Mode & Beauty alle pijlers

Ijhallen grote markt

23-01-2016 12:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het op deze pijler past, anders alvast excuus ervoor.

Wie is er al eens naar de grootste vlooienmarkt van Europa in de Ijhallen geweest? Binnenkort ga ik daar heen. En ben benieuwd hoe jullie ervaringen waren. Begrijp uiteraard dat het per dag enorm verschilt met wat er staan aan kramen. Maar gewoon de jullie eerste indruk, was het bijvoorbeeld de moeite waard?
Wij gaan redelijk vaak. Het is eigenlijk gewoon een doodnormale vlooienmarkt, maar dan lekker groot. Zorg dat je cash bij je hebt, er staan altijd lange rijen bij de pinautomaat. En je moet iets van 4.5 euro entree betalen. Je kunt je er prima een dag vermaken. Veel plezier!
Ik kom er 2x per jaar of zo. Ik neem meestal kleding mee voor mezelf en babykleding. Wanneer je een beetje zoekt en op let kom je echt pareltjes tegen zoals een jurk van Boss, supertrash, ...etc. Ik let altijd dat e.a. niet verwassen is. Vooral de een beetje Jordanese aandoende dames hebben vaak wanneer je een beetje zoekt leuke dingen liggen tussen de bling. In 1 van de hallen, ik geloof die links van je bij binnenkomst staat altijd achter in, aan het begin van de rij twee dames (Beetje gooi/ Adam Zuid) met leer zowel tassen, schoenen als riemen. IK heb al een paar keer voor 10-15 euro mooie laarzen en schoenen gekocht als nieuw.

Veel rommeltjes verder, kleding van studenten is vaak verwassen en lelijk, veel bric a brac, leuke rommelige sfeer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Echt een aanrader, zo leuk. Idd genoeg cash meenemen.

Wel veel dure kramen. Er staat 1 mevrouw met emaille die gewoon geen afscheid van haar spullen kan nemen lijkt, die vraagt idiote prijzen. En zo zijn er wel meer.

Maar ook veel mensen die gewoon van hun zooi af willen. Een kennis gaat altijd en dan heel vroeg speciaal voor bepaalde dingen en slaagt voor weinig geld.
Ik krijg ook heel vaak mooie dingen mee (kleding) voor 2-3 euro dan ben ik verbaast. Maar ik betaal ook rustig 7,50 of een tientje voor een mooi jasje of vestje. In de winkel kom ik voor dat soort bedragen niet uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zeker de moeite waard als je even zoekt, dat moet je wel leuk vinden natuurlijk. Ik heb vaak kleding voor mijn kinderen gekocht, 1 of 2 euro voor een spijkerbroek waar ze toch binnen een week een gat in hadden. Maar ook prima kleding voor mezelf of mijn man.
Ja ik kom er ook graag, maar niet zo vaak. Ik vind het wel leuker als het mooi weer is.
Ik heb er al een paar keer gestaan. Het is heerlijk rommelen maar vooral ' mensen kijken '
Ik heb er, aan het einde van de dag, voor 12,50 een grote koffer vol met prima kleding gekocht. Allemaal maat 36, leuk voor mijn dochter om in te grasduinen. De koffer gebruik ik nog om slaapzakken in op te bergen.
Ik moet helemaal niks!
momenteel is een van de twee hallen gesloten, dus het is wat kleiner dan gewoonlijk.

leuke spullen, maar je moet wel het geduld hebben echt de pareltjes te zoeken. ik denk dat het met lekkerder weer leuker is...
Ik kom er regelmatig als zowel verkoper met een kraam als koper.

Mijn advies:

- doe warme schoenen en sokken, het is er ijskoud op die betonnen vloer, zeker als je er langere tijd gaat struinen (kleed je sowieso lekker warm)

- een grote tas of zelfs trolley mee te nemen, zeker als je van plan bent om lekker in te slaan (niet alle verkopers hebben tasjes bij zich)

- genoeg kleingeld mee te nemen zodat de verkoper niet al zijn kleingeld kwijt is

- wil je iets passen maar is er geen spiegel? Maak dan een foto met je telefoon!

- durf af te dingen!

- en last but not least: let op je portemonnee, er zijn zakkenrollers actief.

Veel plezier!
Het is ons de laatste paar keren tegengevallen. Er was inderdaad een hal dicht waardoor de markt bijna gehalveerd was, de entree bedroeg nu 4,50 ipv 5 euro . Op hun facebook pagina las ik dat het nog wel een paar maanden kan duren voor die hal weer open gaat (heeft met reparatie van het dak te maken). Ik denk dat je beter even kunt wachten tot de zomer, dan staan alle kraampjes buiten en is er vaak ook muziek, heel gezellig.
Ik vind het niet veel soeps. Mooie koopjes zijn een speld in de hooiberg. Er is veel afgedragen rommel en zelfs daarvoor wordt belachelijk veel geld gevraagd.

En het is idd enorm koud in de winter.

De kringloop in mijn stad is veel beter en goedkoper.
.
quote:tantejo schreef op 23 januari 2016 @ 14:41:

Ik kom er regelmatig als zowel verkoper met een kraam als koper.

Mijn advies:

- doe warme schoenen en sokken, het is er ijskoud op die betonnen vloer, zeker als je er langere tijd gaat struinen (kleed je sowieso lekker warm)

- een grote tas of zelfs trolley mee te nemen, zeker als je van plan bent om lekker in te slaan (niet alle verkopers hebben tasjes bij zich)

- genoeg kleingeld mee te nemen zodat de verkoper niet al zijn kleingeld kwijt is

- wil je iets passen maar is er geen spiegel? Maak dan een foto met je telefoon!

- durf af te dingen!

- en last but not least: let op je portemonnee, er zijn zakkenrollers actief.

Veel plezier!

Ha, goeie tips!

Ik ben er wel een keer geweest maar ik hou het nooit zo lang vol, net als op koningsdag. Mijn brein neemt AL die informatie op en verwerkt en onthoudt het: wit truitje, oud spiegeltje, leuke tas, hee mooie lamp, vind ik die lamp ernaast ook mooi, oude spellen, hee dat ken ik nog van vroeger, jeutje wat een lelijke jassen, etc etc etc.... Na 30 kramen en 3000 stukjes informatie ben ik dan al compleet uitgeteld en dan zijn er nog tientallen kramen te gaan

Maar andere mensen zijn daar geloof ik wel anders in, haha.

Een tip van een vriendin van mij: je moet niet naar álles in de kramen kijken, maar naar de verkopers. Als daar een type bij zit die wel bij jouw smaak en stijl past, ga dan in die kraam kijken. Sindsdien doe ik dat op grote rommelmarkten en koningsdag, dat helpt al wel bij mijn informatie-overload.

En voor de echt goede koopjes (merkkleding enzo) moet je meteen vroeg in de ochtend gaan.

Wat ik ook nog weet is dat er een paar kramen waren met vintage spullen zoals jaren 50/60/70 broodtrommels en vazen, maar echt stervensduur. Als je een beetje snuffelt bij kringloopwinkels vind je die spullen voor een fractie van het geld.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Wat leuk om dit te lezen allemaal. Goede bruikbare tips lees ik idd. Maak er wel uit op dat kleding wel de grootste input is van de markt.
Kun je er ook slagen voor woon spulletjes? Of is het alleen kleding?
quote:kaatje- schreef op 23 januari 2016 @ 18:40:

Kun je er ook slagen voor woon spulletjes? Of is het alleen kleding?Ja daar hebben ze heel veel van. Prijzen kan ik niet goed beoordelen. Het aanbod ziet er kwalitatief beter uit dan de kleding vind ik.
.
Er staan 'professionelen', die zijn idd stervensduur. Je herkent ze vaak aan hoe mooi de kraam eruit ziet. Mensen die hun zolder hebben opgeruimd, daar vind je de mooiste koopjes.
weten jullie of er ter plekke ook mensen te regelen die helpen met vervoeren van spullen?

Mijn partner heeft nooit zin om et de auto te gaan naar dat soort gelegenheden en ik rijd niet...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Is dat serieus de grootste vlooienmarkt van Europa? Grappig.

@Schoenmaat40: Ik denk dat er bij particulieren wel zo'n optie kán zijn, maar niet bij alles. In Rotterdam heb je de Swan Market, dat ook wat elementen van de IJhallen heeft, en daar heb ik wel kunnen regelen dat een tafeltje bij ons werd gebracht. Maar het meeste is toch wel te vervoeren met tas oid.
Bedankt voor de snelle reactie, kan ik erg waarderen als iemand attent is

zal de eerst mss maar eens rondneuzen en portemonnee thuis laten, nu er 1 hal toch dicht is...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Noouu, ik zou je portemonnee toch meenemen! De ene keer zijn er allerlei leuke dingen en de keer erna is het allemaal troep.
hmmm, ik was alweer weg en zie je reactie nu pas: solly

de knip gaat mee, je weet maar nooit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven