Wat is jouw budget mode tip?
maandag 18 januari 2016 om 14:00
Hoi forummers!
In VIVA komt binnenkort een productie over budget mode. We maken een Mode Budget Dossier met allerlei tips en tricks voor goedkope kleding. Welke tips om goedkoop kleding te scoren wil jij delen met andere forummers/VIVA lezeressen? Hoe lang doe je met je kleding? Wat doe jij met kleding die je niet vaak meer draagt?
Wij zijn super benieuwd! Wie weet zie je jouw tip terug in VIVA 10.
In VIVA komt binnenkort een productie over budget mode. We maken een Mode Budget Dossier met allerlei tips en tricks voor goedkope kleding. Welke tips om goedkoop kleding te scoren wil jij delen met andere forummers/VIVA lezeressen? Hoe lang doe je met je kleding? Wat doe jij met kleding die je niet vaak meer draagt?
Wij zijn super benieuwd! Wie weet zie je jouw tip terug in VIVA 10.
maandag 18 januari 2016 om 14:11
Bij kapotte spullen in de winkel gewoon korting vragen. Een knoop zit er zo weer aan en een kleine reparatie zie je haast niet. Ik doe nu zo'n 7 jaar met mijn winterjas (klassiek zwart model) en even lang met mijn laarzen. Een nieuwe zool is zo duur nog niet. Ik heb al 8 jaar dezelfde tas (band vervangen en rits vernieuwd) Dus repareren is het toverwoord.
Verder is tweedehands geweldig. Kringloop, marktplaats, etc.
Verder is tweedehands geweldig. Kringloop, marktplaats, etc.
maandag 18 januari 2016 om 14:22
-Kleding die je niet meer draagt: wellicht is er een (schoon)moeder, (schoon)zus of vriendin in geïnteresseerd. Zo niet: naar de Kledingbank. Wat ook een optie is, is je kledingstuk meenemen naar een kledingwinkel (liever een boetiekje dan een grote keten) en de verkoopster om hulp vragen om iets moois erbij te vinden. Brengt je weer op allerlei nieuwe ideeën en zo draag je je kledingstuk opeens weer.
-Basic kleding ziet er telkens anders uit als je combineert met verschillende sjaals/riem/opvallende armband of ketting.
-Als je online kleding koopt, even googlen op kortingscode+naam webwinkel. Misschien vind je nog een actuele kortingscode. Scheelt toch weer.
-Marktplaats!
-Basic kleding ziet er telkens anders uit als je combineert met verschillende sjaals/riem/opvallende armband of ketting.
-Als je online kleding koopt, even googlen op kortingscode+naam webwinkel. Misschien vind je nog een actuele kortingscode. Scheelt toch weer.
-Marktplaats!
maandag 18 januari 2016 om 14:41
quote:chocolol schreef op 18 januari 2016 @ 14:07:
Door verwassen kleding te verven, lijken ze weer als nieuw.
dat viel me eigenlijk best tegen. verf kost per stuk 10 euro, vind ik veel geld voor ongeveer 2 kledingstukken weer mooi gekleurd krijgen.
Mijn tip; geode kwaliteit kleding kopen in de uitverkoop. Nu is er 70% karting, dan kun je voor relatief weinig geld mooie kwaliteit basis kleding kopen welke lang mee gaat, lang mooi blijft.
Door verwassen kleding te verven, lijken ze weer als nieuw.
dat viel me eigenlijk best tegen. verf kost per stuk 10 euro, vind ik veel geld voor ongeveer 2 kledingstukken weer mooi gekleurd krijgen.
Mijn tip; geode kwaliteit kleding kopen in de uitverkoop. Nu is er 70% karting, dan kun je voor relatief weinig geld mooie kwaliteit basis kleding kopen welke lang mee gaat, lang mooi blijft.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
maandag 18 januari 2016 om 14:46
maandag 18 januari 2016 om 15:11
Met goedkope kleding doe je doorgaans maar kort dus beter investeer je eerst in een basis garderobe met tijdloze, kwaliteit items ( minstens het zwarte jurkje, de nude pump/hak, zwarte laars, goede panty's, goed ondergoed (niet te klein!), goed passende jeans etc.) wat je daarna altijd aan kunt vullen met goedkoper spul. Zolang het geen Primark is, that is.
maandag 18 januari 2016 om 15:13
Ruilparty's, kringloopshoppen, uitverkoop, ophefverkoop en niet te veel mee lopen met de mode maar kopen wat je staat. Als je weet welke modellen mooi zijn bij je en wat je goed staat dan ga je veel specifieker kopen. Dus geen miskopen meer en je doet langer met je kleding.
Verder een paar duurdere basiskledingstukken en dan wat goedkopere dingen er om heen om er steeds wat anders van te maken.
Verder een paar duurdere basiskledingstukken en dan wat goedkopere dingen er om heen om er steeds wat anders van te maken.
maandag 18 januari 2016 om 15:53
Maak vrienden met mensen die bij bepaalde kledingmerken of winkels werken en zorg ervoor dat je wordt uitgenodigd voor stocksales.
Als je er een weet wees kieskeurig wie je meeneemt. Liefst een ruil, jij mee naar die dan ik mee naar die.
Als teveel mensen het weten wordt de korting minder.
Ik sta regelmatig een uur of langer in de rij voor een uitverkoop en koop zo dure kleding voor minder dan de Primark of h&m.
Eigenlijk koop ik niks voor de normale prijs.
Als je er een weet wees kieskeurig wie je meeneemt. Liefst een ruil, jij mee naar die dan ik mee naar die.
Ik sta regelmatig een uur of langer in de rij voor een uitverkoop en koop zo dure kleding voor minder dan de Primark of h&m.
Eigenlijk koop ik niks voor de normale prijs.
maandag 18 januari 2016 om 16:10
quote:vruchtgebruik schreef op 18 januari 2016 @ 15:53:
Maak vrienden met mensen die bij bepaalde kledingmerken of winkels werken en zorg ervoor dat je wordt uitgenodigd voor stocksales.
Eigenlijk koop ik niks voor de normale prijs.Lekkere reden om bevriend te raken met iemand.
Eigenlijk koop ik niks voor de normale prijs.Lekkere reden om bevriend te raken met iemand.