Enkel nog netflix

18-01-2016 10:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij graag de meubels eens verschuiven is een tv met kabelaansluiting niet erg handig. De woonkamer is best groot en ik heb geen zin om iedere keer de kabel mee te verhuizen.

Nu zijn we tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk helemaal niet zo vaak tv kijken, dus zouden we ons abonnement net zo goed op kunnen zeggen.

Wie is de mol kijk ik dan wel via uitzending gemist ofzo.

Wel zouden we graag een abonnement op Netflix nemen, ik heb een ps3 dus ik kan het via daar kijken. Mijn vriendin zou het wel fijn vinden om alsnog npo 1,2 en 3 te kunnen ontvangen. Maar kan dat ook zonder tv abonnement?

Wie heeft ook zijn reguliere tv abonnement de deur uitgedaan en kijkt enkel nog Netflix, bevalt het of mis je toch nog dingen?
Wij hebben alleen Netflix en missen reguliere tv totaal niet.
Ook hier geen tv pakket.

Tip: koop een Chromecast! Kost ongeveer 35 euro en sluit je aan op wifi en tv (makkelijk).

Kan je met je mobiel via apps streamen met de tv. Gebruik ik voor Netflix (scheelt stroom tov je ps3 en handiger) en de Uitzending Gemist App. Ik kijk met die laatste herhalingen én je kan Npo 1,2 en 3 live meekijken. Ook de themakanalen van Npo zijn daarmee live te bekijken.
Je ps3 moet je ook op de kabel aansluiten denk ik? Net as je tv kastje.
Als je internet neemt via de kabel krijg je de standaard tv-zenders er automatisch bij. Ik heb Ned 1,2 en 3 in HD, de rest niet.
quote:Moiren_ schreef op 18 januari 2016 @ 11:37:

Je ps3 moet je ook op de kabel aansluiten denk ik? Net as je tv kastje.Nee, gewoon aan het internet.
quote:drakenvlieg schreef op 18 januari 2016 @ 11:35:

Ook hier geen tv pakket.

Tip: koop een Chromecast! Kost ongeveer 35 euro en sluit je aan op wifi en tv (makkelijk).

Kan je met je mobiel via apps streamen met de tv. Gebruik ik voor Netflix (scheelt stroom tov je ps3 en handiger) en de Uitzending Gemist App. Ik kijk met die laatste herhalingen én je kan Npo 1,2 en 3 live meekijken. Ook de themakanalen van Npo zijn daarmee live te bekijken.Als TO een playstation of een smartTV heeft is chromecast helemaal niet nodig.
quote:nephthys schreef op 18 januari 2016 @ 11:44:

[...]

Nee, gewoon aan het internet.Ja, dat bedoel ik. Dus een kabel loopt er toch wel toch? Of gaat dat via wifi?
quote:Moiren_ schreef op 18 januari 2016 @ 11:45:

[...]

Ja, dat bedoel ik. Dus een kabel loopt er toch wel toch? Of gaat dat via wifi?Gaat perfect via Wifi ook, als je beetje deftig signaal hebt.
Interactieve tv van kpn kan draadloos. Dus dan kun je je tv ook makkelijk verplaatsen zonder dat je rekening hoeft te houden met de aansluiting
Wij kijken zelf al jaren geen kabel tv meer. Mede door de vele reclames en het hoge bla bla gehalte. Bij ons Telfort abo zit er standaard tv bij. S ochtends/ in het weekend gebruiken we die voor NED3 voor de kinderen. Maar daar gebruiken we ook vaak de chromecast/ droidbox voor. Daarnaast hebben we Netflix. En heel leuk om youtube te kijken voor bijv. concerten. Of foto's direct van je telefoo op tv te tonen.

Persoonlijk vind ik bedieningsgemak droidbox (muis) en chromecast (telefoon) fijner dan een smart tv. Bij de media markt zag ik de vorige versie van Chromecast liggen voor 25,-

Je hebt dan wel een HDMI aansluiting nodig. Digitenne kan storingsgevoeliger zijn.
Mijn tv is een HD ready tv van 8 jaar oud, geen smart dus.

Die chromecast klinkt goed, ik kon volgens mij via de ps3 geen npo streamen.
Sinds een jaar heb ik ook alleen netflix en dat bevalt prima.

Als ik samen met mijn vriend iets wil kijken dan hebben we Chroomecast en als ik alleen ben, doe ik dat via de laptop.

Ik mis de tv eigenlijk nooit.
quote:wished- schreef op 18 januari 2016 @ 10:55:

Voor netflix heb je geen normaal tv pakket nodig. Als je een ps3 hebt kan je het via dat kijken..

Ik zou het wel missen maar ik kijk veel tv in de avond en weekenden. Hahah.Of een smart TV of een chromekast ect.

Mosterd
quote:sammie00 schreef op 18 januari 2016 @ 12:57:

Mijn tv is een HD ready tv van 8 jaar oud, geen smart dus.

Die chromecast klinkt goed, ik kon volgens mij via de ps3 geen npo streamen.Werkt echt goed.
En Apple tv? Is dat wat?
quote:sammie00 schreef op 18 januari 2016 @ 14:51:

En Apple tv? Is dat wat?Kun je hetzelfde mee als chromecast. Dan hoef je je telefoon e.d. niet te gebruiken, de apps zitten op de Apple TV zelf.
quote:sammie00 schreef op 18 januari 2016 @ 14:51:

En Apple tv? Is dat wat?

De meerwaarde van AppleTV is dat je films kan huren, meer het videotheek idee. Ze hebben er dus de meer recente films, in tegenstelling tot Netflix.

En verder kan je er ook apps opzetten om bijvoorbeeld Netflix te kijken, maar je moet dan natuurlijk nog altijd een abonnement hebben. Maar bijvoorbeeld Youtube staat er ook standaard op.

Verder gebruiken wij het om muziek van onze computer te spelen, of foto's te laten zien.
Netflix is leuk als je een serie-verslaafd bent. Het aanbod aan films is niet veel bijzonders (veel b-films en oud spul). Ik heb alle afleveringen gezien van de enige serie die mij boeide en ga Netflix opzeggen,

Ik heb een Minix aan mijn tv gekoppeld. Kun je Netflix mee kijken maar ook gratis films en uitzending gemist streamen.

De films komen wel van illegale bronnen.

http://www.minixwebshop.nl/
.
Wij hebben een tijdje zonder gedaan maar in de praktijk moest ik nog een hoop via de illegale wegen doen. Het aanbod van Netflix NL is bijvoorbeeld lachwekkend slecht, dus voor nieuwer en beter aanbod moesten we toch gaan rommelen met streams. Voor binnen en buitenlands voetbal hetzelfde verhaal. Ben je eerst een halve wedstrijd bezig om een matig werkende stream te krijgen die vervolgens voorzien is van commentaar in het Swahili.

En, in alle eerlijkheid, ik miste mijn trash zenders (TLC, MTV, 24Kitchen) en de intellectueel verantwoorde zenders als National Geographic en Hystory Channel.

Ik ga voor die paar tientjes per maand in ieder geval niet meer moeilijk doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven