Weekendje weg met oudere

21-01-2016 22:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Graag ontvang ik jullie advies wat betreft een weekendje weg of korte vakantie met een oudere. Mijn grootvader is eind 80 en erg reislustig (internationaal). De laatste paar jaar vindt hij het lopen moeilijker worden en heeft vaker pauzes nodig. We zijn een keer naar Parijs geweest met z'n tweeën. Op zich ging dit goed, op de eindeloze trappen van de metro daar na. Een cruise vindt hij niet zo leuk meer, want hij heeft dan weinig aanspraak met anderen. Dus ik wilde toch maar weer eens met hem ergens heen gaan. Alleen wat is nou een leuke optie?
mijn tante ging met mijn oma vaak naar tropische eilanden,

gran canaria en dat soorts

en dan in een resort, en een paar keer een excursie.

ik weet niet of je opa tegen de warmte kan,
Hey absor,

Ja, dat kan wel. Maar hij is niet van het relaxen de hele dag. Hij is een beetje een cultuurliefhebber en wil graag historische dingen en musea zien. Misschien werkt elke stad ook wel. Maar dan alles met de taxi doen of zoiets. Of een kortere cruise met z'n tweeën :/
wil je met de auto of vliegtuig?

Hamburg, Madrid, Antwerpen,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
misschien lekker met de ferry naar engeland, en dan in London een hop on hop of bus...eventueel gewoon blijven zitten.

je had in parijs de trappen ook wel kunnen vermijden door wat toeristischer te werk te gaan wellicht.
Mijn vader, tachtiger, juist graag met een cruise mee. Hij kiest dan meestal voor een wat oudere en daardoor kleinere cruiseboot. Deze kunnen in kleinere havens aanleggen. En direct aan wal gaan en niet via een tender.

Je hoeft je koffer maar 1 x uit te pakken. En in elke haven verschillende excursies mogelijk.

Vroeger ging hij met mijn moeder. Nu meestal alleen. Hij vindt dat hij genoeg aanspraak heeft. Hij spreekt wel zijn talen.

Keuzes genoeg. Meerdere routes Middellandse zee, Scandinavië, Caribisch gebied, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
mijn schoonouders, 10 jaar jonger dat wel, die zijn met vliegvakantie naar Turkije geweest..en dan met een groepsrondreis. Veel in de bus zitten, maar ook veel mooie uitjes, heel cultuurhistorisch verwantwoord.

en zat aanspraak.
Madeira of de Azoren.

Je kan daar goed een auto huren. Van het voorjaar is de natuur daar prachtig. En niet te lang vliegen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Bedankt voor jullie tips!

Een oudere/kleinere cruise is een goed idee. Eerlijk gezegd weet ik niet of vliegen er nog in zit.

Hij is onlangs met een ouderen-busreis meegeweest, maar omdat toevallig het allemaal stellen waren, was het qua aanspraak iets minder.

Met auto kan natuurlijk altijd. Misschien is Madrid ook wel een idee.
Zo'n cruise lijkt me juist helemaal leuk met oudere mensen! Volgens mij heb je juist veel aanspraak doordat je gedurende reis met dezelfde mensen zit, je komt elkaar tegen bij het ontbijt en diner enzo, en op de dagen dat jullie varen.

Daarnaast lijkt zo'n cruise door de scandinavische wateren me supermooi. Die natuur, prachtig! Hoop dat zelf ook nog een keer te doen!
Wat leuk dat je dat samen met je opa wil doen.

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar is Wenen niks?
Wenen schoot mij ook als eerste te binnen. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest. Mooie stad, vrij rustig verkeer voor een grote stad en veel mooie gebouwen en musea te zien! De metro is ook prima in mijn herinnering.

Je kan ook een rondrit met paard en wagen doen.
Een fly drive door Spanje of Portugal misschien? Dan kan hij tijdens het rijden van het landschap genieten. Ik ben ooit eens zwanger (dus ook weinig mobiel) naar Umbrië geweest. Genoeg schattige plaatsjes met heerlijk eten daar en schitterend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Is hij wel eens in Zwitserland geweest? Heen/terugreis kan per hogesnelheidstrein of gewoon met de auto. Met een oudere lijkt omgeving van Luzern of van Interlaken/Thun me heel geschikt. Compacte stadjes met goed OV en volop terrasjes en bankjes om even uit te rusten. Luzern is wat groter en cultureler dan Interlaken; Interlaken ligt erg centraal en heeft meer sneeuwtoppen in de buurt; Thun is klein maar wel een paar mooie musea. Vanuit alledrie kun je mooie boottochten maken over de meren, en met OV en bergtreintjes of kabelbanen lekker de bergen in. Het is wel een duur land.
Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Mijn opa is al in heel Europa geweest. Meerdere middellandse, noordzee, nijl cruises etc gedaan. Hij is naar amerika / Canada / diverse noord afrikaanse landen geweest. Nog niet eens zo lang geleden. Altijd al reislustig dus. (heb ik van hem geloof ik )

De laatste tijd vallen hem de cruises tegen omdat men blijkbaar vast nu een tafeltje voor zichzelf krijgt bij ontbijt en diner.

Onze parijsreis kwam voort uit dat hij er nog eens heen wilde en ik er nog nooit geweest was. Dus toen dacht ik van dan moet het nu, nu kan het nog.

Wenen klinkt goed. Ik zal eens gaan kijken naar hotels daar. Spanje/Portugal is wellicht ook goed te doen met de auto. Meer binnenlandse steden zijn misschien sowieso een goed idee, want daar kom je immers niet met cruises.
Twee jaar geleden werd mijn schoonmoeder in de voorjaarsvakantie 80 jaar.Mijn man en ik hebben toen een huisje op een vakantiepark in Zuid-Limburg gehuurd en schoonmoeder mocht mee.Middagje Valkenburg, dagje Aken,dierentuin en op de terugweg langs de outlet in Roermond.

Mijn schoonmoeder loopt ook niet meer zo hard, maar die heuvels kon ze nog wel bedwingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven