Kinderwagen keuze

22-01-2016 19:45 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve ouders,

We zijn beetje aan het rondkijken voor een kinderwagen. Ik ben zelf 1.67 en manlief 2.00 dus het wel een wagen zijn voor zowel mij als voor mijn man. Ik ben al beetje aan kijken maar is wel erg lastig. Ik dacht zelf aan de musty igo of joolz. Wat we belangrijk vinden is dat hij past in een c1. Makkelijk inklapbaar & makkelijk handzaam is. En ik wil vooral het kindje snachts in de kinderwagen leggen te slapen. Voor de eerste 2 a 3 maandjes ook voor overdag maar dan in het lelikant. We wonen in de stad en doen af en toe eens een boswandeling. En geen stokke wagen want die vind ik verschrikkelijk lelijk en hij loopt irritant met 1 punt duwstang.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en wat jullie ervaringen zijn.
Hier een joolz..bevalt erg goed..

Past in mijn ford ka (nieuw model) dus dan wellicht ook ik een c1?? Erg wendbaar en duwstang is heel makkelijk in hoogte te verstellen..

Ik vind 1 ding jammer en dat is dat de opbergruimte voor boodschappen erg klein is
Wij hebben ook een c1 en een maxi cosi mura 4. Deze past goed in de auto (een wil moet eraf) en is in hoogte verstelbaar. Weet alleen niet of hij ook voor je man hoog genoeg is, ik ben zelf 1.60 mijn man 1.80 en voor ons is hij perfect. Maar mijn tip, ga passen en. Voelen dan weet je het snel genoeg.
Heb nu een bugaboo. Had ik die maar zes jaar eerder gekocht!
Wij hebben ongeveer dezelfde lengte als jullie en wij hebben een cybex priam. Erg bij mee! Hij loopt heerlijk licht, is makkelijk in gebruik en klein op te klappen.
Maribos: dat heb ik inderdaad gelezen dat het boodschappen mandje erg klein is. Daarom zit ik ook te twijfelen. De auto is van 201. En met de reiswieg op de achterbank paste dat goed?

Gordijn87: we willen ook gaann testen maar ik wil mij wel voorbereiden. In de winkel worden altijd dingen aangesmeerd en dat je dan spijt van krijgt. Ik ben iemand die goed bereid te werk gaat.

Apiejapie: hebben jullie zelf ook verschillende lengtes? En die is ook naar onze eisen? Ik kan wel eens even kijken op internet.
quote:apiejapie schreef op 22 januari 2016 @ 19:53:

Heb nu een bugaboo. Had ik die maar zes jaar eerder gekocht!

Plus 1

Licht

Wendbaar ( met één hand)

Duwstang verstelbaar

Naar je toe en van je af

Om te draaien zodat de grote wielen voor staan als je het bos in gaat

Een nadeel vind ik het kleine mandje onderaan. Maar misschien is dat bij nieuwere modellen wel anders.

Echt een superwagen!!

Bugaboo cameleon dus
-
Ik heb een Joolz en heb er spijt van. De wagen rijdt heerlijk voor de 'bestuurder', maar ik vind het voor kind geen fijne wagen. De bak vond ik weinig geborgenheid bieden. De stoel vind ik ronduit een onding. Het zitje is ondiep, is wat scheef en heel oncomfortabel. Dochter zit niet graag in de wagen. Ik vond die zitting zo absurd slecht dat ik dacht dat 't een fabricagefout was, bij Joolz een nieuwe zitting besteld en die was precies zo. Ik vind de Joolz kwalitatief dus echt belabberd. Ik heb geen ervaring met de Mutsy, maar zo op het oog lijkt mij vooral de wagenbak die geborgenheid bieden die ik bij de Joolz mis.
Ik heb er eentje die niet in hoogte te verstellen is, maar dat is voor een bugaboo uitzonderlijk, ik heb namelijk een oudje. Loopt heerlijk licht, zeer makkelijk in te klappen, en ik vind de verschillende standen (vooral de ligstand) bij het buggygedeelte erg handig. Op YouTube staan demonstratiefilmpjes van dit merk, zie je in een paar minuten de mogelijkheden. Maar zullen andere merken vast ook hebben.

Ik heb de Frog, tweedehands, zeer gunstig kunnen kopen. Stukken goedkoper dan de cameleon, weet niet waarom die zoveel duurder is. Succes!
Hier een c1 en een joolz! Fijne wagen maar hij past niet zo lekker in de c1: opgeklapt zitten de delen waar je de stoel/wieg op klikt nog schuin en die leunen bij mij tegen het raam aan...banden moeten eraf overigens.

Heb nu tijdelijk een bugaboo donkey, goed verstelbaar en met de banden eraf klapt ie beter op dan de joolz (en is geschikt voor tzt 2e kindje).

Zou de c1 zeker meenemen als je gaat shoppen!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Bugaboo!

Top wagen. Duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar.

Gebruik hem hier nu voor de derde, maar hij is nog steeds zeer goed. Boodschappenmandje is op zich prima. Ik heb nog een netje aan de duwstang.

De reiswieg kun je ook helemaal plat maken voor vervoer. Voor oudere kinderen zit hij ook prima!
Ik heb een mutsy igo. Hij rijdt heerlijk en is makkelijk in te klappen. Is ingeklapt heel compact.

1 nadeel. De sluiting in de loopwagen vind ik ronduit kut. Ja kut ja. Heb er vaak ruzie mee en hierdoor heb ik al vaak geroepen dat ik nooit meer een mutsy wil. Veer sprong er zelfs op straat uit!
Tja, Bugaboo dan maar?...
Is die bugaboo dat je als buggy helemaal plat kan doen als het kindje wilt slapen? En ik wil vooral het kindje snachts in de kinderwagen leggen te slapen. Voor de eerste 2 a 3 maandjes ook voor overdag maar dan in het lelikant.

Als we gaan shoppen gaat de auto zeker mee! Maar goeie tip!
Mutsy Igo hier, mooie wagen! Kan er verder nog niet veel over zeggen qua ervaring want ons kindje is er pas over n week of 11. Maar tijdens onze zoektocht (ik 1.73 en vriend ruim 1.90) viel de bugaboo al snel af, de bak is heel laag dus als je lang bent hangt ie zo ongeveer ter hoogte van je knieën. Ziet er raar uit en is niet fijn. De mutsy is lekker hoog qua bak en zit en de stang is heel makkelijk verstelbaar.
Live life to the fullest
quote:arwen1 schreef op 22 januari 2016 @ 20:47:

Is die bugaboo dat je als buggy helemaal plat kan doen als het kindje wilt slapen? En ik wil vooral het kindje snachts in de kinderwagen leggen te slapen. Voor de eerste 2 a 3 maandjes ook voor overdag maar dan in het lelikant.

Als we gaan shoppen gaat de auto zeker mee! Maar goeie tip!

ja, kan helemaal in ligstand. Vind ik ideaal. Als dochter tijdens het wandelen in slaap valt, kantel ik het zitje waardoor ze ligt.

Dat je de zitting naar je toe kan zetten of van je af, is ook erg makkelijk. Kun je in tien seconden veranderen, dus je hoeft niet te kiezen en dat die dan zo blijft.
Bugaboo heeft kinderwagen bak en het zitgedeelte kan idd helemaal plat als ze er in zitten en dat is erg handig.
https://youtu.be/vEm8hfIWipE

Even kijken of het me lukt....
Ja daarom moeten we ook naar eens gaan proberen. Want ik wil niet ik of mijn man tegen de boodschappen bakje aan het schoppen is. Daarom vraag ik ook naar jullie ervaringen.
Heb trouwens geen aandelen.....
Al die bugaboo zijn die zo laag? Was namelijk je filmpje aan kijken.
Bugaboo team hier

Nee gewoon lekker testen is gewoon het beste wat je kan doen.
Wij hebben de Joolz Geo en ik vind het een hele fijne wagen! De Geo heeft een extra grote boodschappenmand onder en is uit te bouwen tot duowagen. Ook is de kinderwagen heel compact als deze ingeklapt is. De wagen is ook nog eens mooi om te zien vind ik!
Daar zul je absoluut geen last van hebben. Ik ben 1.78 en manlief 1.90.

Beste manier om te kijken wat je wil is testen in een babyzaak waar ze alle merken hebben.

Maar.....het is niet voor niets dat er zoveel bugaboo's rondlopen 😜

Handig in gebruik en ziet er ook nog eens mooi uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven