Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa idd heb nog de neiging om morgen naar die lunchzaak te bellen met deze mededeling.

Hopelijk morgen weer fit want er moet gewerkt worden.

M'n eerste bevalling heb ik vanaf moment dat vliezen braken 1.5u over gedaan 🙈 S avonds nog uiteten geweest en rond 22.00 kwam ik thuis, en ik dacht hmm maar eens even checken wat is voor gevoel is, om de 5 min gewoon al weeën oeps haha 00.00 braken vliezen en had ik al 4/5 cm ontsluiting, snel naar zkh, en daar na een half uur begonnen met persen en hup toen was m'n zoon er al om 01.47 😁

Ik woon in Drenthe.

Idd btje lastig om "vrolijk" verder te gaan hier, maar dat wil niet zeggen dat we niet aan je denken.

Ik kan soms niet goed bij houden wie ik nu wel of niet gehad heb dus vandaar antwoorden en of reageren in algemeen ☺

Zijn best veel namelijk haha

Dus idd mss even handig om over een paar weekjes te inventariseren.
Hoi allemaal,

Kim heel veel sterkte de komende tijd! Heel erg om te lezen dat het (waarschijnlijk) niet goed is gegaan.

Ik heb een tijdje niet mee geschreven omdat ik merk dat ik het eng vind om er al zo veel mee bezig te zijn, terwijl ik nog geen (goede) echo heb gehad. Ik merk dat ik nog steeds een slag om de arm hou terwijl er geen reden is om te denken dat het niet goed gaat.

Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik tot de eerste echo aanstaande woensdag even in de mee lees stand blijf. Als ik dan een goede echo heb gehad, hoop ik dat ik er wat meer van kan genieten en hier meer kan delen.
Jee Kim, wat ontzettend naar dat het uiteindelijk toch mis was. Sterkte gewenst.
Helina, ik snap wel dat je liever niet naar dat gebied gaat. Maar als er een negatief reisadvies geldt voor zwangere vrouwen, zou het toch gek zijn als je dat niet kunt annuleren.. Vind ik dan..

Een goede sportbh is wel echt heel fijn hoor. Ik heb m'n geld daar graag voor over. Mijn borsten groeiden de eerste paar maanden 3 maten. En de tweede helft van de zwangerschap bleef het ongeveer gelijk. Na de bevalling zijn ze weer 1 maat kleiner geworden, maar nog steeds veel groter dan ik had (vanwege borstvoeding denk ik), dus m'n sportbh's van de zwangerschap zitten nog wel goed.
Meiden even een vraagje..

Waaraan merken jullie (buiten de test om) dat jullie zwanger zijn?

Zelf heb ik namelijk zo'n enorm trekkend gevoel bij mn baarmoeder dat steeds komt en gaat.

Merk dat, wanneer het aanwezig is, het mij erg onrustig maakt..

Daarnaast heb ik niet heel veel symptomen behalve moe zijn en honger hebben haha.

Trouwens, om mijn eigen vraag nog te beantwoorden, ik kom uit Zuid Limburg
The finest pleasure is kindness to others.
Dat trekkende gevoel hoort erbij, de boel rekt op en dat voel je. Dus geen paniek!

Ik was in mijn vorige zwangerschappen heel misselijk en doodmoe. Nu alleen maar moe. En ik heb nergens trek in, eet ook weinig. Ik vertel mezelf maar steeds dat kwaaltjes niks zeggen :-)
@lisette: nee, nooit meegeschreven hoor. Succes met de echo morgen!

Cabriogo: het lijkt me leuk om hier mee te schrijven, maar ga ook nog niet helemaal all in. Vind het net als tuttifrutti nog iets te spannend allemaal.

Meelezen doe ik sowieso!
Ik merk het alleen aan (soms) gevoelige borsten en wat sneller weeïg als ik te weinig eet. En vermoeidheid. Vandaag had ik ook wat krampjes in m'n buik en dan schiet ik ook wel in de stress. Naar de wc gaan is elke keer spannend...
Bevallingen; ik beval ook heel snel. Bij de eerste bevalling 3 minuten geperste en bij de tweede bevalling maar 1 minuut, in 1 perswee was hij er. Heel fijn, ik heb er ook nooit tegen op gezien. Ben heel nuchter in die dingen. Het moet er toch uit, dus laat maar komen.

Kim, nogmaals een knuffel voor jou!

Dat trekkende gevoel is normaal inderdaad.

Ik heb ook nog niet echt heel veel kwaaltjes, met vlagen wat misselijk en wel sneller moe.
Ach lieve Kim wat ontzettend verdrietig ik denk aan je!

Helina ik zou ook omboeken, geen risico nemen zou ik denken.

Ik reageer ook wat algemener omdat ik t lastig bijhouden vind nu. En ik merk dat ik nu ook nog niet heel erg met de zwangerschap bezig ben. Eerst zien of alles goed is en dan pas verder dromen, een beetje dat gevoel.

Voedselvergiftiging altijd vervelend! Hopelijk knap je snel op Ineke.

Kwaaltjes zijn hier ook minimaal. Soms een trekkend gevoel in mijn buik, soms mijn borsten en soms heel moe. Het wisselt elkaar een beetje af.

Oow en ik ben heel vergeetachtig. Nu al! Daar baal ik echt van.

Bevalling is hier ook heel soepel verlopen. Niet persé heel snel maar wel heel gezellig en ontspannen. Ik hoop dat het deze keer weer zo gaat
Hoi allemaal!

Kan ik er nog bij? ik hoef niet in de tabel hoor maar vindt het wel leuk om een beetje mee te schrijven.

(Ik moet er wel even aan wennen, heb een nieuw account gemaakt want ben altijd een beetje bang om herkenbaar te zijn 😁)

Ik ben ppixel, zwanger van de 2e en uitgerekend de 24e denk ik.

Ik heb al een ouder zoontje, hij weet het nog niet maar kan niet wachten om het te vertellen aan hem.

Kim, sterkte voor jou! Heb voor mijn 1e ook een miskraam gehad en dat is niet fijn
Ineke, wat naar een voedselvergiftiging nu. Hopelijk knap je snel op.

Kwaaltjes hier zijn moe en misselijk.

Borsten zijn gevoelig maar niet pijnlijk. Ik heb bij de 1e lang gevoed, misschien dat dat scheelt. Dat de boel al gewend is ofzo haha

Bevalling was pittig. Door een zware zwangerschap ging ik er al erg vermoeid in en het duurde vrij lang, 26 uur. Toen persen zonder persweeën. Maar een mooi kindje er voor terug gekregen

Hopelijk gaat het dit keer wat vlotter
Bedankt voor jullie reacties, toch fijn om te lezen dat jullie ook die krampjes herkennen en verder niet veel kwaaltjes. Ook al wist ik wel dat dit volledig normaal kan zijn, is dit gewoon een ontzettend spannende periode.

Ann: jeetje wat een absurd snelle bevallingen haha, ze zeggen wel dat het dan nog eens extra heftig is hè?

Pixel: iedereen is welkom toch? Fijn toch zulke fora, kun je af en toe overleggen met elkaar en ervaringen delen.

Zelf probeer ik in mijn achterhoofd ook heel realistisch te blijven en te zeggen dat het steeds mis kan gaan, maar desondanks blijf ik fantaseren haha.

Zo meteen de echo en ik denk dat als die goed is, ik van mezelf toch wat meer vertrouwen mag gaan krijgen.

Gisteren gegoogeld om hoe groot (of liever hoe klein) de kans op een miskraam is en daar ben ik echt enorm van geschrokken pff..
The finest pleasure is kindness to others.
Hier hetzelfde als tuttifrutti. Lees wel mee, zal soms wat schrijven maar vind het nog erg spannend.

We hebben morgen een echo, als deze goed is heb ik hopelijk wat meer vertrouwen :-)

Hier wel enorm misselijk, ik hoop niet dat dit de komende weken aanhoudt... pijnlijke borsten, vaker plassen en moe zijn tot nu toe de symptomen.

Helina, je kunt de reis vast wel annuleren, een betere reden is er bijna niet toch?
Kim, wat akelig! Wel heel goed van je vriend dat hij gewoon zelf heeft gebeld toen hij zich zorgen maakte!

Drika, pff, je vierde zwangerschap in een jaar, kan me voorstellen dat het nu vreselijk spannend is! Ik duim voor je!

Net de assistente van de vk gesproken, ik word vandaag teruggebeld. Heb echt 24 uur best wel veel helder bloedverlies gehad (had maandverband nodig). Het leek gisteravond minder te worden, maar is duidelijk nog niet helemaal over. Zo onzeker, ik weet dat het niets hoeft te zeggen maar het is moeilijk om daarop te vertrouwen, en ondertussen kan je er toch helemaal niets aan doen...
@Drika - Gefeliciteerd!!

@Ineke1202 Wat rot dat je zo ziek werd, en onnodig eigenlijk. Goed dat je het aankaart bij de lunchroom.

@muziekmeisje - Leuk idee om die testen in te pakken! Mooi om het zo te vertellen.

@Sjoko - Wat ontzettend spannend. Goed dat je terug wordt gebeld door de vk - ik hoop met geruststellend nieuws...

@Lisette - En, hoe was het om aan je collega's te vertellen van je zwangerschap?

@Juliejetje en Tuttifrutti - Ik snap dat, dat voorzichtige gevoel. Ik ben superblij, maar ik wil die echo zien. Het is nu allemaal zo abstract!

Lisette, je vraag over zwangerschapssymptomen... Ik ben de hele tijd een piepklein beetje misselijk, TIP van de DAG: Gemberthee werkt als een tiet.

Verder, heel vaak een heel klein beetje moete plassen - Gek gevoel in mijn onderbuik - Bij een grote overgang de warmte in en word ik misselijk, en soms ben ik echt super moe. Vrijdag bijvoorbeeld zzzzzz. En, niet te vergeten, moeten huilen bij het zien van een puppy in 't park.

Gisteren mijn ouders verteld! Ik had een slabbetje gekocht bij de Hema (heel gek om dat te doen), en geborduurt met "Hoera voor Opa + Oma" Ik was super zenuwachtig en moest huilen toen 't eruit was Ze waren ontzettend blij. Nu is mijn moeder net zo zenuwachtig als ik, haha.

p.s. Ik woon in Utrecht stad.
Bedankt meiden voor de lieve reacties

Nog even een update : nog steeds veel bloedverlies, geen stolsels.

Net de vk gebeld en ik mag donderdag komen voor een echo om te kijken of alles schoon is.

Succes voor de dames die deze week een echo hebben! Hopelijk met allemaal mooie kloppende hartjes!
Carpe diem
Drika wat naar dat het elke keer zo vroeg misgaat. Spannende periode nu en wachten duurt dan extra lang

Oh lisette ik heb helemaal over je verhaal heen gelezen. Wat ontzettend gaaf dat het spontaan gebeurd is. Hoop op een goede echo voor je

Chip, hoe reageerde je moeder?

Sjoko, ik hoop dat je snel teruggebeld wordt en duidelijkheid krijgt. Misschien mag je eerder voor een echo?

Fijn dat je toch eerder mag komen nu Kim!
Welkom ppixel!! Gezellig dat je meeschrijft.

Lieve Kim succes de komende dagen! Zorg goed voor jezelf.

Pfff Drika voor jou extra spannend deze tijd. Ik duim dat het deze keer goed blijft gaan.

Lisette spannend! Geniet van de echo en succes.

Melbourne heeft ook vandaag haar echo! Hopelijk 2 mooie hartjes voor jullie (voor allebei 1 ).

Sjoko goed dat je gebeld hebt! Hopelijk hoef je niet al te lang op t telefoontje te wachten en kunnen ze (snel) iets voor je betekenen.

Hoop dat ik niemand vergeet!!

veel eerste echo's deze week. Ik kan iig niet wachten tot het donderdag is
Dankjewel juliejetje

Merk dat als ik gewoon in bed lig , het allemaal wel goed gaat en het bloedverlies ook niet zo erg is.
Carpe diem
@Drika gefeliciteerd hoop dat het goed mag blijven gaan. Maar dat hoop ik voor iedereen.

@Ineke wat naar van die voedselvergiftiging. Hopelijk voel je je nu weer beter. Wel slecht hoor van dat zaakje.

@Muziekmeisje leuk he dat vertellen. Ik heb het zaterdag aan mijn schoonouders verteld en het eerste weekend van februari komen mijn ouders en dan mag ik het ze eindelijk vertellen.

@Sjoko spannend, hopelijk is het niks.

@Kim goed dat je toch nog de VK hebt gebeld, ben benieuwd dan donderdag. Hoe voel je je nu?

Over de echo, ook ik vind het moeilijk om nog niet al te blij te zijn omdat ik zeker wil weten dat de echo goed is. Maar mijn man zegt het is 50/50 dus stop met zorgen maken. Dus dat probeer ik ook haha.

De kwaaltjes worden hier wel wat erger. Momenteel heb ik het last van het volgende: krijg het maar niet warm, heel erg misselijk maar niet alleen 's ochtends helaas. Af en toe wat steekjes bij mijn lies en pijn in mijn onderrug en soms wat gevoelige tepels. Oh en ik ben heel erg moe, dat gevoel blijft maar hangen.

Ik woon trouwens nu in Noord-Holland.
@Pixel, schrijf lekker mee hoor!

@Lisette, hoe was de echo?

@Sjoko, hoe is het nu? Hoop ook voor je dat het wel goed zit...

@Theemetmelk, lief! Fijn dat je moeder zo met je meeleeft!

Hier vandaag wel echt moe. Verder wel wat opgeblazen gevoel, maar geen 'serieuze' klachten. M'n borsten zijn nog steeds gewoon formaat, maar ben dan ook pas een maand gestopt met borstvoeding, dat zal er wel mee te maken hebben. Ook niet gevoelig dus, er zit nog wat eelt op denk ik :-). Oh, klacht van Women is wel herkenbaar: ik krijg het ook niet warm. Maar al met al valt het echt behoorlijk mee.
Ik woon in zuid Holland

Kwaaltjes: ik ben nu al weer vergeten op wie ik allemaal wilde reageren. Concentratie en geheugen is ver te zoeken momenteel...

Verder of heel warm of heel koud. Ik bij sommige bewegingen echt zo'n steek in m'n buik. Hevige dromen snachts en wat moeilijkere ontlasting. Oh en: ik ruik alles (de gel van m'n man is werkelijk niet te harden) en ik heb echt duidelijk een korter lontje. En in de middag súúúper moe..

Hebben jullie de testen alleen gedaan en dat je het dan aan je partner moest vertellen?? Wij hebben het samen gedaan. Ben heel benieuwd hoe het gaat als je het aan de papa-to-be gaat vertellen
@Mikki, ik had nog een stel testen liggen dus deed er 's ochtends eentje, zag een licht streepje en ging toen eerst ontbijten. Man kan er altijd later uit, dus ik dacht, vertel ik wel voor ik naar werk vertrek. Maar man werd wakker van zoon, ging ook naar de wc en zag test liggen. Niet heel bijzonder moment dus ...
Jeetje, gezellig druk hier! Lisette en Melbourne, hoe waren jullie echo's?

Ik ben vandaag echt ontzettend moe, kon niet zoveel hebben van mijn collega's geloof ik.

Gisteren hebben we het mijn moeder verteld. We hebben een oma shirtje van Prenatal gegeven. Ze reageerde echt superlief en enthousiast! Daarna meteen naar broertje en schoonzusje, ook zij waren heel blij. Zo leuk om het te kunnen delen! Morgen naar mijn vader en schoonouders. De rest van de familie vertellen we nog niets, alleen ouders en broers/schoonzussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven