan geef ik vaak nog antwoord ook. Het liefst zou ik eigenlijk zeggen: vind je dat zelf nou ook geen genante vraag?

Voorbeeld: toen ik net een week wist dat ik zwanger was, op een bruiloft dus aan een tafel vol met familie: "En, ben je al zwanger"

En ik met een rooie kop: ehhh........

Of: ben je bij je bevalling nog ingescheurd? (vage mannelijke kennis)

Of: "Pas je al weer in je oude broeken? Dit op een verjaardag met een kamer vol visite, 2 maanden na mijn bevalling hoewel ik nog niet eens fatsoenlijk kon gaan zitten...... pas er trouwens nog steeds niet in.

Pas nog: "en krijgt ze nog een broertje of zusje erbij"

(Dochter is 10 maanden, vind je 't erg?)

Maar ik zei natuurlijk vriendelijk lachend: wie weet!

Jullie zullen best nog wel ergere voorbeelden hebben, maar ik heb nooit echt een gevat antwoord. Of zeg je dan gewoon: gaat je niks aan?!?!
quote:Very Cherry schreef op 20 oktober 2008 @ 11:30:

Hallo, give us a break please! Met `us` bedoel ik de (al of niet kinderloze) belangstellenden. Het is voor ons soms ook een hele opgave om een gesprek te voeren over dingen waar we geen verstand van hebben, maar gewoon uit beleefdheid of interesse wat over willen vragen. Waarom zou nieuwsgierigheid geen goede reden zijn trouwens? Daarom stel je toch überhaupt vragen? Het is (bijv. vlak voor of na een bevalling) ook weer niet beleefd om er helemaal nergens over te beginnen. Dat we dan af en toe een keer de plank misslaan, jammer dan, en dat gebeurt heus niet expres.

Ik weet het ook niet meer hoor. Als men er niet naar vraagt, is men onbeschoft, als men te veel doorvraagt is men nieuwsgierig, als men niet te ver doorvraagt heeft men geen belangstelling.....

Kijk, vragen van vage mannelijke kennissen over hoever je bent ingescheurd bij je bevalling, vind ik ook wel erg ver gaan. Maar de vraag of je kinderen wilt, is toch niet zo gek? Na trouwen komen er meestal kindertjes..... bij ons pas na ruim 12 jaar, dus ik mijn portie vragen ook wel gehad. Ik zei alleen maar: nu niet, maar we houden de optie open. Punt en klaar. En een discussie ben ik er nooit over begonnen ook al werd dit geprobeerd. Maar meestal voelen mensen wel aan dat je er verder niets over wilt zeggen....
Ik vind de voorbeelden uit de OP ook niet erg schokkend.

Maar nou vind ik niet snel iets genant, eerder een beetje lomp of ondoordacht.

Die vraag van die peuterleidster komt rot over als je net je kindje bent verloren, maar dat kon zij inderdaad niet weten en ze zal zich ongetwijfeld net zo lullig voelen als jij.
Alle leidsters op het kinderdagverblijf wisten van het overlijden van ons derde zoontje omdat wij daar erg open over zijn geweest. Onze zonen waren nogal onder de indruk van zijn dood en wij hebben met hun vaste leidsters, waar zij er 1 van was, een gesprek gehad om ze uit te leggen wat er precies was gebeurd en dat ze daar verhalen en vragen over konden krijgen van de jongens.

Toen zij vervolgens een maand of 4 later dus wijzend naar mijn buik vroeg hoe het daar mee stond, vond ik dat ten eerste een brutale manier van vragen en ongepast omdat zij wist wat er eerder dat jaar was gebeurd met onze derde zoon.

Ga er van uit dat het een wat onhandige manier was om er achter te komen of ik weer zwanger was, maar het zat me niet lekker.
In dat geval ben ik het volledig met je eens dat het een ongepaste manier van vragen was.
Oh okee Rebekka, nu vertel je het iets duidelijker. Dan is het wel inderdaad een zeer lompe vraag. Daar zou ik ook van balen ja.
Met deze achtergrond vind ik het ook een lompe vraag.
quote:sunlight schreef op 20 oktober 2008 @ 11:43:

Cher jij mag mij alles vragen (je krijgt alleen wel eeerlijk en zeer uitgebreid antwoord )Hee Sun! Doet ons nog es effe lekker vertellen over die klutsmuts van je, nadat je geworpen had
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven