Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Gefeliciteerd allemaal!

Ik ben er sinds 3 dagen achter dat ik zwanger ben, zou dan nu in mijn 5de week zitten, en volgens de berekeningen zou ik 24 juni uitgerekend zijn.. Ben 32 jaar, en dit zou mijn eerste kindje worden...Spannend!!! Ben in elk geval superblij.

Heb woensdagochtend een afspraak bij de huisarts (ik wist ook totaal niet wat ik eigenlijk allemaal moest doen, dus dacht...laat ik maar eens beginnen bij de huisarts).

Verder weinig klachten, behalve wat moeheid, beetje opgeblazen buik, klein beetje rugpijn, en het gevoel alsof ik ongesteld moet worden.
Hey Bosbes, ons topic gevonden!! LEuk, gezellig dat je mee schrijft.

Cabouwter, verzet naar woensdag, nou spannend!!!!

Anoniem, heb er geen ervaring mee, maar wel vaker gehoord dat dit voor kan komen tot ??? weken. Wij zijn ongeveer even ver toch (5 weken) ?? (Jij 21ste juni ofzo??) Zou dan geen innesteling meer kunnen zijn, zeker niet als je al positief getest hebt toch? Of zit ik er nu helemaal langs??

Ga gewoon naar de HA of een VK. Zij weten er meer van!!!

Pfff ben helemaal op, net cursus met de hond gehad.

Iemand hier wel last van verstopping?? En tips ervoor? Ben normaal bijna altijd aan de diarree, maar niet meer als ik zw ben, dan zit ik elke keer bijna verstopt. (sorrie voor de details)

Fijne avond iedereen, ga ff bank hangen.

5 weken en 2 dagen!

Bedankt voor jullie reacties!

Ilta lief dat je het voor me opgezocht hebt, je leest er heel veel verschillende dingen.

Cabouwter, ik heb morgenmiddag een afspraak bij de dokter, dus dan hoop ik iets meer te weten.

Indian, wij zijn inderdaad ongeveer even ver. Ik ga morgenvroeg weer een test doen en morgenmiddag naar de dokter. Ik heb verder de hele dag geen bloedverlies meer gehad. Kan ook niet zeggen of het met pijn kwam, omdat het was toen ik opstond.

Ik ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb nog even op google gekeken en het volgende gevonden:

Eén op de vijf à zes vrouwen verliest in het begin van de zwangerschap wat bloed.

Er zijn verschillende oorzaken. Bij het innestelen van de vrucht in de baarmoeder (rond de vierde week van de zwangerschap) kan wat bloed vrijkomen. Het lijkt soms op het begin van een normale ongesteldheid, maar dat is het niet.

De baarmoedermond is in de zwangerschap extra doorbloed waardoor je makkelijk wat licht bloedverlies kan hebben na het vrijen, na een lastige stoelgang of zwaar tillen. Dit is allemaal ongevaarlijk.

Soms is er wel sprake van een miskraam. Dit kan je niet voorkomen! Vaak begint een miskraam met buikkrampen en krijg je daarna ruim bloedverlies.

Het stelt me wel gerust, want ik zit rond de vierde week.

Het is trouwens een goede website met veel informatie:

http://www.indenbollebuik...gerschapsklachten&nn=nn19
Hallo,

Anoniem, ik heb vorige week maandagavond ook bloedverlies gehad met wat buikkrampen en dacht dat dat het einde was van m'n zwangerschap. Een paar maanden ervoor had ik nl ook een miskraam, toen kreeg ik ook bloedverlies met wat krampen. Dat was in de tiende week en nu was het met 4,5 week.

Ik heb de volgende dag meteen het ziekenhuis gebeld en kreeg een inwendige echo en er werd bloed geprikt (om hcg-hormoon te bepalen). Omdat het nog zo pril is was het moeilijk te zien, maar er was wel een vruchtzak te zien, met waarschijnlijk iets erin. A.s donderdagmiddag moet ik terugkomen, opnieuw voor een echo en bloedprikken. Dan zal ik weten of het goed zit...

Vorige keer is het met 8 weken en 5 dagen mis gegaan en kwam ik er een paar weken later pas achter bij de echo.

Het enige wat ik kon doen nu is duimen, zei de gyn. Dus dat ben ik aan het doen...

Het hoeft dus niet te betekenen dat je een miskraam hebt/krijgt, het kan wel. Ik had het er met een vriendin over vorige week en zij heeft ook zoiets gehad rond de 4e/5e week en dat is gewoon goed gegaan.

Voor je geruststelling kan je misschien ook de verloskundige bellen ofzo.

groetjes, peetje
O, ik lees nu dat je een afspraak hebt bij de huisarts morgen. Misschien dat hij je door kan verwijzen.

Ik ga maar van het positieve uit hou ik mezelf voor.
Succes bij de dokter vandaag Anoniem! En Peetje, ook alvast succes voor donderdag. Rationeel weet je wel dat bloedverlies niet altijd wat hoeft te betekenen, maar het is wel eng!
Anoniem, succes vandaag bij de HA.

Peetje, jij alvast veel succes donderdag!!

Moaicha, veel succes vandaag bij de VK.

Jammer dat je nog geen echo krijgt.

Hier alles goed, weinig klachten. Kom straks nog even terug.

Ben ik ook weer eens. En weer een paar 'lotgenoten' erbij!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb nu een 'ritme' qua misselijkheid gelukkig. Het was vorige week echt heftig, hield helemaal niks binnen. Nu gaat het een stuk beter. 's Ochtends ontbijt met beschuit en yoghurt en thee. Dit eruitgooien. En dan gewoon een boterham en thee. Helaas geen koffie meer, ik was dus echt een koffiejunk, maar ik kan de geur niet eens velen op het moment. Gelukkig is 's ochtends nu de enige keer dat ik overgeef op een dag, dus van die drie kilo die ik kwijt was zit er al weer anderhalf weer terug.

Gelukkig de komende weken alleen avonddiensten, dus kan ik rustig over de misselijkheid komen voor ik moet werken. Het is de ochtend nadat ik gewerkt heb wel veel erger, maarja... 't is voor een goed doel, gaat vanzelf weer over...

Ik heb trouwens 3 Nov een afspraak bij de verloskundige, en op 14 November een echo. Spannend! Maar het duurt nog wel lang, vooral die echo...

Indian, ik ga eerlijk gezegd de feestdagen ook zo plannen hoor. Al is het maar omdat we dan toch met een flinke toeter rondlopen en met de feestdagen de bezetting niet optimaal is. Ik ga ook 6 weken van tevoren met verlof. Lekker de tijd om alles klaar te maken, dochter nog even verwennen met enig kind zijn en laten wennen aan het feit dat er een baby bijkomt, en gewoon lekker even nog rustig aan doen.

En hier ook verstopping, helaas. Veel volkoren brood, goed drinken, en bij mij werkt troebele appelsap ook (en dat werkt ook nog eens tegen blaasontsteking, echt, goed spul, joh!).

Anoniem, succes bij de huisarts.

Peetje, jij donderdag ook veel succes, 't blijft toch spannend, he.

Cawbouter, balen dat het nu allemaal zo zwaar valt. En je man ook nog weg. Succes woensdag!

Ilta, ik moet er ook niet aan denken om met deze vermoeidheid voor de klas te staan. Misschien kun je ook gauw een 'ritme' in de misselijkheid vinden, scheelt een hoop.

Meer heb ik helaas niet onthouden, geen desinteresse, maar het begint wel een flinke groep te worden!
Om een kort verhaal lang te maken...
Dat klopt, weatherwax, we worden al echt een flinke groep. Helaas vallen er ook altijd veel af met schrijven. Maar goed!!!

Ik zou nog graag met pasen weg willen met zijn 3-en. En koninginnedag, kan ik nu eindeloijk een beetje vieren met zoon. Hij is dan 3, en snapt het dan allemaal wat beter, en misschien slaapt hij dan tussen de middag niet meer.

Ik wil hem wel zindelijk hebben voordat de kleine geboren wordt, daar moeten we binnenkort maar eens een poging tot wagen.

Fijn dat je een ritme gevonden hebt om het misselijkzijn tegen te gaan of in ieder geval te minderen.

3nov, pfff duurt nog lang, maar 14nov veel langer. Jammer dat je zo lang moet wachten.

Veel volkoren eten kan ik helaas niet, kan ik niet tegen. Drinken doe ik altijd al veel, dus blijf dat ook zeker doen. Achja komt wel goed, is alleen effe lastig nu!!

Ga effe proberen een dutje te doen, tot straks!

5weken en 3 dagen
Anoniem, ik heb ook bloedverlies gehad bij ongeveer 6 weken. Dat was rood, maar wel eenmalig en zonder buikpijn. Voel me nog steeds zwanger, dus ga er maar vanuit dat alles goed. is. Maar succes bij de dokter. Heb je nog geen vk? Die heeft er denk ik toch meer verstand van dan de dokter.

Peetje, van jouw verhaal word ik toch wel een beetje bang. Jij hebt je kindje verloren met 8 weken en 5 dagen en kwam daar pas een paar weken later bij de echo achter. Dan vraag ik me twee dingen af. Hoe kan het dat je dan precies weet dat het toen mis is gegaan als je er pas later achter kwam? En voelde je je dan niet meer zwanger of wel nog gewoon toen het mis was gegaan totdat je de echo had?

Ik vind dit zo eng. Ik ben nu 8 weken en 1 dag en heb volgende week donderdag mijn eerste echo. Maar ik vind het allemaal nog zo onwerkelijk. Voel me nog best goed en kan me niet voorstellen dat er echt iets in me groeit. En volgend Peetje kan het dus zo zijn dat het vruchtje overleden is zonder dat je daar zelf iets van merkt. Dat is wel een heel eng idee. Peetje, vertel alsjeblieft wat meer hierover!
Jobje, ze kunnen vaak zien (met een echo) wanneer het gestopt is met groeien, met bijv. 6weken. En ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat het even duurt voordat je lichaam het zwangerschapshormoon niet meer aanmaakt.

We duimen maar dat het bij ons allemaal gewoon goed is!! En dat we veel juni baby's krijgen!!

Nou weinig van mijn dutje terecht gekomen. Zoon had gepoept en had besloten niet te hoeven slapen. Dus die is weer lekker aan het spelen.

Van de week al aangemeld, bij het ziekenfonds en een kraambureau. En ook babydozen aangemeld, leuk!!! Alleen daarna dat gezeur met die verkopers aan je deur, bleh!! Maken gewoon misbruik van je hormonen. Beetje erg vroeg, ik weet het, maar wil altijd alles op tijd geregeld hebben.

En ik wil zeker weten dat ik kraamhulp krijg, nu ben ik in ieder geval op tijd met aanvragen. Het bureau wat wij hebben, had deze zomer ook voldoende kraamhulp kunnen bieden, hoorde dat sommige weinig tot gene kraamhulp hadden gekregen. Nou daar ben je dan mooi klaar mee.

Hehe.. even weer een beetje in staat om een klein stukje te typen. Hier druk weekend gehad. Vrijdag naar schoonzusje geweest; heeft een uberschattig zoontje van 9 maanden; zoo lief.. Konden vriend en ik even goed oefenen..

Zaterdag naar vrienden geweest. Daar verteld; ze waren echt zo blij!! Ik was direct aan t janken..En mn vriend ook bijna, haha.. Hij is zo lief voor me; nu al helemaal bezorgt.

Zondag kwamen we er achter dat we, helaas pindakaas, geen boodschappen in huis hadden. Noodgedwongen dan maar uit eten :-). Eten was erg fijn en gezellig. Helaas werd ik erna erg misselijk--> vervolgens hele nacht lopen overgeven (keer of 4/5??). Kon dus gister niet mee naar teamdag van mn werk (die ik zelf had georganiseerd ..

Gister hele dag erg beroerd geweest, afgelopen nacht redelijk geslapen, vandaag nog erg zwakjes op de benen. Heb collega moeten beloven dat ik morgen nog niet zou gaan werken.. Is ook wel zo verstandig denk ik.. Moet toch rekening houden met een kleintje..

heb nu ff niet meer de puf om op anderen te reageren. Alle nieuwe zwangeren; gefeliciteerd iig!
He dames!

Hier ben ik weer, ik lees wel regelmatig mee hoor, maar heb niet altijd tijd om te reageren...

Tjonge, bij iedereen zijn de zwangerschapsklachten dan nu toch echt toegeslagen. Bij mij valt het tot nu toe nog steeds erg mee *afkloppen*. Soms een beetje misselijk, en 's avonds om 9 uur naar bed. Ik krijg wel constant complimenten dat ik zo loop te stralen! Dat is dan wel weer heel erg leuk! (de smoes is: jaja, ik heb echt goed uitgeziekt! LOL)

Ik heb donderdag alleen een directie-uitje... dat betekent om 7.30u in de trein zitten, dan met de bus naar weet ik het waar, hele dag actief programma, en pas om 22.30 terug (dan moet ik dus nog een uur naar huis reizen, maar ga proberen bij mijn zusje te logeren die bij mijn werk in de buurt woont). Nou vind ik dat sowieso al te lang, maar nu helemaal! En ik wil ook niemand vertellen dat ik zwanger ben, behalve die ene collega dan. Zij gaat niet mee, ze hebben tegen haar zelfs gezegd dat ze het ochtendprogramma afraden aan zwangere vrouwen... Wat ga je dan in godsnaam doen??? En als het echt heel actief is, doen er sowieso heel veel mensen niet mee! Kortom, zie er als een berg tegenop en weet niet hoe ik me eronderuit kan wringen. [het programma is trouwens geheim, elk jaar zo, en normaal vind ik dat best leuk, maar nu!!].

Zucht, ik ga maar weer verder met werken hier. Succes met alle klachten en klachtjes. En maak je vooral niet teveel zorgen over steekjes etc, je kunt er dan alleen maar minder van genieten.
Hey Roro, moeilijk, kun je niet zeggen dat je nog niet voor 100% energie hebt door je "griepje" ??

Anicha, vervelend dat je ziek bent geworden van je uit etentje. Misschien iets te vettig??

Bleh, ben er achter gekomen dat ik vooral 's middags erg weeig / misselijk wordt. Had net ook niks te eten bij mij, dus was toen ook lastig. Dus net snel even een soepje en een zakje beertjes (wijngumbeertjes van har*bo)

Nu aan het koken (lees: aardappels bakken en vlees opwarmen, haha)

Tot straks en eet smakelijk allemaal.
Hoi!

Wat is er weer een boel geschreven! Moest er echt even voor gaan zitten om alles te lezen.

Bosbes: uitgerekend op dezelfde dag! Super!

Anoniem: ben je al bij de dokter geweest?

Peetje: Sterkte donderdag!

Hier gaat het z'n gangetjes. Moe, heel soms wat weeig op de maag, last van m'n darmen en zere borsten. Maar dat is dan ook het enige!

Het rare is dat ik me helemaal niet zwanger voel. Alle emoties van het niet-ongesteld worden en de positieve test zijn weer een beetje gezakt, en het normale leven is weer begonnen. Ik merk wel dat er 'iets' is met m'n lichaam, maar het dringt nog steeds niet door. Als ik aan het werk ben merk ik soms dat ik er al een hele tijd niet aan gedacht heb, en nu ik aan het typen ben is het net of ik het over een ander heb. Heel raar! Ik denk dat ik toch echt eerst een echo moet zien als 'bewijs'. Ik weet nog dat een collega van mij dit vorig jaar ook zo had, en dat vond ik toen heel vreemd. Ik had echt verwacht dat ik me super-zwanger zou voelen. Niet dus...

Ben ik de enige of zijn er meiden die dit herkennen?
Hoi allemaal. Hoe gingen de doktersafspraken vandaag?

Indian, wat heb je al veel geregeld!

Jobje, wat een onzekerheid. Hopelijk geeft de echo je volgende week goed nieuws.

Anicha, klinkt als een leuk weekend .

Roro, dat is wel een dilemma, je wilt natuurlijk niet dat iedereen het meteen weet door het programma van het directie-uitje... Heb je al besloten wat je gaat doen?

Weatherwax, klinkt als een pittig misselijkheidsritme, sterkte.

Heb zelf eigenlijk nog nergens last van, lust alles nog, en dat maakt je dan toch weer een beetje onzeker! Verder ook niet echt zwangerschapskwaaltjes, maar dat zal vast nog wel komen. (Nu wil je wat voelen, later ben je het waarschijnlijk zat.)
Ilta, was gelijk aan het typen, maar ik herken het dus heel erg!
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb vanmorgen weer een test gedaan en deze was weer positief. De dokter zei dat ik mezelf niet druk moest maken.

We zouden een vroege scan kunnen doen, maar dat kan pas vanaf 6 weken. Dus deze week nog niet.

Ik ben in ieder geval wel gerustgesteld, maar net Ilta voel ik me ook niet zwanger. Ok ik ben sneller moe en heb pijn aan mijn borsten, maar dat is het. Het dringt bij mij ook niet door, denk dat ik het ook eerst moet zien. Hopelijk kan ik volgende week een scan krijgen.

Schrijf me nu dan maar in het schema, mijn uitrekendatum is 21 juni en ik ben 27 jaar.
Ik herken het ook heel erg, voel me ook niet echt zwanger, daarom ben ik ook de hele tijd bang dat er iets niet goed zit, omdat het allemaal nog zo onwerkelijk lijkt. De echo geeft hopelijk iets meer zekerheid.

Anoniem, fijn dat de dokter je heeft kunnen geruststellen en dat je een vroege echo krijgt. Waar krijg je die dan?
@Indian: ik heb jullie topic gevonden hoor

@ilta: inderdaad op precies dezelfde dag uitgerekend, leuk!..

Ik merk eigenlijk ook vrij weinig van het zwanger zijn. Het is natuurlijk ook nog behoorlijk pril. Ik herken dat inderdaad ook hoor ilta. Als ik aan het werk ben denk ik er eigenlijk nauwelijks aan, en dan ineens schiet het mij weer te binnen dat ik zwanger ben!! Maar vind het soms ook moeilijk te geloven.

Wat ik voornamelijk een heel vreemd gevoel vind is dat ik totaal geen invloed kan uitoefenen op dit hele proces. Ik moet gewoon rustig afwachten, de weken aftellen tot de eerste echo, hopen dat alles goed is en goed blijft gaan, en veel geduld hebben...een vreemd gevoel, alsof je iets totaal uit handen geeft en alleen maar gewoon goed voor jezelf kan zorgen, thats it!
Zelfde hier, 't voelt nog steeds onwerkelijk :-)

Krijgen jullie ook de wekelijkse mailtjes van babycenter.com?

Iedere week krijg je dan tips en info.

Ik moest eraan denken omdat ik deze week een berichtje kreeg dat meldde dat mijn baby nu zo groot was als een bosbes!!
Hee das leuk, zo groot als een bosbes
hallo allemaal,

Sorry zijn een paar dagen weg geweest, kon dus niet meeschrijven! Toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben die (zoals mijn man het zegt) last heeft van mijn hormonen...

Ik heb nog wel even een vraagje. Ik heb al sinds een dag of tien echt behoorlijke buikpijn, soms heel laag maar dan ook weer vrij hoog onder de middenrif. Hebben jullie dit ook, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik dat bij mijn eerste ook had... Gek eigenlijk dan is het je tweede maar ben nog net zo onzeker als bij de eerste

Sterkte allemaal met de kwaaltjes!
Anoniem en Peet veel sterkte ermee, ik duim voor goede uitslagen.

Nieuwe meeschrijvers, gezellig dat jullie meedoen!

Aan alle misselijke dames onder ons succes ermee, het begint hier ook steeds meer te komen, gelukkig nog niet zo misselijk dat ik moet spugen.

Dat onwerkelijke blijft nog wel even. Vond het tussen de eerste echo en het moment dat je je kindje voelt /de tweede echo ook wel raar, iedereen weet het dan maar je voelt zelf nog geen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven