Secretaresse opleiding
dinsdag 19 januari 2016 om 13:52
Hi,
Ik zit eraan te denken om een opleiding voor secretaresse te volgen.
Heeft iemand ervaring met onder andere Schoevers, Loi of een andere thuisstudie?
En heeft het echt voordelen als je de studie bij Schoevers hebt gevolgd? Het is namelijk een erg dure opleiding en als ik evenveel kans maak op een baan met een andere thuisstudie dan is dat ook een optie.
Misschien willen jullie ook nog wat ervaringen delen over het werk als secretaresse en bij wat voor bedrijven je kan werken.
Ik hoor het graag!
Groetjes
Ik zit eraan te denken om een opleiding voor secretaresse te volgen.
Heeft iemand ervaring met onder andere Schoevers, Loi of een andere thuisstudie?
En heeft het echt voordelen als je de studie bij Schoevers hebt gevolgd? Het is namelijk een erg dure opleiding en als ik evenveel kans maak op een baan met een andere thuisstudie dan is dat ook een optie.
Misschien willen jullie ook nog wat ervaringen delen over het werk als secretaresse en bij wat voor bedrijven je kan werken.
Ik hoor het graag!
Groetjes
dinsdag 19 januari 2016 om 13:58
Schoevers staat dacht ik nog steeds wel hoog aangeschreven. Is zeker een goede opleiding.
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier in het zuiden trekt de markt voor secretaresses best aan.
Persoonlijk vind ik het werk erg leuk. Afwisselend, druk en ik heb best wat verantwoordelijkheden.
Qua branche heb je een brede keus. Of je nou in de bouw of in de advocatuur wilt werken.
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier in het zuiden trekt de markt voor secretaresses best aan.
Persoonlijk vind ik het werk erg leuk. Afwisselend, druk en ik heb best wat verantwoordelijkheden.
Qua branche heb je een brede keus. Of je nou in de bouw of in de advocatuur wilt werken.
Huts!
dinsdag 19 januari 2016 om 14:01
Dank jullie wel voor de snelle reacties!
Ik zit een beetje rond te neuzen op internet en inhoudelijk is er weinig verschil. Schoevers staat inderdaad erg goed op mijn CV. Lastige keuze. De opleiding is deeltijd namelijk rond de 6.000 en voltijd 10.000!
Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag!
Ik zit een beetje rond te neuzen op internet en inhoudelijk is er weinig verschil. Schoevers staat inderdaad erg goed op mijn CV. Lastige keuze. De opleiding is deeltijd namelijk rond de 6.000 en voltijd 10.000!
Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag!
dinsdag 19 januari 2016 om 14:08
Ik heb de opleiding directiesecretaresse/managementassistent via de NHA gedaan. Dat kosten overig niet zo heel veel in totaal geloof ik 2000 euro, daarbij moet je 9 examens afleggen aan het eind van je opleiding. Je moet zoveel uur stage lopen en hebt een prima begeleider via de NHA. Je hebt gewoon een compleet MBO niveau 4 diploma als je deze afgerond hebt.
Schoevers staat inderdaad erg goed aangeschreven maar heel erg duur.
Schoevers staat inderdaad erg goed aangeschreven maar heel erg duur.
dinsdag 19 januari 2016 om 14:11
Ja ik denk het zelf ook maar als je met een andere thuisstudie ook aan een goede baan komt.
Er staat wel vaak bij vacatures dat ze het liefst iemand hebben met een afgeronde opleiding van Schoevers.
Bij de NHA heb ik net ook gekeken. Zijn zoveel aanbieders haha.
Wel ook aan een baan gekomen met die opleiding?
Er staat wel vaak bij vacatures dat ze het liefst iemand hebben met een afgeronde opleiding van Schoevers.
Bij de NHA heb ik net ook gekeken. Zijn zoveel aanbieders haha.
Wel ook aan een baan gekomen met die opleiding?
dinsdag 19 januari 2016 om 14:15
Ik ben na de opleiding meteen gaan solliciteren en heb direct een baan gevonden. Mijn mede studenten van toen ook vrij direct. Ik zit nu zelf in de functie dat ik de sollicitatie procedure moet uit voeren en het kantoor waar ik werk heeft schoevers niet een directe voorrang hoor. Soms komen er dames voorbij die inhoudelijk echt niet goed genoeg zijn, terwijl iemand met een NHA of LOI veel meer in hun mars hebben.
Dus de opleiding zegt niet alles hoor.
Dus de opleiding zegt niet alles hoor.
dinsdag 19 januari 2016 om 14:18
dinsdag 19 januari 2016 om 14:29
quote:Ano89 schreef op 19 januari 2016 @ 14:01:
Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag!Uhm, wauw. Ik betaal nu voor mijn studie (dat geen thuisstudie is) 1900 euro per jaar. Komen dan nog wel boeken bij, maar die kan je ook veel tweedehands krijgen. Vind deze bedragen voor een thuisstudie wel heel bizar.
Als jullie nog tips hebben dan hoor ik die graag!Uhm, wauw. Ik betaal nu voor mijn studie (dat geen thuisstudie is) 1900 euro per jaar. Komen dan nog wel boeken bij, maar die kan je ook veel tweedehands krijgen. Vind deze bedragen voor een thuisstudie wel heel bizar.
dinsdag 19 januari 2016 om 14:29
ik heb Schoevers gedaan (jaar of 10 geleden) en het leek wel of ik er een voorsprong mee had bij het solliciteren. Er werd vaak een opmerking over gemaakt. Dus blijkbaar stond Schoevers toen goed aangeschreven. Ik zag het toen in die tijd ook wel vaak in een advertentie ebij staan, dat ze iemand zoeken met een Schoevers-diploma. Eigenlijk geen idee hoe dat nu is. Ik begreep zelf ook niet heel goed waarom die opleiding/naam zo goed bekend staat, want ik vond het echt niet zo'n super goed georganiseerde school hoor. Ik heb het er wel naar mijn zin gehad (ik heb daar overigens geen secretaresse opleiding gedaan) maar er waren toch vaak genoeg dingen niet goed geregeld enzo en in die tijd zijn er ook vestigingen failliet gegaan of opleidingen gestopt vanwege te weinig aanmeldingen. Maar ja, ik vond het wel prima dat het toch een goede naam had Maar het lijkt mij sterk dat mensen die schoevers gedaan hebben meer in hun mars hebben dan mensen met een soortgelijke andere opleiding.
dinsdag 19 januari 2016 om 15:35
Ja ik zie het nu ook nog vaak staan in vacatures. Dan staat er: bij voorkeur Schoevers. Maar dat is niet zo bij alle vacatures. Wel sprak ik laatst met iemand van een uitzendbureau en die zei ook dat het een goede keus is om daar de opleiding te volgen.
Ik heb nu informatie bij de LOI aangevraagd die de opleiding van Schoevers ook aanbieden en of ik het via hun ook in 1 jaar af kan ronden. Het voordeel hier is dat ik het maandelijks kan betalen. Ik heb namelijk niet zo'n bedrag op mijn spaarrekening staan op het moment.
Mijn gevoel bij Schoevers is goed maar als ik er kom met een andere opleiding die minder duur is dan overweeg ik dat ook. Ik ben 26 en heb wel voldoende werkervaring in dienstverlenende functies wat ook goed staat op mijn CV.
Ik heb nu informatie bij de LOI aangevraagd die de opleiding van Schoevers ook aanbieden en of ik het via hun ook in 1 jaar af kan ronden. Het voordeel hier is dat ik het maandelijks kan betalen. Ik heb namelijk niet zo'n bedrag op mijn spaarrekening staan op het moment.
Mijn gevoel bij Schoevers is goed maar als ik er kom met een andere opleiding die minder duur is dan overweeg ik dat ook. Ik ben 26 en heb wel voldoende werkervaring in dienstverlenende functies wat ook goed staat op mijn CV.
dinsdag 19 januari 2016 om 15:36
quote:Zharon09 schreef op 19 januari 2016 @ 14:29:
[...]
Uhm, wauw. Ik betaal nu voor mijn studie (dat geen thuisstudie is) 1900 euro per jaar. Komen dan nog wel boeken bij, maar die kan je ook veel tweedehands krijgen. Vind deze bedragen voor een thuisstudie wel heel bizar.Deze prijzen zijn voor een voltijd studie of deeltijd. Het is zeker duur maar het is een particuliere opleiding. Vandaar de prijzen. Maar ik schrok er ook van hoor.
[...]
Uhm, wauw. Ik betaal nu voor mijn studie (dat geen thuisstudie is) 1900 euro per jaar. Komen dan nog wel boeken bij, maar die kan je ook veel tweedehands krijgen. Vind deze bedragen voor een thuisstudie wel heel bizar.Deze prijzen zijn voor een voltijd studie of deeltijd. Het is zeker duur maar het is een particuliere opleiding. Vandaar de prijzen. Maar ik schrok er ook van hoor.
dinsdag 19 januari 2016 om 15:51
Om eerlijk te zijn merk ik de laatste jaren weinig verschil in Schroevers (of andere online opleidingen) en een voltooide mbo opleiding. Zelf heb ik heb ik de mbo opleiding gevolgd (nu bezig met een hbo opleiding) en veel bedrijven kijken niet naar waar je de opleiding hebt gedaan. Ze kijken tegenwoordig meer naar je ervaring en wat jij daadwerkelijk kunt. Het zijn vooral de grote bedrijven die deze opleiding nog vragen. Deels (denk ik) ook, omdat je ook al een stukje office management krijgt wat bij veel mbo opleidingen ontbreekt.
Het enige waar ik verschil in zie, is dat de helft van de afgestudeerde bij Schroevers een te hoge pet van zichzelf ophebben of zichzelf heel wat vinden. Dat merkte ik vooral bij het solliciteren, maar goed. Dat is misschien een persoonlijke indruk die ik heb gekregen en dat heeft zeker geen betrekking op alle studerende. Nuchtere Brabander hé.
Als secretaresse kun je overigens aan de slag bij bijna alle bedrijven. Ieder bedrijf heeft wel een of meerdere secretaresses in dienst. Een baan als secretaresse is zo afwisselend. Je switcht gedurende de dag constant van werkzaamheden, doet snel dingen tussendoor, hebt veel verantwoordelijkheden (vaak voor verschillende afdelingen), bent de vertrouwenspersoon in de organisatie en je hebt altijd wel wat te doen. Je bent een beetje vrouwtje van alles. HRM hier, administratie daar, wat telefoneren en daarnaast e-mails verwerken etc. Erg afwisselend en je blijft bijleren. Dat maakt het (vind ik) zo leuk. Ik vond zelf het onderdeel evenementen organiseren zo leuk dat ik daar nu een opleiding voor volg. Maar ja, ik kan de opleiding zeker aanraden.
Het enige waar ik verschil in zie, is dat de helft van de afgestudeerde bij Schroevers een te hoge pet van zichzelf ophebben of zichzelf heel wat vinden. Dat merkte ik vooral bij het solliciteren, maar goed. Dat is misschien een persoonlijke indruk die ik heb gekregen en dat heeft zeker geen betrekking op alle studerende. Nuchtere Brabander hé.
Als secretaresse kun je overigens aan de slag bij bijna alle bedrijven. Ieder bedrijf heeft wel een of meerdere secretaresses in dienst. Een baan als secretaresse is zo afwisselend. Je switcht gedurende de dag constant van werkzaamheden, doet snel dingen tussendoor, hebt veel verantwoordelijkheden (vaak voor verschillende afdelingen), bent de vertrouwenspersoon in de organisatie en je hebt altijd wel wat te doen. Je bent een beetje vrouwtje van alles. HRM hier, administratie daar, wat telefoneren en daarnaast e-mails verwerken etc. Erg afwisselend en je blijft bijleren. Dat maakt het (vind ik) zo leuk. Ik vond zelf het onderdeel evenementen organiseren zo leuk dat ik daar nu een opleiding voor volg. Maar ja, ik kan de opleiding zeker aanraden.
dinsdag 19 januari 2016 om 22:28
Ik heb dat ooit overwogen: secretaresseopleiding. Maar... ik wou geen secretaresse worden, maar een aantal vaardigheden waarvan bewijs geleverd kon worden, kan ik op mijn werk goed gebruiken, en - tot voor kort - ook privé. Maar de situatie is veranderd en deze opleiding zou "over the top" zijn.
World of Warcraft: Legion
woensdag 20 januari 2016 om 09:54
quote:Geronimo12 schreef op 20 januari 2016 @ 09:46:
Schoevers is duur maar een investering in je arbeidstoekomst. Dat bedrag verdien je in de toekomst terug als de arbeidsmarkt krap is en dan geven bedrijven de voorkeur aan iemand met Schoevers.
Dat is lang niet altijd meer even waar. Dat was een heleboel jaren geleden het geval maar inmiddels niet altijd meer even correct. Ik heb overwogen om een Schoevers opleiding te volgen maar ik ben voor de NHA gegaan. Oud studie genoot is wel voor Schoevers gegaan die heeft ruim een jaar moeten solliciteren voor ze een baan vond samen met wat mede studenten van haar. Mijn NHA klasje vond redelijk direct een baan of anders binnen een halfjaar.
En ik heb het over 2 tot 3 jaar geleden, toen was de arbeidsmarkt ook al krap.
Schoevers is duur maar een investering in je arbeidstoekomst. Dat bedrag verdien je in de toekomst terug als de arbeidsmarkt krap is en dan geven bedrijven de voorkeur aan iemand met Schoevers.
Dat is lang niet altijd meer even waar. Dat was een heleboel jaren geleden het geval maar inmiddels niet altijd meer even correct. Ik heb overwogen om een Schoevers opleiding te volgen maar ik ben voor de NHA gegaan. Oud studie genoot is wel voor Schoevers gegaan die heeft ruim een jaar moeten solliciteren voor ze een baan vond samen met wat mede studenten van haar. Mijn NHA klasje vond redelijk direct een baan of anders binnen een halfjaar.
En ik heb het over 2 tot 3 jaar geleden, toen was de arbeidsmarkt ook al krap.