Gezondheid alle pijlers

Wie herkent dit

23-01-2016 09:06 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik werd vanochtend wakker met hoofdpijn, toen ik opstond zag ik de heletijd een soort lichtflits waardoor mijn Zicht werd verstoord. Daarna kreeg ik tinelingen in mijn linker arm en hand. Dat is nu wel weg alleen nog wel hoofdpijn, herkend iemand dit?
Kan migraine zijn, een enorme kater of zware hoofdpijn.
Bel even de huisartsenpost en vraag daar advies.
Ja ik heb dit nog nooit gehad en migraine ook nooit ga wel even bellen
Verstandig dat je even gaat bellen, lijkt mij.
Raar gelegen vannacht? Migraine? Te veel gedronken gisterenavond? Drugs gebruikt?

Vertrouw je het niet => bel de huisarts
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Ladyyy898 schreef op 23 januari 2016 @ 09:10:

Ja ik heb dit nog nooit gehad en migraine ook nooit ga wel even bellenDuur belletje.
Bel even de huisartsen post voor de zekerheid.
quote:Poltergeist2016 schreef op 23 januari 2016 @ 09:22:

[...]

Duur belletje.

Gezondheid is onbetaalbaar.

Idd even bellen, TO.
Ik denk ook aan migraine eerlijk gezegd, zeker met die lichtflitsen. Maar als je je zorgen maakt kan je inderdaad even bellen. Ik denk dat ik het zelf gewoon even aan zou zien en evt maandag aan de bel trekken.
Heb je op die linker arm liggen slapen en nog eens flink diep geslapen ook, kan zijn dat je hand (bijvoorbeeld) je linkerslaap ingedrukt heeft daardoor, zou de lichtflitsen en wellicht de hoofdpijn kunnen verklaren en de tintelingen.

Zou vrij snel vanzelf over moeten gaan, maar ik weet vanaf hier natuurlijk niet zeker dat het dat was.

Maar goed, het kan in zekere zin dus van alles zijn, als je het niet vertrouwd bel dan idd gewoon even je huisarts!
Ik heb geen alcohol op drink haast nooit en drugs gebruik ik al helemaal niet ik heb nu alleen nog knallende hoofdpijn, en beetje slap gevoel, mag vanmiddag langs komen voor de zekerheid
Je mag vanmiddag langskomen, goed zo, ook als het vanmiddag eventueel al weer over is, toch eventjes gaan, dat neemt veel zorg en onzekerheid weg.

Je zou voor nu een pijnstiller kunnen pakken en even rustig op bed gaan liggen. Beterschap!
Fijn dat je even langs mag komen.
Die tintelingen of een dood gevoel kan inderdaad migraine zijn.
Migraine met aura (klassieke migraine waarschijnlijk) toch naar ha om erger uit te sluiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 23 januari 2016 @ 10:06:

Migraine met aura (klassieke migraine waarschijnlijk) toch naar ha om erger uit te sluiten.

Dit! Heel herkenbaar, heb het zelf ook.

Die 'flits' beschrijf ik als flikkeringen voor mijn oog, duurt ongeveer een half uurtje

Kan door vermoeidheid, franse kazen, maaltijd overslaan, stress,.... komen

Ben achteraf ook heel moe, heb hoofdpijn (als ik zo eens snel met mijn hoofd zit, voelt het pijnlijk alsof er iets zit en kan ik er ook misselijker van worden na een tijd). Kan achteraf ook nog niet zo goed lezen als normaal. Dat gevoel alsof er iets zit bij schudden duurt nog 2/3 dagen

https://www.youtube.com/watch?v=RKf9sBpOnCI
Hoofdpijn is iets minder nu maar heb nu steeds het gevoel dat ik moet overgeven maar het komt niet,
quote:Ladyyy898 schreef op 23 januari 2016 @ 10:43:

Hoofdpijn is iets minder nu maar heb nu steeds het gevoel dat ik moet overgeven maar het komt niet,Wel even gaan hoor vanmiddag. Vraag desnoods of iemand je kan brengen.
Al zou ik met zo'n bonkende hoofdpijn denk ik als eerste mijn computer uitschakelen, op bed gaan liggen en mijn ogen eventjes dicht doen. Heerlijk rustig!
Wat zei de huisarts?
quote:Ladyyy898 schreef op 23 januari 2016 @ 10:43:

Hoofdpijn is iets minder nu maar heb nu steeds het gevoel dat ik moet overgeven maar het komt niet,Kan ook griep zijn, mijn man had de zelfde symptomen dit weekend.
quote:Isa_Bela schreef op 23 januari 2016 @ 21:06:

Wat zei de huisarts?
Sorrie voor de late reactie

Het was idd een migraine aanval,

Voel me nu nog niet helemaal beter dus beetj rustig aan doen
quote:Ladyyy898 schreef op 25 januari 2016 @ 13:18:

Sorrie voor de late reactie

Het was idd een migraine aanval,

Voel me nu nog niet helemaal beter dus beetj rustig aan doen

Duurt inderdaad een paar dagen. Ik heb trouwens ook altijd na een aanval grotere kans om er snel weer een te krijgen.

Dus bijvoorbeeld 6 maanden niets en dan plots 3 op een dag of een week ...

Het beste is volgende keer om in het begin van de aanval (bij je aura, nog voor de hoofdpijn dus) al meteen 1g paracetamol in te nemen om de pijn wat voor te zijn. Pijn is dan niet weg, maar wel minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven