Geld & Recht alle pijlers

Retourneren wasmachine

25-01-2016 21:30 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Waarom denk je dat je een gebruikte wasmachine kunt retourneren?
Wat staat er in de algemene voorwaarden van het bedrijf?
Nee dat lijkt mij niet, zeker niet omdat je er al mee gewassen hebt. Hoe kan je nou een wasmachine bestellen en gebruiken en dan toch bedenken dat je een andere wil? Je kan er een telefoontje aan wagen maar geef je weinig kans
Volgens mij kan je na gebruik niet meer ruilen
Natuurlijk kan dat niet.

Sterker: zelfs ingepakt en ongebruikt is het ruilen van een eenmaal gekocht product een gunst. Geen recht.
Lijkt me niet. Zou je zelf die gebruikte wasmachine willen dan? Ze gooien hem echt niet in de container.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Hij is gebruikt.

Lijkt mij dat hij dan niet meer retour kan.
En wat moet dat bedrijf met een gebruikte wasmachine? Jij denkt ook dat het ophalen niets kost?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Bibi1973 schreef op 25 januari 2016 @ 21:34:

Natuurlijk kan dat niet.

Sterker: zelfs ingepakt en ongebruikt is het ruilen van een eenmaal gekocht product een gunst. Geen recht.Bij online aankopen heb je dat recht wel. Maar goed, dat maakt in dit geval niet uit, ze heeft de wasmachine al gebruikt.
Sorry hoor maar wat bestaan er toch onnozele mensen.
Een gebruikt product kunnen ze nooit meer tegen de nieuw prijs verkopen, dus het zal niet voordeliger zijn voor het bedrijf. Wat bevalt je niet, wast de machine niet goed dan? Je kan wel van de koop af zien binnen 14 dagen, maar dan moet de machine natuurlijk niet gebruikt zijn. Als het een telefoon of tablet is, is het een compleet ander verhaal natuurlijk.
quote:strikjemetstippels schreef op 25 januari 2016 @ 21:41:

Een gebruikt product kunnen ze nooit meer tegen de nieuw prijs verkopen, dus het zal niet voordeliger zijn voor het bedrijf. Wat bevalt je niet, wast de machine niet goed dan? Je kan wel van de koop af zien binnen 14 dagen, maar dan moet de machine natuurlijk niet gebruikt zijn. Als het een telefoon of tablet is, is het een compleet ander verhaal natuurlijk.Die 14 dagen is alleen via internet, niet via een winkel. En geldt zowiezo niet meer als het gebruikt is natuurlijk.
quote:nerdopviva schreef op 25 januari 2016 @ 21:40:

[...]

Bij online aankopen heb je dat recht wel. Maar goed, dat maakt in dit geval niet uit, ze heeft de wasmachine al gebruikt.indien het apparaat via een webwinkel gekocht is (koop op afstand: zie Burgerlijk Wetboek, boek 7 - http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html ), gelden de regels voor koop op afstand en mag je het artikel op eigen kosten terug sturen. Je hoeft hiervoor ook geen reden op te geven. De termijn hiervoor is 7 werkdagen. Soms kan die termijn wel uitlopen tot boven de 10 dagen (denk hierbij aan feestdagen).

Uiteraard zijn er wel uitzonderingen.

De Colportagewet spreekt over 8 dagen na inschrijving van de overeenkomst bij de Kamer van Koophandel. Vaak nemen bedrijven de moeite niet om deze overeenkomsten in te (laten) schrijven, wat weer een voordeel is voor de klant. Zolang de overeenkomst niet is ingeschreven, kan die overeenkomst door de klant weer ontbonden worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Excuus, lees nu pas dat t via internet besteld is
Een gebruikte wasmachine retourneren? Nog nooit van gehoord😂 zet hem op marktplaats en verkoop hem voor een schappelijk prijsje, dan kan je de andere wasmachine kopen.
quote:Taxxi schreef op 25 januari 2016 @ 21:44:

Excuus, lees nu pas dat t via internet besteld is

Ik ook.

Doet echter niks af aan de vraag van TO: kannie.
Waarom ben je niet tevreden? Wast ie niet goed?

Hoe weet je zeker dat die andere aan je wensen voldoet? Dat dacht je bij deze ook anders had je um niet gekocht.

Je kunt hem niet meer ruilen lijkt mij maar je kunt altijd even bellen.
Ik snap dat mijn vraag raar overkomt en normaal had ik deze vraag niet gesteld maar ik kwam onderstaand artikel tegen en begon toch te twijfelen;

http://blog.iusmentis.com ... ijn-en-geen-zichttermijn/
Ik zou het bedrijf bellen. Sommige shops bieden meer service dan noodzakelijk om goodwill te kweken.
.
quote:impala schreef op 25 januari 2016 @ 22:00:

Ik zou het bedrijf bellen. Sommige shops bieden meer service dan noodzakelijk om goodwill te kweken.Dit dus. En sommige bedrijven bieden een niet goed geld terug garantie (nog afgezien van de wet kopen op afstand dus).
quote:forummiepie schreef op 25 januari 2016 @ 21:59:

Ik snap dat mijn vraag raar overkomt en normaal had ik deze vraag niet gesteld maar ik kwam onderstaand artikel tegen en begon toch te twijfelen;

http://blog.iusmentis.com ... ijn-en-geen-zichttermijn/Ik denk dat de winkelier je uitlacht. Ik zou als consument mij bedonderd voelen als ik denk een nieuwe wasmachine te kopen en al zes mensen hebben hiermee een proefwasje gedraaid. En dan nog, 1 proefwasje? Je hebt er al twee wasjes mee gedraaid! Leuk geprobeerd
Omdat jij je blijkbaar voor aankoop niet goed georienteerd hebt, moet de winkel maar een gebruikt apparaat terug nemen?

Aparte gedachtegang.
quote:coravanmora schreef op 25 januari 2016 @ 22:05:

[...]

Dit dus. En sommige bedrijven bieden een niet goed geld terug garantie (nog afgezien van de wet kopen op afstand dus).Er is dus helemaal geen sprake van niet goed; maar van een wispelturig iemand
quote:forummiepie schreef op 25 januari 2016 @ 21:59:

http://blog.iusmentis.com ... ijn-en-geen-zichttermijn/Nou, dan ga je Arnoud contacten en vragen hoe je een gebruikte wasmachine kunt retourneren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven